reklama


Tatra: Nové označení vozidel a unifikace podvozků

 

Kopřivnická automobilka přichází s novou modelovou a typovou unifikací své nabídky středně těžkých a těžkých nákladních vozidel. S tím souvisí i změny v jejich označení.

Společnost Tatra Trucks nyní nabízí tři typové řady podvozků a na ně navazující čtyři řady modelů vozidel. Celoplošná unifikace výroby souvisí s redukcí počtu doposud vyráběných variant bez jakéhokoliv dopadu na obchodní obslužnost jednotlivých segmentů trhu.

V nabídce automobilky jsou nyní podvozky označované jako Typová řada I, II a III, na jejich základě pak vznikají vozidla s obchodními názvy Tatra Phoenix, Tatra Force, Tatra Terrn01 a Tatra Tactic.

Martin Bednarz, generální ředitel společnosti Tatra Trucks, k tomu uvedl, že nová definice tzv. Typových řad je určitou obdobou strategie výroby platforem osobních automobilů. Podle jeho slov lze unifikovat podvozky a s nimi i základní modelové řady tak, aby došlo ke zlevnění výroby i zkvalitnění a zjednodušení servisu v průběhu životního cyklu vozidel.

Typová řada I (TŘ-I) zahrnuje podvozky těžkých nákladních vozidel s výhradně pneumatickým odpružením přední nápravy nebo náprav a s novou generací systému řízení. Dalším typickým znakem je unifikované provedení různých typů přídavných (sestupných) převodových skříní Tatra vyhovujících zástavbě hlavních převodových skříní.

Typová řada II (TŘ-II) zahrnuje podvozky těžkých nákladních vozidel s výhradně mechanickým odpružením předních náprav a původním systémem řízení.

Vnitřní součásti předních náprav a nosných rour jsou unifikované s Typovou řadou I. Stejná míra unifikace se týká také provedení zadních náprav a jejich systému odpružení, které je konstruováno ve čtyřech variantách: pneumatické s vlnovci s nosností 10 t na nápravu, mechanické s listovými pery s nosností 11,5 t na nápravu, lehká verze kombinovaného odpružení King Frame (vzduchové vlnovce doplněné vnitřní vinutou pružinou) s nosností 11,5 t na nápravu a těžká verze kombinovaného odpružení King Frame (vzduchové vlnovce v kombinaci s listovými pery) s nosností 13 t až 16 t na nápravu.

Typová řada III (TŘ-III) zahrnuje žebřinové podvozky středně těžkých nákladních vozidel vybavené originálními portálovými nápravami Tatra Rigid pro celkovou hmotnost vozidla 15,5 t (při konfiguraci 6x6) resp. 13 t (4x4).

Tatra: Nákladní hvězdy od T 111 po Phoenix

S novými obchodními názvy vozidel Tatra se pojí i jejich nové grafické a barevné provedení a umístění na bocích resp. dveřích kabiny vozů. Font i stříbrná barva písma označení vozidel odpovídá nové marketingové unifikaci kopřivnické automobilky.

Vlajková loď civilního výrobního programu těžkých nákladních vozidel značky Tatra využívající kombinaci originálního podvozku tzv. tatrovácké koncepce a konstrukčních skupin renomovaných světových výrobců nese již od svého uvedení na trh v roce 2011 název Phoenix. Tato obchodní řada vozidel důsledně využívá výhradně podvozku Typové řady I. Dle emisní specifikace použitého motoru jsou vozidla označena jako Tatra Phoenix s motory Euro 5 a Tatra Phoenix Euro 6.

Tatra Phoenix nastupuje s motory Euro 6 (+video)

Řada těžkých nákladních vozidel Tatra s nízkou kabinou, dříve označovaná jako T815-7, nyní nese název Tatra Force. Základem je podvozek Typové řady I, který je v základní konfiguraci osazen vzduchem chlazeným vidlicovým osmiválcem v emisní specifikaci Euro III až Euro V a převodovkou Tatra (na přání i se systémem elektronického řazení). Ve standardní nabídce jsou rovněž kapalinou chlazené motory Cummins kombinované s převodovkami Tatra nebo Allison s přídavným (sestupným) převodem Tatra. Automobilka nabízí instalaci motorů a převodovek Caterpillar, nebo tzv. distribučních přídavných převodovek.

