Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra dodá 62 vozidel Titus Armádě České republiky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Titus je obrněné vozidlo, které je výsledkem výsledkem spolupráce Tatra Trucks a Nexter Systems. Pro Armádu České republiky je vyrobí kopřivnická společnost.

Zakázku na pořízení obrněných vozidel Titus pro potřeby ozbrojených sil schválila vláda České republiky. V letech 2020 až 2024 pro Armádu České republiky vyrobí kopřivnická společnost Tatra Trucks celkem 62 vozidel Titus, dodávky armádě pak zajistí společnost Tatra Export.

Z celkového počtu bude 6 kusů připadat na verzi velitelsko-štábní, 36 vozidel bude spojovacích a 20 vozidel pak v provedení místo koordinace palebné podpory (MKPP).

Dodávka obrněných vozidel Titus bude zahrnovat i logistické a výcvikové zabezpečení, tedy dílenské a servisní soupravy i náhradní díly a také školení a výcvik techniků a obsluh vozidel.

Titus využívá podvozek tatrovácké koncepce s centrální nosnou rouro a nezávisle výkyvnými polonápravami se vzduchovým odpružení. Při jízdě po silnici je konfigurace vozidla 6x4 a v terénu pak 6x6. Pro zajištění co nejlepší manévrovatelnosti je řízena první a poslední náprava a průměr zatáčení je 13 metrů.

K pohonu stroje s celkovou délkou 7,72 m, šířkou 2,55 m, výškou 2,73 m a pohotovostní hmotností 17 tun, resp. celkovou hmotností až 27 tun slouží motor o výkonu až 405 kW ve spojení s automatickou šestistupňovou převodovkou.

Titus je schopen jízdy rychlostí až 110 km/h a bez přípravy se může brodit vodním tokem o hloubce do 1,2 m. Výrobce uvádí stoupavost 60 %, boční náklon 30 % a schopnost překonat kolmý stupeň o výšce 700 mm.

Poslední obrněnou bojovou techniku vyvinutou a vyrobenou na našem území s českým podvozkem, která se dostala do výzbroje československých nebo českých ozbrojených sil, představovaly obrněné transportéry OT-64 SKOT a houfnice DANA, pocházející ze 60. a 70. let.

Vozidla Titus bude Armáda České republiky využívat při plnění úkolů a misí v zahraničí i na území ČR, a to i v rámci integrovaného záchranného systému, kde mohou plnit funkci mobilních komunikačních a řídících prostředků v případě krizových situací.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
27. 7. 2017 23:03
Re: 75 milionů za jednu oplechovanou Tatru?
Někde jsem četl, že Leopard 2 stojí 80-100 mio. Ten by v počtu 62 ks už představoval poměrně přesvědčivou bojovou sílu, na poměry ČR. Tatře fandím, ale nevidím moc smysl v takhle velkém počtu těchto vozítek. Plus jak již bylo zmíněno níže, není vidět žádná smysluplná koncepce naší armády.
Avatar - aproximus
27. 7. 2017 19:23
česká armáda
v současném stupni organizace a "strategického" řízení je úplně k ničemu. investovat do takovéto chaotické organizace miliardy je rovno házení peněz do černé díry. :no:
Avatar - T613
27. 7. 2017 18:50
Re: 75 milionů za jednu oplechovanou Tatru?
Tu palbu stojí vnitřnosti vybavení. Titus samotný stojí ani ne třetinu. Elektronika holt něco stojí.
edit: pardon, mělo být "ani ne čtvrtinu".
Avatar - fOE
27. 7. 2017 14:29
Re: 75 milionů za jednu oplechovanou Tatru?
Cena, jak uz to pri podobnych zakazkach je zvykem, neni urcena autem samotnym, ktere muze byt podstatne levnejsi, ale vnitrnim vybavenim. V tomto pripade ma jit o hodne spojarskych aut a takove vnitrnosti neco stoji, casto vic nez auto co je veze. Ostatne to byl pripad i ceskych panduru, taky se brali v dost nadstandartu co cenu vysrouboval nahoru.

Samozrejme otazka na miste jestli ACR skutecne potrebuje takove nadupane verze vseho (a o to v mensich poctech), anebo zda by nebylo pro obranu zeme smysluplnejsi mit zakladnejsich panduru, ale o 50-100% vic treba.
Avatar - Stejsn
27. 7. 2017 12:42
Jak to tak v poslední době čtu,
tak stát by se měl v Tatře majetkově angažovat, protože to začíná být strategický výrobce. Já jsem rád, že Strnad Tatru zvedá, ale jsem zvědav kam až to dospěje.