Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra získala nové zakázky v Brazílii a Saúdské Arábii

redakce AUTO.CZ
Diskuze (15)
Do Brazílie má Tatra dodávat až 1000 nákladních aut ročně, dalších 500 má odebrat Saúdská Arábie.

Výrobce nákladních automobilů Tatra získal nové zakázky v Brazílii. Chce tam dodávat 400 až 1000 aut ročně. Dalších 500 automobilů dodá do Saúdské Arábie. Na dnešní tiskové konferenci na veletrhu Idet to řekl generální ředitel firmy Ronald Adams. Automobilka loni snížila ztrátu o 483 milionů korun na 105 milionů korun. Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě.

Smlouvu s vládou v Saúdské Arábii Tatra podepsala před měsícem. V Brazílii je jejím partnerem údajně významný hráč na místním trhu. Jeho jméno firma neuvedla.

Před hospodářskou krizí byly pro automobilku nejdůležitějšími trhy Rusko, Indie a země střední a východní Evropy. Nyní se situace mění. "V uplynulých dvou letech jsme se snažili vytvořit pro Tatru globální síť. Pracovali jsme po celém světě, abychom mohli založit montážní haly a marketingové aktivity," uvedl Adams.

Podle něj budou klíčové komponenty, tedy nápravy a odpružení vždy vyráběny v Česku. "Nástavby a montáže ale mohou být provedeny po celém světě," uvedl Adams s tím, že tento krok zvýší zaměstnanost v zemích, které jsou zákazníky Tatry. Poznamenal, že firmě to pomáhá řešit problém se silnou českou korunou.

Strategické partnerství Tatra podepsala také v USA s výrobcem vojenských vozidel Navistar Defense. Pro novou řadu terénních nákladních vozů dodá podvozky a nápravy. Významný je podle Adamse také partner v Indii, který montuje vozy pro místní trh.

Automobilka loni dosáhla tržeb z prodeje nákladních automobilů, náhradních dílů, služeb a zboží 2,58 miliardy korun. Celkové tržby Tatra Group včetně jejích dceřiných společností loni činily 4,28 miliardy Kč.

Celkové konsolidované tržby Tatra Group ve výši 3,835 miliardy korun zahrnují tržby z prodeje výrobků, prací a služeb zahrnujících nákladní automobily, náhradní díly a tržby z externích zakázek včetně dceřiných společností. Společnost Tafonco loni utržila 505 milionů korun, společnost Taforage 375 milionů Kč a tržby další z dcer Tawesco dosáhly 963 milionů korun.

Tawesco už do skupiny Tatra nepatří. Firma svou dceru, která se zabývá oblastí lisování, svařování a výroby nářadí, prodala v dubnu skupině PROMET GROUP. Adams dnes uvedl, že za ni získala 150 milionů korun. S kupcem má uzavřenu dlouhodobou dodavatelskou smlouvu. "Byl to první požadavek výběrového řízení. Chtěli jsme dodavatele, u nějž bychom si byli jisti, že zajistí vše, co potřebujeme," uvedl Adams.

Prodeje nákladních automobilů Tatra se loni zvýšily na 1082 kusů z předloňských 992 automobilů. Skupina se vrátila k hrubému provoznímu zisku (EBITDA), který činil 148 milionů Kč.

Skupina také loni stabilizovala počet svých zaměstnanců. Automobilka zaměstnávala 2418 pracovníků, z toho 1042 z nich bylo zaměstnáno ve společnosti Tatra, a. s. Oproti roku 2009 se tak počet zaměstnanců skupiny mírně zvýšil. Před krizí pro Tatru pracovalo 3800 lidí.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (15)
Avatar - T613
14. 5. 2011 10:59
Re: V Rusku bez šance
doporučuji navštívit truckforum a tam vyhledat uživatele Arktik, který většinu svého života projezdil na Sibiři v Tatře. Hned by jsi poznal, že pro vozy z tuhými nápravami má akorát posměšky. Důvody proč Tatra pomalu z Ruska mizí je jiný než tyto tvé bláboly
Avatar - Special-line
13. 5. 2011 19:26
Re: V Rusku bez šance
To Tatra zvládne taky a ještě s lepšími jízdními vlastnostmi. Do terénu je vždycky lepší nezávislé zavěšení kol. A to nebudu vyjmenovávat další výhody Tatrovácké koncepce. I zkušenosti řidičů (viz. truckforum.cz) to potvrzují.
Myslím si že motor tatry také vydrží dost. Benzín je možná do zimních podmínek lepší ale pokud vím tak tam náklaďáky jezdí drtivě na naftu.
Tatrovácká koncepce je možná složitškěí ale určitě je stejně masivní nebo masivnější jako tuhé nápravy. Žebřinový rám se v terénu hodně kroutí, tatrovácké polonápravy jsou uloženy kov na kov, takže odpadají silentbloky a další součásti vedení náprav atd.
13. 5. 2011 10:23
Re: V Rusku bez šance
Na Sibiři se naftové vzduchem chlazené motory Tatra používají s úspěchem již 60 let. Totéž platí i podvozku Tatra.Jaký jiný automobil na světě má za své služby postavený pomník? Tatře 111 tímto pomníkem vyslovili dík místní "naftaři".
Avatar - Barrichello
13. 5. 2011 09:41
Re: V Rusku bez šance
Hlavně rusáci už žádný motory na benzín nedělaj a to už někdy od zač. 80. let.

Vše už sou diesly , převážně JAMZ atd.

A splnují už Euro II a Euro III, takže žádný úplně prehistorický vykopávky.
13. 5. 2011 00:37
V Rusku bez šance
Když jsem viděl na youtube jakým způsobem Rusové používají náklaďáky, mám pocit že tam je Tatra bez šance. Tak extrémní přetěžování v kombinaci s jízdou a částečnou plavbou v rozvodněné řece, to zvládnou jen Kamazy a Krazy s tuhýma nápravama a nezničitelným motorem. Btw. dělá Tatra i nějakej motor na benzín? Na sibiř se nafťáky moc nehodí. A taky Tatrovácká koncepce výkyvných polonáprav je zbytečně komplikovaná a ne tak masivní jako tuhé nápravy. Při kácení deštných pralesů v Brazílii by ale Tatry uspět mohly, tam žádnej extrémní terén není a je tam i celkem teplo.