O kauze Dieselgate v rámci níž skupina VW podváděla při homologačním testu měření emisí, píšeme průběžně. Nyní se pokusíme shrnout vše, co už bylo řečeno a přidat i něco navíc, co možná ještě nevíte.
"A i když VW auta vrátí do správného a tedy homologačního stavu, ovzduší, které dýcháme, se tímto krokem beztak nikterak nezlepší."
Jojo, tak se na to proste vyser.me. Kdyby to takto delal kazdy vyrobce, tak se ve velkych mestech davno udusili a dnes by tam jezdili jeste bez Euro1.
Prave proto, ze se vsichni snazi dodrzet limity a jeden se s tim snazi vyje.at, tak to mel brutalne zaplatit. To co tady predvadi ministerstvo, stat, je ubohost a vy to tu jeste okecavate.
Jenže to se dobře prošetřilo. A co se zjistilo? Podvádí jenom VW.
Ostatní dělají jenom to, co jim pravidla dovolují. Byť to může pro laika vypadat kontroverzně, fakt je ten, že co není zakázáno, je povoleno. Konkrétně: jejich auta se někdy chovají za podmínek, které nejsou uvedena v homologaci hůře, než by mohla.
U VW jde o to, že se v provozu chová auto hůře i za konkrétně specifikovaných podmínek dle homologace. To JE podvod.
To jsi napsal pěknou blbost, i VW dělá jenom to co jim pravidla homologačních testů dovolují, a to přesně v duchu hesla že co není zakázáno to je povoleno. Legislativa zná jenom homologační cyklus a ten VW splnilo a proto dnes všechna ta auta mohou legálně a bez obav normálně jezdit, bez ohledu na to jakou mediální vlnu kdo vytváří.
Ale vw ho nesplnilo. Aby to homolgacni cyklus splnilo, musel motor bezet v jinem rezimu nez ve kterem je standardne provozovan. Je zajimave, ze ostatni vyrobci zadny soft nepouzivaji(neprokazalo se), proc asi? Myslis ze nejsou schopni nejaky soft vymyslet nebo na rozdil od tebe a vw chapou co to je splnit nejakou normu. zakon, bez podvodu? Uz je mi jasny proc jsou plny kriminaly, lidi proste nechapou co je podvod 8-s
VW homologační cyklus samozřejmě splnilo a proto mají všechna auta platné homologace a mohou legálně jezdit po silnicích. Legislativa žádný "standardní režim" nezná, ŘJ je v motoru právě proto aby měnila režimy motoru v závislosti na podmínkách provozu.
Řeči o ostatních výrobcích si ušetři, o nich jsem vůbec nemluvil, krom toho jenom odkopáváš svou neznalost - protože ti používají jenom jiné metody jak si při homologačním testu přilepšit - nevím v čem je "standardní režim " auta co má rozhozenou geometrii a odpojené agregáty. ;-)
VW homologační cyklus nesplnilo.
Nikde není psáno, jak má být seřízena třeba geometrie. Nulová sbíhavost znamená stále technicky způsobilé vozidlo. Tak toho chytří využívají,
Co není zakázáno, je povoleno.
Naproti tomu, pokud použiji stejnou logiku (co není zakázáno, je povoleno) na případ VW: Šáhnu během homologace na volant (to není zakázáno), ECU si tedy domyslí, že je v normálním provozu a na nějaké emise kašle.
To je prostě podvod, ze strany VW. Za homologačních podmínek neplní emise.
Nevím, jestli to chápeš ty, ale celý právnický svět to tak pochopil, jak to teď popisuji.
Jinak by byl VW osvobozen od viny, nebo by byly rozsudky vyřčeny nad dalšími.
VW homologační cyklus splnilo.
Kdyby nebyl splněn nemohla by ta auta nikdy vyjet na silnici.
Druhá věc je že nejenom že homologační cyklus splnilo, ale dokonce jsou ty homologace stále platné, proto i když tyto svolávačku neabsolvuješ, můžeš dál zcela legálně jezdit po silnici.
