Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Technika: Mercedes-Benz TecDay aneb Co přinese nová třída E

Stávající model Mercedes-Benz E řady W212 již dosluhuje. Nová generace W213 se představí na jaře 2016 a s ní dorazí také nejmodernější technika.
Zpět na článek
14. 7. 2015 12:40
14. 7. 2015 13:33
14. 7. 2015 23:41
14. 7. 2015 23:47
15. 7. 2015 09:23
15. 7. 2015 12:02
14. 7. 2015 13:06
14. 7. 2015 13:25
14. 7. 2015 14:08
14. 7. 2015 14:20
14. 7. 2015 18:24
14. 7. 2015 20:11
14. 7. 2015 20:53
14. 7. 2015 21:41
14. 7. 2015 23:01
15. 7. 2015 08:45
15. 7. 2015 10:11
16. 7. 2015 09:00
14. 7. 2015 14:09
14. 7. 2015 15:41
14. 7. 2015 12:40
Svetlomety
Ackoli se jaksi zvlastne zminuje pouze audi, bmw led ma take a rekl bych ze ho rozsirila jako prvni co se tyce poctu realnych uzivatelu. Navic je to designove pro mne nejlepsi reseni. Matrix s tema prihradkama vypada desne.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
14. 7. 2015 12:59
Re: Svetlomety
Máte pravdu, BMW to má taky. Možná bylo dokonce i první (hádají se s Audi, kdo to ve skutečnosti byl). Na rozdíl od Audi a MB jsem ale na jejich prezentaci nikdy nebyl, takže o tom vlastně ani moc nevím. Proto to také nezmiňuji.
14. 7. 2015 13:33
Re: Svetlomety
Ha..přistižen při činu...

BMW nedává kafíčko a pyrožky, tak se o nich nepíše.

>:D
14. 7. 2015 23:41
Re: Svetlomety
Přetahovali se u laserových, ne u klasických LED.
14. 7. 2015 23:47
Re: Svetlomety
Audi nedělá jen Matrix. Ty jsou jen ty nejnovější a nejpokročilejší. První plně LED světlomety měla R8 v roce 2007. A BMW snad obdobu Matrix světel, což Multibeam jsou, nemá (možná na nové 7er). Co vím, BMW se pořád spoléhá na mechaniku, podobně jako u xenonů.
15. 7. 2015 09:23
Re: Svetlomety
Soucasna led svetla bmw jsou adaptivni a kombinuji mechanicke nataceni s vypinanim diod. Funkcne rovnocenne. Naopak audi melo az do nynejsiho faceliftu treba v A6 LED svetla, ale mela nizsi svitivost nez xenony a postradala adaptivni funkci. Zajimave je, jak mizerne treba sviti led svetla u seatu. Zajimave srovnani je na youtube - docela otres.
15. 7. 2015 12:02
Re: Svetlomety
Mechanické natáčení a stínění není však nic nového (tím spíš, když jde o světla strukturovaná jako xenony). Matrix odlišuje to, že se spoléhá na vypínání segmentů, což jim umožňuje zastínit například tři samostatné výseky. Mechanicky by něco takového bylo komplikované.

Ty tedy operuješ pojmy. Nejprve LED, teď adaptivní. Samozřejmě, že měly adaptivní funkci (tu měly roky předtím i xenony, těžko mohli nabídnout drahé LED bez toho). Audi snad tohle řešení, které používá BMW, nikdy nemělo. Místo toho se spoléhali na klasické řízení dosvitu. Ale zase měla jiné funkce jako svícení do zatáčky ještě před tím, než jsi zatočil volantem (tyhle věci A6 podědila po A8, na trhu byly v roce 2009). Nepamatuji si, jak měli strukturovanou nabídku, takže některé funkce mohly být za příplatek (teď si ani nejsem jistý, jestli měli jen jeden LED světlomet, nebo dva různé).

