Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra očekává, že dodávky pro armádu zahájí koncem března

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Kopřivnická automobilka má armádě dodat 556 nákladních vozů za 2,6 miliardy korun, většinu vozidel by měli vojáci dostat letos.

Dodávka nákladních automobilů Tatra pro českou armádu by mohla začít přibližně koncem března. ČTK to řekl šéf společnosti Tatra Ronald Adams.

Kopřivnická automobilka má armádě dodat 556 nákladních vozů za 2,6 miliardy korun, většinu vozidel by měli vojáci dostat letos. Středně těžká vozidla měla Tatra začít armádě dodávat již loni. Zakázka ale nabrala zpoždění kvůli tomu, že testovací zkoušky nebyly splněny ve stanoveném termínu.

Do konce listopadu měla armáda převzít prvních 27 vozidel. Vozy má Tatra podle Adamse připravené, nemůže je ale začít dodávat, dokud armáda nedokončí poslední testování, takzvané vojskové zkoušky.

S výsledky testů je zatím Adams spokojen. "Domníváme se, že výsledky vojskových zkoušek vozidel pro Armádu ČR jsou podle našeho očekávání velmi dobré a že zahájíme dodávky přibližně koncem března," uvedl. S březnovým termínem zahájení dodávek počítá podle svého dřívějšího vyjádření také náměstek ministryně obrany Jaroslav Kopřiva.

Letos by vojáci kromě prvních 27 kusů měli převzít dalších asi 300 vozidel z kopřivnické automobilky. Nákladní vozidla Tatra mají ve vojsku nahradit zastaralá vozidla Praga V3S. Zakázku v prosinci 2006 podepsal tehdejší ministr obrany Jiří Šedivý.

Dodání vozidel Tatra není jedinou armádní zakázkou, která se zpozdila. Vojáci měli také do konce loňského listopadu převzít transportéry Pandur od rakouské firmy Steyr. Původní kontrakt na dodání 199 transportérů za více než 20 miliard korun vláda vypověděla na konci loňského roku kvůli neplnění podmínek ze strany dodavatele. Vláda se ale nyní rozhodla dát firmě Steyer druhou šanci a zahájit nové kolo jednání. Pokud se do 5. března oběma stranám nepodaří dohodnout, pravděpodobně bude vyhlášeno nové výběrové řízení.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Avatar - Special-line
5. 2. 2008 22:21
Re: Tatra
To byl kabiny Midliner že? Pak se hodila ta zaoblená a pak ta úplně nejnovější trošku hranatější.
Avatar - T613
5. 2. 2008 22:15
Re: Tatra
Netvrdím, že roura je odpovědí na vše. Jen by mi to přišlo logičtější. A rozhodně jsem nechtěl tvrdit že T810 bude nějaký bazmek. Já doufám, že bude více než důstojným nástupcem V3S, na kterých můj otec sloužil celou vojnu a dodnes na ně s láskou vzpomíná :-)
Avatar - T613
5. 2. 2008 12:15
Re: Tatra
Co je při nákupu levnější se může provozem pěkně prodražit. 815-7 by těžila hlavně na logistice, kdyby pro většinu náklaďáku byly stejné díly. Uvidíme co z toho vyleze. Přece jen kam ministři obrany šlápli tam zůstal jen smrad
Avatar - T613
4. 2. 2008 18:33
Re: Tatra
Tatra 810 6x6 celková hmotnost 13tun, nosnost 5700kg
Tatra 815-7 4x4 celková hmotnost 15tun, nosnost 7800kg . zdroj [odkaz]
T815-7 má menší zátěži na logistiku u díky tomu, že se bude vyrábět ve verzch 6x6, 8x8, 10x10 a 12x12. Taky kabina je přímo navržena pro dodatečné pancéřování, a letecký transport
Avatar - T613
4. 2. 2008 14:42
Re: Tatra
Přesněji ministerstvo obrany ukecalo Tatru, aby koupilo licenci na ROSS R210 6x6 (který vyhrál soutěž na náhradu V3S), s tím že je pak bude nakupovat od nich. Proto byl v Kopřivnici takový rozruch, když paní ministryně chtěla ten kontrakt zrušit.
Osobně bych místo T-810 viděl v Armádě radši Tatry 815-7 4x4, ale armáda chce bůh ví proč šestikolky