Rozhozená geometrie teda rozhodně technicky způsobilé vozidlo není, ale o to vůbec nejde, jde o to že to je jedna z věcí které jsou při testech tolerovány stejně jako menší nádrž, odpojené příslušenství atd., a všichni toho samozřejmě - dle tvých slov- chytře využívají.
Homologační test probíhá ze zcela pochopitelných podmínek na válcích, tedy kola musí být rovně a s volantem se tedy nedá hýbat. Mimochodem sw detekovat homologační test především podle přesně dané sekvence časů a rychlostí, nikoliv podle toho že se nesahá na volant, takže tvoje představa že 11milionů aut má homologaci jen proto že někdo ve zkušebně nevzal za volant je poměrně vtipná.
Nevím jak to chápeš ty, ale celý právnický svět zatím v EU nic nedělá, protože nemá na základě čeho - dokud někdo nezruší platnost těch homologací, není se o totiž čem bavit.
To že nevíš co máš říct jsme si vcelku všimli, až doplníš seno tak zkus položit znova otázku a upřesnit tedy který odstavec ti nebyl jasný, s jasnou myslí plného voňavého čerstvého sena to třeba pochopíš :-)
Tak už sis vzpomněl na co ses to chtěl zeptat a nebo jsi zase zaobrán vymýšlením nové teorie třesku ve stylu kdy astronomickým výpočtem dojdeš k milionu a půl autobusů, ale pak jaksi zapomeneš k čemu jsi to chtěl použít? ;-)
Je vidět, že o homologacích víš prd. V NEDC je totiž pouze připuštěno, že test se SMÍ provádět na testovacích válcích. Nikoliv, že MUSÍ.
Tudíž, obecně vzato, se přímo předpokládá, že bude na volant šaháno.
Obecně je psán NEDC cyklus tak, že je proveden na silnici.
Sazmozřejmě, že 100% homologace je prováděno právě v těchto alternativních podmínkách (v laboratoři), protože tam se lépe uhlídá bezvětří, okolní teplota, tlak vzduchu, odpor vozovky.
Opakuji, že jediný VW podváděl při homologaci a jejich auta ani za režimu, který je definován v homologaci, na silnici emise nesplní.
Protože za stejných provozních podmínek na silnici se chová auto od VW jinak, než se chovalo při homologaci.
Nejenom že nevíš nic o homologacích ale ještě neumíš ani číst...
Nikde jsem NEPSAL že se MUSÍ provádět na válcích, ale že se tam ze zcela logických důvodů provádí, a to právě z důvodů že mimo laboratoř a válce by nikdy nebylo možné zaručit identické podmínky pro všechny testované vozy. A že je to především jedno, protože ten sw má daleko sofistikovanější spouštěcí sekvenci než jen to jestli někdo pohne volantem ;)
Opakovat můžeš co chceš, to je vcelku nepodstatné, fakt je ten že žádná z příslušných homologačních autorit a ani žádný legislativní orgán platnost homologací nezpochybnil resp. nezrušil, a to právě z důvodu toho že auta plní přesně to co si norma žádá. Pokud pojedeš na silnici identickou sekvencí jako při homologačním testu, budou i výsledky emisního testu identické, protože ten sw je pořád stejný.
Zakon jasne neco rika. Nejde o to jake jsou emise ve skutecnosti, ale ma se plnit zakon. Homologace je jasne dana. Nejde o to kdo to neplni, nebo kolik vyrobcu to neplni. vsichni se maj trestat a zajistit naprava. Zde se naprava nezajisti a trest neni zadny. Uz aby takto resili treba i jine nezakonne chovani. To tu pak bude opravdu poradek.
O tom že tam máš trvale prázdno netřeba pochybovat, ale zatím se držíš neobvykle věcně - ze 7 příspěvků k tématu svolávačka jsi jen 4x napsal kecy, 2x jsi ani nepotřeboval slovo a 1x jsi dokonce napsal něco k tématu, byť jen svůj názor. Hele hochu zlepšuješ se, jen tak dál :yes:
Ale pro jistotu: Jaks to myslel v 11:22? Jako že ti těch milion a půl autobusů Euro 6 který tu díky rafinovwanosti koncernu jezděj tak řečeno navíc nevadí? :-!
