Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TATRA má kancelář ve Washingtonu a koupila American Truck Company

redakce AUTO.CZ
Diskuze (79)
Společnost TATRA vstoupila na trhy Severní a Jižní Ameriky. Kopřivnická firma otevřela svou kancelář ve Washingtonu a založila společnost Tatra Americas.

Ta již od firmy Terex Corporation, bývalého majoritního vlastníka Tatry, odkoupila společnost American Truck Company. ČTK o tom dnes informoval mediální zástupce Tatry Vladimír Bystrov.

Podle šéfa Tatry Ronalda Adamse chce tak firma nabídnout služby novým zákazníkům ve Spojených státech a brzy i v Jižní Americe. V současné době Tatra vyrábí a expeduje do Spojených států svá požární vozidla, která se používají v bojích s rozsáhlými požáry v Kalifornii, Nevadě a několika dalších státech USA. Tatra očekává, že prostřednictvím společnosti Tatra Americas tento tržní segment v dalších letech trvale poroste. Zatím tam kopřivnická automobilka dodala asi 20 vozidel tohoto typu.

Podvozky Tatry nyní podle Bystrova zkouší námořní pěchota Spojených států, kde je testován nový armádní obrněný transportér Wildcat, jenž byl vyroben ve spolupráci s izraelským ministerstvem průmyslu. Své výrobky bude Tatra prezentovat vojenským představitelům Spojených států v únoru v Automobilovém testovacím středisku v Nevadě.

American Truck Company dodala a prodala několik set vozidel, jejichž koncepce je založena na technickém řešení Tatry, izraelskému ministerstvu obrany a v současné době pracuje na deseti vozidlech, jež jsou objednána pro rok 2008.

American Truck Company byla zřízena v roce 2001 jako partnerská společnost Tatry, Terex Corporation a nejmenované izraelské společnosti. Tatra Americas získala tuto firmu od Terexu a dalšího menšinového vlastníka a nyní je jediným majitelem.

Do funkce prezidenta společnosti Tatra Americas byl podle Adamse jmenován Američan Duncan Sellars, který bude dále zastávat i post prezidenta American Truck Company. Viceprezidentem pro technický vývoj ve společnosti Tatra Americas je Paul Conlin.

Při rozvoji trhů ve Spojených státech bude Tatře podle Bystrova nápomocen i předseda dozorčí rady William Cabaniss, který byl v předchozím období velvyslancem Spojených států v České republice.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (79)
Avatar - T613
7. 2. 2008 14:03
Re: Budoucnost
já bych řekl, že se s tou 810 počítá, přeci jen AČR linku neuživí. S 815-7 nevím.. s tou její budkou. Ale tak bůh ví co se v konstrukci děje, dříve nebo později budou muset přijít s novou budkou
Avatar - Special-line
7. 2. 2008 13:57
Re: Budoucnost
Tak ono zase brát něco z Japonska se asi prodraží a když už berou motor, tak vezmou najednou i kabinu.
No ono by nebylo třeba špatný pustit tu 810tku do civilní produkce, nebo i 815-7 4x4 coby zástupce menší kategorie jako konkurenci Mercedesům Unimog pro Správu a údržbu silnic.
Avatar - T613
7. 2. 2008 13:49
Re: Budoucnost
Taky nemám obavy. Odvázaný z toho taky nejsem, ale co se dá dělat zákazník je zákazník. Je to něco podobného jako přechod Porsche na vodníky.
Osobně jsem zvědavý na verze T810, ale je škoda, že používají budku od Renaultu. Možná se měli poohlídnout v jiných vodách, třeba Japonsko a její Mitsubishi. Jejich boudy se mi celkem líbí. A tady by se nikomu nepletly
Avatar - Special-line
7. 2. 2008 13:42
Re: Budoucnost
Nevím osobně mě to nijak nenadchlo Tatra s tuhými nápravami. I když se bude vyrábět i klasická roura...nevím už to nebude ono, mezi lidmi se to rozšíří a budou pomlovat. Uvažuje se o tom kvůli tomu že když firma nakoupí Tatry a potřebuje i auta která nejsou určena do terénu (třeba kvůli spotřebě), aby mali auta od jednoho výrobce a jeden servis.
Ale určitě to nebude pro Tatru s jejím vývojovým potenciálem a zázemím problém takový auto udělat.
Nebojím se že by se o Tatry v budoucnu ztratil zájem, má opravdu dobré produkty s vynikajícími vlastnostmi v terénu, které nikdo jiný nemá.
Avatar - Special-line
7. 2. 2008 13:37
Re: Budoucnost
Přídavek vzduchu do výfukových plynů se nepoužívá to je jen ředění. Pro Euro 4 se používají systémy SCR a EGR. První je přidávání močoviny do výfukových plynů, to používá většina výrobců a mezi nimi i Tatra. EGR je recirkulace výfukových plynů (část výfukových plynů se vrací do sání) To používá Scania a MAN. Je to lepší nemusí se dávat žádné AdBlue a podobně. Ale ten motor musí mít sám o sobě čisčí spalování.
Ta technologie SCR odstraňuje katalitickou reakcí oxidy dusíku z výfukových plynů. Tyto oxidy jsou spjaty s pevnými částicemi. Pokud se úpravou motoru obsah jedné složky sníží, obsah té druhé se zvýší a naopak. Toto souvisí i se spalovací teplotou ve válci. Nízký obsah pevných částic se tedy odstraní úpravou motoru a vstřikování, oxidy dusíku zase katalitickou redukcí.