Tatra Force jako speciál pro dopravu trub

 

Kopřivnická automobilka představuje další unikátní vozidlo. Tentokrát je vyrobeno podle velmi specifických požadavků německého zákazníka.

Společnost Tatra Trucks v současnosti nabízí vedle klasické sériové produkce i výrobu jednotlivých vozidel pro speciální využití. Nejnovějším přírůstkem do této rodiny výjimečných strojů značky Tatra je modifikace zástupce modelové řady Force typ 790R74 12x6.2, který má sloužit k převozu až osmnácti metrových trub v areálu německého výrobního podniku.

Tento šestinápravový exemplář má při celkové délce 13 700 mm rozvory náprav 2150 + 2600 + 1450 + 1500 + 1650 mm. Šířka vozidla je 2550 mm a výška bez nástavby 2035 mm. Obrysový průměr zatáčení činí 25 metrů, stopový pak 22,5 metru. Hmotnost podvozku dosahuje 15 720 kg, celkově technicky přípustná hmotnost je 66 tun.

Pohon jedinečného stroje zajišťuje vzduchem chlazený osmiválcový vznětový motor Tatra T3C-928.90 Euro 3 o objemu 12,7 l s přímým vstřikem paliva, který disponuje výkonem 300 kW a maximálním točivým momentem 2100 N.m. S touto pohonnou jednotkou spolupracuje šestistupňová automatická převodovka Allison a jednostupňový přídavný převod Tatra. Poháněna jsou kola první, třetí a čtvrté nápravy.

Podvozek s nápravami bez redukcí v kolech má řízení první, druhé, páté a šesté nápravy. Řízení dvojice zadních náprav od holandské společnosti VSE je hydraulické s elektronickým ovládáním a vazbou na natočení předních kol.

Všechny řiditelné nápravy jsou odpruženy vzduchovými vaky a s ohledem na sníženou rychlost vozidla je jejich nosnost 10 tun. Prostřední nápravy jsou pak odpruženy kombinací vzduchových vaků a listových per, přičemž jejich nosnost je 2x13 tun. První a poslední náprava jsou vybaveny zkrutným stabilizátorem.

Na všech řízených nápravách jsou použity pneumatiky o rozměrech 445/65 R22,5 v jednomontáži, zatímco prostřední dvě nápravy obouvají pneumatiky 315/80 R22,5 ve dvojmontáži.

Tatra: Nejdelší a nejtěžší v historii značky

Vzhledem k určení vozidla byla použita kabina Tatra Force v krátkém dvoumístném provedení s nezávislým topením a klimatizací, která nemá jako u standardních zástupců této modelové řady umístěnu svou zadní část nad první přední nápravou, ale je celá usazena v nižší poloze a přímo před předními koly.

Vozidlo, u nějž si zákazník přál malou celkovou výšku, dobrou manévrovatelnost, nosnost minimálně 45 tun a maximální rychlost 25 km/h, je v těchto dnech již u německého zástupce značky Tatra. V jeho provozovně proběhne finální instalace speciálních držáků na převoz trub přímo na rám vozidla.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeden z pilířů janovského mostu se naklání, stavba může každou chvíli spadnout Jeden z pilířů janovského mostu se naklání, stavba může každou chvíli spadnout

Hasiči a místní policie varovali obyvatele ulice, která…

Evropské emisní povolenky jsou nejdražší za deset let Evropské emisní povolenky jsou nejdražší za deset let

Ceny emisních povolenek v Evropské unii se dnes vyšplhaly…

První letoun L-39NG je kompletní ze 70 procent, dokončen má být v říjnu První letoun L-39NG je kompletní ze 70 procent, dokončen má být v říjnu

Konstrukce prvního letounu L-39NG je již ze 70 procent…

 
Zdroj: Tatra Trucks, a.s.

Štítky Tatra Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech

Snaha obejít platné emisní limity není záležitostí…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 






 
Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4Motion – S technikou těch nejlepších

TEST: Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4Motion – S technikou těch nejlepších

Dnes 13:03

Arteon letos přišel o post vlajkové lodi na úkor nového Touaregu. A největší SUV v nabídce značky nás během prvního testu přesvědčilo, že je takto titulováno zcela právem.




Blesk.cz

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný nápad, Mistře!

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný…

Zpěvák Karel Gott (79) je doma obklopen nejenom samými ženami, tedy manželkou a dcerami, ale má kolem sebe také…

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

 

iSport.cz

Snový (re)start Baníku! Můžou Baroš a spol. prohnat i silnou trojku?

Snový (re)start Baníku! Můžou Baroš a spol. prohnat…

Jedenáct let čekali fanoušci Baníku na takový start. Čtyři zápasy, devět bodů, tři čistá konta, domácí…

Pastrňák v Praze. Je v řetězech, honí i tenisák: Na Stanley Cup máme tři roky!

Pastrňák v Praze. Je v řetězech, honí i tenisák: Na…

David Pastrňák je v Praze. Po památkách necourá, na tělo navěsil řetězy a mučí se v posilovně v Horních…

 

Reflex.cz

Korejská republika získala nezávislost v srpnu 1948. První prezident před tím nechal zavraždit svého konkurenta

Korejská republika získala nezávislost v srpnu 1948.…

Desátého května 1948 proběhly na celém území Korejského poloostrova pod dohledem Organizace spojených národů…

Zakladatel H-Systemu Smetka: Firma nebyla podvod, zničil ji až konkurz, na kterém vydělali jiní

Zakladatel H-Systemu Smetka: Firma nebyla podvod,…

Dlouholetá a zamotaná kauza okolo firmy H-System před nedávnem znovu ožila po rozhodnutí Nejvyššího soudu, který…