Před sto dvaceti lety bylo rozhodnuto o stavbě prvního vozidla se spalovacím motorem v dnešní kopřivnické automobilce. Připomeňme si jej i jeho slavné následovníky ve velké galerii.
U 613 bych dodal, ze nezustala uplne verna predchozim koncepcim - motor byl sice vzadu, ale uz nebyl za napravou, ale primo nad ni - diferencial byl vedle klikoveho hridele a hridel k poloosa prochazela primo pod prostrednim loziskem. Pomerne unikatni koncepce, spolu s uhlovou zadni napravou, vyrazne zlepsily jizdni vlastnosti s udajne dokonale neutralnim chovanim.
Jimak vybava kterou 613 disponovala, byla na ceskoslovenskych silnicich nevidana - elektricka okenka, klimatizace a u nekterych verzi dokonce mobilni telefon
Klimu, mobil (presneji radiotelefon zn. Tesla) a elektricka okna mely Specialy - pravda, ne vsechny a Special neni bezna verze >:D okna a snad i klima byly tusim volitelne i pro Chromky
Myli sme jednu pôvodne 613-2, neskôr modernizovanú na vonkajší look T-613-4, t.j. už s plastnovými nárazníkmi smrovkami, svetlami atď. Urobili to ešte v štátnom podniku od ktorého sme ju kúpili. Interiér ale ostal pôvodný a z komfortnej výbavy tam bolo len rádio >:D Vládne špeciály boli vybavením samozrejme inde, to je fakt. :-)
603 náhera do teď, 613 papalášský symbol a jediné auto s pořádným motorem. Na MTX jsem se v Holešovicích chodil koukat do prodejny a nevěřil svým očím. Vedle Favorita cabrio byla jako zjevení z cizího světa.
[odkaz]