Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra a DAF Trucks: Smlouvy o spolupráci podepsány

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (34)
Společnost Tatra oznámila podpis smluv o spolupráci se společností DAF Trucks.

Hlavním cílem spolupráce jsou dodávky motorů a kabin vyráběných společností DAF pro novou řadu vozidel Tatra. Ta bude odhalena začátkem příštího týdne. Při distribuci této modelové řady bude využívána dealerská síť obou výrobců nákladních automobilů.

Nová modelová řada vozidel Tatra byla zkonstruována v Kopřivnici a zde také bude probíhat její výroba. Podle automobilky se má tato řada stát jejím nejdůležitějším produktem v oblasti civilních tržních segmentů. Díky svým vlastnostem má uspokojit požadavky kladené na terénní nákladní automobily ve stavebnictví, důlním průmyslu, lesnictví, při těžbě ropy a plynu i v jiných průmyslových odvětvích.

Tatra předpokládá, že s tímto vozem vstoupí do nových teritorií a získá tisíce nových zákazníků. K tomu mají přispět i dealerské sítě společností DAF a TATRA a možnost využívat k financování produkty dostupné prostřednictvím společnosti PACCAR Financial Services.

Součástí dohod je rovněž úmluva, podle níž DAF získává ve společnosti Tatra, a.s. 19% akciový podíl.

Generální ředitel společnosti TATRA Ronald Adams uvedl: Tento vztah představuje pro společnost TATRA významný krok vpřed v oblasti obchodování s civilními vozidly. Vybudování tak rozsáhlé a úspěšné sítě dealerů po celé Evropě by Tatře trvalo desítky let a vyžádalo by si náklady ve výši mnoha miliónů eur, a to nezmiňuji desítky nebo dokonce stovky miliónů eur, kterých by bylo zapotřebí na vývoj kabiny a motoru na takové světové úrovni.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (34)
5. 8. 2011 08:45
Re: šuškanda
Myslim ze koniec Tatry zacal uz ovela skor: preberanie motorov a kabin (dokonca aj celych modelov, vid R210/T810), odklon od rokmi preverenych koncepcii (chrbicovy ram, vzduchove chladenie), presuny vlastnickych prav sem-a-tam, niekolko chybnych strategickych rozhodnuti, problemy pri niektorych dodavkach, atd. To vsetko neprispieva velmi k obrazu stabilnej buducnosti Tatry. A je to skoda...
Avatar - Special-line
4. 8. 2011 19:12
Re: šuškanda
Tak jasně taky to tak lze brát a myslím že nejen kvantitativně ale i kvalitativně - úvěr od ruské banky - výstavba polygonu. Je to takové co by kdyby, ale bez rudých by aspoň Tatra byla firmou více po světě zavedenou a orietující se v tržním prostředí, se snad ještě zachovanou výrobou osobních automobilů.
Avatar - Pekelná Micinka
4. 8. 2011 18:54
Re: šuškanda
Tak ano, ale zrovna tak bys mohl napsat, že díky němcům se vyráběla T111. Konečně, paradoxně, to byli rudí, kdo Tatru expandovali na východní "trhy", kvantitativně určitě.
Avatar - Special-line
4. 8. 2011 18:47
Re: šuškanda
Prapůvodní viník je zde:
[odkaz]
Avatar - Special-line
4. 8. 2011 18:44
Re: šuškanda
Proč by DAF potápěl Tatru když si prakticky nekonkurují. ANo může se chtít dostat k rouře ale proč by ji prodával pod značkou DAF, když ta se bude mnohem lépe prodávat pod značkou Tatra.