Významnou část výrobního programu vozidel Tatra Force představují i civilní provedení s celou řadou nástaveb určených pro záchranářské a hasičské složky i pro stavební či těžařský průmysl.

Řada civilních těžkých nákladních vozidel Tatra Terrn01 vycházející z kombinace podvozku tzv. tatrovácké koncepce a původní kabiny Tatra 815 je v aktuálním provedení v nabídce od roku 2010. Podvozek vozidel je téměř výhradně v provedení Typové řady II, existují však varianty i s podvozkem Typové řady I. K pohonu těchto vozidel jsou využívány motory a převodovky Tatra.

V průběhu roku 2017 bude na trh uvedeno novodobé, podstatně zmodernizované pokračování této slavné obchodní řady, nová řada vozidel ponese označení Tatra Terra.

Obchodní řada středně těžkých nákladních vozidel s podvozky Typové řady III (žebřinový rám s tuhými portálovými nápravami Tatra Rigid) původně známá pod označením T810 se nyní jmenuje Tatra Tactic. Jednotlivé modely vozidel 6x6 a 4x4 jsou určeny především pro vojenské účely, tomu odpovídá i nové označení vycházející z vojenské terminologie.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Ťok proti všem - státní půjčovna vlaků padla po roce příprav Ťok proti všem - státní půjčovna vlaků padla po roce příprav

Ministerstvo dopravy po roce příprav vzdalo snahu o…

Zápisník Arsena Lazareviče: Praha parlamentní Zápisník Arsena Lazareviče: Praha parlamentní

Hlavní město Praha si podle Českého rozhlasu platilo PR…

Cena elektřiny v Česku prorazila hranici sto eur Cena elektřiny v Česku prorazila hranici sto eur

Chladné počasí, stojící větrné elektrárny v Německu a…

Takže brexit natvrdo. Premiérka Mayová odmítá polovičatá řešení Takže brexit natvrdo. Premiérka Mayová odmítá polovičatá řešení

Tvrdý rozchod bez polovičatých řešení. S tím se rozhodla…

 
Zdroj: Tatra Trucks a.s.
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 






 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Včera

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují, tučňáci jsou schovaní

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují,…

Venkovní teploty hluboko pod bodem mrazu nechávají mnoho zvířat na pospas svému osudu. Jinak je tomu v Zoo…

Tajemství hvězdy Ordinace Ivany Jirešové: Rozchod s přítelem! Zanedbávala ho

Tajemství hvězdy Ordinace Ivany Jirešové: Rozchod s…

Měsíce tajila rozchod. Natáčení pořadu Tvoje tvář má známý hlas bylo pro Ivanu Jirešovou (39) časově tak…

 

iSport.cz

Mimořádný úspěch! Ben Cristovao je mistrem Evropy v brazilském jiu jitsu

Mimořádný úspěch! Ben Cristovao je mistrem Evropy v…

Stoupá stále výš nejen jako zpěvák, ale i jako bojovník. Ben Cristovao vybojoval na mistrovství Evropy…

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá vizitka pro extraligu

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá…

Senzace pro český hokej! Sparta porazila v semifinálové odvetě hokejové Ligy mistrů švédský tým Växjö Lakers 4:0…

 

Reflex.cz

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne ikonickými titulky

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne…

I když je zpráv o příštím filmu ze světa Hvězdných válek pomálu, režisér v pořadí už osmého filmu Rian Johnson…

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100 tisíc měsíčně pár kapek jedovatých slin vydrží každý

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100…

Základní průměrný plat poslance nebo senátora v České republice letos poprvé vyskočí nad 70 tisíc korun měsíčně.…

 
 
reklama