TechArt GTsport – Cayman S jako břitva

TechArt GTsport – Cayman S jako břitva

 
 

Objem ničím nenahradíš – oblíbená poučka konzervativního motoráře. Přesně tou se řídili u TechArtu a u Porsche Cayman S zvedli objem motoru z 3,4 na 3,8 litru. Na výkonech je to řádně cítit.

Objem ničím nenahradíš – oblíbená poučka konzervativního motoráře. Přesně tou se řídili u TechArtu a u Porsche Cayman S zvedli objem motoru z 3,4 na 3,8 litru. Na výkonech je to řádně cítit.

Upravovat motory Porsche si troufá mnoho firem, ale zvětšování jejich objemu není právě obvyklou úpravou. Když se však do tohoto úkolu pustí u TechArtu, tak musí opravdu hodně dobře vědět co dělat, protože v sázce je skvělé jméno největšího úpravce sporťáků ze Stuttgartu. Kupé Cayman S je již od výroby osazeno větším motorem s objemem 3387 cm3, ale stále jsou v něm skryté rezervy. Ty odhalil TechArt. Vrtání válců bylo zvětšeno o 3 mm na 99 a osazeny kované písty, zdvih díky nové klikové hřídeli povyrostl o 4,8 mm na konečných 82,8 mm. Výsledkem je objem motoru 3824 cm3. O jeho optimální využití se starají sportovní vačkové hřídele, upravené sací potrubí s komorou filtru, zcela nové výfukové potrubí z nerezivějící oceli a celé toto osazenstvo hlídá přeprogramovaná řídící jednotka. Výkon motoru se radikálně zvýšil o plných 30 procent na 283 kW (385 k) při 6600 ot/min a také točivý moment má výrazně vyšší vrchol 407 Nm při 4600 ot/min. Tyto hodnoty napomáhají vylepšovat dynamiku, zrychlení z 0-100 km/h zvládne GTsport za 4,9 sekundy a nejvyšší rychlost atakuje hranici 285 km/h.

Možná poněkud nižší nejvyšší rychlost lze přičíst aerodynamice, jejíž úprava byla směřována k omezení vztlaku na obou nápravách, což vede k vyššímu odporu vzduchu. Příď vozu dostala zcela nový nárazník se spoilerem a integrovanou čtveřicí přídavných světlometů. Boky byly osazeny nástavci prahů a zrcátky z uhlíkových kompozitů. Na zádi se usadilo ohromné křídlo, jenž má právě za následek poněkud nižší rychlost než by se podle výkonu dalo očekávat. Celkový vzhled doplňují rozměrná kola, vpředu s ráfky 8,5Jx20 a vzadu 11Jx20. Osazena jsou pneumatikami Continental o rozměrech 235/30ZR20 a 305/25ZR20. Stabilitu vozu v zatáčkách podporují upravené pružící a tlumící jednotky TechArt, které spolupracují se sériovou řídící elektronikou a upravují svůj charakter podle požadavku řidiče. Celková výška byla zredukována o 25 mm.

Cena tohoto kousku začíná na 100 tis. Eurech a je v ní zahrnut i luxusní interiér v kůži a hliníkovými doplňky.

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

 




Porsche Cayman s osmiválcem z Mustangu je totální zběsilost (+video) Porsche Cayman s osmiválcem z Mustangu je totální zběsilost (+video)

Severoamerická společnost Power By The Hour Performance…

Porsche Cayman GT4 jako modýlek auta v životní velikosti Porsche Cayman GT4 jako modýlek auta v životní velikosti

Pro většinu smrtelníků je jediným zhmotněním snu o…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie Tomsová či Anna Wetlinská?

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie…

Před lety jsme jejich tváře vídali téměř denně. Svými příjemnými hlasy nám oznamovali, o čem bude následující…

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí Lance zabíjejí živly

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí…

Na Srí Lance řádí monzunové lijáky. Ty vyvolaly záplavy a sesuvy půdy, které si vyžádaly už 100 obětí, dalších…

 

iSport.cz

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší zázemí, ale větší chuť

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší…

Dorazil a hned slavil titul. Tedy byl součástí oslav, při kterých se v ulicích Rotterdamu sešlo na 200 tisíc…

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců srandu, říká Krch

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců…

S Patrikem Schickem si obránce Daniel Krch zahrál rok v Bohemians 1905. Právě tam se mladý útočník odrazil k…

 

Reflex.cz

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny, jinak nemá smysl

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny,…

Při pohledu do talíře obvykle zažívám slastné pocity, těším se na chutě, na konejšivý pocit zasycení, na to, jak…

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk Josifa Stalina

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk…

Světová i česká média informovala o smrti uznávaného sedmasedmdesátiletého ruského divadelního režiséra Alexandr…