Jinak také nemusím vzhled Matrixů v A8. U jiných modelů je to už lepší. Modernější interpretace Angel Eyes se mi líbí více. Co je na nové 7er, je pro mne ale krok směrem k horšímu (co do vzhledu).
Avatar - Dinar
14. 7. 2015 13:06
Zajímavé
informace, jen nevím jestli ty podstatné pro autofandy. Mně, ve spojitosti s novým éčkem, víc zaujalo, že má dostat vzduch. pérování laděno více do sportovna, a že dostane jako první z akt. MB modelů nové řadové šestiválce.
Rozbalit vlákno
16
14. 7. 2015 13:25
Re: Zajímavé
Tak motory budou jiste zajimave. Se vzduchem mam u mb trochu problem. Zkoisel jsem v CLS a prislo mi to pomerne tvrdsi co do komfortu nicmene naklony se konaly stale. Co mi ale vadilo hodne bylo, jak hlucny byl zejmena predek. Pri jakemkoli vetsim propruzeni se ozve rana. Cetl jsem jiz spoustu clanku o tom, ze to vzduch proste dela a naprosto s tim nesouhlasim. Napr. A6 allroad je uplne v pohode a zvladne i ostrejsi jizdu.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
14. 7. 2015 13:55
Re: Zajímavé
K tomu vzduchovému pérování. Už stávající W212 jej může mít. Novinkou je v současném Céčku W205. Na ty motory jsem zvědavý, ale o nich nepadlo na tom workshopu ani slovo. Upřímně, raději bych něco o těch motrech, než o světlech afaktu, že to parkuje samo přes smart phone.
Ještě k těm světlům a hádkám mezi Audi a BMW. Jak mě tu opravil jeden kolega, tak nejde o LED, ale o laserová světla. Kafíčko a pyrožky dávají. Jen jsem na BMW prostě nebyl. :-) Přece to nedělám kvůli kafíčku a pyrožkám ... :-)))
Avatar - boost.
14. 7. 2015 14:08
Re: Zajímavé
Co vím, tak OM656 (R6 nafta) bude ve dvou výkonových verzích, jedna přes 300 k. M256 (R6 benzín) bude biturbo a může mít od 367 po 430 k; takže pravděpodobně nahradí V8 v E 500. V8 v AMG samosebou bude, a to ten nový čtyřlitr M177. R4 taky budou nahrazeny těmi z modulární familie. Převodovky budou klasika 9G-tronic a pro hybrid 350 e zůstává 7G+.
14. 7. 2015 18:24
Re: Zajímavé
Nojo, jednoho dne ta V8 500 zkonci. Ja v ni parkrat jel a proste je to legenda. Existuji ruzne dobre motory, vetsi i mensi, vykonnejsi... ale ten Mercedes E/S 500 je podle me proste neco extra, neco, co konkurence ma jenom na papire, ale ve skutecnosti ne.
Doufam, ze ho dobre nahradi... :-)
14. 7. 2015 20:11
Re: Zajímavé
O kterém V8 500 mluvíme? O atmosférickém osmiválci, který je aktuálně k mání snad jen v géčku, nebo o novém 4,7 V8 biturbo, před kterým v Autobildu varují jako před mimořádně nepovedeným?
Ostatní automobilky nemají co, osmiválce? BMW nemá model 550i/750i? Maserati nemá osmiválcové Quattroporte? Audi nemá 4.0 V8 biturbo? Který se dává i do Bentley?
14. 7. 2015 20:53
Re: Zajímavé
Tak V8 od Bmw, respektive jeho predposledni inkarnasi bych tu radeji nezminoval. Zejmena v servisu je meli radi. Nekteri myjitele ho menili trikrat behem zaruky...
O tom novem jeste nic nevim...
14. 7. 2015 21:41
Re: Zajímavé
Ne nový, jen faceliftový. Na tři výměny za sto tisíc km nevěřím, ale že se ten motor nepovedl, to samozřejmě vím. Ale mluvíme o tom, jestli V8 nebo ne V8...
14. 7. 2015 23:01
Re: Zajímavé
Zato takový BMW N63 je absolutní "mňamka"...
15. 7. 2015 08:45
Re: Zajímavé
Ja jsem mel tu cest s atmosferickymi S 500 W220 (5.0l 228kW) a E coupe 500 (5.5l 285kW). V Sku jsem ujel par tisic km, v Ecku jsem se jenom vezl.
Obecne mi to cely sedelo spise v tom starsim Sku, sametovy motor do sametoveho auta...
V tom E Coupe ma ted kamos pres 220 tis km, kupoval nove, zadny problem nenastal, pro jistotu meni 2x do roka olej... Jezdi mirne a hodne. Spotreba pry dlouhodobe pod 10 coz bych klidne veril - ten automat pri klidne jizde jede nekde 800-1100 ot./min - a ne, neni to podtocene, takovy objem se proste chova jinak ... :-)

