Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra chce montovat nákladní auta přímo v Rusku

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
Tatra plánuje montovat nákladní auta přímo v Rusku nebo v jiné zemi bývalého Sovětského svazu, aby znovu získala ruský trh. Chce se tím především vyhnout dovoznímu clu, které prodražuje její vozy pro ruské zákazníky. Vyplývá to ze zprávy představenstva.

Generální ředitel Tatry Ronald Adams v ní také uvedl, že kopřivnická automobilka plánuje expandovat na trzích v jihovýchodní Asii, Brazílii, Saudské Arábii, Kanadě, Austrálii nebo Indii. "Můžeme konstatovat, že se nám podařilo snížit náklady a výdaje a že začínáme být úspěšní ve zvyšování našeho tržního podílu i tržeb. Toto je vítězná kombinace nezbytná k tomu, aby se Tatra dostala zpět na vrchol, kam patří," napsal akcionářům Adams.

Tatra loni kvůli krizi skončila ve více než sedmsetmilionové ztrátě, což bylo ještě o 140 milionů více než v roce 2008. Kvůli vysokým úvěrům musela navíc celý podnik zastavit bankám.

Rusko bylo v minulosti největším komerčním trhem Tatry. "Abychom se vyhnuli pětadvacetiprocentnímu clu, jež zavedl premiér Putin, a aby se nám znovu podařilo ruský trh získat, budeme vést s potencionálními partnery jednání s cílem provádět montáž vozů Tatra v Rusku nebo v jiném regionu Společenství nezávislých států," uvedl ve zprávě pro akcionáře Adams.

Tatra má smělé plány i na jiných kontinentech. V jihovýchodní Asii jedná s potencionálním partnerem v oblasti marketingu a montáže v Malajsii se záměrem zásobovat všechny státy v jihovýchodní Asii.

V Jižní Americe automobilka dokončila hloubkovou analýzu a předpokládá, že zemí, která jí otevře dveře na jihoamerické trhy, bude Brazílie. "Jsme přesvědčeni, že to je trh pro 400 až 1000 nákladních vozů plus vojenská vozidla, který bude v blízké budoucnosti rozvíjen," konstatoval Adams.

V současné době podle něho představuje pro Tatru z hlediska dalšího rozvoje klíčovou roli také Saudská Arábie. Její pozemní vojska totiž budou kupovat 3000 vozů 4x4, po nichž bude v průběhu pěti let následovat zakázka na další 4000 vojenských vozů 6x6 a 8x8.

Technici Tatry také spolupracují se společností Navistar a vyvíjejí první společné vozidlo pro kanadské ozbrojené síly. Stabilním trhem pro Tatru zůstává také Indie.

Podle Adamse se trh s těžkými nákladními vozy rychle přiklání k automatickým převodovkám. "V roce 2009 jsme pokračovali ve vývoji a testování elektronického zařízení naší vlastní převodovky Tatra a úspěšně jsme zároveň odzkoušeli nové aplikace vozů s plně automatickými převodovkami. Tato vozidla budou zařazena do sériové výroby v průběhu tohoto roku," sdělil akcionářům Adams.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
10. 7. 2010 20:28
7000 tater??
+ to co vypsal všechno uživatel nade mnou = velice slibná budoucnost. tak snad panu Adamsovi vyjde všechno na čem pracuje. kdyby to tak bylo tak by o práci skutečně nebyla nouze a už aby tu byl po dvou letech zase ziskový rok:-)
Avatar - Special-line
10. 7. 2010 17:49
Je to dobře...
...nicméně to mohlo přijít o něco dříve. Hlavní ale bude když se to podaří a Tatra tak bude cenově konkurovat ostatním značkám, které už v Rusku montují. Prodej, to je teď věc kterou je potřeba vypilovat, nebo spíš od začátku přepracovat. Vývoj běží naplno: T 815-7, její civilní verze, spolupráce s Navistarem, T 810 a její civilní verze, řazení Norgren, automatické převodovky atd. atd., ale je potřeba mákonout na marketingu, službám zákazníkům, celkově prostě na celé politice prodeje.