Tatra: Nové označení vozidel a unifikace podvozků

 

Kopřivnická automobilka přichází s novou modelovou a typovou unifikací své nabídky středně těžkých a těžkých nákladních vozidel. S tím souvisí i změny v jejich označení.

Společnost Tatra Trucks nyní nabízí tři typové řady podvozků a na ně navazující čtyři řady modelů vozidel. Celoplošná unifikace výroby souvisí s redukcí počtu doposud vyráběných variant bez jakéhokoliv dopadu na obchodní obslužnost jednotlivých segmentů trhu.

V nabídce automobilky jsou nyní podvozky označované jako Typová řada I, II a III, na jejich základě pak vznikají vozidla s obchodními názvy Tatra Phoenix, Tatra Force, Tatra Terrn01 a Tatra Tactic.

Martin Bednarz, generální ředitel společnosti Tatra Trucks, k tomu uvedl, že nová definice tzv. Typových řad je určitou obdobou strategie výroby platforem osobních automobilů. Podle jeho slov lze unifikovat podvozky a s nimi i základní modelové řady tak, aby došlo ke zlevnění výroby i zkvalitnění a zjednodušení servisu v průběhu životního cyklu vozidel.

Typová řada I (TŘ-I) zahrnuje podvozky těžkých nákladních vozidel s výhradně pneumatickým odpružením přední nápravy nebo náprav a s novou generací systému řízení. Dalším typickým znakem je unifikované provedení různých typů přídavných (sestupných) převodových skříní Tatra vyhovujících zástavbě hlavních převodových skříní.

Typová řada II (TŘ-II) zahrnuje podvozky těžkých nákladních vozidel s výhradně mechanickým odpružením předních náprav a původním systémem řízení.

Vnitřní součásti předních náprav a nosných rour jsou unifikované s Typovou řadou I. Stejná míra unifikace se týká také provedení zadních náprav a jejich systému odpružení, které je konstruováno ve čtyřech variantách: pneumatické s vlnovci s nosností 10 t na nápravu, mechanické s listovými pery s nosností 11,5 t na nápravu, lehká verze kombinovaného odpružení King Frame (vzduchové vlnovce doplněné vnitřní vinutou pružinou) s nosností 11,5 t na nápravu a těžká verze kombinovaného odpružení King Frame (vzduchové vlnovce v kombinaci s listovými pery) s nosností 13 t až 16 t na nápravu.

Typová řada III (TŘ-III) zahrnuje žebřinové podvozky středně těžkých nákladních vozidel vybavené originálními portálovými nápravami Tatra Rigid pro celkovou hmotnost vozidla 15,5 t (při konfiguraci 6x6) resp. 13 t (4x4).

Tatra: Nákladní hvězdy od T 111 po Phoenix

S novými obchodními názvy vozidel Tatra se pojí i jejich nové grafické a barevné provedení a umístění na bocích resp. dveřích kabiny vozů. Font i stříbrná barva písma označení vozidel odpovídá nové marketingové unifikaci kopřivnické automobilky.

Vlajková loď civilního výrobního programu těžkých nákladních vozidel značky Tatra využívající kombinaci originálního podvozku tzv. tatrovácké koncepce a konstrukčních skupin renomovaných světových výrobců nese již od svého uvedení na trh v roce 2011 název Phoenix. Tato obchodní řada vozidel důsledně využívá výhradně podvozku Typové řady I. Dle emisní specifikace použitého motoru jsou vozidla označena jako Tatra Phoenix s motory Euro 5 a Tatra Phoenix Euro 6.

Tatra Phoenix nastupuje s motory Euro 6 (+video)

Řada těžkých nákladních vozidel Tatra s nízkou kabinou, dříve označovaná jako T815-7, nyní nese název Tatra Force. Základem je podvozek Typové řady I, který je v základní konfiguraci osazen vzduchem chlazeným vidlicovým osmiválcem v emisní specifikaci Euro III až Euro V a převodovkou Tatra (na přání i se systémem elektronického řazení). Ve standardní nabídce jsou rovněž kapalinou chlazené motory Cummins kombinované s převodovkami Tatra nebo Allison s přídavným (sestupným) převodem Tatra. Automobilka nabízí instalaci motorů a převodovek Caterpillar, nebo tzv. distribučních přídavných převodovek.

