Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tatra vyvine nový motor. Bude opět vzduchem chlazený?

Nový agregát z kopřivnických dílen splní normu Euro 6. Bude mít osm nebo dvanáct válců.
Zpět na článek
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 12:57
Dobré zprávy
Včera sem na to zrovna koukal a ten tatrovácký umí až Euro 5. Jinak krom paccarů nabízej ještě cummins, ale ten umí taky nejvíc Euro 5

Takže nový vlastní motor s Euro 6 bude rozhodně fajn a zvlášt V12. Držím palce.

Co nového s Avií? Zatím pořád žádné novinky z Přelouče?
Rozbalit vlákno
10
Avatar - euro89
30. 3. 2017 13:13
Re: Dobré zprávy
Pred nekolika lety jsem cetl clanek, ze Tatra bude muset s produkci vzduchem chlazenych motoru pro evropskych trh skoncit, protoze norma Euro 4 je pro vzduchem chlazene motory maximum. Takze je fajn, ze je dokazi vyrabet i na dale v casech zvracene zelene politiky. :yes:
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 13:15
Re: Dobré zprávy
s Adblue to plní i to Euro 5 a zřejmě přijdou na to i jak splnit to Euro 6
Avatar - WinDiesel
30. 3. 2017 13:19
Re: Dobré zprávy
No Motorpal na to know-how nemá. To chce přesně řízené vstřikování a vlastní řídící jednotku což nemají. A mechanicky řízené čerpadlo tady nemá šanci, leda že by to bylo pouze pro mimoevropské trhy / třetí svět.
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 13:24
Re: Dobré zprávy
pro třetí svět maj motory Euro2-Euro4, tam to bohatě stačí
Avatar - WinDiesel
30. 3. 2017 17:17
Re: Dobré zprávy
až na to že to tam nikdo nekupuje
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 18:51
Re: Dobré zprávy
Ne? A co ty vývozy do ruska, indie, arábie atd

Tam určitě všichni chtěj Euro 5 a Euro 6, haha
Avatar - Intercool
30. 3. 2017 13:28
Re: Dobré zprávy
Jenže ta jejich vzduchovka E5 neplní euro 5 ani náhodou, kouří černě víc než jakákoliv jiná E3. No a než to dotáhnou dokonce, bude platit euro 8.
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 13:46
Re: Dobré zprávy
Nevím co plní, ale takhle to maj v nabídce a zřejmě i někým schválené že. Dneska je ostatně důležité co to plní na papíře a ne v reálu, že >:D Viz slavné VW a další
Avatar - Intercool
30. 3. 2017 13:48
Re: Dobré zprávy
Tak VW je proti tomu úplně v pohodě, nechápu, že ta TATRA má vůbec homologaci.
Avatar - Rubb
31. 3. 2017 10:31
Re: Dobré zprávy
Je vidět, že toho nechápeš mnohem víc...To, žes někde viděl kouřící E5 od Tatry nic neznamená, vše je o servisu danného auta. E5 má homologaci a klasické čerpadlo bez elektroniky, tudíž by pak neprošly sériovky ani na emisích... Hasiči a vojáci mají ve všech nových Tatrách E5 a ty motory jsou naprosto srovnatelné s jinými.
Jinak splnění E6 není problém pro vzduchem chlazený motor, je to problém pro motor s absencí jakékoliv elektroniky a mechanickým čerpadlem. Pokud vím, tak neexistuje žádný vodník, který by bez elektroniky plnil ani E5... takže o způsobu chlazení to rozhodně není.. :-!
30. 3. 2017 13:09
Proč ten nadpis s otazníkem když je všechno od začátku jasné
Žeby něco jako v některých detektivkách, kde je pachatel od začátku známý ? Chtělo by to nějakou novinářskou přidanou hodnotu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 13:16
Re: Proč ten nadpis s otazníkem když je všechno od začátku j
přidanou hodnotu k tiskový zprávě Tatry? >:D >:D >:D
30. 3. 2017 13:51
Re: Proč ten nadpis s otazníkem když je všechno od začátku j
Myslel jsem to tak jak jsem napsal, tedy novinářskou přidanou hodnotu. Něco co si novinář zjistí samostatně to co ještě není známo, ne že jenom opiše něčí tiskovou zprávu.
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 14:04
Re: Proč ten nadpis s otazníkem když je všechno od začátku j
To dá moc práce, CTRL+C a CTRL+V je přeci jednodušší ne >:D
30. 3. 2017 14:26
Re: Proč ten nadpis s otazníkem když je všechno od začátku j
Bohužel máte pravdu, praktikují tuhle logiku.
Avatar - Barry Lyndon
30. 3. 2017 14:41
tak na jednu stranu je to fajn
nějaký vývoj (ne montovna) v Česku, vzduchem chlazený Euro 6 bude opravdu unikát (myslím, že ostatní výrobci to se vzducháči vzdali někde u Euro 3), ale nevím nevím, jestli chci něco takového dotovat...

