Společnost Tatra Trucks v září loňského roku získala do svých sbírek jeden z prvních kopřivnických soutěžních speciálů pro maratón Paříž-Alžír-Dakar 1986 a nyní odhaluje postup jeho renovace.
Nemůžu si pomoct, ale každý takovýto článek o Tatře mě zahřeje u srdce! :-)
Pamatuji si, jak jsem před pěti a více roky sledoval internet a články o tom, jak byla Tatra díky "majitelům" ve sračkách a jenom čekal na její definitivní konec.
No a dnes? Tatra jede, zvyšuje výrobu, modernizuje, nabírá lidi - je to super!!!
Jsem zvědavý, jak se podaří jednu z prvních dakarských tater dát do původního stavu. Ale jak je vidět renovace se dělá poctivě a s nadšením.
Z následujících ročníků 1987 + 1988 jsou dochovány obě závodní tatry - 4x4 stojí v muzeu v téměř původním stavu z roku 1988 (pouze je použitý jiný rám kabiny) a 6x6 dodnes slouží u Lopraisů (má nový motor, novou kabinu, jinou nástavbu ,ale stále věrně slouží).
Auto jelo dakar v roce 1986. Továrna pro další rok postavila dvě nová auta a pro tyto dvě tatry z roku 1986 neměla využití a proto je prodala do francie kde byly následující roky využívány jako doprovodné kamiony. Postupem času se tato tatra dostala k jedné cestovní kanceláři, která pořádá zájezdy se čtyřkolkami do afriky a tatra jim sloužila jako doprovod. Na začátku roku 2016 ji továrna objevila a vyměnila jí s majitelem za zánovní Tatru 8x8 phoenix.