Techart GT Street – určeno k letu nízko nad zemí

Techart GT Street – určeno k letu nízko nad zemí

 
 
2.8. 2004

Techart – jméno, které je pro příznivce vozů Porsche synonymem špičkového zpracování a enormních výkonů. Jedním z posledních dítek tohoto úpravce jsou trojčata GT Street na bázi 911 Turbo a GT2.

Filozofie s jakou přistupoval Techart k návrhu těchto trojčat byla v zásadě jednoduchá a zároveň neuvěřitelně náročná. Cílem bylo postavit vozy s charakteristickým vzhledem, dech beroucí dynamikou, účinnou aerodynamikou a sportovní charakteristikou podvozku. Model GT Street je nabízen ve třech variantách – GT Street, GT Street S a XL, které se odlišují jak výkony motorů, tak i použitými materiály a XL také vnějšími rozměry. Všechny tři varianty jsou ještě navíc k dispozici pro cestování – Touring, nebo pro ostré sportovní nasazení na okruhu – Sport.

Začněme tím co mají všechny verze společné – aerodynamickými prvky. Na přídi je umístěn velký spoiler s trojicí otvorů pro chladící obrázek [350 x 226] vzduch a seřiditelnou spodní hranou pro vylepšení přítlaku přední nápravy. Na bocích jsou nástavce prahů podtrhující dynamiku a na zádi je nárazník s difuzorem ve střední části a výstupy horkého vzduchu na bocích za koly a velké přítlačné křídlo s nastavitelným úhlem na víku motoru. Zajímavostí je tvar dvojitých koncovek výfuků, které mají odlišné průměry a navíc jsou do sebe zakrojené. Tímto výčtem končí zásahy na karosérii modelu GT Street. Všechny další varianty mají navíc ještě víko zavazadlového prostoru a dveře vyrobeny z uhlíkového kompozitu, které se u verzí Sport podílejí společně s odlehčenýmobrázek [350 x 205] interiérem na úspoře 50 kg hmotnosti. K tomu všemu se u varianty XL ještě přidávají zadní blatníky rozšířené o 2,5 cm na každou stranu, což dodává vozu ještě více na majestátnosti. Tím jsme vyčerpali všechny úpravy karosérie a můžeme se podívat na podvozek.

Podvozek je stejný pro všechny varianty a liší se jen mezi verzemi Touring a Sport, které jsou k dispozici pro všechny tři základní varianty. O odpružení se stará komplexní řešení, které obsahuje u verze Touring sportovní pružiny s plynovými tlumiči na obou nápravách, zesílené zkrutné stabilizátory vpředu i vzadu a hliníkovou výztuhu mezi horními úchyty předních vzpěr McPherson. Celý tento podvozek umožňuje nastavení světlé výšky. Verze Sport je vybavena prakticky stejně, jen tlumiče mají možnost devíti poloh nastavení útlumu a také zkrutné stabilizátory jsou nastavitelné. Na brzdách nebylo nutno nic měnit, protože oba základy jsou nabízeny s keramickými skvosty PCCB, které dostačují i pro výrazně vyšší výkon motoru. Vozy jsou osazeny hliníkovými koly Techart Formula GT o rozměrech 8,5J x 18 vpředu a 12J x 18 vzadu na nichž jsou použity pneumatiky Continental 225/40 ZR18 resp. 295/30 ZR18. To však neplatí pro verzi XL, která má je osazena koly o průměru 19“ a pneumatikami 235/35 ZR19 vpředu a extrémními 315/25 ZR19 na hnaných zadních kolech, pro které vzniklo místo právě rozšířením blatníků.

Že všechno výše uvedené má své opodstatnění se potvrdí v následujících řádcích, kde bude řeč o motorech. K dispozici jsou dvě úrovně vyladění, které vycházejí z přeplňovaného šestiválcového boxeru 3,6 litru. Ta slabší je určena pro základní variantu GT Street a je osazena novou řídící elektronikou Techart TA 096/T3, novými turbodmychadly, novými chladiči stlačeného vzduchu, přepracovaným výfukovým potrubím se sportovními katalyzátory, hliníkovými sacími trubkami, sportovním tělesem vzduchového filtru a zesílenými kotevními body motoru. Tyto zásahy vybičovaly při kompresním poměru 9,4:1 motor k výkonu 442 kW (600 k) při 5800 ot/min a točivému momentu 870 Nm při 4700 ot/min. Silnější motor je osazen elektronikou TA 096/T4, sportovní vzduchový filtr, trubky sání vyrobeny z uhlíkového kompozitu, turbodmychadla T24, titanové ojnice, výfukový systém z nerezivějící oceli a také zesílené ukotvení motoru. Při stejném kompresním poměru tak tento motor dává až 475 kW (646 k) při 5800 ot/min a točivý moment 870 Nm při 4700 ot/min. Pro takové výkony musela být zesílená spojka a šestistupňová převodovka dostala kratší řadící dráhy. Všechny modely GT Street mají pouze pohon zadních kol i když je jako jejich základ použit model 911 Turbo s pohonem všech kol. Techart pohon předních kol odstraňuje.