Taky mě věta "A i když VW auta vrátí do správného a tedy homologačního stavu, ovzduší, které dýcháme, se tímto krokem beztak nikterak nezlepší" pozvedla ze židle!!
Tak proč všichni chodíme na STK vážená redakce, nebylo by tedy při vaší úvaze lepší zcela STK zakázat pro všechny. >:-[]
Redakce zapomněla dodat, že v Německu je svolávací akce přerušena, jelikož se přišlo na to, že po aplikace "zlepšováku" dochází ke zvýšení spotřeby paliva. Akci zastavily spolkové orgány a VW má opravu předělat.
Jen ČR se jede dál, dopad-nedopad. Nebo si snad někdo mysli, že oprava bude v ČR fungovat jinak?
Ono když ministr může z pusy vypustit takovou ptákovinu, jako že za vymontované DPF může jejich vysoká cena a místo postihu majitelů bude "nutit" automobilky, aby cenu snížily...co taky jiného čekat. Bohužel se již opět blíží volby :-!
Tak to že za vymontované DPF může jejich přemrštěná cena není ptákovina, ale holá skutečnost. Kdyby stál pár tisíc, tak to nikdo z auta pryč nemontuje. Není přeci normální dát za kus vejfuku částky v řádech desítek tisíc. Pokud by se povedlo nějakým způsobem zkrotit v tomhle ohledu nenažranost automobilek a nastavit přijatelnou cenovou relaci za nový DPF, jako náhradní díl, tak je po kuchání a my nemusíme čuchat nějaký hulící popelnice.
Lenže v SR, alebo CR je veľké percento kolenovrtov. Ktorý vyhodia DPF už len pre vidinu nižšej spotreby.
Napríklad u PSA stoju továrensky repas do 300EUR a aj tak to u nás každý vyhadzuje. Na koncern sa dá zohnať druhovýroba. Ale toto ludi nezaujíma. Ty čo nejazdia zahraničie máju vyhadzovanie DPF ako národný šport. Ja by som za to postihi ešte zvýšil. Pokuta musí byť vyššia ako cena originálneho dielu pre dané auto. Ale takto to môže fungovať na západe, u nás je to utópia.
Takových bude minimum. Přeci jen i vykuchání DPF není zadarmo a úspora paliva nijak závratná. Co stojí taková druhovýroba DPF na koncern. Podstatný je aby kupní síla lidí byla taková, že jak tu pokutu tak ten originální díl dokážou zaplatit aniž by si na něj, z trochou nadsázky, brali hypotéku.
To by ses divil. U nas je 800 firem, co to dela a u tech nejvetsich lide stoji fronty, jen at uz je ten DPF pryc. Dalsi se rozbreci ze namaji penize na jidlo a ne to jeste na novy PDF a hned za mesic je vidis na novych hlinach a zadni naraznik cerny od popela.
A to má ospravedlnit to, že vymontuješ součástku, která je podstatná pro provoz auta dle specifikace? Uděláš to stejně i s brzdami, tlumiči atd.? Asi ne.
Navíc tě nikdo nenutí kupovat diesel, nebo auto jako takové.
Nikoliv ospravedlnit, ale vysvětlit. ;-) Nesrovnávej s brzdama. Ty jsou na autě nutný. EKO komponenty jako EGR, DPF jsou jen kvůli čistotě provozu jinak jen zhoršují parametry motoru a snižují jeho životnost. Já to neospravedlňuju jen se tě snažím přesvědčit, že na tom není nic k divení a proč se tak děje.
Zákazník každopádně blbý je, nikdo mu nebrání koupit si benzín bez filtru. Má si pořídit to, na co mu peněženka stačí. A hlavně, dnes už ceny DPF tak extrémní nejsou, nebo ano?
