Nejslavnější česká značka takhle upadá :-( Rudý *** celej náš automobilovej průmysl za těch 41 pěkně podřízli :-! Kdysi prémiová Tatra už nikdy nebude vyrábět špičkový auta a teď má problém prodat i ty nákladní, ačkoliv ve svý třídě jsou podle mě stále na špici. Ze Škody se stala koncernovka a o dalších výrobcích (Praga, Jawa...) netřeba se zmiňovat. :no: Vždycky, když tady čtu nějaký článek o Tatře, je mi z toho smutno a nejradši bych těch +- 15% lidí volících srp a kladivo vystřílel...
Jo más pravdu! :yes: A potom to jsou prave komousi, kteri tady krici, ze Skoda uz neni nase, ale ze to je nemecka znacka. Ale uz nevidi, ze kvuli nim se nase automobilky dostali do srabu a prodej Skody byla jeji posledni sance na prezití. ;-\ Nebyt komousu, tak dnes mozna mame svuj vlastni autokoncern se Skodou, Jawou, Aerovkou, Tatrou a Pragovkou. Ale to je CO BY KDYBY...cas se neda vratit , takze drzim alespon palce Tatre i Skodovce! :yes:
No dovolím si nesouhlasit. V životě jsem srpy nevolil, volit nebudu a s jejich politikou v určité míře zásadně nesouhlasim. Souhlasim s názory, že nebýt komunismu v naší zemi, mohli jsme být dnes na úrovni ,,Švajcu"..Ovšem to, že je na tom Tatra tak jak na tom je nemá moc s komunismem co dělat. Zaprvé to že Tatra vyrábí /jak se píše výše/ tolik let stejnej produkt, je asi tím, že právě tenhle produkt dělá Tatru Tatrou..tím ted myslím podvozkové části. Proto taky Tatra přežila komunismus a následný vpád západních vozů (měla obrovský potenciál a produkt který západ neměl) narozdíl třeba od Liazu, který byl zastaralý a bohužel se nezmohl na technický pokrok (na druhou stranu měla na to času dost, nezanikla přeci v roce 90 ale téměř nedávno)..tudíž líbí se mě nadpis od uživatele rymac: když přežila klause..jedna věc je, že za komoušů byly prostředky omezené a po pádu technicky zaostalé. Ovšem třeba Tatra 148 byla v době vzniku moderní vůz..většina fabrik neskončili těsně po revoluci, a měli potenciál se udržet a vlítnout na západ..bohužel se tunelovalo, kradlo, korumpovalo..za komoušů taky, ale alespon nepadaly podniky..tohle jsou následky porevoluční doby..nebudu tu psát všechny argumenty, je jich dost..oba režimy na tom mají podíl..mimochodem i ta škoda měla na to být soběstačná /vzpomenmě na prototypy/..
Aktuální problémy Tatry však způsobila celosvětová krize, stejně jako problémy v jiných světových automobilkách (padnul Hummer, Saab atd atd..Tatra přežila..už to je úspěch!!!)
Západní konkurence se sem dostala a za přispění OF to tu pěkně vybrakovala.Kde měla Tatra nejlepší jméno a zisky už v době před dvaceti roky se dnes západní velmoci snaží mermomoci dostat.Čína Indie,Černý kontinent.No a také by mě zajimalo kolik byl státní dluh před rokem 89.To už se nikdo nezmíní.Jo zasraní komunisti,když bylo dívné práci nemít než mít.Viva kapitalismus ámen.
Jasně, za vše může OF, které tu bylo "týden i s cestou..., zatímco komanči tu jen 40 let dávali všem lidem dobře placenou práci, přesněji řečeno peníze, které (nejen) ve vyspělé Evropě měly naprosto směšnou hodnotu.
Kde by se tak ten velký dluh, (zrovna tady u nás v "rámci RVHP", kde spíš všichni dlužili nám)) před rokem 89 vzal?
Za džíny dovezené z CCCP, za dederón a plastové lžičky z DDR, nebo za krowky a jahodovou polívku z PLR?
Tatra se propadla do ztráty sedm set miliónů... co bys za to dal, kdybys to tak mohl veřejně prohlásit o sobě... Daleko výraznějším číslem k zamyšlení je počet propuštěných, tisíc pět set... to bere dech.
Ať je to jak je to, Tatra je ve svém teritoriu pojmem a přežít s jejím modelovým portfoliem rozpad RVHP (víš vůbec, co to bylo?), rozpad CCCP (buď rád, že nevíš, co to bylo) a nějak proplouvat aktuálním úskalím krize, to zaslouží přes to všechno pochvalu. Samozřejmě, že naivní evergreeny v podobě oživování tatraplánů či (nedej bože) tater 613 byly jen mediálním provětráním lenivých loňských letních měsíců, člověk, který ví, v čem je Tatra dobrá jen velkoryse mávne rukou. Tou druhou však drží palec - kvalitní, byť jednoduchá, nenáročná a (jak víme) všeho schopná nákladní auta, holt někdo bude vyrábět vždycky, tak proč by tím výrobcem nemohla být zrovna naše Tatra?
na těch retrech se skutečně pracovalo - interní zdroj z fabriky ;-)
Pravdou pravdoucí je, že Tatra má nedostatky v obchodní stránce věci. Druhou pravdou je, že trh s nákladními vozy se propadl do hlubin a prakticky všichni výrobci jsou v červených číslech. Myslím, že MAN už málem cinkal na umíráček. Třetí pravdou je, že se ruský trh (tedy hlavní odbytiště Tatry) zmáhá a důlní společnosti opět nakupují.
P.S: Na Havaji bacha na hasičské Tatry :-!
