Techart GT Street – určeno k letu nízko nad zemí

Techart GT Street – určeno k letu nízko nad zemí

 
 

Techart – jméno, které je pro příznivce vozů Porsche synonymem špičkového zpracování a enormních výkonů. Jedním z posledních dítek tohoto úpravce jsou trojčata GT Street na bázi 911 Turbo a GT2.

Filozofie s jakou přistupoval Techart k návrhu těchto trojčat byla v zásadě jednoduchá a zároveň neuvěřitelně náročná. Cílem bylo postavit vozy s charakteristickým vzhledem, dech beroucí dynamikou, účinnou aerodynamikou a sportovní charakteristikou podvozku. Model GT Street je nabízen ve třech variantách – GT Street, GT Street S a XL, které se odlišují jak výkony motorů, tak i použitými materiály a XL také vnějšími rozměry. Všechny tři varianty jsou ještě navíc k dispozici pro cestování – Touring, nebo pro ostré sportovní nasazení na okruhu – Sport.

Začněme tím co mají všechny verze společné – aerodynamickými prvky. Na přídi je umístěn velký spoiler s trojicí otvorů pro chladící obrázek [350 x 226] vzduch a seřiditelnou spodní hranou pro vylepšení přítlaku přední nápravy. Na bocích jsou nástavce prahů podtrhující dynamiku a na zádi je nárazník s difuzorem ve střední části a výstupy horkého vzduchu na bocích za koly a velké přítlačné křídlo s nastavitelným úhlem na víku motoru. Zajímavostí je tvar dvojitých koncovek výfuků, které mají odlišné průměry a navíc jsou do sebe zakrojené. Tímto výčtem končí zásahy na karosérii modelu GT Street. Všechny další varianty mají navíc ještě víko zavazadlového prostoru a dveře vyrobeny z uhlíkového kompozitu, které se u verzí Sport podílejí společně s odlehčenýmobrázek [350 x 205] interiérem na úspoře 50 kg hmotnosti. K tomu všemu se u varianty XL ještě přidávají zadní blatníky rozšířené o 2,5 cm na každou stranu, což dodává vozu ještě více na majestátnosti. Tím jsme vyčerpali všechny úpravy karosérie a můžeme se podívat na podvozek.

Podvozek je stejný pro všechny varianty a liší se jen mezi verzemi Touring a Sport, které jsou k dispozici pro všechny tři základní varianty. O odpružení se stará komplexní řešení, které obsahuje u verze Touring sportovní pružiny s plynovými tlumiči na obou nápravách, zesílené zkrutné stabilizátory vpředu i vzadu a hliníkovou výztuhu mezi horními úchyty předních vzpěr McPherson. Celý tento podvozek umožňuje nastavení světlé výšky. Verze Sport je vybavena prakticky stejně, jen tlumiče mají možnost devíti poloh nastavení útlumu a také zkrutné stabilizátory jsou nastavitelné. Na brzdách nebylo nutno nic měnit, protože oba základy jsou nabízeny s keramickými skvosty PCCB, které dostačují i pro výrazně vyšší výkon motoru. Vozy jsou osazeny hliníkovými koly Techart Formula GT o rozměrech 8,5J x 18 vpředu a 12J x 18 vzadu na nichž jsou použity pneumatiky Continental 225/40 ZR18 resp. 295/30 ZR18. To však neplatí pro verzi XL, která má je osazena koly o průměru 19“ a pneumatikami 235/35 ZR19 vpředu a extrémními 315/25 ZR19 na hnaných zadních kolech, pro které vzniklo místo právě rozšířením blatníků.

Že všechno výše uvedené má své opodstatnění se potvrdí v následujících řádcích, kde bude řeč o motorech. K dispozici jsou dvě úrovně vyladění, které vycházejí z přeplňovaného šestiválcového boxeru 3,6 litru. Ta slabší je určena pro základní variantu GT Street a je osazena novou řídící elektronikou Techart TA 096/T3, novými turbodmychadly, novými chladiči stlačeného vzduchu, přepracovaným výfukovým potrubím se sportovními katalyzátory, hliníkovými sacími trubkami, sportovním tělesem vzduchového filtru a zesílenými kotevními body motoru. Tyto zásahy vybičovaly při kompresním poměru 9,4:1 motor k výkonu 442 kW (600 k) při 5800 ot/min a točivému momentu 870 Nm při 4700 ot/min. Silnější motor je osazen elektronikou TA 096/T4, sportovní vzduchový filtr, trubky sání vyrobeny z uhlíkového kompozitu, turbodmychadla T24, titanové ojnice, výfukový systém z nerezivějící oceli a také zesílené ukotvení motoru. Při stejném kompresním poměru tak tento motor dává až 475 kW (646 k) při 5800 ot/min a točivý moment 870 Nm při 4700 ot/min. Pro takové výkony musela být zesílená spojka a šestistupňová převodovka dostala kratší řadící dráhy. Všechny modely GT Street mají pouze pohon zadních kol i když je jako jejich základ použit model 911 Turbo s pohonem všech kol. Techart pohon předních kol odstraňuje.

