Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TechArt ve Frankfurtu 2007

Roman Daněk
Diskuze (0)
Je tomu už více než 20 let, co se v dubnu 1987 pánové Thomas Behringer a Matthias Kraus rozhodli založit ladičskou firmu na úpravu luxusních vozů, jako bylo BMW, Mercedes-Benz nebo Porsche.

Postupem času se společnost specializuje pouze na tuning sportovních vozů Porsche.

TechArt, sídlící v Leonbergu v Německu, přežil na dynamicky se vyvíjejícím trhu tunerských firem především díky kvalitně odvedené práci a vysokým nárokům při výběru materiálů. Dalším velkým plus, které přitáhne řadu nových zákazníků, je certifikát ISO 9001 a potvrzení, že všechny tuningové doplňky jsou odzkoušeny a splňují přísné limity norem TÜV. TechArt v současné době zvládá přes 300 zakázek za rok, na kterých pracuje kolem 75 mechaniků a inženýrů.

TechArt Magnum

TechArt Magnum, přepracované Porsche Cayenne Turbo, bylo představeno již před dvěma lety na frankfurtském autosalonu 2005. Od té doby se spousta věcí přepracovala či změnila.

Výkon vlivem větších turbodmychadel, nového výfukového systému a upraveného sacího potrubí vzrostl z původních 331 kW při 6 000 otáčkách na 442 kW a točivý moment z 620 Nm na 865 Nm. Díky tomu TechArt Magnum zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a dokáže uhánět maximální rychlostí až 292 km/h. Speciální modul sníží světlou výšku vozu o dalších 60 mm. Celý výtvor stojí na 22palcových kolech s pneumatikami 295/30 R 22 s rychlostním limitem až 300 km/h.

V interiéru je Magnum vybaveno luxusním koženým čalouněním, multifunkčním audio-video systémem, který má velký barevný dotykový displej, má měnič na 6 CD, umí přehrávat DVD, obsahuje satelitní navigaci, připojuje telefon přes bezdrátový systém Bluetooth. Vaše děti se mohou při dlouhých cestách zabavit hrou, když jim připojíte konzolu Playstation II. Prezentované Magnum má návštěvníkům výstavy naznačit, že TechArt umí mimo vysoce výkonných pohonných jednotek i luxusní interiéry, Jde prý pouze o osobní dohodu a tuner se bude snažit splnit jakékoliv přání zákazníků.

TechArt GTstreet

TechArt si na letošní výstavu ve Frankfurtu dovezla kompletně upravené Porsche 911 Turbo generace 997. Šestiválcový boxer o objemu 3,6 litrů dosahuje výkonu 427 kW (580 k) v 6 000 ot/min a maximální točivý moment 700 Nm nastupuje již v 4 800 otáčkách. S permanentním pohonem všech kol se 911 Turbo v kabátku od TechArtu stálo jedním z nejrychlejších aut světa, protože z nuly na stovku katapultuje řidiče za 3,46 s. Nejvyšší rychlost je 339 km/h.

To ale firmě TechArt nestačilo a všechny části úprav se ještě zlepšily. Z pohonné jednotky se nakonec podařilo vydolovat závratných 463 kW (630 k) v 6 800 ot/min. a maximální točivý moment poskočil o dalších 120 Nm na celkových 820 Nm při 4 500 otáčkách. S těmito hodnotami vystřelí upravené Turbo z 0 km/h na 100 km/h za pouhé 3,2 s, dvoustovku spolkne za 10,9 s a nejvyšší rychlost vozu je 345 km/h.

Technici se mravenčí prací v aerodynamickém tunelu dopracovali k optickým doplňkům, které vozu dodávají na vzhledové dravosti a přitom jsou vysoce funkční. Přední spoiler byl doplněn přídavnou lištou na spodní části, která omezuje vztlak na přední nápravě. Boky vozu dostaly mohutné nástavce prahů uklidňující proudění mezi koly a změněna byla také zpětná zrcátka.

Záď dostala spoiler nad okno, který prodlužuje linii střechy, výsuvný spoiler dostal ještě jednu plochu, aby se zvýšila přítlačná síla a pod nárazník byl přidán difuzor urychlující odvod vzduchu pod vozem. Nakonec TechArt přidal verzi GTstreet černo-oranžový lak, který dravý dojem vozu jen podtrhuje.


Roman Daněk
Diskuze (0)