Diskuse

Tatra vyvine nový motor. Bude opět vzduchem chlazený?

30.3.2017

Nový agregát z kopřivnických dílen splní normu Euro 6. Bude mít osm nebo dvanáct válců.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 30.03.  12:57

    Dobré zprávy

    Včera sem na to zrovna koukal a ten tatrovácký umí až Euro 5. Jinak krom paccarů nabízej ještě cummins, ale ten umí taky nejvíc Euro 5

    Takže nový vlastní motor s Euro 6 bude rozhodně fajn a zvlášt V12. Držím palce.

    Co nového s Avií? Zatím pořád žádné novinky z Přelouče?
    • 00 Reagovat !

      foto euro89

      euro89 30.03.  13:13

      « Re: Dobré zprávy

      Pred nekolika lety jsem cetl clanek, ze Tatra bude muset s produkci vzduchem chlazenych motoru pro evropskych trh skoncit, protoze norma Euro 4 je pro vzduchem chlazene motory maximum. Takze je fajn, ze je dokazi vyrabet i na dale v casech zvracene zelene politiky. :yes:
      • 02 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 30.03.  13:15

        « Re: Re: Dobré zprávy

        s Adblue to plní i to Euro 5 a zřejmě přijdou na to i jak splnit to Euro 6
        • 10 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 30.03.  13:19

          « Re: Re: Re: Dobré zprávy

          No Motorpal na to know-how nemá. To chce přesně řízené vstřikování a vlastní řídící jednotku což nemají. A mechanicky řízené čerpadlo tady nemá šanci, leda že by to bylo pouze pro mimoevropské trhy / třetí svět.
          • 01 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 30.03.  13:24

            « Re: Re: Re: Re: Dobré zprávy

            pro třetí svět maj motory Euro2-Euro4, tam to bohatě stačí
            • 00 Reagovat !

              foto WinDiesel

              WinDiesel 30.03.  17:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Dobré zprávy

              až na to že to tam nikdo nekupuje
              • 01 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 30.03.  18:51

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobré zprávy

                Ne? A co ty vývozy do ruska, indie, arábie atd

                Tam určitě všichni chtěj Euro 5 a Euro 6, haha
    • 02 Reagovat !

      foto Tiburon

      Tiburon 30.03.  13:28

      « Re: Dobré zprávy

      Jenže ta jejich vzduchovka E5 neplní euro 5 ani náhodou, kouří černě víc než jakákoliv jiná E3. No a než to dotáhnou dokonce, bude platit euro 8.
      • 01 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 30.03.  13:46

        « Re: Re: Dobré zprávy

        Nevím co plní, ale takhle to maj v nabídce a zřejmě i někým schválené že. Dneska je ostatně důležité co to plní na papíře a ne v reálu, že >:D Viz slavné VW a další
        • 02 Reagovat !

          foto Tiburon

          Tiburon 30.03.  13:48

          « Re: Re: Re: Dobré zprávy

          Tak VW je proti tomu úplně v pohodě, nechápu, že ta TATRA má vůbec homologaci.
          • 00 Reagovat !

            foto Rubb

            Rubb 31.03.  10:31

            « Re: Re: Re: Re: Dobré zprávy

            Je vidět, že toho nechápeš mnohem víc...To, žes někde viděl kouřící E5 od Tatry nic neznamená, vše je o servisu danného auta. E5 má homologaci a klasické čerpadlo bez elektroniky, tudíž by pak neprošly sériovky ani na emisích... Hasiči a vojáci mají ve všech nových Tatrách E5 a ty motory jsou naprosto srovnatelné s jinými.
            Jinak splnění E6 není problém pro vzduchem chlazený motor, je to problém pro motor s absencí jakékoliv elektroniky a mechanickým čerpadlem. Pokud vím, tak neexistuje žádný vodník, který by bez elektroniky plnil ani E5... takže o způsobu chlazení to rozhodně není.. :-!
  • 00 Reagovat !

    foto nebezpecnavosa

    nebezpecnavosa 30.03.  13:09

    Proč ten nadpis s otazníkem když je všechno od začátku jasné ?

