Techart GT Street – určeno k letu nízko nad zemí

Techart GT Street – určeno k letu nízko nad zemí

 
 
2.8. 2004

Techart – jméno, které je pro příznivce vozů Porsche synonymem špičkového zpracování a enormních výkonů. Jedním z posledních dítek tohoto úpravce jsou trojčata GT Street na bázi 911 Turbo a GT2.

Filozofie s jakou přistupoval Techart k návrhu těchto trojčat byla v zásadě jednoduchá a zároveň neuvěřitelně náročná. Cílem bylo postavit vozy s charakteristickým vzhledem, dech beroucí dynamikou, účinnou aerodynamikou a sportovní charakteristikou podvozku. Model GT Street je nabízen ve třech variantách – GT Street, GT Street S a XL, které se odlišují jak výkony motorů, tak i použitými materiály a XL také vnějšími rozměry. Všechny tři varianty jsou ještě navíc k dispozici pro cestování – Touring, nebo pro ostré sportovní nasazení na okruhu – Sport.

Začněme tím co mají všechny verze společné – aerodynamickými prvky. Na přídi je umístěn velký spoiler s trojicí otvorů pro chladící obrázek [350 x 226] vzduch a seřiditelnou spodní hranou pro vylepšení přítlaku přední nápravy. Na bocích jsou nástavce prahů podtrhující dynamiku a na zádi je nárazník s difuzorem ve střední části a výstupy horkého vzduchu na bocích za koly a velké přítlačné křídlo s nastavitelným úhlem na víku motoru. Zajímavostí je tvar dvojitých koncovek výfuků, které mají odlišné průměry a navíc jsou do sebe zakrojené. Tímto výčtem končí zásahy na karosérii modelu GT Street. Všechny další varianty mají navíc ještě víko zavazadlového prostoru a dveře vyrobeny z uhlíkového kompozitu, které se u verzí Sport podílejí společně s odlehčenýmobrázek [350 x 205] interiérem na úspoře 50 kg hmotnosti. K tomu všemu se u varianty XL ještě přidávají zadní blatníky rozšířené o 2,5 cm na každou stranu, což dodává vozu ještě více na majestátnosti. Tím jsme vyčerpali všechny úpravy karosérie a můžeme se podívat na podvozek.

Podvozek je stejný pro všechny varianty a liší se jen mezi verzemi Touring a Sport, které jsou k dispozici pro všechny tři základní varianty. O odpružení se stará komplexní řešení, které obsahuje u verze Touring sportovní pružiny s plynovými tlumiči na obou nápravách, zesílené zkrutné stabilizátory vpředu i vzadu a hliníkovou výztuhu mezi horními úchyty předních vzpěr McPherson. Celý tento podvozek umožňuje nastavení světlé výšky. Verze Sport je vybavena prakticky stejně, jen tlumiče mají možnost devíti poloh nastavení útlumu a také zkrutné stabilizátory jsou nastavitelné. Na brzdách nebylo nutno nic měnit, protože oba základy jsou nabízeny s keramickými skvosty PCCB, které dostačují i pro výrazně vyšší výkon motoru. Vozy jsou osazeny hliníkovými koly Techart Formula GT o rozměrech 8,5J x 18 vpředu a 12J x 18 vzadu na nichž jsou použity pneumatiky Continental 225/40 ZR18 resp. 295/30 ZR18. To však neplatí pro verzi XL, která má je osazena koly o průměru 19“ a pneumatikami 235/35 ZR19 vpředu a extrémními 315/25 ZR19 na hnaných zadních kolech, pro které vzniklo místo právě rozšířením blatníků.

Že všechno výše uvedené má své opodstatnění se potvrdí v následujících řádcích, kde bude řeč o motorech. K dispozici jsou dvě úrovně vyladění, které vycházejí z přeplňovaného šestiválcového boxeru 3,6 litru. Ta slabší je určena pro základní variantu GT Street a je osazena novou řídící elektronikou Techart TA 096/T3, novými turbodmychadly, novými chladiči stlačeného vzduchu, přepracovaným výfukovým potrubím se sportovními katalyzátory, hliníkovými sacími trubkami, sportovním tělesem vzduchového filtru a zesílenými kotevními body motoru. Tyto zásahy vybičovaly při kompresním poměru 9,4:1 motor k výkonu 442 kW (600 k) při 5800 ot/min a točivému momentu 870 Nm při 4700 ot/min. Silnější motor je osazen elektronikou TA 096/T4, sportovní vzduchový filtr, trubky sání vyrobeny z uhlíkového kompozitu, turbodmychadla T24, titanové ojnice, výfukový systém z nerezivějící oceli a také zesílené ukotvení motoru. Při stejném kompresním poměru tak tento motor dává až 475 kW (646 k) při 5800 ot/min a točivý moment 870 Nm při 4700 ot/min. Pro takové výkony musela být zesílená spojka a šestistupňová převodovka dostala kratší řadící dráhy. Všechny modely GT Street mají pouze pohon zadních kol i když je jako jejich základ použit model 911 Turbo s pohonem všech kol. Techart pohon předních kol odstraňuje.

