Technika v automobilech: Objem nahradíš turbem
2
/
14
Prohlédnout znovu
Technika v automobilech: Objem nahradíš turbem
Jedinou možností, jak v Evropě získat účinné membránové dmychadlo, byla Mazda 626 Comprex D, nyní jej nabízejí druhovýrobci pro dodatečnou montáž
|
acz
Umístění kompresoru na motoru většinou napodobuje turbodmychadlo, cílem je maximálně zkrátit dráhy proudících plynů (Mercedes-Benz)
|
acz
Kompresorový šestiválec Mercedes-Benz SSK (1928-1932) vyvíjel až 184 kW a 192 km/h. Vzniklo celkem 33 kusů, včetně verze SSKL.
|
acz
Jedním z nejběžněji užívaných kompresorů je účinné třílopatkové Rootsovo dmychadlo
|
acz
Abarth
|
acz
Kompresory se před válkou vydávaly i na závodní okruhy, technickým skvostem na obrázku je dvanáctiválec Auto Union (předchůdce Audi)
|
acz
Abarth
|
acz
S kompresory má historické zkušenosti i BMW
|
acz
U dieselů s relativně malým rozsahem použitelných otáček se hojně uplatňuje regulace turbodmychadla natáčecími lopatkami statoru (VGT)
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Nová Mazda 6 s pohonem zadních kol je tu! Je na elektřinu i se spalovákem
Nissan podporuje i bourá trend SUV. Představil i dva nové sedany
Nová závodní Škoda je jenom pro PlayStation. Proto ji může řídit každý
Americká dálniční policie elektromobily neřeší. Nakoupila Mustangy s V8
První jízda s novou Dacií Duster: Spalováky jsou jistota, hybrid budí rozpaky
Chystá se špičkový Defender Octa. Má být všude nejlepší