TechArt GTsport – Cayman S jako břitva

TechArt GTsport – Cayman S jako břitva

 
 

Objem ničím nenahradíš – oblíbená poučka konzervativního motoráře. Přesně tou se řídili u TechArtu a u Porsche Cayman S zvedli objem motoru z 3,4 na 3,8 litru. Na výkonech je to řádně cítit.

Objem ničím nenahradíš – oblíbená poučka konzervativního motoráře. Přesně tou se řídili u TechArtu a u Porsche Cayman S zvedli objem motoru z 3,4 na 3,8 litru. Na výkonech je to řádně cítit.

Upravovat motory Porsche si troufá mnoho firem, ale zvětšování jejich objemu není právě obvyklou úpravou. Když se však do tohoto úkolu pustí u TechArtu, tak musí opravdu hodně dobře vědět co dělat, protože v sázce je skvělé jméno největšího úpravce sporťáků ze Stuttgartu. Kupé Cayman S je již od výroby osazeno větším motorem s objemem 3387 cm3, ale stále jsou v něm skryté rezervy. Ty odhalil TechArt. Vrtání válců bylo zvětšeno o 3 mm na 99 a osazeny kované písty, zdvih díky nové klikové hřídeli povyrostl o 4,8 mm na konečných 82,8 mm. Výsledkem je objem motoru 3824 cm3. O jeho optimální využití se starají sportovní vačkové hřídele, upravené sací potrubí s komorou filtru, zcela nové výfukové potrubí z nerezivějící oceli a celé toto osazenstvo hlídá přeprogramovaná řídící jednotka. Výkon motoru se radikálně zvýšil o plných 30 procent na 283 kW (385 k) při 6600 ot/min a také točivý moment má výrazně vyšší vrchol 407 Nm při 4600 ot/min. Tyto hodnoty napomáhají vylepšovat dynamiku, zrychlení z 0-100 km/h zvládne GTsport za 4,9 sekundy a nejvyšší rychlost atakuje hranici 285 km/h.

Možná poněkud nižší nejvyšší rychlost lze přičíst aerodynamice, jejíž úprava byla směřována k omezení vztlaku na obou nápravách, což vede k vyššímu odporu vzduchu. Příď vozu dostala zcela nový nárazník se spoilerem a integrovanou čtveřicí přídavných světlometů. Boky byly osazeny nástavci prahů a zrcátky z uhlíkových kompozitů. Na zádi se usadilo ohromné křídlo, jenž má právě za následek poněkud nižší rychlost než by se podle výkonu dalo očekávat. Celkový vzhled doplňují rozměrná kola, vpředu s ráfky 8,5Jx20 a vzadu 11Jx20. Osazena jsou pneumatikami Continental o rozměrech 235/30ZR20 a 305/25ZR20. Stabilitu vozu v zatáčkách podporují upravené pružící a tlumící jednotky TechArt, které spolupracují se sériovou řídící elektronikou a upravují svůj charakter podle požadavku řidiče. Celková výška byla zredukována o 25 mm.

Cena tohoto kousku začíná na 100 tis. Eurech a je v ní zahrnut i luxusní interiér v kůži a hliníkovými doplňky.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko patří mezi nejatraktivnější rozvíjející se trhy, zaostává ale za Mexikem a Tureckem Česko patří mezi nejatraktivnější rozvíjející se trhy, zaostává ale za Mexikem a Tureckem

Česká republika je třetí nejlákavější zemí pro investory…

Spojené státy přesunou ambasádu do Jeruzaléma do konce příštího roku Spojené státy přesunou ambasádu do Jeruzaléma do konce příštího roku

Washington hodlá přesunout svou ambasádu z Tel Avivu do…

Výrobce Mattoni přebírá středoevropské aktivity PepsiCo Výrobce Mattoni přebírá středoevropské aktivity PepsiCo

Karlovarské minerální vody koupí od nadnárodní…

Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu

Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors loni hospodařil…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Porsche 718 Boxster/Cayman GTS: Čím se liší od verze S? Porsche 718 Boxster/Cayman GTS: Čím se liší od verze S?

Už tak potentní Boxster/Cayman S Porsche doplňuje ještě…

Vypadá obyčejně, tohle Porsche ale ukazuje budoucnost sporťáků. Čím? Vypadá obyčejně, tohle Porsche ale ukazuje budoucnost sporťáků. Čím?

Stříbrně lakované Porsche Cayman vypadá vlastně obyčejně,…

 



 
Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

TEST: Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

Dnes 12:51

Porsche Cayenne přijíždí ve třetí generaci a právě esko má být ze současné nabídky žádaným středobodem. Vyzkoušeli jsme jej i s celou řadou příplatkových položek.




Blesk.cz

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska z pádných důvodů!

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska…

Rakovina hrtanu mu vzala už jednou provždy hlas. Jiří Pomeje (53), který se zotavuje z páteční pětihodinové…

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve 3 cm sněhu odtlačili cestující

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve 3 cm…

Kdepak na Brňáky s přívalem sněhu. S kalamitou z konce týdne si tady nedělali žádné vrásky. A když  bylo nejhůř,…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Útočník Tecl se vrací do Slavie. V pondělí už trénoval s týmem

Útočník Tecl se vrací do Slavie. V pondělí už…

Poslední dílek skládačky Jindřicha Trpišovského už je na svém místě. O půl roku dříve se z hostování v Jablonci…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Kokosy na sněhu: Nigérie jede poprvé na zimní olympiádu, vysílá veselé tancující bobistky

Kokosy na sněhu: Nigérie jede poprvé na zimní…

Sportovci z Afriky jsou na zimních olympiádách vzácností. Letos se ale do Jižní Koreje chystají zástupci hned 8…