Tatra Force jako speciál pro dopravu trub

 

Kopřivnická automobilka představuje další unikátní vozidlo. Tentokrát je vyrobeno podle velmi specifických požadavků německého zákazníka.

Společnost Tatra Trucks v současnosti nabízí vedle klasické sériové produkce i výrobu jednotlivých vozidel pro speciální využití. Nejnovějším přírůstkem do této rodiny výjimečných strojů značky Tatra je modifikace zástupce modelové řady Force typ 790R74 12x6.2, který má sloužit k převozu až osmnácti metrových trub v areálu německého výrobního podniku.

Tento šestinápravový exemplář má při celkové délce 13 700 mm rozvory náprav 2150 + 2600 + 1450 + 1500 + 1650 mm. Šířka vozidla je 2550 mm a výška bez nástavby 2035 mm. Obrysový průměr zatáčení činí 25 metrů, stopový pak 22,5 metru. Hmotnost podvozku dosahuje 15 720 kg, celkově technicky přípustná hmotnost je 66 tun.

Pohon jedinečného stroje zajišťuje vzduchem chlazený osmiválcový vznětový motor Tatra T3C-928.90 Euro 3 o objemu 12,7 l s přímým vstřikem paliva, který disponuje výkonem 300 kW a maximálním točivým momentem 2100 N.m. S touto pohonnou jednotkou spolupracuje šestistupňová automatická převodovka Allison a jednostupňový přídavný převod Tatra. Poháněna jsou kola první, třetí a čtvrté nápravy.

Podvozek s nápravami bez redukcí v kolech má řízení první, druhé, páté a šesté nápravy. Řízení dvojice zadních náprav od holandské společnosti VSE je hydraulické s elektronickým ovládáním a vazbou na natočení předních kol.

Všechny řiditelné nápravy jsou odpruženy vzduchovými vaky a s ohledem na sníženou rychlost vozidla je jejich nosnost 10 tun. Prostřední nápravy jsou pak odpruženy kombinací vzduchových vaků a listových per, přičemž jejich nosnost je 2x13 tun. První a poslední náprava jsou vybaveny zkrutným stabilizátorem.

Na všech řízených nápravách jsou použity pneumatiky o rozměrech 445/65 R22,5 v jednomontáži, zatímco prostřední dvě nápravy obouvají pneumatiky 315/80 R22,5 ve dvojmontáži.

Tatra: Nejdelší a nejtěžší v historii značky

Vzhledem k určení vozidla byla použita kabina Tatra Force v krátkém dvoumístném provedení s nezávislým topením a klimatizací, která nemá jako u standardních zástupců této modelové řady umístěnu svou zadní část nad první přední nápravou, ale je celá usazena v nižší poloze a přímo před předními koly.

Vozidlo, u nějž si zákazník přál malou celkovou výšku, dobrou manévrovatelnost, nosnost minimálně 45 tun a maximální rychlost 25 km/h, je v těchto dnech již u německého zástupce značky Tatra. V jeho provozovně proběhne finální instalace speciálních držáků na převoz trub přímo na rám vozidla.

Spolupracujeme s TipCars.com
EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu

Unie ochrání jen firmy, které nemají podstatný byznys…

Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá

Spojené státy a Čína se dohodly, že prozatím nenaplní své…

Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník

Lány oseté žlutě kvetoucí rostlinou budí v Česku kritiku…

 
Zdroj: Tatra Trucks, a.s.

Štítky Tatra Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 






 
Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Dnes 17:55

Model Arteon se v pozici vlajkové lodi automobilky VW dlouho neohřál. Po roce jej totiž střídá třetí generace Touaregu, kterou jsme v Rakousku projeli s dieselovým šestiválcem.




Blesk.cz

Zřícené letadlo na Kubě: Aerolinky byly léta pod palbou kritiky kvůli bezpečnosti

Zřícené letadlo na Kubě: Aerolinky byly léta pod…

Mexická letecká společnost, jejíž letoun se zřítil v pátek u kubánské metropole Havany, čelila v posledních…

Vévodkyně Meghan očima Františky: Nastolila nový řád!

Vévodkyně Meghan očima Františky: Nastolila nový řád!

Američanka Meghan Markle, nyní již manželka britského prince Harryho a vévodkyně ze Sussexu, dala světu na…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Český tým na MS v hokeji 2018 skončil ve čtvrtfinále, když šel ze třetího místa ve skupině A na tým USA, druhý…

Fenerbahce s Veselým titul neobhájilo, Euroligu ovládl Real Madrid

Fenerbahce s Veselým titul neobhájilo, Euroligu…

Basketbalistům Fenerbahce Istanbul s českým pivotem Janem Veselým těsně unikla obhajoba titulu v Evropské lize,…

 

Reflex.cz

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly mezi zrozením života ve Švédsku a Tanzánii

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly…

Švédská fotografka Moa Karlbergová si jako téma svého nového projektu zvolila zrození života. Zajímalo ji, jak…

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít při cestování po Evropě

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít…

Pokud přemýšlíte, kam se vypravit na výlet a nechcete opouštět Evropu, zkuste se inspirovat nápady…