Veškeré této divočině na povrchu karosérie i pod kapotou se snaží přiblížit také interiér. Zde hraje prim hliník a barva karosérie. Hliníkové jsou pedály a hlavice řadící páky, v barvě karosérie je obrázek [350 x 350] lakováno několik plastových dílů čalounění jako je středová konzola, olemování panelu přístrojů či středový tunel. Bezpečnostní pásy jsou červené, z leštěné nerezivějící oceli jsou panely na prazích, kde je osvětlené logo GT Street a označení patřičné varianty. To se týká verze Touring. Interiér ve verzi Sport má vše již vyjmenované, ale postrádá zadní dvojici sedadel, kde se nachází bezpečnostní rám v barvě karosérie, přední sedadla jsou nahrazena sportovnějšími s tužším vedením a řidič má k dispozici šestibodové pásy.

Co teda tyhle zázraky umějí na silnici? Začneme nejdříve slabší verzí, která zrychluje z 0-100 km/h za 3,8 sekundy, na 160 km/h za 8,0 sekund a na 200 km/h za 12,1 sekundy. Nejvyšší rychlost se vyhoupne až k hodnotě 335 km/h. Její silnější sourozenci jsou ještě o chlup rychlejší. Zrychlení z 0-100 km/h zvládnou za 3,7 sekundy, na 160 km/h již za 7,7 sekundy a 200 km/h zdolají za 11,8 sekundy. Maximální rychlost je plných 341 km/h(!). Hodnoty vskutku impozantní, jen budou asi vykoupené značnými náklady jak na pořízení, tak i na provoz. Kdo na to však má, ať si užívá letu nízko nad zemí…

Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky Techart Continental

 

Tapety








Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Wintonovy děti shání 3,2 milionu: Na hlavním nádraží chtějí postavit pomník svým rodičům

Wintonovy děti shání 3,2 milionu: Na hlavním nádraží…

Několik z „dětí“, kterým je dnes již kolem osmdesáti, se rozhodlo na Hlavním nádraží v Praze postavit pomník…

Silný výbuch a střelba ve švédském Malmö: Čtyři zranění, útočníci na útěku

Silný výbuch a střelba ve švédském Malmö: Čtyři…

Čtyři lidé utrpěli v neděli večer zranění při střelbě v centru jihošvédského města Malmö. Jeden z nich byl…

 

iSport.cz

Levého už pustili z nemocnice: Jsem v pořádku! Stres k fotbalu patří

Levého už pustili z nemocnice: Jsem v pořádku! Stres…

Dobrá zpráva od Stanislava Levého: „Jsem fit, v úterý budu na tréninku.“ Trenér Slovácka, jenž byl v poločase…

Rowdies na hřišti? Nic by neudělali, věřil Koubek. Ščasný je chápal

Rowdies na hřišti? Nic by neudělali, věřil Koubek.…

Nestačilo, že po mizerném výkonu prohráli derby se Slavií 0:2. Sparťanští fotbalisté museli po utkání čelit i…

 

Reflex.cz

První dáma české e-commerce Simona Kijonková: Myšlenka na Zásilkovnu přišla už v roce 2009

První dáma české e-commerce Simona Kijonková:…

Miluje výzvy i díry na trhu, které okamžitě zaplňuje svými projekty. Simona Kijonková skočila z IT rovnýma…

Mniši na kolech přejíždějí Himaláje. Chtějí tak upozornit na pašování dívek z Nepálu

Mniši na kolech přejíždějí Himaláje. Chtějí tak…

Červené cyklistické dresy, bílé helmy a zdánlivě nekonečný peleton cyklistů, kteří ve vysoké nadmořské výšce…