Tatra chce za dva roky vyrábět omezené série osobních aut
Modely by měla určit anketa, která potrvá do konce srpna, uvedl na dnešní tiskové konferenci generální ředitel Ronald Adams.
Lidé budou moci prostřednictvím hlasovacích lístků v kopřivnickém muzeu nebo na internetu vybírat z deseti vozů. Patří mezi ně T57 a její varianta T57a, dále T75 a T570, T87, se kterou Hanzelka se Zikmundem objeli svět, T90, T97, vládní T603, populární Tatraplán T600 a T70.
Na základě výsledků ankety chce vedení firmy v příštím roce zadat studii možného obnovení výroby vybraných modelů, kalkulaci nákladů a ceny. O ceně nechtěl Adams spekulovat, nastínil pouze, že výroba podvozku vyjde na zhruba 20.000 dolarů (cca 315.000 Kč) a v podobné hladině se pohybuje i cena karoserie.
Vozy chce Tatra vyrábět v omezených sériích mezi 50 a 100 kusy pro sběratele a fandy značky. "Náš plán není zavést masovou výrobu," podotkl Adams. Půjde o klasické retro vozy v tradičním kabátu starých tatrovek ale s moderním podvozkem a další technikou splňující dnešní požadavky na moderní vozy, dodal.
Moderní kabát pro Tatru 603 z dílny Faurecie |
Loni v listopadu překvapila českou automobilovou společnost Faurecia, která představila v Los Angeles studii Faurecia Premium Attitude postavenou na bázi Tatry 603/2. Prototyp měl inovovaný vnější vzhled a zcela nový interiér. V tomto případě prý ale zůstane u prototypu. |
Největší tuzemský výrobce nákladních aut vznikl v roce 1850 a automobily vyrábí od roku 1898. Zaměstnává 2000 lidí a loni jeho brány opustilo 2431 nákladních aut.
Kopřivnickou firmu od roku 2006 ovládají čtyři čeští a zahraniční investoři reprezentovaní bývalým členem dozorčí rady a současným předsedou představenstva společnosti Ronaldem Adamsem. Asi osm procent akcií mají drobní akcionáři.