Techart GT Street – určeno k letu nízko nad zemí

Techart GT Street – určeno k letu nízko nad zemí

 
 
2.8. 2004

Techart – jméno, které je pro příznivce vozů Porsche synonymem špičkového zpracování a enormních výkonů. Jedním z posledních dítek tohoto úpravce jsou trojčata GT Street na bázi 911 Turbo a GT2.

Filozofie s jakou přistupoval Techart k návrhu těchto trojčat byla v zásadě jednoduchá a zároveň neuvěřitelně náročná. Cílem bylo postavit vozy s charakteristickým vzhledem, dech beroucí dynamikou, účinnou aerodynamikou a sportovní charakteristikou podvozku. Model GT Street je nabízen ve třech variantách – GT Street, GT Street S a XL, které se odlišují jak výkony motorů, tak i použitými materiály a XL také vnějšími rozměry. Všechny tři varianty jsou ještě navíc k dispozici pro cestování – Touring, nebo pro ostré sportovní nasazení na okruhu – Sport.

Začněme tím co mají všechny verze společné – aerodynamickými prvky. Na přídi je umístěn velký spoiler s trojicí otvorů pro chladící obrázek [350 x 226] vzduch a seřiditelnou spodní hranou pro vylepšení přítlaku přední nápravy. Na bocích jsou nástavce prahů podtrhující dynamiku a na zádi je nárazník s difuzorem ve střední části a výstupy horkého vzduchu na bocích za koly a velké přítlačné křídlo s nastavitelným úhlem na víku motoru. Zajímavostí je tvar dvojitých koncovek výfuků, které mají odlišné průměry a navíc jsou do sebe zakrojené. Tímto výčtem končí zásahy na karosérii modelu GT Street. Všechny další varianty mají navíc ještě víko zavazadlového prostoru a dveře vyrobeny z uhlíkového kompozitu, které se u verzí Sport podílejí společně s odlehčenýmobrázek [350 x 205] interiérem na úspoře 50 kg hmotnosti. K tomu všemu se u varianty XL ještě přidávají zadní blatníky rozšířené o 2,5 cm na každou stranu, což dodává vozu ještě více na majestátnosti. Tím jsme vyčerpali všechny úpravy karosérie a můžeme se podívat na podvozek.

Podvozek je stejný pro všechny varianty a liší se jen mezi verzemi Touring a Sport, které jsou k dispozici pro všechny tři základní varianty. O odpružení se stará komplexní řešení, které obsahuje u verze Touring sportovní pružiny s plynovými tlumiči na obou nápravách, zesílené zkrutné stabilizátory vpředu i vzadu a hliníkovou výztuhu mezi horními úchyty předních vzpěr McPherson. Celý tento podvozek umožňuje nastavení světlé výšky. Verze Sport je vybavena prakticky stejně, jen tlumiče mají možnost devíti poloh nastavení útlumu a také zkrutné stabilizátory jsou nastavitelné. Na brzdách nebylo nutno nic měnit, protože oba základy jsou nabízeny s keramickými skvosty PCCB, které dostačují i pro výrazně vyšší výkon motoru. Vozy jsou osazeny hliníkovými koly Techart Formula GT o rozměrech 8,5J x 18 vpředu a 12J x 18 vzadu na nichž jsou použity pneumatiky Continental 225/40 ZR18 resp. 295/30 ZR18. To však neplatí pro verzi XL, která má je osazena koly o průměru 19“ a pneumatikami 235/35 ZR19 vpředu a extrémními 315/25 ZR19 na hnaných zadních kolech, pro které vzniklo místo právě rozšířením blatníků.

Že všechno výše uvedené má své opodstatnění se potvrdí v následujících řádcích, kde bude řeč o motorech. K dispozici jsou dvě úrovně vyladění, které vycházejí z přeplňovaného šestiválcového boxeru 3,6 litru. Ta slabší je určena pro základní variantu GT Street a je osazena novou řídící elektronikou Techart TA 096/T3, novými turbodmychadly, novými chladiči stlačeného vzduchu, přepracovaným výfukovým potrubím se sportovními katalyzátory, hliníkovými sacími trubkami, sportovním tělesem vzduchového filtru a zesílenými kotevními body motoru. Tyto zásahy vybičovaly při kompresním poměru 9,4:1 motor k výkonu 442 kW (600 k) při 5800 ot/min a točivému momentu 870 Nm při 4700 ot/min. Silnější motor je osazen elektronikou TA 096/T4, sportovní vzduchový filtr, trubky sání vyrobeny z uhlíkového kompozitu, turbodmychadla T24, titanové ojnice, výfukový systém z nerezivějící oceli a také zesílené ukotvení motoru. Při stejném kompresním poměru tak tento motor dává až 475 kW (646 k) při 5800 ot/min a točivý moment 870 Nm při 4700 ot/min. Pro takové výkony musela být zesílená spojka a šestistupňová převodovka dostala kratší řadící dráhy. Všechny modely GT Street mají pouze pohon zadních kol i když je jako jejich základ použit model 911 Turbo s pohonem všech kol. Techart pohon předních kol odstraňuje.