    Žeby něco jako v některých detektivkách, kde je pachatel od začátku známý ? Chtělo by to nějakou novinářskou přidanou hodnotu.
    • 01 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 30.03.  13:16

      « Re: Proč ten nadpis s otazníkem když je všechno od začátku jasné ?

      přidanou hodnotu k tiskový zprávě Tatry? >:D >:D >:D
      • 00 Reagovat !

        foto nebezpecnavosa

        nebezpecnavosa 30.03.  13:51

        « Re: Re: Proč ten nadpis s otazníkem když je všechno od začátku jasné ?

        Myslel jsem to tak jak jsem napsal, tedy novinářskou přidanou hodnotu. Něco co si novinář zjistí samostatně to co ještě není známo, ne že jenom opiše něčí tiskovou zprávu.
        • 01 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 30.03.  14:04

          « Re: Re: Re: Proč ten nadpis s otazníkem když je všechno od začátku jasné ?

          To dá moc práce, CTRL+C a CTRL+V je přeci jednodušší ne >:D
          • 10 Reagovat !

            foto nebezpecnavosa

            nebezpecnavosa 30.03.  14:26

            « Re: Re: Re: Re: Proč ten nadpis s otazníkem když je všechno od začátku jasné ?

            Bohužel máte pravdu, praktikují tuhle logiku.
  • 20 Reagovat !

    foto Barry-Lyndon

    Barry Lyndon 30.03.  14:41

    tak na jednu stranu je to fajn

    nějaký vývoj (ne montovna) v Česku, vzduchem chlazený Euro 6 bude opravdu unikát (myslím, že ostatní výrobci to se vzducháči vzdali někde u Euro 3), ale nevím nevím, jestli chci něco takového dotovat...

    A ani (jistě pravdivý) argument, že se dotují mnohem větší kraviny, se mi moc nezdá. Já totiž nechci dotovat vůbec nic. Dotace max. tak na bezúročné půjčky, ale půjčky, ne dárky...
    • 20 Reagovat !

      foto Tiburon

      Tiburon 30.03.  14:55

      « Re: tak na jednu stranu je to fajn

      Přesně, dotovat nesmysl... Třeba jako JAWA, co tam utratily peněz a k ničemu... Z dotací
      • 11 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 30.03.  15:08

        « Re: Re: tak na jednu stranu je to fajn

        A navrhujete co? Nechat všechno krachnout, budovy spadnout a kupovat vše z Německa? >:D >:D
        • 11 Reagovat !

          foto Tiburon

          Tiburon 30.03.  15:13

          « Re: Re: Re: tak na jednu stranu je to fajn

          Jawu klidně nechat padnout, protože to k jinýmu není a Tatra by měla ivestovat spíš do propagace, dealerské a servisní sítě v západní evropě kvůli Pheonixu.
          • 11 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 30.03.  15:30

            « Re: Re: Re: Re: tak na jednu stranu je to fajn

            Problém je, že těch Phoenixů sice prodali 1000 ks, jenže asi za 5 let, hlavní prodej tvoří Force a Terrno.1, ted nově Terra, což je vylepšená 815ka a ty se prodávaj hlavně s těmi tatrováckými motory a většinou na export.

            A v Týnci ty budovy dost prokoukly proti stavu někdy před 10 lety :-)
            [odkaz]
            • 10 Reagovat !

              foto Tiburon

              Tiburon 30.03.  15:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: tak na jednu stranu je to fajn

              To si právě nejsem jistej, co tvoří hlavní prodeje a navíc na pheonixu vydělají víc, vyrobí ho levněji.

              Jawa sice prokoukla, bydlím kousek od týnce, ale jakej má smysl strkat obrovský peníze do továrny, která dokáže jenom koupi čínskou motorku, pověsit na ní starodávný díly a za dvojnásobek jí nabízet?
              • 01 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 30.03.  15:40

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak na jednu stranu je to fajn

                Už jen to že opravená fabrika se podstatě lépe prodává někomu dál, než trosky.