A ani (jistě pravdivý) argument, že se dotují mnohem větší kraviny, se mi moc nezdá. Já totiž nechci dotovat vůbec nic. Dotace max. tak na bezúročné půjčky, ale půjčky, ne dárky...
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Intercool
30. 3. 2017 14:55
Re: tak na jednu stranu je to fajn
Přesně, dotovat nesmysl... Třeba jako JAWA, co tam utratily peněz a k ničemu... Z dotací
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 15:08
Re: tak na jednu stranu je to fajn
A navrhujete co? Nechat všechno krachnout, budovy spadnout a kupovat vše z Německa? >:D >:D
Avatar - Intercool
30. 3. 2017 15:13
Re: tak na jednu stranu je to fajn
Jawu klidně nechat padnout, protože to k jinýmu není a Tatra by měla ivestovat spíš do propagace, dealerské a servisní sítě v západní evropě kvůli Pheonixu.
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 15:30
Re: tak na jednu stranu je to fajn
Problém je, že těch Phoenixů sice prodali 1000 ks, jenže asi za 5 let, hlavní prodej tvoří Force a Terrno.1, ted nově Terra, což je vylepšená 815ka a ty se prodávaj hlavně s těmi tatrováckými motory a většinou na export.

A v Týnci ty budovy dost prokoukly proti stavu někdy před 10 lety :-)
[odkaz]
Avatar - Intercool
30. 3. 2017 15:38
Re: tak na jednu stranu je to fajn
To si právě nejsem jistej, co tvoří hlavní prodeje a navíc na pheonixu vydělají víc, vyrobí ho levněji.

Jawa sice prokoukla, bydlím kousek od týnce, ale jakej má smysl strkat obrovský peníze do továrny, která dokáže jenom koupi čínskou motorku, pověsit na ní starodávný díly a za dvojnásobek jí nabízet?
Avatar - Barrichello
30. 3. 2017 15:40
Re: tak na jednu stranu je to fajn
Už jen to že opravená fabrika se podstatě lépe prodává někomu dál, než trosky.

Podívejte se na areál Liazu v Mnohovo Hradišti, kupodivu si ho žádná obří firma nekoupila a není z toho vzkvétající areál. Je tam prá skladů a prádzný haly, takže určitě lepší toto [odkaz]

než trosky
30. 3. 2017 21:47
Re: tak na jednu stranu je to fajn
Opravená stará fabrika se prodává špatně. Rekonstrukcí stoupne neúměrně její cena a stále to bude nevyhovující moderním požadavkům. Staré nevyhovující továrny nikdo nechce. Navíc zájemce musí připlatit víc za proběhlou již proběhlou rekonstrukci, která mu bude k ničemu.
31. 3. 2017 10:41
Re: tak na jednu stranu je to fajn
Obecně to tak také vidím. Když už jsem ochoten koupit něco staršího, tak počítám s tím, že si to při rekonstrukci/ renovaci přizpůsobím. Pravděpodobnost, že se mi trefí do vkusu/ potřeb, je sakra malá. Ale když se náhodou trefí, tak je to skvělé, protože ho typicky mohu pěkně podojit. :-)
Avatar - Barrichello
31. 3. 2017 10:52
Re: tak na jednu stranu je to fajn
Oni neopravili jen plášt, oni modernizují i vnitřek, nakoupili nové CNC mašiny a další věci. Chce si to o tom něco přečíst.

Navíc tohle je fabrika na motorky, ne fabrika na osobáky s pásovou výrobou chrlící za den tisíce aut. Jawa pořád odbyt má, ty staré 350 pořád jdou na export bud jako stavebnice, nebo i jako celky a navíc na ty už vyrobené dělaj ND.

+ ty nové stroje na bázi Číny, já myslím že těch 100-150 lidí co tam dělaj to v pohodě uživí.
Avatar - Barrichello
31. 3. 2017 11:41
Re: tak na jednu stranu je to fajn
"Nevyrábíme jen motocykly. Ty jsou sice naším základním výrobním programem, ale vyrábíme i díly, které u nás umíme a to i pro nemotocyklové firmy. Třeba nádrže ke stacionárním motorům nebo pro zahradní sekačky. Ohýbáme i trubky pro motocykly BMW, nebo výfukové potrubí pro sněžné skútry. To všechno je zhruba patnáct procent naší výroby. Vyvážíme ale také celé motocykly, nebo komponenty, které se smontují až na místě. Někdy vyvážíme více motorek, jindy objemově zase náhradních dílů. Nejvíce motocyklů končí ve střední a jižní Americe na Kubě, v Dominikánské republice a Argentině. Těžiště našeho prodeje tam, je v třistapadesátkách."
Avatar - Blue Sun
30. 3. 2017 21:16
Re: tak na jednu stranu je to fajn
Omyl, nejvíce se vydělává na zakázkových speciálech.