Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatře se začíná opět dařit

Dan Vořechovský
Diskuze (41)
Tatra vyrobí v letošním roce o minimálně 44 % automobilů více než v loňském roce a již přijímá objednávky na rok 2008, protože letošní výroba je již prodaná. Zdá se, že se kopřivnická automobilka znovu vzmáhá.

Na konferenci o regionálním průmyslu Moravskoslezského kraje generální ředitel automobilky Tatra Ronald Adams prohlásil, že Tatra za rok zvýšila výrobu téměř o polovinu. Denně nyní vyprodukuje osm automobilů, což je o tři více než před rokem. Vyšší produktivita souvisí podle Adamse se změnami ve výrobních postupech. Díky nim se např. počet hodin nutných na výrobu jednoho nákladního vozidla snížil o 15 %, jak Adams dále dodal.

Tatra vyrobila v loňském roce 1 600 automobilů a na letošní rok si naplánovala vyprodukovat 2 300 až 2 500 vozů. Tatra má přitom o odbyt postaráno, neboť letošní produkce je již plně vyprodaná a firma už proto přijímá objednávky na rok 2008. Ve zpravodaji Tatry jsme se mohli také dozvědět, že jedním z klientů je ruská ropná společnost Surgutněftěgaz, které Tatra dodá 164 automobilů. Tatra získala tuto zakázku v rámci veřejné obchodní soutěže. Že se Tatře daří, ilustrují i čísla o vývoji počtu zaměstnanců. Kopřivnická automobilka v loňském roce přijala 500 nových zaměstnanců a v letošním roce by ráda svůj provoz rozšířila o dalších 150 pracovníků.

Tradiční český výrobce nákladních vozidel má od loňského podzimu nového vlastníka, kterým je společnost Tatra Holdings. Ta kopřivnickou automobilku koupila od americké společnosti Terex ještě pod svým dřívějším názvem Blue River.

Tatra v loňském roce podle předběžných výsledků utržila 3,647 miliardy korun, což znamená meziroční přírůstek o 28 %. Průměrná mzda dosáhla v automobilce v loňském roce 21 000 korun a podle nové kolektivní smlouvy vroste v letošním roce v průměru o 4,25 %.

Dan Vořechovský
Diskuze (41)
Avatar - Special-line
29. 4. 2007 16:35
Re: Desingový zvratek
Nevím jestli jste tento příspěvek myslel vůči mě ironicky...mohlo by zdát že ano... Nicméně se za odborníka nepovažuji, jen jsem se nad tím snažil zamyslet a něco z toho objektivně vyvodit. Zareagovat jsem ale musel, protože se mi to neudálo objektivní vznést toto na celou řadu Tater 815, ještě když jste napsal desingnový zvratek. To opravdu odporuje objektivnímu hodnocení, neboť posuzovat vlastnosti vozidla dle vzhledu jednoduše nejde. S tou spotřebou...zjistil jsem že to je asi 10 km a převýšení 530 m a jestli jste měl plně naložené auto plus vlek se 22 000 tunami (což musel být buď přeložený nebo třínápravový) navíc s ne úplně dobře udržovaným autem tak bych tomu i věřil. Ale jestli byla celková hmotnost soupravy 22 tun nezdá sem i to pravděpodobné. Také nevím jak jste myslel poslední větu...možná také ironicky proti mě, i když máte pravdu že na takovém úseku se toho se spotřebou a stylem jízdy moc vymyslet nedá.
27. 4. 2007 20:18
Re: Parada
K tomu zetoru, jejich konstrukter rikal, ze maji ciste mechanicke vstrikovani, ale ze si s tim museli dost drsne pohrat, aby splnili euro4, ale podrobnosti toho neznam.
Avatar - Special-line
27. 4. 2007 18:34
Re: Parada
Já jsem zas nijak nechtěl snižovat Zetor, protože je to kvalitní Česká značka s tradicí. Akorát že na to Euro 4 se většinou používá tecnologie SCR, ale o ní ani zmínka. Jedině že by použili nějaké filtry apod. jako například MAN nebo Scania. I když tam je to zkombinované s vysokotlakým el. řízeným vstřikováním a recirkulací výýfukových spalin. Takže nevím doufal sem že na stránkách Zetoru nějaká zmínka o tom bude, protože je to také velmi dobře že se Zetor drží.
Avatar - Special-line
27. 4. 2007 16:53
Re: Desingový zvratek
Jestli je tohle pravda tak to ste jezdil asi s nějakým hodně zanedbaným autem. Spotřeba je v dnešní době už srovnatelná, možná o něco vyšší ale srovnatelná. Neporovnávejte prosím spotřebu u 20 let starého auta bez turbodmychadla s dnešními auty. Neberte prosím spotřebu 30 litrů dosahovanou tahači na dálnicích. A navíc spotřeba je závislá víc od stylu jízdy a technického stavu než od typu vozidla se zhruba srovnatelnými motory. Za mokra že točíte doleva a jedete rovně?? To snad není chybou technocké koncepce auta. jestli jedete v hlubokých kolejích bez zapnutého předního náhonu tak se nedivte, navíc se sjetými pneumatikami toho fakt moc nespravíte. Únik oleje: Myslíte že z jiného auta starého 20 let na které nebylo šáhnuto nic nepoteče? Když se majitel stará a přetěsní tak nic nikde nepoteče. V Rusku určitě mají TK jenže moc se to nedodržuje když vidíte v jakém stavu ty auta jsou. A není to kvůli špatné kvalitě, ale je to o tom jak se provozovatelé o auta starají. Když jim nevadí že Tatra 815 jezdí bez předního kola které asi samo neupadlo tak se potom nedivte. Navíc o kvalitě svědčí i to že jeden dopravce dal jednu Tatru do údržby a povolal 50 let starou Tatru 111 která bez problému tu směnu odejzdila. Tatra 148 byla v terénu opravdu o něco lepší, nicméně Tatra 815 se od ní tolik neliší jen posunutím motoru víc doprostřed.
26. 4. 2007 23:30
Re: Parada
Plati pro ně euro, od pristiho roku musi mit euro 4, dle nejake vyhlášky. Ale nejpřísnější normy -euro 5 (jeste ne platné) nesplnují, jelikoz nemaji common-rail. Vim to primo ze zetoru. Ale tim nechci nejak snizovat Tatru, jelikoz mam k ni dost blizko (i profesně).