Tatra Force jako speciál pro dopravu trub

 

Kopřivnická automobilka představuje další unikátní vozidlo. Tentokrát je vyrobeno podle velmi specifických požadavků německého zákazníka.

Společnost Tatra Trucks v současnosti nabízí vedle klasické sériové produkce i výrobu jednotlivých vozidel pro speciální využití. Nejnovějším přírůstkem do této rodiny výjimečných strojů značky Tatra je modifikace zástupce modelové řady Force typ 790R74 12x6.2, který má sloužit k převozu až osmnácti metrových trub v areálu německého výrobního podniku.

Tento šestinápravový exemplář má při celkové délce 13 700 mm rozvory náprav 2150 + 2600 + 1450 + 1500 + 1650 mm. Šířka vozidla je 2550 mm a výška bez nástavby 2035 mm. Obrysový průměr zatáčení činí 25 metrů, stopový pak 22,5 metru. Hmotnost podvozku dosahuje 15 720 kg, celkově technicky přípustná hmotnost je 66 tun.

Pohon jedinečného stroje zajišťuje vzduchem chlazený osmiválcový vznětový motor Tatra T3C-928.90 Euro 3 o objemu 12,7 l s přímým vstřikem paliva, který disponuje výkonem 300 kW a maximálním točivým momentem 2100 N.m. S touto pohonnou jednotkou spolupracuje šestistupňová automatická převodovka Allison a jednostupňový přídavný převod Tatra. Poháněna jsou kola první, třetí a čtvrté nápravy.

Podvozek s nápravami bez redukcí v kolech má řízení první, druhé, páté a šesté nápravy. Řízení dvojice zadních náprav od holandské společnosti VSE je hydraulické s elektronickým ovládáním a vazbou na natočení předních kol.

Všechny řiditelné nápravy jsou odpruženy vzduchovými vaky a s ohledem na sníženou rychlost vozidla je jejich nosnost 10 tun. Prostřední nápravy jsou pak odpruženy kombinací vzduchových vaků a listových per, přičemž jejich nosnost je 2x13 tun. První a poslední náprava jsou vybaveny zkrutným stabilizátorem.

Na všech řízených nápravách jsou použity pneumatiky o rozměrech 445/65 R22,5 v jednomontáži, zatímco prostřední dvě nápravy obouvají pneumatiky 315/80 R22,5 ve dvojmontáži.

Tatra: Nejdelší a nejtěžší v historii značky

Vzhledem k určení vozidla byla použita kabina Tatra Force v krátkém dvoumístném provedení s nezávislým topením a klimatizací, která nemá jako u standardních zástupců této modelové řady umístěnu svou zadní část nad první přední nápravou, ale je celá usazena v nižší poloze a přímo před předními koly.

Vozidlo, u nějž si zákazník přál malou celkovou výšku, dobrou manévrovatelnost, nosnost minimálně 45 tun a maximální rychlost 25 km/h, je v těchto dnech již u německého zástupce značky Tatra. V jeho provozovně proběhne finální instalace speciálních držáků na převoz trub přímo na rám vozidla.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně? Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně?

Andrej Babiš, šéf hnutí ANO a bývalý majitel Agrofertu se…

Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec

Po středečním teroristickém útoku v Londýně není nutné…

Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová

Legenda českého animovaného filmu Krteček zažívá…

 
Zdroj: Tatra Trucks, a.s.
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Nová Tatra Force 6x6.1 pro Austrálii Nová Tatra Force 6x6.1 pro Austrálii

Společnost Tatra Trucks představuje další vozidlo, které…

 



 
Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Dnes 12:50

Vyzkoušeli nový Opel Insignia Grand Sport. Lze mu vytknout máloco, něco ale přece.




Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal platí za celosvětový fenomén, což mimo jiné dokládá i fakt, že jej hraje mezinárodně více národů, než…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…