Kopřivnická automobilka je sice dnes spojena především s těžkými nákladními vozidly a nezapomenutelnými osobními automobily, ale značky NW a Tatra nesly v minulosti i autobusy a trolejbusy.
mile deti, byla jednou jedna veleuspesna automobilka, a ta vyrabela osobni auta, vyrabela nakladni auta, vyrabela autobusy, vyrabela trolejbusy, vyrabela vlaky a vyrabela dokonce i letadla.
a pak prisel zlej drak, automobilku ukrad a zacal vyrabet jen osobni auta jenom pro sebe a nakladni jenom pro podobny nestvury jako byl on. a tak vyrabel a vyrabel az jednoho krasnyho dne prijel rytir na bilym koni a tomu drakoj usek tlapu, aby uz nemoh skodit. jenze automobilka nemela co vyrabet, protoze ty jejich klumpry byly zastaraly a bud je nikdo nechtel, anebo ten kdo by je chtel za ne nemel co dat.
a postupem casu se ten drak otrepal a zemi znovu zacal pozirat.
a z toho, mile deti, plyne ponauceni. az se vam podari vyhrat nad zlym drakem, nebude stacit mu useknou jenom tlamu, ale musite mu useknout vsechny hlavy, propichnout srdce a zahrabat ho hluboko pod zem, aby uz nikdy nemoh dal skodit..
Taky je možný, že by ta krásná automobilka už před 40 lety krachla, kdyby tu byl kapitalismus stejně jako stovky a tisíce jiných na západě a v USA >:D
Jinak ty Tatry se třeba vyvážely i do Francie (MAM Strager ti asi nic neříká vid) a Zetory třeba na Island, Irsko atd. Škodovky se vyvážely do NSR, Británie, Kanady, Lady třeba id do Brazlílie, Austrálie (jinak nsr, gb a kanada taky) . Zajímavý že to tam někdo kupoval, vid
Zas a znova pár bezduchých riadkov a fotky bez akéhokoľvek popisu. Na čo má ACZ redaktorov? Stiahnuť pár info a nasypať nejaké fotky do galérie, to zvládne aj húpací koník... :-!
ukažte mi jediný národ na světě naší velikosti, který před rokem 1989:
dokázal vyvíjet a vyrábět trysková letadla, dopravní letadla, atomové reaktory, lokomotivy, trolejbusy, autobusy, traktory, radary, motocykly, osobní i nákladní automobily, špičkové zbraně, tkalcovské stavy, zemědělské stroje, turbíny, námořní lodě, tanky, špičkové sklářské a porcelánové výrobky, podílet se na výzkumu vesmíru, vyrábět kvalitní ocel a hutní výrobky vyvážet do celého světa.
Národ, který by byl naprosto soběstačný v zemědělské a potravinářské výrobě, bez jediné koruny dluhu, naopak se značnými pohledávkami v zahraničí... atd., atp.
Dnes nevyvíjíme a nevyrábíme NIC. NIC. A ještě jednou NIC. Nepatří nám v naší zemičce ani rezavý hřebík ve zdi.
BYLI JSME VELMI SCHOPNÝ NÁROD, to však vy nechcete slyšet, jen si trváte na svých nesmyslech. O potřebě provázanosti s »vyspělým Západem«, který si nás ochočil jako levnou pracovní sílu a odbytiště pro jejich »šunto-produkty«. :'-(
Tento text jsem už vidět asi 100x na různých protiproudech.... Ano, vnější zadluženost nebyla, ale nevím, jestli ti něco říká termín vnitřní zadluženost. Dále by mě zajímalo, jak bys chtěl pokračovat ve stávající výrobě, když klasická odbytiště tak nějak zanikla. Faktem je, že se tyto trhy už pomalu obnovují a s velkou opatrností se pomalu opět využívají.
Nevyrábíme a nevyvíjíme nic - to je prosím blbost.
Téma vlastnictví zahraničními subjekty mě docela zajímalo. Ono to souvisí se systematickou likvidací kapitalistů a živnostníků. Začalo to před válkou a za války, kdy byli velmi důsledně zlikvidování Židé. Ti šťastnější stačili odejít, ostatní měli smůlu nebo odešli po válce. Další likvidace kapitalistů a žinostníků pak probíhala v několika vlnách a nemá smysl se o tom rozepisovat.
V roce 89 tady možná byli nějací zbohatlící, ale rozhodně to nebyli kapitalisté v tom pravém slova smyslu. Ono tady bylo i pramálo lidí, kteří vůbec něco věděli o nákladech a výnosech, protože to za socíku nikoho nezajímalo. No, a výsledek byl ten, že například mladoboleslavská škodovka byla před krachem, protože vyráběla pod náklady.
Asi největším současným problémem je podle mě odtok výnosů do zahraničí, což ale logický důsledek předchozího. Tím se totiž narušuje princip reinvestování výnosu v místě jeho vzniku.