Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tatra T604 mohla být lidovým autem z Československa: Výroby se nedočkala

Tatra se v roce 1954 zúčastnila soutěže o výrobu lidového automobilu. Přestože byl předložený návrh vyhodnocen jako nejlepší, auto se do produkce nikdy nedostalo.
Zpět na článek
25. 11. 2018 12:38
25. 11. 2018 14:02
25. 11. 2018 18:07
1. 12. 2018 19:13
25. 11. 2018 12:38
Numero Uno
Bohužel Tatra mohla být dnešní Porsche nebýt nálepky aut pro papaláše po socíku. Určitou vinu nesou i Havloidi, kteří se zbavovali všeho, co smrdělo náznakem normalizace. Viz.zbrojní průmysl. Technika a um tatrováků byl vždy devízou. Díky za pana Strnada, kterí jí alespoň částečně zvedl z popela.
Rozbalit vlákno
3
25. 11. 2018 13:31
Re: Numero Uno
Klaus by podle tebe havloid? Byla to totiž právě jeho milované kupónovka, která na dlouhou dobu poslala Tatru do kytek. Škodovka jí šťastnou shodou náhod unikla. Můžeme se jen dohadovat, jak by dopadla v rukou takového Koženého Víti.
25. 11. 2018 14:02
Re: Numero Uno
To by tú Tatru museli robiť Nemci, nie Česi :-)
25. 11. 2018 18:07
Re: Numero Uno
Tatra mohla být cokoli, jen by jí nesměli ukrást komunisti. Konec 80. let nezastihl v dobré kondici. Nákladní vozy byly závislé na kolabujících východních trzích. A osobáky se vyráběly na příděl, nikdy nebyly vystaveny tlaku trhu, Motokov se nikdy ani nepokusil je skutečně prodávat.
No a výroba pár tisíc vozů do roka je kusová záležitost. Ekonomický nesmysl.
25. 11. 2018 14:01
Konkretne ktorý dokument RVHP
hovoril že Škoda nesmie vyrábať motory vyššie ako 1,2 l. Alebo že malé autá smie vyrábať len sojuz a dederónsko? To už je zjavný nezmysel - Fiat 126p.

To sú také pokusy zvaliť vinu na iných. Jako že cizáci za to múžou. V skutočnosti proste znárodnený priemysel nemal naviac ako na to čo predviedol. Vyššie kubatúry sa u nás nerobili nie pre zákaz zlého Rusa, ale preto že na to naša socialistická ekonomika nemala.

Ale dizajn tejto tatričky sa naozaj podaril. Je taký moderný, ako by bol zo 60. nie 54.
Rozbalit vlákno
1
25. 11. 2018 19:56
Re: Konkretne ktorý dokument RVHP
Prečo tliapeš o veciach, o ktorých vieš prd?
Hospodárstvo RVHP bolo riadené striktne a striktne bolo určené, kto bude čo vyrábať a čo nie. Balík zarobených peňazí odznova prerozdeľovala KSČ a šikovní, čo zarábali peniaze, prišli často skrátka, zatiaľ čo darebákov štát donekonečna podporoval...
Na vyššie kubatúry ekonomika mala, vývoj motora 1,6 v Škode je toho príkladom, v jej prípade skutočne prišla stopka z Ruska. Komunisti v ČSSR pochovali veľa nádejných aj hotových projektov, a často nie z vlastnej vôle - námatkovo kombajn SM-500 (hlavným dodávateľom pre Československo bola NDR), Karosa ŠM-16,5 (kĺbové autobusy dodával výhradne Ikarus)...
1. 12. 2018 19:13
Stratégové
Ti tehdejší byli zalezlí hlavou v moskevském pozadí, ti dnešní jsou zalezlí v tom bruselském a mnozí i washingtonském. Ti tehdejší strategicky plánovat moc neuměli, i když se o to pokoušeli, ti dnešní ani něvědí, co to je strategické plánování a zdrojová stabilita. Faktem je, že v Československu bylo udušeno až příliš projektů, které měly všechny předpoklady uspět i na západních trzích, jenže to nikdo z elitářů vlastně nechtěl připustit... T604 byl projekt na papíře, detaily nejsou známy, koncepce mohla tehdy vyhovovat, takže není vůbec jasné, zda by v sérii vůbec byl tím, k čemu byl projektován.
Rozbalit vlákno
0