Väčšina dielov na európske mainstreamové značky sa dá zohnať z druhovýroby. Na takto kúpený DPF sa sa pri väčšom nájazde s naftou dá ušetriť za rok. A keď jazdi malo, tak si treba rozumne vybrať auto. Nie kúpiť starý chrochták na chodenie 15 km do prace, lebo veď na tom ušetrím a keď príde na údržbu, tak sa to nejak ošudí.
Sorry, ale presnejsi by bylo v pripade dpf neradit koupit benzin, nebot jak je znamo, primo strikove benziny produkuji castice stejne a zadny dpf nemaji!!!
Ano priamovstrekove benzíny produkujú pevne častice, ale úplne iných rozmerov(väčšie) a v úplne iných množstvách. To je dôvod prečo nemajú problém plniť EURO 6. A keď sa aj norma sprísni na toľko, že benzíny budú potrebovať DPF, takto budu úplne iné zariadenia, lebo budu zachytávať menšie množstvá častíc a ich regenerácia môže byť rýchla a častá, keďže benzínový motor má oveľa vyššiu teplotu výfukových plynov.
ted jde spis o to, kolik castic vypousti primovstrikove benziny ve srovnani s naftou s dpf...
zadnou takovou studii jsem nevidel, nicmene se nam tu rozmaha nazor, ze benzin je vsespasitelem a nafta rakovinomet. NOx jsou jasne v neprospech nafty, ale porovnani produkce castic nafta s dpf / benzin by bylo zajimave
No kdyby stál 3-5 tisíc tak by mě ani nehnulo, abych ho kuchal z auta. (Hypoteticky já ho na autě ještě nemám) Jenže on stojí 20-30, takže se pak není čemu divit, že to z těch aut majitelé dávají pryč. Pokud by se to aspoň ucpalo až na 300 tisících km, tak dejme tomu, ale ono to dokáže zlobit už mnohem dřív.
V základu je to velký zásah do emisního systému vozu. Tzn. porušení homologace. To auto by NEMĚLO projít STK s výsledkem OK.
30 dní na odstranění závady, pokud ani pak nic tak STK neplatná. Bez pokuty.
No ono to tak asi dopadne. Jen mi řekni, myslíš, že CR diesel z továrny bez DPF a CR diesel s vykuchaným DPF je nějaký velký rozdíl? Ona totiž velká většina CR dieselů bez DPF byla už v originále ;-)
Kolik procent zákazníků myslíš, že jsou technici a napůl automechanici? Většina zákazníků vůbec netuší, že se nějaký DPF na nových dieselech motorech vyskytuje a jakou to má funkci a úskalí. A v autosalonu jim prodejce nic neřekne. Takže nejde o to, že by je někdo nutil, ale spíš o to, že jim v salonech neřeknou ať si diesel nekupují.
Klasická schizofrénia automobiliek.
Veľmi radi by kvôli PR a image svojej značky videli na cestách svoje modely vo výbornom stave. Ale!!!
Nastavia brutálne ceny za náhradné diely a prácu - však niekto musí zaplatiť nové ozrutné showroomy. Potom sa nečudujme, že po cestách jazdia dymovnice a iné vraky.
Extrém byl tuším 140 tisíc kč u Hondy, to už je od výrobce fakt ujetost a drzost k zákazníkům. Nicméně je zase na nich, aby mu to dali sežrat a jej nebo alespoň jeho naftové modely bojkotovali. Nikdo je nenutí si právě takový naftový motor vybrat.
Jenomže on už nestojí desítky tisíc jak píšete. Pokud se nepočítá PSA koncern, který má ceny příznivé, ale zase se mění dříve, tak cena se pohybuje 12 - 20 tis. Což za součástku, která se mění mezi 200 - 350 tis km. přijde ok.
Ono se totiž až nyní ukazuje, jak jsou ojetiny s vyšším nájezdem předražené a noví majitelé často nepočítají s jakoukolivyšší investicí.
