Jak kdo.Stačí si předplatit v ČR tištěný dTest, tím se dostaneš na jeho internetovou plnou verzi a každý týden ti na mejla pošlou tzv. nebezpečné výrobky,které odhalil systém RAPEX. Minulý týden tam bylo tohle,,několik automobilek napříč světem,týden co týden.
5.1.2012:
Osobní automobil/dodávka (Mercedes-Benz)
Osobní automobil "Fiesta" (Ford)
Osobní automobil "Polo" (Volkswagen)
Osobní automobil "Juke" (Nissan)
Osobní automobil "Superb", "Octavia", "Yeti" (Škoda)
29.12.2011 bylo:
Osobní automobil "Cruze" (Chevrolet)
Motocykl "XF 50 Giggle" (Yamaha)
Dodávka/osobní automobil "Sprinter" (Mercedes-Benz)
22.12.2011:
Osobní automobil "Ypsilon" (Lancia)
Osobní automobil "Swift" (Suzuki)
15.12:
Osobní automobil "Alpina" (BMW)
Osobní automobil BMW (BMW)
Osobní automobil "Ghost" (Rolls-Royce)
Osobní automobil S250, S350, S400, S500, S600, S63 AMG, S65 AMG (Mercedes-Benz)
Osobní automobil "Jeep Wrangler" (Chrysler)
Motocykl "CVO", "Trike" (Harley-Davidson)
Čtyřkolka "Can-Am ATV – Outlander a Renegade (DPS Equipped)" (Can-Am), čtyřkolky modelových let 2010-2011.
atd.
Chci tím říct,že pokud budu novinář,můžu každý týden napsat článeček o několika autech,motocyklech,která mají svolávačku.
:-!
Pokud se mi bude chtít,najdu korejce i japonce,jsou o nějaký týden do historie :-!
..ffftipné (ale sám /snad ;-) / víte, že jste napsal "bubost" :-)
(docela ŠOK, že? že je to "přesně naopak" - než jste si "představoval".. ;-)
PS: Mohu se ZEPTAT? :-)
JAK člověk jako vy (vašeho "typu") zvládá, když se třeba v tabulkách TÜV dočte že za posledních 11 let je v průměru Citroën střední třídy SPOLEHLIVĚJŠí (méně poruchový) než "etalon" vw Passat?
DĚKUJI za odpověď! ;-)
Hele, já tady nebudu obhajovat spolehlivost motoru 2,0 TDI od VW, který své majitele opravdu rád drží v pohotovosti nespolehlivostí turbodmychadel, vstřikovačů nebo libůstkou v podobě praskající hlavy, atd., atd.... Ale tabulky TÜV se týkají technických kontrol a evidují závady, s kterými majitelé k dané technické kontrole přijedou. To neříká vůbec nic o tom, jak jsou daná auta spolehlivá (bezporuchová) apod. No a zlé jazyky říkají, že co se považuje na německém podvozku za velkou vůli a tedy závadu, tak to kdejaký francouz má od výroby a je to jeho vlastnost... Tedy TÜV tabulky z hlediska kvality a spolehlivosti toho o autech moc neřeknou, protože se pořád týkají aut, které minimálně byly schopné k té technické v daný moment dojet po vlastní ose. A vůbec se tam neobjevuje, co všechno případně na daných autech už v minulosti bylo vyměněno.
"JAK člověk jako vy (vašeho "typu") zvládá, když se třeba v tabulkách TÜV dočte že za posledních 11 let je v průměru Citroën střední třídy SPOLEHLIVĚJŠí (méně poruchový) než "etalon" vw Passat?"
Hele, to výše uvedené je Tvá citace. Tos, pravda, neřekla, ale NAPSALA nebo NApsala, co já vím... A to není pravda. Resp. abych byl úplně konkrétní, neříkám, jestli je spolehlivější C5 nebo Passat, nevím to, ale není pravda, že se rozuzlení sporu ohledně měření spolehlivosti těchto aut dočteme v tabulkách TÜV.
JASNĚ že jsem to NAPSALA (a jasně že to - víceméně - je PRAVDA :-)
Jistě ale, chcete-li být "detailista", tak samozřejmě MÁTE pravdu ;-)
PS: A jistě se shodneme že PŘESNÉ tabulky spolehlivosti či poruchovosti či jak se na to chceme koukat NEexistují (jakž takž přibližně přesný odhad můžeme vyrobit, když si do hlavy "nasypeme" tabulky ADAC a TÜV a ... data z katalogů ojetin a "protřepeme promícháme" - nebo znáte nějaký "lepší" recept? :-)
Jj, jeden znám, není ale pro každého, je to taková směrnice hodnocení rizik. Příklad:
- Má to turbo (nedejbože dvě)?
- Ano. = potenciální problém
- Má to turbodíru.
- Ne. = takže je to turbo malé == moc nevydrží
- Je to navíc benzín?
- Ano. = A sakra
- Má to přímý vstřik?
- Ano = Ruce pryč (no tak vysokotlaké vstřikovače benzínu v kombinaci s malým turbem).
... Tedy 1,2 TSI bych si nekoupil ani kdyby ho dělali u Citroena ;-)
Podobně jako rizikové prvky hodnotím různá další novodobá k*rvítka jako filtr pevných částic, haldex, různé vysokotlaké pumpy, jenom tři válce, atd., atd. Podobným způsobem se rád podívám i na konstrukci podvozku a jakmile slyším, že někdo postavil velké auto na podvozku Golfu, případně nižší střední má z plechu vytvarovaný multiprvek vzadu (Golf, Focus), tak už to u mě má punc potenciálně problematický. A je pak podružné, kdo to vyrábí (teda není-li to Renault, o kterém moje žena tvrdí, že už nový Renault vypadá jak po nehodě - a to je pochopitelně pouze dojem z designu auta :-)). Hledám auta spíše robustní s pořádným motorem než auta subtilní s vyhoněnými malolitrážními motory. A podotýkám, že výsledný výběr je vždy otázkou kompromisu, protože Diesel bez turba je k ničemu, apod.
Já s ní tedy (na jednu stranu) SOUHLASím ... ale:
- Mám (díky bože) DVĚ :-)
- že bych "pro jistotu" (nosila pásek i kšandy? ;-) ) deseti či statisíce km raději jezdila BEZ turb(a)? NE děkuji :-)
- Naštěstí NE(má) ;-)
- Až "cípne" tak holt koupím nové (zatím jsme "v záruce" - jestli by platila na tohle NEtuším? Snad možn ANO :-)
- Bohuže NEní (snad příště ;-)
- Ano, OPRAVDU mám raději "a sakra" benzín :-)
- Ano, (jedno z "děťátek") MÁ (a jezdí SKVĚLE a spotřebu má "rozumnou" :yes:
- 1.2 VTi u CITROËNa už (skoro)dělají - v prodeji bude ale až v létě
- ani NE - chtěla bych DALŠÍ takové ;-)
PS: Filtr pevných částic jsem měla "jako vůbec první" (v C5 2.2 HDi rok 2001) a vůz prvních 158 tisíc km (nebo tak nějak) jezdil "jako víno" :yes::-)
PPS: Také preferuji VELKOobjemové a VÍCEválcové motory (proto "to očekávání" RR Ghost Coupe ;-)
taketo veci sa bezne stavaju kazdej automobilke, podstatne je ale to nezatajovat, ako to VW robil doteraz(airbagy, rozvody u tsi), alebo sa tomu nestavat chrbtom ako to robil renault zaciatkom tohoto storocia
Topper1982. Posmívat se lidem, který si koupili auto a mají na něm nějakou závadu mi přijde dost ubohé. A koncern si určitě nekoupíš a budes jezdit stále ve svém loganu 1.4 mpi... Tam se přeci nemá co rozbít. Tvé názory jsou úplně mimo. Považujes snad Toyotu za nespolehlivou? Kvůli tomu, že má svolávačky? Já nikoliv!
Počkejte, až přijde GTI, tak vám briskně vysvětlí, že se opět prokázala nepochybná vyspělost koncernu, protože se nestydí uznat chybu! V tom je právě rozdíl mezi skutečnou automobilkou, technologickým a designerským gigantem a fabričkou pro ubohé garážové onanisty, kteří po subprémii mohou leda tak pokukovat! BRAVO ZA ODWAHU, WV!! :yes:
si vies predstvit ze by sa take daco stalo kii? Hned by tu bolo 1500 prispevkov aky je to neskutocny srot, ale kedze sa to stalo VW tak v pohode o nic nejde vlastne sa nic nestalo este z toho vyjdu vitazne ze si priznali chybu ;-)
ja furt vravim ze golfa ani bohovi a v diesli ani zadarmo, a uz sa to potvrdilo :yes: na moje slova prislo ;-)
jde o to, že koncernu VW nasadili idiotští čeští řidiči a nejen čeští aureolu a 99% jich nepřizná, že měnili žárovku, ptž je oriinál VW a to se prostě nemůžue stát.
A celkově, na to, jaký objem vozů prodává VW, tak těch svolávaček, který se dostanou na veřejnost je minimum. A jelikož má asi každý z nás nějakého známého v servisu VW nebo Škoda, tak je i ověřitelné, že jich je sakra málo.
Tohle funguje zejména škodovek. Každý škodovkář se ohání jen běžnou údržbou v které je ale občas výměna motoru převodovky , jednou za 2 roky generálka náprav, výměna čidel na elektrických oknech a podobně. Asi to bude tím, že si myslí, že je to normální, ale o jiných automobilek to rozhodně normální není.,
Herou, Herou, vysvětlete mi, co je špatného na tom, když mi servis bezplatně opraví či vymění nějaký díl na mém autě??? To musí automobilka pokaždé troubit do světa, že má nějaký problém??? Některé mozkové pochody doopravdy nedokážu pochopit... :no:
Radši pojedu se svou Toyotou ( dobře se svou ne, ta už asi žádný svolávačky nezajimá >:D ) na nějakou takovouhle mimořádnou akci 5x do roka, když budu vědět, že funguje zpětná kontrola, než VW , kterejm teda když hoří koudel u *, tak to svolaj.
Takže ano kluci z VW, bravo, že jste to uznali. Jen počkejte na vyjádření čes. importéra, ten myslím o ničem nebude vědět.
Ještě mi je divný, že se to týká jen 12000 Octávek z let 09 - 12, v kolika závodech se vyrábí ten motor 2.0TDI? Ptž mi je divný, aby měli 2 dodavatele souběžně na jeden motor v jednom závodě.
Zadejte sem do vyhledávače "svolává" a vyjede vám takových článku od všech značek vč. těch korejských, takže bych kolem toho velký humbuk nedělal... ;-\
Raz za cas robi zvolavacku kazdy vyrobca. Ale 300 tisic aut, to uz nie je ziadna malickost, takze je spravne ak sa o tom informuje.
Navyse, vobec neverim tvrdeniu VW ze "...nebezpečí požáru motoru nehrozí, jde o preventivní opatření...". Pamatame aky postoj zaujal VW (potazne Skoda) po spackanom crash-teste (tusim Roomstera?): chybu opravili, ale majitelov uz predanych vozov sa vobec neobtazovali koli tomu zvolavat. A to myslim ze bola dost seriozna zavada...
VW nie je seriozna znacka preto by som si ju nikdy nekupil, ich cielom je oblbovat zakaznikov a predavat predrazene sunty a v servise platis aj za to ze vobec s autom tam prides, mam osobnu skusenost ;-)
Máš pravdu celý koncern VW včetně audi a přívěsků jako schadewerke je jeden veliký podvod na ukrutné stádo lidí, s kterým umí marketingoví odborníci VW užasně manipulovat. Asi to taky bude tím, že VW skoupil motoristická periodika a nakoupil akciové podíly v agenturách zabývajících se testováním aut. Jako reklamu pak sype jeden úspěšný test za druhým a stádo tomu pořád věří. Přitom to je všechno jedna veliká manipulace . Nezmanipulovaný člověk by si nikdy takové předražené poruchové šeredy jako koncern VW produkuje rozhodně nekoupil.
Odhalil jsi to, odhalil jsi pravdu, kterou nám zmanipulovaná média nechtějí napsat...je to megagalaktické spiknutí za kterým stojí ten ošklivý koncern VW. Cílem je ovládnout myšlení lidí, pomocí speciálních paprsků, zmanipulovat je a donutit kupovat předražené a nekvalitní produkty koncernu...
Samozřejmě, naopak H/K je charitativní organizace... >:D
Když jezdíš s Kiou do koncernového servisu, tak se nediv, že platíš, za blbost se prostě platí všude, tos nevěděl? :*) >:-[]
Link na spravu o tom crash-teste ktory som spominal:
[odkaz]
Cit.:"...Euro NCAP si za zákazníky postesklo nad skutečností, že automobilka sice provedla konstrukční změny, ale již neprovede svolávací akci na vozy, se kterými již jezdí zákazníci..."
Mimochodom, takto jasne ukazat svojim zakaznikom vztyceny prostrednik, to sa teda hned tak nevidi...
Co vím, tak se to opravovalo při servisních prohlídkách.
A je to vcelku jedno, protože situace, kdy se ti při možné nehodě zrovna přeštípne (úplně) kabel od baterie je ve skutečném provozu velmi nepravděpodobná.
Pokud se na základě této "závady" někdo zabil, můžou pozůstalí automobilku zažalovat. Stalo se tak? Třeba toyota udělala svolávačku na koberce až, když jí to nařídil soud v USA.
Protože v půjčovně dali do auta kobereček z jiného modelu, který tam nepatřil, tak Toyota měla provést svolávačku? Toyota dělala, co dělala, aby to co nejrychleji dostala za sebe. Po tom, co se stalo Audi o nějakých 25 let dřív, si sakra dávali pozor.
Ti na hlavu padlí vyšetřovatelé se dokonce snažili použít stejnou metodiku vyšetřování jako tenkrát na Audi. Nikomu nedošlo, že Toyota dnes používá throttle by wire systémy. Umělci. Ale Toyota věděla, že bráněním se se jim stane to, co tenkrát Audi - pád prodejů o 85% a téměř 20 let jejich obnovy.
Tu první větu myslíš vážně? - Máme tady zjevnou konstrukční vadu, která může být potenciálně nebezpečná při havárii (co je důležité - NEMÁ vliv na vznik havárie samotné). Víme jak ji odstranit. Přesto necháme tisíce, desetitisíce zákazníků s tímto průkazně nebezpečným produktem jezdit.
A ty říkáš, že si máme počkat, až se někdo zabije a pak mají pozůstalí automobilku zažalovat? A když se tak nestane, je vše OK? Víš, jak špatně se prokazuje vliv něčeho, co samo nehodu nezpůsobilo? A víš základní rozdíly mezi kontinentálním a anglosaským právním systémem? Takže za svou první větou si stojím. :no:
Pokud ten produkt opravdu nebezpečný je, nic ti (ani nikomu jinému) nebrání, výrobce zažalovat. A pokud budeš mít pravdu, tak i vyhraješ.
Bohužel se domnívám, že tato čistě potencionální závada nebyla natolik závažná, aby to výrobce řešil jinak, než to řešil, tedy úpravou až při garančce.
Samozřejmě tobě nikdo nebránil si na tu prohlídku/úpravu dojet kdykoli - oni by ti to opravili. I škodovka dělá ze zákona crash testy a všechny zbourané vozy si archivuje v jedon vekém bývalém kravínu kousek od MB. Jim se to při testech asi nestalo, jinak by to opravili.
PS: Přijde mi takové pokrytecké nasazovat škodovce psí hlavu za to, že hned nesvolávali. Jezdí tu mraky aut, které žádným testem ani preošly a jsou násobně nebezpečnější než Roomster. Pro třísky nevidět les...
Takže rozdílné pojetí práva v USA a Evropě neznáš. "A pokud budeš mít pravdu, tak i vyhraješ" - naivko :-)
Znovu opakuji - v tomto případě by mělo být úplně putna, která automobilka to provedla. Nesnažím se apriori napadat Škodovku. Každý rozumný automaniak by tyto excesy měl hodnotit naprosto střízlivě a věcně. Crashtesty se nedělají ze zákona, mimochodem. Např. pro mě je při výběru nového vozu výsledek crashtestu velmi důležitý. Podotýkám, že čtu zprávy EuroNCAP, nikoli jen hvězdy.
A k testům - jako člověk s kvalitním technickým vzděláním vím, jak normalizované testy, prováděné v laboratorních podmínkách, fungují. Je to to nejlepší, co bylo v rámci ověřování funkčnosti složitých technických návrhů vymyšleno.
Ano, tyto testy mají i svá úskalí. Ano, narážky na to, že v praxi může být něco jinak, jsou oprávněné. Ale dehonestovat je ve chvíli, kdy se to někomu "hodí" do krámu, tvrdit, že vlastně o ničem nevypovídají, to je prostě směšné. Naprostá blbost. Stejně tak když se zde na serveru o jisté automobilce, která v crashtestech posledních 10 let exceluje říká, že jejich konstrukce jsou na testy "naprogramované". Kdykoli toto slyším, je mi jasné, že mám co do činění s technickým analfabetem. Už je ty síly, co při takovém nárazu působí... Ale vyprdni se na to. Diskuzní blafy jsou víc.
Ale proto, aby ty vozy v těch testech obstály, je třeba dosáhnout takové kvality konstrukce (včetně materiálů, svárů atd. atd.), že výsledkem je konstrukce, o které se vozům vyrobeným před 10ti lety ani nesnilo. Prostě maličko to "ošulit" lze, ale díky tomu roste kvalita bezpečnosti konstrukce.
Mimochodem, ten přesazený čelní náraz je jedna z nejhorších věcí, jakou může konstrukce vozidla zažít.
A stále platí, že při bouračce např. s Golfem (skvělé crashtesty) na tom budeš vždy lépe než když budeš sedět v OII (hodně špatné crashtesty).
..a PROTO máme i tabulky vozů dle "živých" nehod.. ;-)
PS: My majitelé Citroën(ů) C5 je čteme "v pohodě" a s chutí.. :-)
..byť malinko "závidíme" těm co v garáži stojí Range Rover Sport
(REALně zřejmě NEJbezpečnější "masový" vůz světa :yes:;-)
To je různé (naposledy v AutoBild, přetím výsledky amerického průzkumu zveřejněného ... už nevím kde přesně ... atd. atp. ;-)
(je to podobné jako se spolehlivostí vozů - NENí NEexistuje "jedno místo" kam byste si - jak si asi představujete - "klikl" a tam..
..info se /bohužel/ musí sbírat "po střípcích" tu něco, tam něco a navíc to chce občas různé, různě "hodnotné" info zpracovávat/porovnávat a tak ;-)
PS: Celkem "v klídku" mohou být třeba i majitelé CITROËNů C3 (4*), naopak v NEklidu by měli být řidiči audi A6 (do roku 2005 atd. atp
PPS: Já zvažuji ten RR Sport :yes::-)
PPPS: A (jak už jsem MNOHOKRÁT řekla) "pochybovačně-urážlivý styl" formulací vašich otázek (na věci které NEvíte NEznáte) je ...
.. no MĚL byste s ním (konečně) "něco" UDĚLAT! ;-)
Chápu že tobě děla konkrétní, slušný a nezáludný dotaz na to co napíšeš problém. V naprosté většině totiž nemáš a nebo nevíš odpověď.
Viz zde:
''a PROTO máme i tabulky vozů dle "živých" nehod..''
''NENí NEexistuje "jedno místo" kam byste si - jak si asi představujete - "klikl" a tam..''
Tak jsou nějaké takové tabulky a nebo si prostě každej může vymyslet tu svou podle toho co kde zrovna přečet?
Jistojistě si KAŽDÝ může vymyslet a napsat jakoukoli bubost/nepravdu apod. - viz dnes 16:50 ;-)
A jistojistě EXISTUJí přehledy (statistiky) o kterých jsme mluvila.. :-)
A totaljistojistě platí mé PPPS - měl byste (sám) MNOHEM více informace shánět - a NE jen a NE jen a NE jen informace (věci o kterých nevíte neznáte nerozumíte jim) "zpochybňovat" :-|
PS: A je to VELMI dobře, že existuje tahle "kontrola" teoretické bezpečnosti vozů - nebo? ;-)
Když existují tak kde je lze najít? Nebo jak se jmenují, nebo jiné vodítko jak je najít. V čem spočívají, z čeho vycházejí?
Není snad dotaz způsobem shánění informace? Zvláště když ten koho se dotazuji tvrdí že zná tu informaci?
Problém je že tvá znalost kterou prezentuješ končí tím tvrzením. Posledních cca 10 technických dotazů na to co jsi tvrdila jsi nezodpověděla. Kupodivu i přes to že ostatní o tom neměli problém komunikovat.
Sranda je, že čekám jak ukážeš že něčemu z toho na co se ptám nerozumím tím že řekneš jak to je, ale místo toho přichází jen další spousta vět o ničem.
PŘESNĚ tam kde jsem napsala (a kdy a kde budou zveřejněny příště - to FAKT NEvím .. ;-)
.. stejně jako si už nejsem jistá kde jsem je četla vloni (nebo to bylo předloni? ne spíš vloni.. :-)
A ano - tu informaci jsem ČETLA = "znám ji"
PS: Když jste až TAK NEspokojen s formou mých odpovědí, tak se snad ptejte jiných.. ;-)
.. ale MÉ info třeba o "tomto" tématu jsou "ověřitelné" a samozřejmě pravdivé = takže vaše "zpochybňování" (protože zrovna VY o tom asi opravdu NEvíte) není zrovna "vhodné" (kdybyste takhle "zpochybňoval" VŠECHNO co NEvíte - to byste se asi "od rána do večera" NEzastavil.. :-)
PROSTĚ - opět se "mýlíte" ... ach a až někdy někde jednou zjistíte že jsem "mluvila pravdu a nic než pravdu a jen a jen čistou pravdu" = až narazíte na ten seznam "reálné bezpečnosti vozů" (dle následků nehod) - tak stačí napsat něco jako "sorry" ;-)
Hele, sám si se odkopal větou "Crashtesty se nedělají ze zákona". Víc k tomu není potřeba dodávat, prostě o tom nic nevíš, a tím to hasne. :-!:no:
PS: Nejsi sám, kdo tu techniku má. A vidím, že jsi zatím jediný, který neví, že pokud na trh uvádím výrobek, tak nejdřím musím do zkušebny a to v některých specifických případech i na destrukční zkoušky.
OK, takže jsi z celého vlákna vzal jednu větu a odpověď na ni. Dokonce i ty sám jsi napsal "to v některých specifických případech i na destrukční zkoušky". - Ano, uznávám, máš pravdu. Že je metodika těchto zkoušek daleko mírnější než metodika EuroNCAP jistě víš. O tom, že probíhají skutečně jen ve specifických případech, zvláště poslední letech, také. Každopádně o testech v rámci prohlášení o shodě dělaných je to na delší diskuzi.
A z toho jsi odvodil, že se v dané problematice nevyznám, že jsem úplně mimo?
Pošlapali ti tvou (ťu ťu) škodověnku? Nebo je to jinak, sakra chlape? Víš co, jossalito, je pozdě, mám ještě jiné věci na práci a sám sis o to řekl, takže - chlape, jdi se bodnout.
Příště, až tu budeš štěkat o něčem, v čem se jakože vyznáš, tak nezapomeň, že nejsi sám a žes nesežral atlas hub. Pak tu nebudeš za žvanila. Nazdar bazar Lukášku. :-!
Jen VW prodá nějakých 1,5 milionu za rok. Opravdu ti přijde 300 tisíc hodně?
Ad crashtest - i při opravě došlo k rozpojení, nebo co tam bylo za problém, ale tentokrát airbagy vystřelily. EuroNCAP to měl napsané v poznámce, takže se pro přesnou formulaci stačí podívat na testy.
Ad crash test - Škodovka totiž krom změny SW řídící jednotky a důslednější ochrany kabelů osadila elektrický okruh kondenzátory. Co si vzpomínám, máš pravdu v tom, že i při opakovaných testech kabely nevydržely. Nicméně díky kondenzátorům okruh vydržel fungovat dostatečně dlouho na to, aby předpínače pásů i airbagy fungovaly správně. Prostě sice závažná, přesto normální a odstranitelná konstrukční chyba.
Průšvih jako hrom je to, že Škodovka nikdy neudělala svolávačku a výsledky crashtestů jsou platné až pro vozy od nějakého konkrétního data výroby (VINu). Tomuto postupu se oficiálně i velice "podivila" EuroNCAP. A rozhodně není běžným zvykem této instituce se tímto způsobem vyjadřovat. Naopak, nepamatuji jiný případ, kdy by se tak stalo.
Dle mého je toto jednání automobilky neomluvitelné. A je úplně jedno, o jakou automobilku se jedná, nebo které automobilce kdo fandí/nefandí.
Mě se to také moc nelíbilo, ale prý se to řešilo v rámci garanček. Možná tu někdo ví víc. To jen podtrhuje, že hvězdy nejsou důležité, na testu je nejdůležitější ten text.
Nevím, po kolika letech má Roomster garančku. Pokud bych vycházel z toho, že má 2vou letou lhůtu - to tedy znamená, že některé své zákazníky nechali jezdit až 2 roky s potenciálně velmi nebezpečným vozem, ačkoli věděli jak o závadě, tak o tom, jak ji odstranit? Pro to prostě nemám omluvu.
Říkám, moc se mi to nelíbilo. Na druhou stranu. Výrobce ti bezpečnost negarantuje. Pokud jsi si koupil vůz před crash testem, tak nemůžeš ani argumentovat tím, že tě prodejce/ výrobce oklamal. Pokud není nějaký závazný standard a konstrukční vada nehodu přímo nezpůsobila, tak máš prostě smůlu. Můžeš se to snažit uhrát na prodejce, že tě oklamal (podal ti nějaké klamné tvrzení o bezpečnosti), ale vyhrát to snadné nebude. Mohl bys to zkoušet i na automobilku, kdyby bezpečnost používali v marketingu, ale Škodovka s hvězdami nepracuje.
To, že se ti to nelíbilo jsem zaregistroval již napoprvé ;-)
Otázkou je - koupím si já a jiní zákazníci pro příště vozidlo stejného výrobce? Škodovka se domnívá, že takových, které tento problém odradí, bude málo. Je to věc automobilky a já to managementu Škody, popř. koncernu, neberu. Asi jsme opravdu ovce.
Pro mě osobně je Škodovka automobilka s pošramocenou pověstí, co se bezpečnosti jejích produktů týče (viz. krom Roomstera tristní výsledky crashtestů OII). Ale možná je to záměr koncernu - nějak tu Škodovku pod VW srazit musí.
Ale nejvíce mě dostávají joudové (viz. pár vláken výše), kteří jsou schovni i takovouto záležitost do krve obhajovat. To nechápu.
Ale o tom to je. Pokud lidé začnou díky takovému chování masově odcházet, tak to přestanou dělat a začnou lézt zákazníkům do zadku. Zase nemůže nikdo tvrdit, že jsou Škodovky jen překapotovaná VW, protože VW tenhle druh problémů nemá (pokud vím). Prácička českých inženýrů.
Souhlas, že u VW tento problém nikdy nenastal. Škodovka sdílí v rámci koncernu obrovské množství dílů a právě vlastní konstrukce je tím, v čem se odlišuje. A nemohu se zbavit dojmu, že právě na tom se šetří.
Někde se ušetřit musí. Sdílené díly jsou pro Škodovku levnější než výroba vlastních. Kdyby chtěli, tak snad vyspělejší konstrukce není problém. I kdyby se v ČR nenašel nikdo schopný (o čemž pochybuji), tak jim určitě šoupnou někoho od jiné značky. Zrovna tenhle problém mi spíš připadal jako nedomyšlenost než horší materiál.
Vždyť jistě, vše co píšeš je mi jasné. Škodovka prostě vždy bude "pod" VW. A VW logicky šetří na té konstrukci - je to nejjednodušší řešení, jak poslat Škodovku do patřičných mezí ;-)
Tak to už musí být hooodně veliký problém, protože koncern VW řeší stovky závad vyhnívací metodou, nebo oprav si sám ,máš lidové vozidlo. U VW je naprosto nejpřednostnější položka zisk za každou cenu.
horsie je ze na to doplatili aj ti rozumnejsi zakaznici ktori si kupili skodovky tych mi je viac luto, 300 000 aut nie je malo ;-) VW sa aspon nenudi, uz vidim ako bude tento rok VW rast >:D
Rozdíl je v serióznosti značky, tak bych to řekl. Korejci, i kdyby ty auta hořely po deseti kilometrech, tak by je nesvolali. To je vidět, že je VW O.K.
akosi veselo nebude, toto nie je najlepsia vizitka kvality nemeckej znacky VW, casy sa menia, co bolo kedysi srotom je dnes fajn a co bolo fajn stava sa srotom, zvykajme si ;-)
pozdravujem majitelov tych stastnych co maju tie spominane TDIcka ;-) gratulujem :yes:
Re: dnes tu posmeskarom co rypaju do kie a hyundaia
Ono vždy platilo, že kvantina nejde dohromady s kvalitou. Buď chceš vyrábať kvalitne, alebo chceš vyrábať čo najviac s čo najmenšími nákladmi. Klasická honba za ziskom, kde spokojnosť zákazníka už nie je tak podstatná ak už kúpil.
Re: dnes tu posmeskarom co rypaju do kie a hyundaia
Možná máš částečně pravdu, viz např. i nedávné svolávačky Toyoty, ta chce být taky znovu největší, ale u ní je to diskusně tak nějak "ušlechtilejší". co... ;-)
Víš jaký je zdejší diskusní rozdíl mezi svolávačkou (např.) Toyoty a VW. U Toyoty je to výraz charakterní zodpovědnosti vůči svým zákazníkům, u VW důkaz honby za ziskem a nezodpovědnosti vůči svým zákazníkům... :-O:*) >:-[]
Re: dnes tu posmeskarom co rypaju do kie a hyundaia
Jeden veliký rozdíl je v tom, že Toyota má pověst poctivého výrobce kvalitních spolehlivých výrobků. Tohle ale u VW rozhodně nefunguje. Koncern VW utajuje všechny prohřešky a tváří se jako že se nic nestalo a že těch problémů mají velmi hodně. Navíc mám dost zkušenosti k tomu, abych věděl, jakou kvalitu od VW nabízejí. Nikdy jsem nic tak poruchového jako jsou VW vozidla nezažil.
Re: dnes tu posmeskarom co rypaju do kie a hyundaia
Třeba já mám opačnou osobní zkušenost, ale (staré) pověsti (české) z toho rozhodně nedělám.
Pokud by měl VW takovou obecnou "pověst" jak píšeš (nebo si spíš přeješ), nemohl by mít logicky dlouhodobě tak vysoká prodejní čísla, představa, že všichni, co si VW kupují jsou (na rozdíl od vás) automobiloví masochisti je směšná... ;-) >:-[]
Re: dnes tu posmeskarom co rypaju do kie a hyundaia
Taková pověst je především v USA, kde lidi tak snadno manipulovat nejdou .Nárusty prodeje jsou zejména v Číně a Indii, kde lidé nemají dlohodobé zkušenosti s provozem. Ale taky na to časem přijdou.
Re: dnes tu posmeskarom co rypaju do kie a hyundaia
Nojo, ale on Američan je zvyklý jezdit v pohodlném bezúdržbovém blbuvzdorném autě a ne v uskákaném folcvágenu, který musí každých 14 dní jezdit do servisu.
Re: dnes tu posmeskarom co rypaju do kie a hyundaia
Neříkej, Američani vážně nejdou snadno zmanipulovat? Takže ty nedávné problémy Toyoty v Americe taky nebyly nijak zmanipulované? Ale jak se to tam pak mohlo Toyotě s její skvělou pověstí (jak si sám napsal) vůbec stát? >:-[]
Jak to , že VW roste dlouhodobě i v Evropě, chybí tu snad nezmanipulovatelnost průměrného američana? ;-):-)
Re: dnes tu posmeskarom co rypaju do kie a hyundaia
Je evidentní že nejsem fanda VW..ale pořád bych se jednoznačně rozhodnul pro koncern před koreou a jejich bezduchýma mikrovlnkama.Musím říct že tolik nevraživosti vůči lepší značce či jejím zastáncům jak tu předvádíte jsem neviděl nikde.Smutný. Mimochodem není to tak dávno kdy se i Ceed podrobil tomu samému..a brzdový válec se mi zdá závažnější než utíkající nafta. Každopádně pro VW je to pořádně hořké sousto. :-!
Re: dnes tu posmeskarom co rypaju do kie a hyundaia
Máš pravdu, ale ber to z té lepší stránky, většině zdejších antiVW orientovaných nicků to udělalo pořádnou radost, viz diskuse. >:-[]
Pro VW je to hodně nepříjemné, jako by to bylo pro každou jinou automobilku. čísla nejsou nejmenší, ale vzhledem k celkové produkci koncernu se pořád jedná spíš o (relativní) "kapku v moři".
Re: dnes tu posmeskarom co rypaju do kie a hyundaia
Obzvláště topper trhá rekordy v rychlosti vkládání příspěvků. A to tu ještě není incest (ten nick si vybral vhodně, protože nevěřím, že mohl na svět přijít jinak) To tu pak bude odkazů na různé testy spolehlivosti a ankety krásy a já nevím, čeho všeho.
Re: dnes tu posmeskarom co rypaju do kie a hyundaia
Toprd by opravdu zaslouzil ban za demenci... Nejhorsi je, ze na nej nekteri porad reagujou, pritom v realu by s nim nikdo normalni neztracel ani minutu. 8-s
Ovce domácí je malým domestikovaným přežvýkavcem, chovaným hlavně pro vlnu, maso a mléko. Výjimečně se používaly nebo používají i pro dopravu lehčích břemen.Samice se nazývá ovce, samec beran. Vykastrovaný beran se označuje slovem skopec.Potracený plod se nazývá zmetek. >:D
Je videt, ze Topper atd zadne auto nevlastni, zadnou svolavacku jste totiz nikdy neresili. Cas od casu kazda automobilka zjisti, ze se neco zadrhlo/nepovedlo a vadne kusy svola, tzn posle majitelovi dopis pres dealera, ktery jej pozada o prijezd do sevisu, deje se to bezne. ROzdil je v tom, jestli to zajima nejakeho novinare nebo ne. Automobilka sama informaci do novin nedava, proc by to delala, pouze potvrdi nebo vyvrati clanek nejakeh novinare.
Ja osobne jsem jel s Cruzem (Korea, ani ta neni neomylna, hosi! ) na svolavacku dvakrat (btw taky palivova hadicka), jenze o tom nevite, protoze to nikoho od novin nezajimalo! Nedelejte tu ze sebe blb ecky, svolavacky byly a budou, neni to znacka zadne nespolehlivosti, uklidnete se
Jen by mě zajímalo, proč koncern VW neudělal svolávačku na vadné motory 1,2 TSI, kterých mají po zadření na repasi plné sklady. Prostě čekají, koho to potká a nikoho o závažné konstrukční chybě předem neinformují. Ale maximálně do 15 let se možná problémy vychytají.
O tom problemu nevim, ale mam parafrazi - u Cruze se kazi tlacitko otvirani kufru, stalo se to zhruba 50 procentum majitelu, Chevrolet ty tlacitka na reklamaci vymenuje, nicmene svolavacku na ne nedela, proste ceka, ze se to nekomu pokazi az po zaruce, jde totiz o opotrebeni, ktere se da jednoduse (i kdyz vycurane) z reklamace vyjmout, to muze byt i pripad tebou zminovaneho TSI (nevim presne).
Palivovou hadicku nemas jak zkazit, takze ji vymenit musi, pokud je ale teoreticka moznost, ze si za zavadu muzes castecne sam, davaji od toho vsichni bez rozdilu ruce pryc
Nojo, je trošku něco jiného, když se ti opotřebí páčka za 10 kč , než když se ti po 20000 km zadře motor a někde tě nechá to je asi podstatný rozdíl. To je to samé, že se 10 let neřešily problémy s 1,2 HTP, nebo se přehlížejí sériové závady s motory 1,9 TDI-PD.Pro koncern je to v pořádku a neřeší to. Hlavně ten zisk.
Jasne, jen jsem chtel uvest me znamy priklad, proste tebou zminene zadreni muze byt dano z casti chovanim majitele a z casti nedokonalosti motoru. Vsihcni vime, ze nekteri lide jsou k autum hovada a davaji jim vic, nez je zdravo, pak se nelze divit, ze se zavada projevi. Nekomu naopak, pokud jezdi s autem rozumne, neprojevi se logicky nikdy nic. Ja nekopu za VW ani do nej, nicmene takto resi problemy kazda automobilka, VW je pouze na spicce svaru, takze proto je vic na ocich.
A propos, jake procento tech vyrobenych TSI je "zadrenych"?
Pochybuju, že nějaký náhr. díl (i na Cruze), navíc včetně práce, stojí 10 Kč, ale to je stejně jedno, jde o obecný princip a ten chrudoš vystihl velmi dobře...
Problémy se u koncernu řeší průběžně. Je nevědomost psát o tom, že HTP se deset let nic nedělalo. Dělalo, pořád a průběžně. Jdi si někdy do servisu koupit nějaký díl na třeba škodvoku, nejdřív se tě zeptají na VIN. A proč? Mj protože ti pak podle toho rovnou dají třeba právě nový modifikovaný díl, který by se měl u tvého vozu použít.
Predpokladam, ze pokud je to u novych vozu, ty na servisky jezdi, tzn vymeni se to casem vsem, asi to neni nic zavazneho, pokud to staci menit az na pravidelne prohlidce
Taká US korea ... pre mňa nie je Chevrolet určite "kórea", ale "amerika" ... maximálne vyrábaná v Kórei ... Však vieme kam to "dopracoval" tento koncern so SAAB-om ...
Osobne by som Chevrolet nechcel a je to pre mňa vozidlo ani nie na úrovni Dacie ...
Jake klamstva? Jako ze si vymyslim? Chlapce, uklidni se, uz jednou jsem ti rikal, at tu udelas svuj vekovy coming out, vsichni by te akorat pochvalili a ty tu zase nadhazujes toto? Dve auta mate tak v roine a jedno ridi matka, druhe otec, proc to nepriznas?
Jeste jednou se ptam, jake klamstva? Diky za odpoved
Třeba BMW teď svolává 89 tisíc Mini v USA kvůli vadné vodní pumpě, která může způsobit požár v motorovém prostoru. Celosvětově to pak je přes 235 tisíc aut. Takže pokud máte Mini MY 2007 až 2011, možná vám přijde dopis.
Někde jsem měl stránku, kde byla historie svolávaček jednotlivých značek, a bylo jich spusta, šílené množství. Takže opravdu běžná věc.
Klid hoš, já uznávám, že na lego stavebnici vám unikat nafta nikam nemůže, leda tak moč z přeplněné pemprsky...
Preventivní mistrovství se opět ukazuje v akci. Jde o potenciální, tedy neexistující avšak za jistých výjimečně kurozně nastalých hypotetických okolností, by bylo možno uvažovat o reálné potenci k víceméně teoreticky možnému vzniku potenciálního supermainstreamového nebezpečí v podobě ukáplé kapičky paliva na povrch silnice.
Jo, souhlas, jiným to chč... jaksi z podstaty jejich modelu, po půlhodinovém parkování před delvitou musí hadrem vysávat svoje garážové splašky, a zde jde de facto garážově bohulibou vedlejší činnost, jde o parfémování životního prostředí BIOnaftou, tedy o činost kladně hodnocenou i podvýborem hlavního výboru europarlamentu pro životní prostředí.
Přesto, jak vidíš, VW jde dál, jde do ekohloubky a i na té kapiččce bionafty dokazuje svů náskok díky... ekonáskoku.
Samozřejmě, že je to flame... ;-)
Na druhou stranu, co jiného chceš na některé zdejší totální nesmyly napsat...
Na absurdní "díru" v myšlení, absurdní diskusní záplata... >:-[]
A to je přesně důvod, proč GTIho nelze brát vážně, ani když jeho tučně napsaný příspěvěk je dobrý a dle mého názoru v pořádku (spousta lidí opravdu v této diskuzi dělá z komára velblouda). Nicméně hned po přečtení GTIho příspěvku jsem si také vzpomněl jak se vyjadřoval v rámci svolávačkového průšvihu Toyoty.
No rozhodně ty ne, a kdyby tomu tak bylo - to by ně ale opravdu mrzelo. Do stejnýho pytle s tebou a tebě podobnými bych rozhodně patřit nechtěl. Smůla co?
Jo, s takovým zaslepeným italobijcem, který píše jako rádoby odborník a znalec své zapšchlé nenávistné příspěvky, které žádnou silnou informativní hodnotu nemají, bych rozhodně pytel či cokoliv jiného sdílet nechtěl.
Ovce domácí je malým domestikovaným přežvýkavcem, chovaným hlavně pro vlnu, maso a mléko. Výjimečně se používaly nebo používají i pro dopravu lehčích břemen.Samice se nazývá ovce, samec beran. Vykastrovaný beran se označuje slovem skopec.Potracený plod se nazývá zmetek. >:D
Já myslím, že je všem úplně jedno jestli má jedna či druhá automobilka svolávačku a též je všem jasné, že se to děje u všech automobilek.....všechno je to spíš reakce na veškeré "odborné" časopisy a podobné "odborníky" jako někteří pánové na zdejších diskuzích, kteří z VW a jeho derivátů dělají nadlidské auta, které pokud si nekoupíš, tak jsi největší loser a absolutně nic nevíš o autech, bo VW je prostě ten TOP.
To je pravda. A teď si představ, že je stále dost takových, co na tuhle pravidelnou diskusní návnadu (flame) také pravidelně, obětavě a aktivně skáčou (neříkám, že tím teď myslím zrovna tebe)... ;-)
Já si rád počtu a sem tam i za diskutuji, nicméně je potřeba všechno co se kde napíše brát s určitým odstupem a nadhledem, který některým evidentně chybí a neustále budou tvrdit, že ta či jiná značka je prostě nejlepší...
Já osobně nejsem fanoušek ani škodovek ani VW a tudíž jsem jen z čisté škodolibosti rád, že i tyto "uber auta" nejsou tak dokonalé jak se nám všichni snaží vnutit ;-)
Zase jsi nic nepochopil! Je to preventivní a nepochybně i dlouhodobě plánovaná akce, která jenom dokumentuje technologickou vyspělost jediné automobilky hodné toho jména! Přečti si příspěvek GTI a bude ti hned jasno! Jinak si můžeš leda tak vytřít louži před Delvitou! A pamatuj, nejsi nic, než tvoje auto! BRAWO, WV! :yes::yes:
stejně jako tenco Civic, viz mé výše info z dTestu a Rapexu,tohle z 1.12.2011 v ČR-odkaz nemohu dát,je placen,takže by se neotevřelo,proto zkopčm:
dTest » Nebezpečné výrobky » Osobní automobil "Civic" Osobní automobil "Civic" (Honda)Hlášení RAPEX 46/2011
Osobní automobil.
Informace Nahlášení výrobku Varování emailem
Typ výrobku Civic Typ R.
Kategorie Auto + doprava - Motorová vozidla a příslušenství
Riziko Požár
Nebezpečí Kvůli nesprávnému umístění lze poškodit kabeláž v oddělení motoru, což by mohlo vést ke zkratu a nebezpečí požáru.
Země původu Velká Británie
Země záchytu Ohlašující: Řecko, Další: Německo, Dánsko, Španělsko, Švédsko
Opatření přijatá v ohlašující zemi Výrobce sjednal dobrovolnou nápravu.
Poznámka Svolání se týká vozidel modelového roku 2009 a 2010 vyrobených od 17. července 2009 a 20 srpna 2010, s čísly VIN od SHHFN23809U002741 do SHHFN23809U002755 nebo od SHHFN2360AU000491 do SHHFN2360AU002362 a typovou zkouškou e11*2001/116*0306*01.
Studený ručník-F480 :-!
Podrobnosti viz. MNK-10,poslední revize.
Jako kdo se čím chválí? Nauč se číst a nedělej ze sebe vola-zkopčený text uvádí fakta o vozidle,ne, kdo je jeho majitel,bože...
Tvůj příspěvek beru a souhlasím. Dokonce jsem se i zasmál :yes:
Jen si na tento článek a tvůj příspěvek vzpomeň, až se bude psát o svolávací akci jiné automobilky. Očekávám, že budeš reagovat v podobném duchu, nebo vůbec.
Jinak fajn, že koncern se k problému staví čelem :yes: . Pevně věřím, že průšvih v podobě smrtelných nehod kvůli nestabilitě při vysokých rychlostech první generace Audi TT, či crashtesty Roomsteru (být majitelem jednoho s prvních Roomsterů, proklínám Škodovku ještě dnes)je již záležitostí minulosti.
PS. Stejně by mě zajímalo, jak by tato diskuze vypadala, kdyby podobný článek vyšel o nějaké korejské, italské, či francouzské automobilce :-!
pri parkovaní ciká olej z motora cez guferá a tesnenia olejovej vane, to isté z prevodovky a nem,alo by to byť skôr ako po 250 až 300.000 km , u kvapkajúcej nafty z trubičky vedenej na motore ( za jazdy je horúci ) môže dôjsť k požiaru, tá ekológia nie je až taká nebezpečná. Malé tajomstvo, až budeš veľký, dozvieš sa že nafta je horľavá a bio zložky je tam len 5%, ale stačí to na upchatie filtrov aj u väčších motorov ako 2,0 TDi. Zase zo superbom do servisu na zvolávačku, ale radšej ako by sa mal za jazdy premeniť na najrýchlejšiu kremačnú pec 8-s . A skoč si k predajcovi VW, zober si stolček a otvor si kapotu aby si si pozrel motor ( je na tej strane, kde nie sú tie červené svetlá a väčšinou pri pántoch tej kapoty bývajú dva stierače ) >:D . Technika je z princípu zdrojom porúch, hlavne že je ISO.
Ty vo*e, ty ses někde pěkně zpumprdlíkoval, viď? ... Rezonance na palivovém potrubí je závažná konstrukční vada - principiální - vlivem špatného návrhu dochází k vysokému namáhání dílu a není obtížné tomuto spolehlivě zamezit (často pouze velmi malá změna hmotnosti, těžiště, tvaru nebo upínacích bodů). Často jsem se s podobnými problémy na součástkách do automobilů setkal. Vibrační testy tuto eventualitu většinou spolehlivě odhalí, každá součástka má svůj rezonanční kmitočet (a ne jeden) avšak celá mašinérie se k tomu většinou otočí zády, že to v autě až zas tak vibrovat nebude a že to stejně asi vydrží.... Kvůli podvádění s testovacími výsledky jsem ze svého původního zaměstnání po pár letech boje s větrnými mlýny odešel.
Abych byl přesný, já jsem odejít "nemusel", já jsem odejít "chtěl", protože jsem na tomto nehodlal participovat. Ale spoustu věcí mě to naučilo a ty se dají různě zužitkovat. Když mě třeba někdo vykládá, že chiptuning (= zvýšení výkonu) nesnižuje životnost motoru, tak se prostě pousměju a chápu, že cokoliv dalšího se od něj dozvím, nemusí být rovněž pravda... A jak říkal Churchil, věřím pouze statistice, kterou jsem si sám zfalšoval.
... A prosím, nevykej mi, nemám na to ani věk a ani náladu ;-). Vždyť jsme na +- anonymní diskuzi, sám se s vykáním neobtěžuju a pak si připadám trošku hloupě, když mi někdo vyká.
jj, vždycky kroutím hlavou, když chiptuner tvrdí, jak jsou v automobilce hloupí když motor nastavili takhle, on se svým udělátkem z Ebay přece ví mnohem líp než automobilka jak motor nastavit aby měl vyšší výkon, nižší spotřebu a zaručeně stejnou životnost a emise. A spousta lidí jim věří.
Jen tak mimochodem - skutečným autorem oné v Bohemii zneužívané formulace je jistý Dalajláma ( což samozřejmě místní hlasatel dobře věděl, ale mlčel ) a zdejší hlasatel byl, diplomaticky řečeno, sám více než občas s touto formulací díky vlastním činům v konfliktu ;-) ...
To jen na upřesněnou k formulaci, na níž jsem díky stupidnímu omílání kdykoliv kýmkoliv už za ta léta alergický...
Naštěstí není problém tak děsivý, jak to tu řada pisatelů nafukuje... zatím není znám dle tiskových zpráv jediný problém, kde by palivo skutečně unikalo...
Výrobce to nejspíš zjistil na základě následných kontrol materiálů, které provádí nejen v tomto případě, ale ve všech případech...
Majitel postiženého vozidla dostane dopisem pozvání do servisu na kontrolu vozidla...
Nebo je možné kontaktovat autorizovanej servis, kterej sdělí, zda vozidlo do akce spadá, či nikoliv...
Naopak jsem rád, že VW řeší bezpečnost a kvalitu výrobku i dlouho po konci záruky... to řada dalších výrobců nedělá, i když po aféře Toyota mají všichni z tohodle o dost větší strach a více se na to zaměřují... VW je v tomhle na špici...
Takže žádnej stres :-)
;-) Když se něco pokazí ,tak se má svolat. Příjde mi to férové . Hujzle mlčí a spoléhají ,že to odstraní v tichosti na jedné ze sedmi garanček >:D >:D >:D
To je křiku kvůli pár kapkám tekutiny, kterou (předpokládám) všichni do jednoho zde upřímně milujeme...
Vězměme to však trochu navážno. Tématem není samozřejmě předmětná svolávačka, auta jsou velmi složitá technická zařízení (a Volkswageny obzvláště), takže se v podstatě nelze vyhnout možné chybičce ve výrobě, ovšem zamysleme se nad tím, kdy začíná být Svolávačka jako taková už jistým problémem.
Tak předně bych problém viděl v četnosti. Představ si, že žiješ v klídku první tejden, cos svého nového oře slavnostně vecpal do kůlny, jistotou sedminásobku si jistíš záruční silniční život a ejhle... během půl roku bys musel třeba na tři čtyři svolávačky. No, tak to už je mírně řečeno pěknej vořech.
Další skutečností, na kterou bychom neměli zapomínat je charakter svolávačky, lépe řečeno charakter vady, kvůli které je svolávačka nastartovaná. Tak zase, dejme tomu si dáváš svůj oblíbenej olivovo-bazalkovej zabijačkovej gulášek, někde v předzahrádce svý stodoly, uvnitř jedno dokonalý péro za 500, a pošták ti zrovna nese za kvartál už třetí svolávací úmrtní list tvýho draka. Tak tohle, to uznejme, to je na provaz.
Jinak holt musíme vzít běžné svolávačky na milost. Pochvalme Volkswagen, že se k problému staví (tradičně) čelem a problém odstraňuje v době, kdy je v zárodku, tedy neznatelný. Osobně se dokonce domnívám, že občasná svolávačka, například přesně v horní režii, je dobrá i na image. Auto získá sympatičtější charakter, automobilka se dobře (starostlivě) zapíše do podvědomí a nakonec to v součtu ještě může přinést i zvýšení prodejů.
Jsou však i tací, však je znáš, co ze svých vozů dělají národní modly, halí je snad dokonce i do národní trikolóry... no každému po jeho šroubováku, kdo sám sobě jámu kopá, pozdě svolávačku nahání...
v zárodku? U motorů, které jsou ve výrobě od roku 2009?? Takže koncern o konstrukční chybě věděl již od roku 2009 a to spíš ještě déle. Že by se problém neobjevil už při testech? No to už můžu rovnou uvěřit, že Alf je skutečný:-D
Prostě VW jsou stejní bordeláři jako každá jiná automobilka. Drahá svolávačka, až když teče do bot...
Jestli bys psal stejně u svolávaček Renaultu:-)))
Mozem poprosit o vysvetlenie tejto vety?
"Osobně se dokonce domnívám, že občasná svolávačka, například přesně v horní režii, je dobrá i na image."
Co je dobre (z hladiska image-u) na zvolavacke? Neviem, ako Ty (resp. ostatni), ale u mna slovo zvolavacka ma negativny vyznam a rozhodne si nemyslim, ze je dobra na image.
"v době, kdy je v zárodku, tedy neznatelný" - myslis v dobe vyvoja? Alebo vo fazy beta testu na vodicoch?
To je vlastne fakt. Takto som sa na to nepozeral :-) Moja znacka mi dokonca vymenila kobercek. Sa im asi zdal ten povodny uz trochu zodraty >:D >:D A kedze k tomu svojmu technikovi nechodim ako na hodiny klavira, bolo celkom mile ho opat vidiet :-)
ked najblizsie bude nejaka zvolavacia akcia u kie alebo hyundaia tak si pomozem tvojim prispevkom a poviem ze to im len podpori image >:D ze je to vlastne len pre dobro kie a hyundaia
kedy sa uz k veci postavis ako chlap a nepovies ze to zvorali? Tvoj postoj jasne ukazuje ze mas k nemu este daleko a si len miestny maskot, ktory bude stale chvalit.
Kebyze mala kia nejaky problem nemam problem povedat ok doj.ebali to opravia to a je to, ty namiesto toho napises ze je to vlastne super a ze to podpori image a vlastne spravis z toho este pozitivnu vec nakoneic prehlasis ze zvolavacka je super vec ze by to malo byt vlastne u kazdej znacky pre zlepsenie vztahu zakaznika s automobilkou a pre zlepsenie imagu, si fakt taky blby alebo to len hras? Citis sa zdravo? golfik sluzi?
ked tu bude nieco o zvolavacke v kii tiez napisem ze je tu tolko kriku pre nic, a ze to len podpori image korejcov, pomozem si tvojimi dristami som zvedavy ako budes potom reagovat a ci sa postavis na stranu kie tak ako si sa postavil na stranu vw.
Italové a korea svolávačka třikrát za kvartál zatímco vw jednou za dekédu, jo? >:D Tohle ti zbaští tak čtyřletí kluci, nikdo starší či mentálně vyspělejší vážně ne.
Hele, Mercedes si taky nekazí pověst tím, že by čas od času na autosalónu vyrukoval s auťákem kvalit Logana. Proto nechápu proč to děláš ty psaním tohohle třeti-jakostního bulváru. A že to třetijakostní bulvár je, to víš sám moc dobře, o tom nehodlám vést spory...
Sam sa neradim do ziadnej grupy Skopcak / Japanofil / Frantik atd. a
je mi jedno kto co kupuje a jazdi (mal som vsetky evtl mam), ale opytam sa vsetkych VW pozitiv, kolko aut mimo oblubeny "koncert" vlastnili. Nie len jazdili, ale vlastnili a ako dlho.
Pretoze prechod ku produkcii z Azie vacsinou ludia urobili po nejakej skusenosti (predtym Frantici, teraz skor VW). Opacne som o tom este necul ... ;-\
BTW A kde je zvolavacka na TSI ?
"Vymena prestavovace vackove hridele - akce 15D7 (i u audi) a je postizeno docela dost aut (je dokonce mozne ze vsechny) 1.8 TSI CDAA a 2.0 TSI z MJ 2008-2010"
No furt nejaky zajeb s motormi. A VW v USA ? No ved a aka je ponuka motorov tam ? Pre Passat az 2 hladke benale 2,5 a 3,6 litra. 8-s
Tak neviem, ci EU je skusobna pre VW alebo ako ?
vw ani zadara navyse s tymi poruchovymi turbami aj dieslami nemaju vlastne slusnemu zakaznikovi ani co ponuknut, motoricky bol VW stale 15 rokov pozadu a uz ked mal pezot HDi v roku 2000 vw ani nevedel co to je. Klepajuce dizlke nam ponukal doteraz. Tak je to aj s benzinmi, su stale mimo a aj ich turba su najhorsie zo vsetkych, Stavim sa ze ked pride kia s turbom funglovka novinka tak zrobia lepsie turbo ako vw po rokoch praxe. Bez pochyby ;-)
Na O2 RS mi taky měnili pravděpodobně ten přestavovač. A co má jako být? Nijak mě to neomezilo, krom o něco delší doby pobytu auta v servise. Nemůžu pochopit, proč se šťourat v podobných záležitostech. Je pouze na rozhodnutí automobilky, zda věc zveřejní či ututlá. Pokud se nejedná o život ohrožující závady, má na to právo...
No keby sa ti to ***o, tak by si tu ani netukol.
Zavady na motore nie su podla teba "život ohrožující závady" ? Jasne ... kobercek v toyote je prieser na tretiu, ale to, ze ti pri predbiahani lahne motor je OK. Alebo ked si v nudzaku ... (napr. vaha vzduchu).
Fakt je, ze 2.0 TDi je srot motor. Udelany proto, aby se v servise vic vydelavalo na jeho opravach = klasicka spotrebka dnesni doby. Kdo cte a zajim se o nej, tak to vi... Nejede spatne, ale vstriky, hlava, unik nafty, co bude dal?
Mám cca. měsíc Passata (samozřejmě 2,0 TDI) a tak jsem volal na infolinku VW, aby jsem se informoval jak postupovat, resp. kdy budu svolán k výměně vadné součástky.
Slečna na infolince bohužel nic nevěděla a navíc mě úplně odzbrojila prohlášením: "tady je infolinka VW, tady nic nevíme, kontaktujte prodejce, třeba vám poradí" :-)
Kontaktoval jsem prodejce, ale také zatím nic neví, tak uvidíme...
Každopádně já už vím, že na infolince VW informace neposkytují - příště tedy ušetřím za telefon a vynaložený čas :-)
Ty jsi fakt primitivní jedinec. Prodeje budou naprosto stejné, jako každý leden.
Jen abys věděl v lednu se nijak výrazně auta nekupují, protože není třeba "utopit" někde DPH.
Svolávačka při zjištění vážné závady je naprosto běžná věc. Co pobavilo mne, je způsob řešení opravy téhle vady. Namísto výměny onoho palivového vedení (což je sice dražší, ale vcelku logický krok), VW nechá namontovat tlumič kmitů. Takovému zařízení mám fakt věřit?
Taky mi tohle přijde jako nejzajímavější. Docela kuriózní řešení... Čekal bych že dojde k výměně problematických dílů. Nějaký tlumič by mi na důvěře teda nepřidal.
ved ste na to u koncernu asi zvyknutí...podla niektorých reakcíí aspon mam ten pocit :-)
na druhu stranu to neni sranda a uz vobec to netreba bagatelizovat...
Svolávací akce dělá kde kdo, včetně koncernu Hyundai. A je to jen dobře, alespoň je vidět, že továrna ne jenom vyrobí auto, první dva roky se o tebe zajímá a pak je jí to šumák. Ne vždy se vše podaří, všude.
Svolávací akce beru, ale to se týká opravdu jasné výrobní vady, která se projeví na velkém množství aut. Mě by zajímalo taky to, jak se automobilky staví k vadám, která nejsou tak rozkřiknuté, majitel o nich zatím neví, za to všichni servisáci ...
Kdo hodně dělá taky zákonitě hodně posere ... Kdo nedělá nic, tak jenom kritizuje a tiše závidí :P palilová čerpadlá a rozvody bohužel VW nevyrábí ale montuje, pochybuju že to taky VW platí, to bude nějaká reklamace k firmě BOSCH nebo něco podobného, né poprvé a né naposled ;)
Osobně si myslím že o kvalitách německých aut potažmu koncernu v dnešní době může pochybovat fakt jenom extrémně nezvdělaný člověk, nebo naprostej ignorant a recesista, kterej nenávidí vše, co ostatní preferují.
Ostatní preferují to, co jim tvoří image. Pokud někdo nosí rifle s rozkrokem pod kolena a druzí ho budou obdivovat, tak mu nevymluvíš, že je na tom něco špatně :-(
Ono věřit všemu co napíše novinář není moc recionální ... Ono novinařinu nedělá člověk se záměrem informovat širokou veřejnost pravdivě ale informovat širokou veřejnost co nejzajímavěji ... aby toho prodal co nejvíc samozřejmě. Dám příklad: renault má brzdy, které se třeba přehřívají a může dojít v rozmezí +/- 100 tisíc km ke zvlnění kotoučů, při extrémních situacích (například budu stát na brzdě 2 hodiny z mírného kopce) může dojít k vzplanutí pneumatik - novinář napíše "Brzdy u renaultu můžou způsobit požár vášho auta, v lepším případě se vám pouze zkroutí kotouče". A nikdo už nikdy nebude zkoumat, zda novinář napsal pravdu nebo lhal ...
Novináři, to je banda. Pro slávu všechno! Spíš mě štve, že tlak na snižování nákladů vede k tomu, že auto je spotřební zboží za relativně málo peněz a náhradní díly jsou dojnou krávou. Jako u telefonu...mobil téměř zadarmo, ale vydělává služba. U aut jsou úspory dělané materiály, které jsou šmejdy, zatím co o trošku dražší materiál by vydržel 3xtolik...
Palivové trubky Bosch nevyrábí. Ty si VW objednává přímo od výrobce. A za 3 roky provozu se mohou uklepat, o tom žádná. Tlumič kmitů to skutečně může vyřešit.
Možná by bylo dobré, aby zaslepenci VW kvality prohlédli. Mě například vůbec netankuje, jestli má auto měkčené plasty, ale jestli ložiska vydrží 35 kkm, tak to je šílené. Jestli musím měnit žárovku co 4 měsíce, to taky nepovažuji za normální, čidlo chladící kapaliny 2x, celý termostat atd..Na kvalitu koncernových vozů mám svůj názor
Re: To se stává každé automobilce, ale přeci jenom
" ...jestli ložiska vydrží 35 kkm, tak to je šílené. Jestli musím měnit žárovku co 4 měsíce, to taky nepovažuji za normální, čidlo chladící kapaliny 2x, celý termostat..."
Ty mas taky takove zkusenosti s francouzskym vozem? >:-[]
Vážení, jedna věc je poruchovost auta a druhá, jak se k ní postaví výrobce. Já tímto děkuji Volkswagenu, že dokáže oficiálně popsat potenciální problém takového množství aut (a jde i o problémový rozvodový řetěz u 1.4 TSI, který mám na svém novém Golfu i já). Já mám ještě Fiat Stilo a i když to auto (kupováno nové 2003) mělo neskutečný počet vad typicky výrobní povahy, Fiat přiznal oficiálně jen jednu, a to riziko vážné nehody po prasknutí nekvalitní pružiny předního zavěšení kol. A vyřešil to šalamounsky - aby to nic nestálo - tím, že ji vybavil ochranným plastovým krytem za pár korun, aby to při prasknutí nepropíchlo kolo...téměř všechna Stila měla vadné rozmítací cívky SAGEM , oprava stála po 35.000 km 16.500 tisíce a výrobce ji zbaběle ani nepřiznal, nemluvě a cca deseti dalších závadách, které se opravovaly pouze individuálně, až když se objevily. Tomu říkám zbabělost a neúcta k zákazníkovi. To jen pro srovnání.
Stačilo si přečist par přispěvku a přestalo mě to bavit. Protože takovou sebranku tupcu s velmi silně omezenymi nazory opravdu těžko pohledat. Podtatransky bača,Herou a dalši :no:
Re: Celá kauza je směšná v podání každodenní reality
Naprosto SOUHLASím - vw je NUTNO "brát s rezervou" :-)
PS: Prostě to není (žádný) "etalon", ale auta "jako každá druhá" - někdy lepší, někdy zas horší ;-)
Re: Celá kauza je směšná v podání každodenní reality
Že je (o něco) horší než Citroën C5? 8-s
PS: Jsem mile překvapena že se mnou souhlasíte :-)
PPS: Jen si nejsem jista - "o čemže ten etalon má být/je"? ;-)
Re: Celá kauza je směšná v podání každodenní reality
no jo - jenže každý hysterik si to hned převede na únik moči, nebere Prostamol - zpanikaří a běží pro Pampersky.... a pak se div.... Nakonec po hysteráku, když ho odveze sanitka, tak zjistí, že má doma vlastně benzíňák.......
Re: Celá kauza je směšná v podání každodenní reality
Tak si tu naftu zkus někdy zapálit, abys věděla, jak moc je to nebezpečné a halvně reálné.
PS: Stačí, když to zkusíš se stolním olejem na vaření, ať nemusíš k pumpě. >:D
křepčí opilci v álejích, zanechávajíce zbytky večeří podél cest..... Opravdu mne neplatí VW(mohlo by ;-) ), ale pročítaje občas příspěvky.... Mno - soudruzi motoristé.... ukažte mi na automobilku, která v posledních - řekněme 10 letech, neměla ofiko svolávačky, či skryté "opravy", v rámci garanček, o kterých se běžný majitel ani nedozvěděl..... Tu se utáhne šroubek, tu vymění hydraulická hadička, vedení serva atd. atd. To, že VW svolává tolik aut - to není ostuda - to je důsledek velikosti a úspěšnosti.... Případná "hysterie" okolo toho - mám dojem, že ještě chvilku a budou se "rojit" ti, kteří viděli vzplát "spousty dieselových VW produktů"...... Nadechněme se a v klidu si řekněmě, že technice se tohle občas stává. Murphy by Vám to osvětlil pregnantněji, ale chladný rozum a normální selský úsudek normálního člověka uvede do stavu - "vlastně se nic neděje". Zkrátka - nestahujte vstřikovače, dokud neuvidíte benzínku......
alé no táák - Fasci - tedy jestlivá se nepletu - to myslej ty svoje slavný snopy s jánošíkovskýma sekerkama - tak ti byli skutečně pod tribunou strýčka Duceho - trošku mne letos v Itálii překvapilo, že tam si s tím nějak hlavu nelámou a strýčka spolu například s elektrikářskými věcmi normálně nabízí turistům v kamenných krámech - to jsem ale odbočil od historického exkurzu - alé národní socialisté vycházející a částečně koherující s italskými hrdiny - tak tito jsou tak nějak pro pobavení a zjednodušení prostého lidu skutečně souborně nazývání fašisty.......
Já bych z toho zase gordickou mašličku nedělal ;-)
taky mě jejich problém zahřál u srdce. Jsem nekoncernový zákazník >:-[] zastánci koncernu jen prskají a vše zlehčují >:-[] jo, máte pravdu, baví mě to.