Techart GT Street – určeno k letu nízko nad zemí

Techart GT Street – určeno k letu nízko nad zemí

 
 

Techart – jméno, které je pro příznivce vozů Porsche synonymem špičkového zpracování a enormních výkonů. Jedním z posledních dítek tohoto úpravce jsou trojčata GT Street na bázi 911 Turbo a GT2.

Filozofie s jakou přistupoval Techart k návrhu těchto trojčat byla v zásadě jednoduchá a zároveň neuvěřitelně náročná. Cílem bylo postavit vozy s charakteristickým vzhledem, dech beroucí dynamikou, účinnou aerodynamikou a sportovní charakteristikou podvozku. Model GT Street je nabízen ve třech variantách – GT Street, GT Street S a XL, které se odlišují jak výkony motorů, tak i použitými materiály a XL také vnějšími rozměry. Všechny tři varianty jsou ještě navíc k dispozici pro cestování – Touring, nebo pro ostré sportovní nasazení na okruhu – Sport.

Začněme tím co mají všechny verze společné – aerodynamickými prvky. Na přídi je umístěn velký spoiler s trojicí otvorů pro chladící obrázek [350 x 226] vzduch a seřiditelnou spodní hranou pro vylepšení přítlaku přední nápravy. Na bocích jsou nástavce prahů podtrhující dynamiku a na zádi je nárazník s difuzorem ve střední části a výstupy horkého vzduchu na bocích za koly a velké přítlačné křídlo s nastavitelným úhlem na víku motoru. Zajímavostí je tvar dvojitých koncovek výfuků, které mají odlišné průměry a navíc jsou do sebe zakrojené. Tímto výčtem končí zásahy na karosérii modelu GT Street. Všechny další varianty mají navíc ještě víko zavazadlového prostoru a dveře vyrobeny z uhlíkového kompozitu, které se u verzí Sport podílejí společně s odlehčenýmobrázek [350 x 205] interiérem na úspoře 50 kg hmotnosti. K tomu všemu se u varianty XL ještě přidávají zadní blatníky rozšířené o 2,5 cm na každou stranu, což dodává vozu ještě více na majestátnosti. Tím jsme vyčerpali všechny úpravy karosérie a můžeme se podívat na podvozek.

Podvozek je stejný pro všechny varianty a liší se jen mezi verzemi Touring a Sport, které jsou k dispozici pro všechny tři základní varianty. O odpružení se stará komplexní řešení, které obsahuje u verze Touring sportovní pružiny s plynovými tlumiči na obou nápravách, zesílené zkrutné stabilizátory vpředu i vzadu a hliníkovou výztuhu mezi horními úchyty předních vzpěr McPherson. Celý tento podvozek umožňuje nastavení světlé výšky. Verze Sport je vybavena prakticky stejně, jen tlumiče mají možnost devíti poloh nastavení útlumu a také zkrutné stabilizátory jsou nastavitelné. Na brzdách nebylo nutno nic měnit, protože oba základy jsou nabízeny s keramickými skvosty PCCB, které dostačují i pro výrazně vyšší výkon motoru. Vozy jsou osazeny hliníkovými koly Techart Formula GT o rozměrech 8,5J x 18 vpředu a 12J x 18 vzadu na nichž jsou použity pneumatiky Continental 225/40 ZR18 resp. 295/30 ZR18. To však neplatí pro verzi XL, která má je osazena koly o průměru 19“ a pneumatikami 235/35 ZR19 vpředu a extrémními 315/25 ZR19 na hnaných zadních kolech, pro které vzniklo místo právě rozšířením blatníků.

