Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra chce za dva roky vyrábět omezené série osobních aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (23)
Kopřivnická automobilka Tatra se chce v roce 2010 vrátit k výrobě osobních aut, kterou ukončila před 11 lety. Firma zvažuje výrobu dvou nebo tří retro modelů vycházejících ze slavných vozů značky v minulosti.

Modely by měla určit anketa, která potrvá do konce srpna, uvedl na dnešní tiskové konferenci generální ředitel Ronald Adams.

Lidé budou moci prostřednictvím hlasovacích lístků v kopřivnickém muzeu nebo na internetu vybírat z deseti vozů. Patří mezi ně T57 a její varianta T57a, dále T75 a T570, T87, se kterou Hanzelka se Zikmundem objeli svět, T90, T97, vládní T603, populární Tatraplán T600 a T70.

Na základě výsledků ankety chce vedení firmy v příštím roce zadat studii možného obnovení výroby vybraných modelů, kalkulaci nákladů a ceny. O ceně nechtěl Adams spekulovat, nastínil pouze, že výroba podvozku vyjde na zhruba 20.000 dolarů (cca 315.000 Kč) a v podobné hladině se pohybuje i cena karoserie.

Vozy chce Tatra vyrábět v omezených sériích mezi 50 a 100 kusy pro sběratele a fandy značky. "Náš plán není zavést masovou výrobu," podotkl Adams. Půjde o klasické retro vozy v tradičním kabátu starých tatrovek ale s moderním podvozkem a další technikou splňující dnešní požadavky na moderní vozy, dodal.

Moderní kabát pro Tatru 603 z dílny Faurecie
Loni v listopadu překvapila českou automobilovou společnost Faurecia, která představila v Los Angeles studii Faurecia Premium Attitude postavenou na bázi Tatry 603/2. Prototyp měl inovovaný vnější vzhled a zcela nový interiér. V tomto případě prý ale zůstane u prototypu.

Největší tuzemský výrobce nákladních aut vznikl v roce 1850 a automobily vyrábí od roku 1898. Zaměstnává 2000 lidí a loni jeho brány opustilo 2431 nákladních aut.

Kopřivnickou firmu od roku 2006 ovládají čtyři čeští a zahraniční investoři reprezentovaní bývalým členem dozorčí rady a současným předsedou představenstva společnosti Ronaldem Adamsem. Asi osm procent akcií mají drobní akcionáři.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (23)
Avatar - T613
24. 6. 2008 10:40
Re: motor
taky ne, ale aspoň to bdue mít velký kufr >:D
24. 6. 2008 10:26
Re: motor
Subaru by bylo nejvhodnější. Boxer a čtyřkolka....proč ne? Ovšem, nepředpokládám, že by motor dali dozadu....
23. 6. 2008 23:15
Jaký model???
Pro jaké modely by jste hlasovali? U mě vede T75, T57a a t97 nebo T603 :-)
Avatar - Ricardo
23. 6. 2008 22:43
Re: motor
Kufr - asi myslíš to místo kde všechny normální auta kromě 911 mají motor :-)
23. 6. 2008 21:43
Re: motor
Konečne jeden postreh k veci. ;-) :yes: