Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TechArt 911 Turbo 997: stovka za 3,46 s (doplněno)

Roman Daněk
Diskuze (9)
Počátkem prosince se otevřou brány největší evropské tuningové show v německém Essenu a řada předních výrobců se chce prezentovat v nejlepším světle. TechArt bude představovat vyladěné Porsche 911 Turbo.

Německá ladičská firma TechArt si na blížící se výstavu v Essenu připravila kompletní balíček úprav pro Porsche 911 Turbo generace 997. Šestiválcový boxer o objemu 3,6 litrů byl modifikován v mnoha detailech. TechArt motoru dal větší turbodmychadla s plnícím tlakem 1,2 barrů, přidal sportovní vzduchové filtry a kompletně vyměnil výfukový systém. Na dlouhém seznamu úprav nechybí ani přeprogramování řídící jednotky.

Vyladěná pohonná jednotka dosahuje výkonu 427 kW (580 k) v 6 000 ot/min a maximální točivý moment 700 Nm nastupuje již v 4 800 ot., přičemž v rozsahu 3 200 - 6 000 je neustále k dispozici více než 670 Nm. Modifikací prošla i šestistupňová manuální převodovka, kde byl upraven převodový poměr páté a šesté rychlosti, zkráceny jednotlivé dráhy a přidáno kapalinové chlazení. TechArt předesílá, že úprava je kompatibilní i automatickou převodovkou Tiptronic.

S permanentním pohonem všech kol se 911 Turbo v kabátku od TechArtu stává jedním z nejrychlejších aut světa, protože z nuly na stovku katapultuje řidiče za 3,46 s. Nejvyšší rychlost je 339 km/h.

Porsche 911 Turbo je velmi zdařilý základ pro úpravy všeho druhu, ale nejrychleji jsou vždy připraveny ty optické. Technici TechArtu se mravenčí prací v aerodynamickém tunelu dopracovali k optickým doplňkům, které vozu dodávají na vzhledové dravosti a přitom jsou vysoce funkční. Přední spoiler byl doplněn přídavnou lištou na spodní části, která omezuje vztlak na přední nápravě. Boky vozu dostaly mohutné nástavce prahů uklidňující proudění mezi koly a změněna byla také zpětná zrcátka.

Záď dostala spoiler nad okno, který prodlužuje linii střechy, výsuvný spoiler dostal ještě jednu plochu, aby se zvýšila přítlačná síla a pod nárazník byl přidán difuzor urychlující odvod vzduchu zpod vozu. Optiku zádě doplňují dva páry oválných koncovek výfuku, které mohou být buď jen doplňky sériového potrubí, nebo vyústěním kompletně nového potrubí z nerezivějící oceli vybaveného klapkou umožňující tichý chod v nízkých otáčkách a vysoký výkon s dravým zvukem ve vysokých. Díky karosářským úpravám se snižuje zdvih na přední nápravě o 15 procent a nová zadní přítlačné křídlo spolu s difuzorem zvyšuje přítlak o 20 procent.

Úprav se dočkal také podvozek, který může být osazen jak pouze sportovními kratšími pružinami, které snižují vůz o 20 mm, tak také systémem VariPlus, který ovládá aktivní podvozek PASM. Ten plynule snižuje světlou výšku o celých 25 mm a navíc ke standardnímu režimu Normal a Sport nabízí aktivní přitvrzování charakteristiky při dynamické jízdě. Charakteristika odpružení byla naladěna na bezchybnou spolupráci s extrémním obutím. Jednodílná kola TechArt Formula o rozměru 8,5J x 20" vpředu a 12J x 20" vzadu jsou obaleny pneumatikami Continental ContiSportContact 3 245/30 ZR20, resp. 325/25 ZR20.

TechArt je dále připraven s širokou nabídkou úprav interiéru, záleží jen na osobní domluvě, zda zákazník bude chtít luxusní čalounění, karbonové obložení nebo výkonný audiosystém. Celý paket úprav včetně nového Porsche stojí kolem 200 tis. eur (cca 5,6 mil. Kč).

Roman Daněk
Diskuze (9)