Veškeré této divočině na povrchu karosérie i pod kapotou se snaží přiblížit také interiér. Zde hraje prim hliník a barva karosérie. Hliníkové jsou pedály a hlavice řadící páky, v barvě karosérie je obrázek [350 x 350] lakováno několik plastových dílů čalounění jako je středová konzola, olemování panelu přístrojů či středový tunel. Bezpečnostní pásy jsou červené, z leštěné nerezivějící oceli jsou panely na prazích, kde je osvětlené logo GT Street a označení patřičné varianty. To se týká verze Touring. Interiér ve verzi Sport má vše již vyjmenované, ale postrádá zadní dvojici sedadel, kde se nachází bezpečnostní rám v barvě karosérie, přední sedadla jsou nahrazena sportovnějšími s tužším vedením a řidič má k dispozici šestibodové pásy.

Co teda tyhle zázraky umějí na silnici? Začneme nejdříve slabší verzí, která zrychluje z 0-100 km/h za 3,8 sekundy, na 160 km/h za 8,0 sekund a na 200 km/h za 12,1 sekundy. Nejvyšší rychlost se vyhoupne až k hodnotě 335 km/h. Její silnější sourozenci jsou ještě o chlup rychlejší. Zrychlení z 0-100 km/h zvládnou za 3,7 sekundy, na 160 km/h již za 7,7 sekundy a 200 km/h zdolají za 11,8 sekundy. Maximální rychlost je plných 341 km/h(!). Hodnoty vskutku impozantní, jen budou asi vykoupené značnými náklady jak na pořízení, tak i na provoz. Kdo na to však má, ať si užívá letu nízko nad zemí…

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Prominentní podporovatel brexitu James Dyson stěhuje sídlo svého výrobce vysavačů do Singapuru Prominentní podporovatel brexitu James Dyson stěhuje sídlo svého výrobce vysavačů do Singapuru

Britská společnost Dyson, výrobce bezsáčkových vysavačů,…

O vyšetřovatele kauzy Čapí hnízdo se zajímá GIBS O vyšetřovatele kauzy Čapí hnízdo se zajímá GIBS

Generální inspekce bezpečnostních sborů prověřuje…

Zdravá společnost by si chování Babiše a Zemana nenechala líbit, říká filozof Václav Němec Zdravá společnost by si chování Babiše a Zemana nenechala líbit, říká filozof Václav Němec

V Česku selhává dělba moci a občanský aktivismus má nyní…

Prahu čekají desítky oprav a omezení. Podívejte se, kde se bude kopat Prahu čekají desítky oprav a omezení. Podívejte se, kde se bude kopat

Hlavní město dá letos na rekonstrukce mostů, silnic,…

 

Štítky Techart Continental

 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco? Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc…

 





 
Nejoblíbenější barvy automobilů za loňský rok? Drtivé vítězství pro bílou

Nejoblíbenější barvy automobilů za loňský rok? Drtivé vítězství pro bílou

Dnes 08:51

Nejvíce nových aut prodaných v loňském roce ve světě mělo bílou barvu. Ani na dalších místech nejsou překvapivé odstíny.




Blesk.cz

Jeho synové hájí Babiše. Musel být ve styku s StB, Čapí hnízdo je konstrukt, říká Bartončík

Jeho synové hájí Babiše. Musel být ve styku s StB,…

Byl předchůdcem Josefa Luxe v čele KDU-ČSL. Když měli lidovci našlápnuto na volební zisk 20 procent, přišla…

SAZKAmobil slaví 5 let, vylepšuje odměny za dobití a zlevňuje data

SAZKAmobil slaví 5 let, vylepšuje odměny za dobití a…

Již 3 roky si SAZKAmobil drží pozici největšího nezávislého virtuálního operátora. V minulosti byl vyhodnocen…

 

iSport.cz

Látal po divokém roce: Problémy snad přitahuji. Trnava jde bohužel do kytek

Látal po divokém roce: Problémy snad přitahuji.…

Schalke mu před pár dny domů zaslalo kytici a blahopřání k narozeninám, na bývalé hráče Němci nezapomínají. To v…

Hertlova neskutečná paráda! Dal druhý hattrick za týden, rozhodl prodloužení

Hertlova neskutečná paráda! Dal druhý hattrick za…

SOUHRN | Útočník Tomáš Hertl zkompletoval v NHL gólem v prodloužení hattrick, kterým zařídíl San Jose výhru 7:6…

 

Reflex.cz

Sebevražda se stává trestným činem! Jan Palach byl v nepřítomnosti odsouzen na pět let odnětí svobody

Sebevražda se stává trestným činem! Jan Palach byl v…

Nezvykle rychle reagovala vláda a posléze i poslanecká sněmovna na sérii pokusů o sebevraždu, kterou před…

Když se něco naučím, začnu se nudit, říká právník a dobrodruh Alexander Boldizar

Když se něco naučím, začnu se nudit, říká právník a…

Alexander Boldizar, Slovák žijící v kanadském Vancouveru, je statný muž, který v životě dělal, viděl a zažil…