Jistě, problémy má každý obdobný výrobce. Ano, na východě je pro Tatru naděje, hlavně aby dodržovaly ty důlní společnosti splátkové kalendáře, pak bychom mohli tatře blahopřát. A že by si to zasloužila. Fakt jsou na té Havaji Tatry? To je trefa.
PS: ty nápad na osobáky je starší než jeden rok a vznikl v době kdy na tom tatra byla dobře a měla čistý zisk kolem těch 800 milion, jenže pak přišla krize v podobě zdražování surovin a následně celosvětová krize, což byly dvě obrovské rány na pomalu se zase rozjížějící tatru která nabírala lidi jak na běžícím pásu. bohužel zas to všechno musela propustit..
výrobní program má dobrý. Adams jedná snad o všem a nebýt krize už se mohlo rozjet kolik obchodů, že by tatra měla zase za vodou. at už se jedná o části podvozků pro traktory, pozvozky pro nákladní vozy v USA, vojenské speciály, speciální nádstavby a podobně..
tak snad se toho zas jednou dočkáme. sice už tatra nikdy nebude dělat 20 tisíc aut ani zaměstnávat 16 tisíc lidí a už jí nikdy nebude patřit snad úplně všechno v kopřivnici.. důkazem toho je bývalá (obrovská) ředitelská budova (dnešní městský úřad) a dnešní 1/10 ředitelská budova
Tatra v Maui ;-) [odkaz]
Hasičské speciály se v USA postupně rozlézají, stejně jako nákladní verze v Australii [odkaz]
Taky je třeba říct, že Tatra vstoupila do aliance s americkým Navistarem, což je významný dodavatel pro armádu USA. A v současnosti se spolu ucházejí o dodávky těžkých nákladních vozů pro kanadskou armádu [odkaz] (první dvě fotky)
Projekt retra je v hybernaci, rozhodně neměl obnovit produkci osobních aut v Tatře, ale měl sloužit pouze pro sběratele Tater především z USA a staré Evropy. Přeci jen obdivovatelů starých Tater je na celém světě habaděj :-!
Dobře si to popsal..docela mě mrzí, že krize s některými výrobci nezamávala víc..tím lépe by bylo pro naší Tatru (kdyby to s ní nezamávalo taky).
Já bych ještě doplnil hromadu vozů a filiálku v indii. S tímhle potenciálem, jaký Tatra má musí přežít. Kdo Tatru zkusil, ví že nemá v daném teritoriu konkurenci. Bohužel se ale oproti západním vozům prodává dost draze, což pro českého podnikatele je rozhodující. To toho zapadlýho MANa radši vytáhne bagrem a pojede nedvakrát než přidat víc peněz při pořizovací ceně. Bohužel, už málokdo ví, že ta tatra díky své konstrukci se desetkrát vratí. Zaprvé servis Mana(a obecně západních aut) bude dražší ale v terénech, které jsou pro tatru nic bude hlavně častější..
Doufejme že rus bude kupovat a kupovat, že klapnou zakázky pro kanadu s Navistarem, že HSZ ČR taky konečně odmítne obálky od Renaultu a místo úplatků koupí schopné a krásné T 815-7, že ostatní armády budou chtít opravdové armádní auto...jsou dvě možnosti..bud pude Tatra do *, pak někdo koupí práva a tím historie třetí nejstarší automobilky světa skončí, nebo naopak se v Tatře vzpamatují, začnou dávat význam obchodním stykům a reklamám a trochu podlejzání a Tatra bude na vrcholu...DOUFEJME!!
Tatra je přes Vectra Ltd propojena s Kamazem, který myslím, že Vectru vlastní. Navíc mám pocit, že Kamaz chtěl Tatruod Terexu odkoupit. Takže pokud Tatra půjde do kytek koupí ji buď Amík (když se aliance s Navistarem vyvede) nebo Kamaz.
Musím souhlasit, s tou zakázkou na hasičské vozy pro Renault to byl tak okatý podvod, že se divím že za to někdo nešel sedět. Tatra zkoušky vyhrála na celé čáře. Ovšem potom přišel požadavek na dodání všech vozů v nemožně krátkém termínu. Tatra to nemohla splnit, tak vypadla. Renault to splnil, protože to měl od začátku podplacený a ty auta měl dávno vyrobený - věděl že bude vybranej. Tak teď mají hasiči nestabilní, šíleně se kroutící Renaulty místo skvělých Tater... Jestli najdu to video ze zkoušek, dám ho sem.
Co se týká odbytu a zadlužení - vše nastalo naprosto neschopným řízením po revoluci, Tatra opustila svoje odbytiště, byla snaha co nejdříve Tatru vytunelovat. Divím se že toto období jakžtakž přežila. Problém je, že teď už jsou její odbytiště obsazená, i třeba čína už dělá kopie Tatry. A na Sibiř se stejně hodí jedině Kamazy, Krazy, Zily. Ty vydrží bohužel mnohem víc než Tatry [odkaz] [odkaz]
Asi ne...tekrát byl v truckeru článek (už ho nemůžu najít) a bylo tem právě zmíněno že ani ruští řidiči (nebrat globálně) považují tatry za lepší vozy než ty z jejich provenience. Lepší v životnosti, užitečné hmotnosti atd. Odůvodnili to tím že v Rusku se radši pije, než aby se něco pořádnýho udělalo.
Tender na hasičský auta vyhrál trojlístek Mercedes, MAN a Renault. Mercedesů tam bylo nejvíc... teda pokus jde o tu velkou obměnu. to jen tak na okraj. Renaulty hasiči používají hlavně ve Zlíském kraji... a dobrovolní hasiči používají tatry tak z 80 %, řekl bych...