Veškeré této divočině na povrchu karosérie i pod kapotou se snaží přiblížit také interiér. Zde hraje prim hliník a barva karosérie. Hliníkové jsou pedály a hlavice řadící páky, v barvě karosérie je obrázek [350 x 350] lakováno několik plastových dílů čalounění jako je středová konzola, olemování panelu přístrojů či středový tunel. Bezpečnostní pásy jsou červené, z leštěné nerezivějící oceli jsou panely na prazích, kde je osvětlené logo GT Street a označení patřičné varianty. To se týká verze Touring. Interiér ve verzi Sport má vše již vyjmenované, ale postrádá zadní dvojici sedadel, kde se nachází bezpečnostní rám v barvě karosérie, přední sedadla jsou nahrazena sportovnějšími s tužším vedením a řidič má k dispozici šestibodové pásy.

Co teda tyhle zázraky umějí na silnici? Začneme nejdříve slabší verzí, která zrychluje z 0-100 km/h za 3,8 sekundy, na 160 km/h za 8,0 sekund a na 200 km/h za 12,1 sekundy. Nejvyšší rychlost se vyhoupne až k hodnotě 335 km/h. Její silnější sourozenci jsou ještě o chlup rychlejší. Zrychlení z 0-100 km/h zvládnou za 3,7 sekundy, na 160 km/h již za 7,7 sekundy a 200 km/h zdolají za 11,8 sekundy. Maximální rychlost je plných 341 km/h(!). Hodnoty vskutku impozantní, jen budou asi vykoupené značnými náklady jak na pořízení, tak i na provoz. Kdo na to však má, ať si užívá letu nízko nad zemí…

Spolupracujeme s TipCars.com
EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu

Unie ochrání jen firmy, které nemají podstatný byznys…

Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá

Spojené státy a Čína se dohodly, že prozatím nenaplní své…

Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník

Lány oseté žlutě kvetoucí rostlinou budí v Česku kritiku…

 

Štítky Techart Continental

 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 





 
Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Včera

Model Arteon se v pozici vlajkové lodi automobilky VW dlouho neohřál. Po roce jej totiž střídá třetí generace Touaregu, kterou jsme v Rakousku projeli s dieselovým šestiválcem.




Blesk.cz

Zřícené letadlo na Kubě: Aerolinky byly léta pod palbou kritiky kvůli bezpečnosti

Zřícené letadlo na Kubě: Aerolinky byly léta pod…

Mexická letecká společnost, jejíž letoun se zřítil v pátek u kubánské metropole Havany, čelila v posledních…

Vévodkyně Meghan očima Františky: Nastolila nový řád!

Vévodkyně Meghan očima Františky: Nastolila nový řád!

Američanka Meghan Markle, nyní již manželka britského prince Harryho a vévodkyně ze Sussexu, dala světu na…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Real ztratil s Villarrealem, Torres se loučil dvěma góly

SESTŘIHY: Real ztratil s Villarrealem, Torres se…

Fotbalisté Realu Madrid zakončili španělskou ligu remízou 2:2 na hřišti Villarrealu, když v závěru neudrželi…

Dočkalova show v USA! Kritizovali ho jen hrdinové z Twitteru, řekl kouč

Dočkalova show v USA! Kritizovali ho jen hrdinové z…

Jakoby se vrátil do časů, kdy dirigoval sparťanská a reprezentační představení. Bořek Dočkal zažil v neděli ráno…

 

Reflex.cz

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly mezi zrozením života ve Švédsku a Tanzánii

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly…

Švédská fotografka Moa Karlbergová si jako téma svého nového projektu zvolila zrození života. Zajímalo ji, jak…

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít při cestování po Evropě

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít…

Pokud přemýšlíte, kam se vypravit na výlet a nechcete opouštět Evropu, zkuste se inspirovat nápady…