                Podívejte se na areál Liazu v Mnohovo Hradišti, kupodivu si ho žádná obří firma nekoupila a není z toho vzkvétající areál. Je tam prá skladů a prádzný haly, takže určitě lepší toto [odkaz]

                než trosky
                • 00 Reagovat !

                  foto Johnnn

                  Johnnn 30.03.  21:47

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak na jednu stranu je to fajn

                  Opravená stará fabrika se prodává špatně. Rekonstrukcí stoupne neúměrně její cena a stále to bude nevyhovující moderním požadavkům. Staré nevyhovující továrny nikdo nechce. Navíc zájemce musí připlatit víc za proběhlou již proběhlou rekonstrukci, která mu bude k ničemu.
                  • 00 Reagovat !

                    foto -MT-

                    _MT_ 31.03.  10:41

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak na jednu stranu je to fajn

                    Obecně to tak také vidím. Když už jsem ochoten koupit něco staršího, tak počítám s tím, že si to při rekonstrukci/ renovaci přizpůsobím. Pravděpodobnost, že se mi trefí do vkusu/ potřeb, je sakra malá. Ale když se náhodou trefí, tak je to skvělé, protože ho typicky mohu pěkně podojit. :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Barrichello

                    Barrichello 31.03.  10:52

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak na jednu stranu je to fajn

                    Oni neopravili jen plášt, oni modernizují i vnitřek, nakoupili nové CNC mašiny a další věci. Chce si to o tom něco přečíst.

                    Navíc tohle je fabrika na motorky, ne fabrika na osobáky s pásovou výrobou chrlící za den tisíce aut. Jawa pořád odbyt má, ty staré 350 pořád jdou na export bud jako stavebnice, nebo i jako celky a navíc na ty už vyrobené dělaj ND.

                    + ty nové stroje na bázi Číny, já myslím že těch 100-150 lidí co tam dělaj to v pohodě uživí.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Barrichello

                    Barrichello 31.03.  11:41

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak na jednu stranu je to fajn

                    "Nevyrábíme jen motocykly. Ty jsou sice naším základním výrobním programem, ale vyrábíme i díly, které u nás umíme a to i pro nemotocyklové firmy. Třeba nádrže ke stacionárním motorům nebo pro zahradní sekačky. Ohýbáme i trubky pro motocykly BMW, nebo výfukové potrubí pro sněžné skútry. To všechno je zhruba patnáct procent naší výroby. Vyvážíme ale také celé motocykly, nebo komponenty, které se smontují až na místě. Někdy vyvážíme více motorek, jindy objemově zase náhradních dílů. Nejvíce motocyklů končí ve střední a jižní Americe na Kubě, v Dominikánské republice a Argentině. Těžiště našeho prodeje tam, je v třistapadesátkách."
              • 00 Reagovat !

                foto Blue-Sun

                Blue Sun 30.03.  21:16

                « Re: Re: Re: Re: Re: tak na jednu stranu je to fajn

                Omyl, nejvíce se vydělává na zakázkových speciálech.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Životní partner Jaroslava Šmída (†47): Na pohřbu stál stranou od rodiny

Životní partner Jaroslava Šmída (†47): Na pohřbu…

Herec Jaroslav Šmíd (†47), který se proslavil rolí lékaře Dobeška z komedie Doktor od jezera hrochů, se nikdy…

Zvracející Hitler, kojení i sex nacistky a černocha - Recenze pecky Wolfenstein II: The New Colossus

Zvracející Hitler, kojení i sex nacistky a černocha…

Nácky nemá nikdo rád. Tedy kromě nácků samotných. Pokračování legendární série stříleček Wolfenstein nabízí…

 

iSport.cz

Fotbal mi chybí, smutní zraněný Černý. Čeká ho operace v Německu

Fotbal mi chybí, smutní zraněný Černý. Čeká ho…

Český fotbalista Václav Černý z Ajaxu Amsterodam se v polovině prosince podrobí operaci pravého kolena, ve…

Tenisová bomba! Štěpánek bude trénovat kamaráda Djokoviče

Tenisová bomba! Štěpánek bude trénovat kamaráda Djokoviče

Logickou a nesmírně atraktivní cestou vedou další kroky brzy devětatřicetiletého Radka Štěpánka. Podle zdrojů…

 

Reflex.cz

Rychlé šípy pro 21. století, to je dětská sci-fi kniha „H2O a tajná vodní mise“

Rychlé šípy pro 21. století, to je dětská sci-fi…

Legendární český spisovatel Jaroslav Foglar by nad novou dětskou knihou „H2O a tajná vodní mise“zřejmě spokojeně…

Miloš Zeman: Článek o sovětské okupaci je dílem šílence s vylízaným mozkem

Miloš Zeman: Článek o sovětské okupaci je dílem…

Prezident Miloš Zeman se dnes v Moskvě důrazně ohradil proti článku publikovaném na webu ruského armádního…