Významnou část výrobního programu vozidel Tatra Force představují i civilní provedení s celou řadou nástaveb určených pro záchranářské a hasičské složky i pro stavební či těžařský průmysl.

Řada civilních těžkých nákladních vozidel Tatra Terrn01 vycházející z kombinace podvozku tzv. tatrovácké koncepce a původní kabiny Tatra 815 je v aktuálním provedení v nabídce od roku 2010. Podvozek vozidel je téměř výhradně v provedení Typové řady II, existují však varianty i s podvozkem Typové řady I. K pohonu těchto vozidel jsou využívány motory a převodovky Tatra.

V průběhu roku 2017 bude na trh uvedeno novodobé, podstatně zmodernizované pokračování této slavné obchodní řady, nová řada vozidel ponese označení Tatra Terra.

Obchodní řada středně těžkých nákladních vozidel s podvozky Typové řady III (žebřinový rám s tuhými portálovými nápravami Tatra Rigid) původně známá pod označením T810 se nyní jmenuje Tatra Tactic. Jednotlivé modely vozidel 6x6 a 4x4 jsou určeny především pro vojenské účely, tomu odpovídá i nové označení vycházející z vojenské terminologie.

Spolupracujeme s TipCars.com
On-line lékárnám se daří, počítají s miliardovými tržbami On-line lékárnám se daří, počítají s miliardovými tržbami

Čtyřka největších on-line lékáren letos utrží celkem…

EPH ovládne druhou největší elektrárnu v Maďarsku EPH ovládne druhou největší elektrárnu v Maďarsku

Konsorcium vedené českou energetickou skupinou EPH koupí…

Akvizice za více než bilion. Walt Disney koupí 21st Century Fox Akvizice za více než bilion. Walt Disney koupí 21st Century Fox

Americký zábavní gigant Walt Disney koupí většinu aktivit…

Na Ukrajině není ruská armáda, ale jisté milice, řekl Putin Na Ukrajině není ruská armáda, ale jisté milice, řekl Putin

Ruská armáda ve východoukrajinském Donbasu není, jsou tam…

 
Zdroj: Tatra Trucks a.s.

Štítky Tatra Nákladní Profi

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo!

Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo!

Dnes 08:00

Automobilka Saab sice od roku 2011 již v podstatě neexistuje, přesto se však její někdejší produkty těší oblibě kupujících ojetin. Důkazem budiž fakt, že recenzovaných 9-3 rok od roku v naší zemi přibývá.




Blesk.cz

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se těhotenským testem

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se…

Moderátor Diváckých zpráv Primy Michal Kavalčík (42), který se proslavil jako Ruda z Ostravy, se na sociální…

Devět zraněných: Autobus se na jihu Prahy srazil s náklaďákem

Devět zraněných: Autobus se na jihu Prahy srazil s…

V Praze Kunraticích se to od 11. hodiny hemžilo záchranáři a hasiči. Ti zasahovali u vážné dopravní nehody, při…

 

iSport.cz

Ledecká válí i na prkně! Vyhrála úvodní obří slalom Světového poháru

Ledecká válí i na prkně! Vyhrála úvodní obří slalom…

Ester Ledecká zahájila olympijskou sezonu na snowboardu vítězně. Úřadující mistryně světa vyhrála v italské…

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze které přijde Chorý

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze…

Ve škatulatech na ofenzivních postech pokračuje Viktoria Plzeň. Byť to klub zatím oficiálně nepotvrdil, bere se…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Musíme přijmout euro. Prý...

Ekonom Vladimír Pikora: Musíme přijmout euro. Prý...

Je to neuvěřitelné, jak jsou čeští politici podle všeho asi slepí a hluší. V posledních volbách se občané jasně…

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól, která skončila v zapomnění

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól,…

Když v červnu roku 1897 vyrazil Salomon Andrée vstříc severnímu pólu, upínaly se k němu zraky celého švédského…