Že všechno výše uvedené má své opodstatnění se potvrdí v následujících řádcích, kde bude řeč o motorech. K dispozici jsou dvě úrovně vyladění, které vycházejí z přeplňovaného šestiválcového boxeru 3,6 litru. Ta slabší je určena pro základní variantu GT Street a je osazena novou řídící elektronikou Techart TA 096/T3, novými turbodmychadly, novými chladiči stlačeného vzduchu, přepracovaným výfukovým potrubím se sportovními katalyzátory, hliníkovými sacími trubkami, sportovním tělesem vzduchového filtru a zesílenými kotevními body motoru. Tyto zásahy vybičovaly při kompresním poměru 9,4:1 motor k výkonu 442 kW (600 k) při 5800 ot/min a točivému momentu 870 Nm při 4700 ot/min. Silnější motor je osazen elektronikou TA 096/T4, sportovní vzduchový filtr, trubky sání vyrobeny z uhlíkového kompozitu, turbodmychadla T24, titanové ojnice, výfukový systém z nerezivějící oceli a také zesílené ukotvení motoru. Při stejném kompresním poměru tak tento motor dává až 475 kW (646 k) při 5800 ot/min a točivý moment 870 Nm při 4700 ot/min. Pro takové výkony musela být zesílená spojka a šestistupňová převodovka dostala kratší řadící dráhy. Všechny modely GT Street mají pouze pohon zadních kol i když je jako jejich základ použit model 911 Turbo s pohonem všech kol. Techart pohon předních kol odstraňuje.

Veškeré této divočině na povrchu karosérie i pod kapotou se snaží přiblížit také interiér. Zde hraje prim hliník a barva karosérie. Hliníkové jsou pedály a hlavice řadící páky, v barvě karosérie je obrázek [350 x 350] lakováno několik plastových dílů čalounění jako je středová konzola, olemování panelu přístrojů či středový tunel. Bezpečnostní pásy jsou červené, z leštěné nerezivějící oceli jsou panely na prazích, kde je osvětlené logo GT Street a označení patřičné varianty. To se týká verze Touring. Interiér ve verzi Sport má vše již vyjmenované, ale postrádá zadní dvojici sedadel, kde se nachází bezpečnostní rám v barvě karosérie, přední sedadla jsou nahrazena sportovnějšími s tužším vedením a řidič má k dispozici šestibodové pásy.

Co teda tyhle zázraky umějí na silnici? Začneme nejdříve slabší verzí, která zrychluje z 0-100 km/h za 3,8 sekundy, na 160 km/h za 8,0 sekund a na 200 km/h za 12,1 sekundy. Nejvyšší rychlost se vyhoupne až k hodnotě 335 km/h. Její silnější sourozenci jsou ještě o chlup rychlejší. Zrychlení z 0-100 km/h zvládnou za 3,7 sekundy, na 160 km/h již za 7,7 sekundy a 200 km/h zdolají za 11,8 sekundy. Maximální rychlost je plných 341 km/h(!). Hodnoty vskutku impozantní, jen budou asi vykoupené značnými náklady jak na pořízení, tak i na provoz. Kdo na to však má, ať si užívá letu nízko nad zemí…

Spolupracujeme s TipCars.com
Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou

Asociace českého tradičního obchodu narazila…

Bitcoin je na novém rekordu, stojí přes 2400 dolarů Bitcoin je na novém rekordu, stojí přes 2400 dolarů

K růstu bitcoinu v poslední době přispívá příliv nového…

Pilný je osmým novým ministrem v Sobotkově vládě Pilný je osmým novým ministrem v Sobotkově vládě

První personální změnou v současné vládě byl odchod…

 

Štítky Techart Continental

 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Syn Agáty Prachařové Kryšpín: Zahraje si ve filmu s nevlastním tátou!

Syn Agáty Prachařové Kryšpín: Zahraje si ve filmu s…

Jde ve stopách svého babičky Veroniky Žilkové (55) a nevlastního otce Jakuba Prachaře (33)? Syn Agáty Prachařové…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Sedmnáctou etapu Gira ovládl Rolland. Dumoulin uhlídal růžový trikot

Sedmnáctou etapu Gira ovládl Rolland. Dumoulin…

Sedmnáctou etapu Gira d'Italia ovládl po samostatném úniku v závěru francouzský cyklista Pierre Rolland z týmu…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…

Převratný objev: Vědci tvrdí, že první předchůdci lidí pocházeli z jižní Evropy a byli staří 7 milionů let

Převratný objev: Vědci tvrdí, že první předchůdci…

Nejnovější výzkumy tvrdí, že první předchůdci člověka nepocházeli z Afriky, jak se vědci domnívali doteď, ale…