Veškeré této divočině na povrchu karosérie i pod kapotou se snaží přiblížit také interiér. Zde hraje prim hliník a barva karosérie. Hliníkové jsou pedály a hlavice řadící páky, v barvě karosérie je obrázek [350 x 350] lakováno několik plastových dílů čalounění jako je středová konzola, olemování panelu přístrojů či středový tunel. Bezpečnostní pásy jsou červené, z leštěné nerezivějící oceli jsou panely na prazích, kde je osvětlené logo GT Street a označení patřičné varianty. To se týká verze Touring. Interiér ve verzi Sport má vše již vyjmenované, ale postrádá zadní dvojici sedadel, kde se nachází bezpečnostní rám v barvě karosérie, přední sedadla jsou nahrazena sportovnějšími s tužším vedením a řidič má k dispozici šestibodové pásy.

Co teda tyhle zázraky umějí na silnici? Začneme nejdříve slabší verzí, která zrychluje z 0-100 km/h za 3,8 sekundy, na 160 km/h za 8,0 sekund a na 200 km/h za 12,1 sekundy. Nejvyšší rychlost se vyhoupne až k hodnotě 335 km/h. Její silnější sourozenci jsou ještě o chlup rychlejší. Zrychlení z 0-100 km/h zvládnou za 3,7 sekundy, na 160 km/h již za 7,7 sekundy a 200 km/h zdolají za 11,8 sekundy. Maximální rychlost je plných 341 km/h(!). Hodnoty vskutku impozantní, jen budou asi vykoupené značnými náklady jak na pořízení, tak i na provoz. Kdo na to však má, ať si užívá letu nízko nad zemí…

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump uvažuje o trvalé přítomnosti amerických vojsk v Polsku Trump uvažuje o trvalé přítomnosti amerických vojsk v Polsku

Spojené státy zvažují žádost Polska o trvalou americkou…

Timmermans: Stav justice v Polsku se nezlepšil, Evropská komise zvýší tlak Timmermans: Stav justice v Polsku se nezlepšil, Evropská komise zvýší tlak

Stav právního státu v Polsku se navzdory výzvám Bruselu…

Audi vyzývá Teslu s modelem e-tron, chystá další elektromobily Audi vyzývá Teslu s modelem e-tron, chystá další elektromobily

Velké plány v segmentu elektromobilů má automobilka Audi.…

Pražská bytová situace není katastrofální, prohlásil Pilný v duelu s Čižinským Pražská bytová situace není katastrofální, prohlásil Pilný v duelu s Čižinským

Zanedlouho se přepíše mapa politického vlivu na pražském…

 

Štítky Techart Continental

 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Samostmívací zpětné zrcátko šetří vaše oči. Víte, jak funguje? Samostmívací zpětné zrcátko šetří vaše oči. Víte, jak funguje?

Samostmívací či jinak řečeno elektrochromatické vnitřní…

Týrání převodovky: Co se stane, kdy ve 100 km/h zařadíte zpátečku? Týrání převodovky: Co se stane, kdy ve 100 km/h zařadíte zpátečku?

Nesychronizovaný zpětný chod se potkal s roztočeným…

 





 
Seat Tarraco: Rodinka španělských SUV se rozrůstá na tři

Seat Tarraco: Rodinka španělských SUV se rozrůstá na tři

Dnes 20:57

Seat k SUV Arona a Ateca přidává již dříve avizovaný třetí model. Tarraco je největší v nabídce. Zakamuflované prototypy a teasery už jsme viděli, teď se odhaluje kompletně.




Blesk.cz

Pukají ledy. Jihokorejský prezident přistál za jásotu lidí v KLDR, vítal ho i Kim

Pukají ledy. Jihokorejský prezident přistál za…

Letoun jihokorejského prezident Mun Če-ina v noci na úterý přistál na letišti v severokorejské metropoli…

Úterý přinese až 29 °C. V Česku bude jako ve Středomoří

Úterý přinese až 29 °C. V Česku bude jako ve Středomoří

V Česku budou teploty srovnatelné s teplotami ve Středomoří. Od ráno do večera očekáváme na většině území jasno…

 

iSport.cz

Hrachovinovi nevyšla premiéra v základní sestavě, střídal v první třetině

Hrachovinovi nevyšla premiéra v základní sestavě,…

Premiéra v základní sestavě Barysu Astana nedopadla pro brankáře Dominika Hrachovinu dobře. Účastník letošního…

Šilhavý o reprezentaci: Mluvil jsem i s Brücknerem. Nevěřím, že je vše špatně

Šilhavý o reprezentaci: Mluvil jsem i s Brücknerem.…

Českému národnímu týmu chce vrátit ztracenou reputaci, hráčům zase hrdost z toho, že můžou navléct dres s…

 

Reflex.cz

Veselá zvířata: Podívejte se na skvělé snímky divoké přírody, které vás určitě pobaví

Veselá zvířata: Podívejte se na skvělé snímky divoké…

Soutěž Comedy Wildlife Photography Awards je tak trochu zvláštní ocenění pro fotografy, jejichž vášní je focení…

El Fuerte: Záhadná bolivijská pevnost, která po staletí stále tají svůj původ a funkci

El Fuerte: Záhadná bolivijská pevnost, která po…

El Fuerte neboli Pevnost o svém původu a zejména funkci stále mlčí. Podivný kamenný útvar opracovaný do…