A sedel jsem (spolujezdec par desitek km) take v "soucasne" 550i, to je myslim 4.4 turbo jestli se nepletu - a ta myslenka u BMW je jina, misto sametu brutalni vykon. Aspon tak mi to prislo.
A mimochodem ted ani nevim jestli se to 550i jeste dela s V8... Nevim, tyhle auta moc nesleduju, jsou zkratka nad me pomery :-)

A jinak v Audi jsem nejel, Maseratti bych do toho skutecne netahal, to je jina pisnicka.
Avatar - MarTin1
15. 7. 2015 10:11
Re: Zajímavé
CO máš za informace k M278 4.7 jako za mimořádně nepovedený?? Mám na něm 100tkm a zatím bez problémů, krom napínáků řetěžu, kterej měl být na svolávačce vyměněn ale o svolávačce v ČR nikdo neví a až na základě toho, že jsem jim přinesl výjezd z servisní zprávy z USA řekli že mám pravdu...........zvracel bych.
16. 7. 2015 09:00
Re: Zajímavé
A vymenili teda nebo sis musel poradit sam?
Jinak tyhle napinaky to je snad u tretiny aut veskere produkce, od prtavych po velike motory. Nevim, v cem je takovy problem, jestli to mivaji poddimenzovane nebo co...
A mimochodem z toho "to neni dobry motor" si nic nedelej, to se dneska rika o pulce motoru.
Podle me nakonec zalezi co s tim delas. Zatimco jeden to znici za 20tis km na Numburgringu (napr. po "zavodu" nenecha dochladit turbo, nevymeni olej protoze prece long life ... a kontrolka jeste nesviti atd), jini na tom najezdi stovky tisic v normalnim provozu a nestane se nic...
Osobne jsem napr. zastancem castych vymen oleje (predevsim u noveho motoru do 50tis km klidne 3x) 15-30 tis km podle typu oleje (long life pro me = ku*vitko), tech par tisicovek navic je nic (ekvivalent plne nadrze?) a pro motor je to vzdy pozehnani.
Avatar - Dinar
14. 7. 2015 14:09
Re: Zajímavé
Nepíšu, že vzduch je u éčka novinka, ale že má být údajně vzduchový podvozek laděn směrem k agilnějšímu projevu auta. V céčku je to stejné jako v esku, buď loďka nebo prkno, které ale stejně agilitu nepřidá.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
14. 7. 2015 14:25
Re: Zajímavé
Je fakt, že nové esko mi přijde nějak málo komfortní. jel jsem v tom ted do Stutgartu a zpět (S 500) a už před tím jsem řídil tady v Praze kousek S 350 BlueTEC. To pleaseSMILE: Super info. Díky. Tohle já třeba vůbec nevím. Zkusím si něco najít podle těch kódů motorů. A Ano. Stále platí, že auto dělá hlavně motor. Když je blbý, je i auta takové... no však víte.
14. 7. 2015 15:41
Re: Zajímavé
Ono je to stejne jedno, kdo je mel prvni... Dulezite je, jak funguji. V audi me uz asistent dalkovych svetel stval, protoze netlimil svetla vcas a na dalnici to byla uplna tragedie. Matrix budu testovat v pristich tydnech abych mel prime srovnani s bmw... Kazdopadne se mi libi vic kdyz sviti vsechny paraboly u bmw nez matrix kralikarna. Btw nejvetsi problem mb je pro mne v ovladani jejich systemu a to jak funguji nefunguji nektere jejich asystenty ve srocnani s konkurenci. O automatickem brzdeni jiz se psalo, ale tech problemu je vic...
Avatar - KANKUNEN
14. 7. 2015 14:03
Re: Zajímavé
Spravne. Resi se same kraviny, ale stale u aut plati, že nejdulezitejsi je motor, prevodovka, motor a rizeni.
15. 7. 2015 01:04
Testovací prototyp
Na 80% jsem viděl stejný takhle zamaskovaný testovací prototyp v Plzni zhruba před měsícem, když jsem se vracel z dovolený
Rozbalit vlákno
2
15. 7. 2015 08:50
Re: Testovací prototyp
To je dost pravdepodobne, vzpominam si, ze minule Ecko jezdilo maskovane po CR taky docela dost vic nez rok pred premierou...
15. 7. 2015 12:22
Re: Testovací prototyp
V ČR Mercedesy testuje MBtech (Praha, Plzeň, Mladá Boleslav). Lze tak v ČR potkat všelijaké prototypy Mercedesu. A testují i další generaci E-Klasse. Šlo ho potkat i v Praze (díky výraznému maskování ho člověk nepřehlédne).