Ono hlavně když kupuju olítanou Oktávku v naftě se 120 000km po důchodci z Německa, tak si umím spočítat náklady na servis. A mezi nimi je i DPF. Je to obyčejné sčítání. Nic víc. A když vím, že na autě nalítám 5000km ročně a jezdím převážně po městě, tak naftu nedávám ani do hledáčku.
Lidi si to dělají sami. :-!
z článku jednoznačně vyplývá, že spřátelená agentura MD fy. CSPSD si dělá pěkný tunýlek na státní kasu a hezky se přiživuje na celé akci. Taková malá domů. Na všem se dá parazitovat.
A kdo bude platit rozeslání těch x tisiíc majitelů v řádech statisíců?????
Nějak jsem vycítil, že ne VW, ale ministerstvo. To je taky jaksi podivné. ;-\
dostali jste ten text uz hotovej, nebo predchazelo celodenni skoleni?
zamerne prekrucovani faktu, a to i v rozporu se zde jiz zverejnenymi fakty...
mlceni ohledne zastavena akce v Nemecku...
"A i když VW auta vrátí do správného a tedy homologačního stavu, ovzduší, které dýcháme, se tímto krokem beztak nikterak nezlepší."
to jako vazne? takze snizeni emisi nox se nikterak neprojevi???
jedina automobilka, ktera to priznala?? myslite po tom, co ji to pred x lety bylo dokazano a cekala az kdyz nemela jinou moznost? skutecni rytiri ve stribrne zbroji, kluci z VW...
pripadate si objektivni???
no nic, Nemci nechaj vytisknout par miliard eur (stejne ty papirky uz zadnou hodnotu nemaj) a pak uz najdou nejakou cestu, jak jim to nacpat...
Představte si, že si přijdu objektivní. Nechápu otázku ohledně školení či hotového textu. To snad nemyslíte vážně. Fakta nijak nepřekrucuju. Pouze jsem si sehnal vyjádření někoho, kdo tady těmhle věcem rozumí natolik dobře, že mu věřím. Ovzduší se samozřejmě nezlepší. Planeta země je dost velká a bohužel tady na ni žijí i národy a jsou zde státy, které jsou za námi řadu desítek let. Nebo si myslíte, že někde v Africe se dodržují nějaké normy EU? Nevím, třeba jo, ale prostě tomu nevěřím. Pokud VW Software upraví zpět, ano, ta upravená auta budou vypouštět méně NOx. Ostatně to je hlavní smysl toho celého. Pravdou ale také je, že to bude mít dopad i na jiné věci a ty už tolik nadšení nedávají. Otázkou ale je, zda se to globálně nějak projeví. Vždyť auta coby znečišťovatelé životního prostředí představují relativně malou část v celosvětovém měřítku znečišťovatele životního prostředí. VW se veřejně k celé věci přiznal. Nikdo jiný, byť je veřejným tajemství,že podváděly i jiné značky nikoliv. Víte ono co člověk, to názor. S mým názorem souhlasit samozřejmě nemusíte. Také se spoustou lidí nesouhlasím a to i v jiných věcech. To je výhoda demokracie. Takže asi tak.
Libor Fleischhans je člověk z firmy, která dělá pro Škodovku. Už od začátku je jedním z nejaktivnějších žehličů podvodu VW. Často i s panem Dusilem. Už se to tu docela často rozebíralo.
Nesouhlasit nedávejte do poměru s výhodou demokracie.To se dalo za každého režimu, nesouhlasit s nějakým názorem.Zní to opravdu směšně.
Jinak pokud je to dobrovolné a daňové poplatníky to stojí ještě peníze a ještě ke všemu na tom vydělá "nezisková" organizace, tak já s tím demokraticky nesouhlasím, ale výsledek je stejný jako za tyrana. >:D
Přijít si objektivní a skutečně jím být ještě není totéž. Byť bych nevolil tón jako Ted, tak článek má skutečně dost "ale".
Už samotný úvod je hodně podpásovka - vw podváděl při zpracování homologační dokumentace a nikoliv při testech, a to ještě pouze v USA. Celkem zásadní minela pro motoristický web.
