Tatra: Nové označení vozidel a unifikace podvozků

 

Kopřivnická automobilka přichází s novou modelovou a typovou unifikací své nabídky středně těžkých a těžkých nákladních vozidel. S tím souvisí i změny v jejich označení.

Společnost Tatra Trucks nyní nabízí tři typové řady podvozků a na ně navazující čtyři řady modelů vozidel. Celoplošná unifikace výroby souvisí s redukcí počtu doposud vyráběných variant bez jakéhokoliv dopadu na obchodní obslužnost jednotlivých segmentů trhu.

V nabídce automobilky jsou nyní podvozky označované jako Typová řada I, II a III, na jejich základě pak vznikají vozidla s obchodními názvy Tatra Phoenix, Tatra Force, Tatra Terrn01 a Tatra Tactic.

Martin Bednarz, generální ředitel společnosti Tatra Trucks, k tomu uvedl, že nová definice tzv. Typových řad je určitou obdobou strategie výroby platforem osobních automobilů. Podle jeho slov lze unifikovat podvozky a s nimi i základní modelové řady tak, aby došlo ke zlevnění výroby i zkvalitnění a zjednodušení servisu v průběhu životního cyklu vozidel.

Typová řada I (TŘ-I) zahrnuje podvozky těžkých nákladních vozidel s výhradně pneumatickým odpružením přední nápravy nebo náprav a s novou generací systému řízení. Dalším typickým znakem je unifikované provedení různých typů přídavných (sestupných) převodových skříní Tatra vyhovujících zástavbě hlavních převodových skříní.

Typová řada II (TŘ-II) zahrnuje podvozky těžkých nákladních vozidel s výhradně mechanickým odpružením předních náprav a původním systémem řízení.

Vnitřní součásti předních náprav a nosných rour jsou unifikované s Typovou řadou I. Stejná míra unifikace se týká také provedení zadních náprav a jejich systému odpružení, které je konstruováno ve čtyřech variantách: pneumatické s vlnovci s nosností 10 t na nápravu, mechanické s listovými pery s nosností 11,5 t na nápravu, lehká verze kombinovaného odpružení King Frame (vzduchové vlnovce doplněné vnitřní vinutou pružinou) s nosností 11,5 t na nápravu a těžká verze kombinovaného odpružení King Frame (vzduchové vlnovce v kombinaci s listovými pery) s nosností 13 t až 16 t na nápravu.

Typová řada III (TŘ-III) zahrnuje žebřinové podvozky středně těžkých nákladních vozidel vybavené originálními portálovými nápravami Tatra Rigid pro celkovou hmotnost vozidla 15,5 t (při konfiguraci 6x6) resp. 13 t (4x4).

Tatra: Nákladní hvězdy od T 111 po Phoenix

S novými obchodními názvy vozidel Tatra se pojí i jejich nové grafické a barevné provedení a umístění na bocích resp. dveřích kabiny vozů. Font i stříbrná barva písma označení vozidel odpovídá nové marketingové unifikaci kopřivnické automobilky.

Vlajková loď civilního výrobního programu těžkých nákladních vozidel značky Tatra využívající kombinaci originálního podvozku tzv. tatrovácké koncepce a konstrukčních skupin renomovaných světových výrobců nese již od svého uvedení na trh v roce 2011 název Phoenix. Tato obchodní řada vozidel důsledně využívá výhradně podvozku Typové řady I. Dle emisní specifikace použitého motoru jsou vozidla označena jako Tatra Phoenix s motory Euro 5 a Tatra Phoenix Euro 6.

Tatra Phoenix nastupuje s motory Euro 6 (+video)

Řada těžkých nákladních vozidel Tatra s nízkou kabinou, dříve označovaná jako T815-7, nyní nese název Tatra Force. Základem je podvozek Typové řady I, který je v základní konfiguraci osazen vzduchem chlazeným vidlicovým osmiválcem v emisní specifikaci Euro III až Euro V a převodovkou Tatra (na přání i se systémem elektronického řazení). Ve standardní nabídce jsou rovněž kapalinou chlazené motory Cummins kombinované s převodovkami Tatra nebo Allison s přídavným (sestupným) převodem Tatra. Automobilka nabízí instalaci motorů a převodovek Caterpillar, nebo tzv. distribučních přídavných převodovek.

Významnou část výrobního programu vozidel Tatra Force představují i civilní provedení s celou řadou nástaveb určených pro záchranářské a hasičské složky i pro stavební či těžařský průmysl.

Řada civilních těžkých nákladních vozidel Tatra Terrn01 vycházející z kombinace podvozku tzv. tatrovácké koncepce a původní kabiny Tatra 815 je v aktuálním provedení v nabídce od roku 2010. Podvozek vozidel je téměř výhradně v provedení Typové řady II, existují však varianty i s podvozkem Typové řady I. K pohonu těchto vozidel jsou využívány motory a převodovky Tatra.

V průběhu roku 2017 bude na trh uvedeno novodobé, podstatně zmodernizované pokračování této slavné obchodní řady, nová řada vozidel ponese označení Tatra Terra.

Obchodní řada středně těžkých nákladních vozidel s podvozky Typové řady III (žebřinový rám s tuhými portálovými nápravami Tatra Rigid) původně známá pod označením T810 se nyní jmenuje Tatra Tactic. Jednotlivé modely vozidel 6x6 a 4x4 jsou určeny především pro vojenské účely, tomu odpovídá i nové označení vycházející z vojenské terminologie.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: Tatra Trucks a.s.

Štítky Tatra Nákladní Profi

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…