Automobilka Tatra bude dodávat podvozky k samohybným houfnicím ráže 155 milimetrů typ Caesar 8x8, které francouzská společnost Nexter Systems vyrobí pro dánskou armádu.
A jízda s ní je o držku. Nemluvě o tom, že uvezla tak 5 tun max? +- Takový podvozek umí kde kdo, jen o to nemá nikdo zájem. Tatra 10x10 vezme i víc jak 50 tun...
tak tak, u nás robili v Agrostave také porovnanie, najprv išiel Liaz 4x4 zapadol, vytiahla ho Tatra,... potom išla Tatra došla oveľa ďalej ale tiež zapadla,vytiahli ju druhou Tatrou, ... nakoniec išla do toho najrozbitejšieho podkladu poslali V3Sku a tá to prešla bez pomoci sama :D, ale je možné že je to nejaká urban story, lebo už som takéto niečo počul z viacerých strán a nebol som osobne pri tom. :-)
avie byla vyvijena podle puvodniho zadani od armady a tim bylo vyvinout pojizdnou dymovnici. pozdeji se ji snazil v silnicnim provozu napodobit folcvagn ale podarilo se mu to jen z 90% >:-[]
Pravdu máš! Klasické modré Avie byly snad nejsmradlavější lehké náklaďáky na světě. Bohužel za komančů od 70. let nic u nás nic jiného v této tonáži nejezdilo. Obzvlášť otřesné bylo, když při zásobování v centru měst nechal řidič běžet motor, aby mu fungovala hydraulická plošina... Dodnes vidím ty výjevy - monotónně vrčící a pravidelně odfukujicí stojící Avia, kolem obrovská kouřová clona, kterou projíždějí matky s dětmi v kočárcích... Podobné to bylo v případě, kdy tento příšerný stroj měl nainstalovánu hydraulickou vysokozdvižnou plošinu.... 8-s8-s8-s:no::no::no:
Ono dneska je to sice lepší, ale jen o málo. Nechápu tu obsesi, že čím smrdutější dieselový krumpl někdo má, tím větší má zároveň i potřebu nechávat při stání běžet motor. Někdy je to fakt o přesdržku...