Technika v automobilech: Objem nahradíš turbem
9
/
14
Prohlédnout znovu
Technika v automobilech: Objem nahradíš turbem
Jedinou možností, jak v Evropě získat účinné membránové dmychadlo, byla Mazda 626 Comprex D, nyní jej nabízejí druhovýrobci pro dodatečnou montáž
|
acz
Umístění kompresoru na motoru většinou napodobuje turbodmychadlo, cílem je maximálně zkrátit dráhy proudících plynů (Mercedes-Benz)
|
acz
Kompresorový šestiválec Mercedes-Benz SSK (1928-1932) vyvíjel až 184 kW a 192 km/h. Vzniklo celkem 33 kusů, včetně verze SSKL.
|
acz
Jedním z nejběžněji užívaných kompresorů je účinné třílopatkové Rootsovo dmychadlo
|
acz
Abarth
|
acz
Kompresory se před válkou vydávaly i na závodní okruhy, technickým skvostem na obrázku je dvanáctiválec Auto Union (předchůdce Audi)
|
acz
Abarth
|
acz
S kompresory má historické zkušenosti i BMW
|
acz
U dieselů s relativně malým rozsahem použitelných otáček se hojně uplatňuje regulace turbodmychadla natáčecími lopatkami statoru (VGT)
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
TEST BMW M3 Touring – Na přání fanoušků
Okruhová zbraň na elektřinu, slávistický trabant a BMW i3 jako ojetina: Sledujte nový Svět motorů!
Nová Dacia Duster živě: Podívejte se, jak vypadá v reálném světě
Nové Cupry Formentor a Leon se blíží. Odhalí nové hybridy i design
Nové plug-in hybridní Audi Q7 a Q8 dojedou dál. Už mají českou cenu
Nejzbytečnější výbava v autech: Tomuhle se vyhněte!