Pak věta "Klamavý software a to nejen u koncernu VW je koncipovaný tak aby poznal, že se vozidlo pohybuje mimo zkušebnu,“ je taky perla, když opominu že je to právě obráceně a sw naopak rozpoznává zdali se vozidlo nachází ve zkušebně, tak hlavně připouštíte že obdobnou funkci má více výrobců.
A "Maximální výkon ani točivý moment nový software ovlivnit nemusí." je také poměrně mlživá, maximální výkon to pochopitelně ovlivnit nesmí, ten musí zůstat v deklarované výši a toleranci, jinak by se jednalo o změnu parametrů vozidla a pak by se teprve mohli začít zákazníci dožadovat odškodnění.
A co naopak chybí - zdůraznění že svolávací akce je nepovinná. :yes:
Xoniku, plně souhlasím s tvým příspěvkem, ale myslíš, že zásahem zvýšená spotřeba není parametr, který není důvod k odškodnění (stejně jako výkon). Mimo to právě zvýšenou spotřebu oproti deklarované již spoustu automobilek odškodnilo a přiznalo.
Od začátku tvrdím, že stejným parametrem jsou i překročené NOXy, jenže to jaksi majitelé TDI neřeší a klidně dál otravují spoluobčany. Ale, když se jim zásahem sáhne na spotřebu, či výkon, to potom bude zle >:D
Souhlasím, já si dokonce myslím, že tím, že budou vypouštět míň NOx, se to ovzduší zhorší, protože když je něčeho míň, tak je toho víc. Brilantní logika pane Dusile, děkuji.
Jo a to s tim VW, že je vlastně nejpoctivější, protože se přiznal, to už je třešinka na dortíku, upečeném pro účastníky dementologického semináře:)
jak je to davno, co se tu psalo, ze uprava musi vyustit bud ve snizeni vykonu nebo ve vyssi spotrebu? tomu jste neuveril? ona mrizka pro 1,6tdi "usmernujici" proud vzduchu a v podstate jen snizujici prurez privodniho potrubi je vazne vtipna. K tomu se v Nemecku jeste nedostali. zacali s Amarokem a ukoncili to kvuli zvysene spotrebe... k tomu jste se jaksi vyjadrit zapomnel.A ze to, co v nemecku zastavili hodlaji provest tady, bez jakekoli upravy vam asi vubec neni divne, natoz abyste to zminil.
pro vasi informaci: planeta velka je, a jiste se stejne normy nedodrzuji vsude. Stejnou filosofii pravdepodobne aplikovalo VW... nicmene lokalne vypoustene skodliviny maji nejvetsi dopad lokalne, to vam jaksi nedochazi.
Vase verejna tajemstvi o ostatnich vyrobcich si nechte, dokud nejsou prokazana (fakta).
VW podvadel zcela vedome a umyslne, cimz se snazil ziskat konkurencni vyhodu a setrit naklady. Pro kazdeho kdo jeste ma nejake vnimani moralky je to hnus tecka
vase odpoved me zklamala snad jeste vic, nez clanek
První dva odkazy vám nefungují - děkujeme hloupému, nesmyslnému a zbytečnému link parseru, který si není schopen poradit s tak základní věcí, jako je https.
Že Vás to baví na ty idi... reagovat. To jsme my, prostě huba plná keců, ale kdyby měl někdo něco udělat, tak se jde raději schovat. Takhle tady tlachat a ostatní urážet tu už umí více jak polovina diskutujících..
"Dieselgate: Vše o svolávací akci. Dopadne i na vás?" Nedopadne. Páč diesly nekupuju. Nevyplatí se. Prostě nenajedu více jak 40-50 tisíc km ročně. Nehledě na karcinogenní emise.
Proč v DE auta jdou na modifikaci povině?
Proč u nás svolávání zařizuje Centrum služeb pro silniční dopravu (tzn. stát)?
Proč akce není u nás povinná?
Proč není modifikace povinná na úspěšné provedení STK?
Proč to vše musím platit ze svejch peněz?
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]