Odpružení pracující s kombinací kapaliny a vzduchu dodnes používá automobilka Citroën. Avšak pouze v jediném modelu, a to velké C5 vyráběné ve druhé generaci
obavam sa ze v citroene sami nevedia co vlastne chcu a kam znacku nasmerovat ... a este by im trebalo povedat ze vo svete dnes frcia SUVecka crossovery aj kombiky ... akoby zaspali dobu alebo co
ak sa nemylim tak citroen uz konci aj v relly.... pre buduci rok ho uz v majstrovstvach neuvidime... a ja som ozaj stale veril aj v nejake sportove kupatko ( vzhladom na zavodne skusenosti znacky ) ako kedysi 3 dverova xsara alebo predosla C4 .... co vlastne v najblizsej dobe chysta tato znacka .. akosi je okolo nej ticho.... uz dlhsiu dobu kde nic tu nic ... akoby citroen uz ani neexistoval ...
Tak zase bych Citroen tak nezatracoval. Snaží se trochu "odlišit" od ostatních. Mají prapodivný Cactus, C4 Gr.Picasso je docela hezký (minimálně interiér se jim povedl), diesely od skupiny PSA se s menšími či většími úpravami stále používají napříč mnoha automobilkami. Druhá věc je spolehlivost samotného Citroenu... nu, je to zkrátka spotřební zboží. Auto na pět let. Splatíš, vyměníš za nový...
( a ironicky) Mají přece výjimečnou řadu DS :-)
pride mi ze v citroene viacej snivaju ako realne vnimaju co sa deje naokolo ( alfa to iste )
uz davno tu mali byt od citorenu nejake stylove hydropneumaticke vozy ako nastupcovia Xantie, XM ..... plus nejake kombiky a aspon dve SUVecka .. a potesilo by aj stylove kupatko ( alebo kabrio ) na posilnenie imidzu znacky.... .. posledny rok ziadna prevratna novinka ( aj cactus uz frci v predaji takmer 1 a pol roka )
a sucasne DS? to teda pre citroen nie je cesta k premii ani nahodou....stale su to len prelepene citroeny... ziadne "seriozne" DS stale nikde nevidim .... ak chce citroen prezit... tak by mal viacej vyrabat a menej snivat..... nejake paradne SUVecko uz tu malo davno byt.... aj renault ho uz ma .. aj dacia... tak kde je problem... aircross ako prelepene ASX zjavne nefunguje... a vidime to uz davno.... ale kym si to v citroene vsimnu a zistia "kde je sever" tak korejci uz medzitym vyvinu dalsie 3 nove SUVecka a 4 kombiky ...
Korejci už hrají jinou ligu... jsou dál a mnohem přesvědčivější. Záměrně neříkám bohužel. Pro fandu automobilů je zajímavé sledovat technologický růst před dvaceti lety podceňovaných H/K. Korejci by potřebovali doladit malé motory, aby výkon/spotřeba měl lepší výsledky.
bohužel moc dobře napsaný není, protože je v něm spousta chyb a nepřesností, ale kdo by se na autory auto.cz zlobil když jsou ty vánoce :-!
každopádně ukončení výroby toho systému je velká škoda, protože zdaleka nebyly vyčerpány možnosti podvozku a jsem si jist, že pokud by PSA nebyla v takový finančních sračkách, tak by výroba pokračovala. Nakonec co je celá řada DS bez hydrauliky ? ;-\
Řekl bych, že v dobách nejrůznějších "DCC" a podobných podvozků je pro Citroën příliš drahé udržovat výrobně i provozně náročnou technologii Hydractive. Zájem kupců je navíc dost malý i přes prokázanou dlouhodobou spolehlivost.
zájem kupců je velký dost, problém je, že PSA u C5 (X7) zavedla odpružení metalique pro polovinu nabízených modelů řady C5. Nicméně podle statistiky je pořád větší zájem o hydraulicky odpružené Citroeny (narozdíl od informace uváděné v článku)
Samozřejmě že jim potom vychází nižšší číslo prodaných hydraulických verzi v porovnání s předchozím modelem C5/Xantia/XM. ;-)
Jistě s DCC je to pro výrobce mnohem levnější, ale PSA se chce/chtěla diferencovat od zbytku trhu a to s běžným odpružením půjde dost těžko. Vozů s přepínatelnými tlumiči je na trhu spousta a konkurence je velká, tak proč kupovat takový vůz od Citroenu ?
Celé kouzlo řady DS je díky tomu "chytrému" rozhodnutí pana Tavarese v pr.... :'-(
Velká škoda, že Citroën od toho, co ho nejvíce odličovalo od konkurence, ustupuje. Hlavně je škoda, že francouzi za tolik let vývoje nedokázali pořádně vychytat dlouholetou spolehlivost a dneska už ani nenabídnou žádný servis... Takový XM V6 by se mi v garáži rozhodně líbil a když jsem letos vybíral youngtimer na denní ježdění, tak byl v širším okruhu favoritů. Bohužel to projel v tom, v čem to u mě projely i všechny mé ostatní oblíbené youngtimery z Francie, Itálie či Velké Británie - v totální neschopnosti výrobců nabídnout originální náhradní díly a kvalitní servis na auta vyrobená cca. do poloviny 90. let. :-( Kdybych zázrakem nezjistil, že mám 30km od baráku největší specialisty na SAAB v Německu, kteří jsou na ně schopni bezproblémů sehnat všechny díly, tak bych nejspíš skončil v nějaké W124 či E34, což jsou sice výborná auta, která se mi i dost líbí, ale pro mě jsou přece jen moc všední. Všeobecně bych řekl, že dokud francouzi a italové budou nabízet originální díly max. 10 let po skončení produkce, nikdy se jejich image pořádně nezlepší. Ne pro každého jsou nová auta zajímavá a ne každý chce shánět díly někde po vrakovištích. :-!
XM s 3.0V6 alebo saab 9-5 ... ci alfa 166... kam sa toto vsetko podelo ..... dodnes neviem kde a kedy sa to zlomilo... a preco to s niektorymi automobilkami vyzera dnes uz horsie ako v minulosti kedy bolo menej moznosti presadit sa a aj vyvoj cohokolvek trval dhsie ako dnes ... cim to je ze v case ked mame k dizpozicii super techniku, super rychly vyvoj... super neviem co vsetko este ... tak "legendy" nam doslova miznu pred ocami ....
hodne mi chybaju na cestach klasicke citroeny.. saaby.. starsie alfy .... aj fiatov je akosi uz menej ( punta miznu, bravo tiez, croma zmizla uz uplne ) ...... nieco niekde nefunguje... kedze problemy nema dnes uz len jedna znacka.... ale hned niekolko v europe...
U Citroenu asi vědí, proč se systémem končí. Ono vyvíjet systém, který nikdo nekupuje, asi nemá smysl. Kdo z Vás si v posledních letech koupil Citroen s hydractive?
Švagr. Před čtyřmi lety, trochu jetou C5 s naftovým šestiválcem. A docela mu ji i závidím. Vážně jsem o C5 uvažoval. Jenže pro pohyb ve městě je zbytečně velká (pro mě).Ovšem deset dnů užívání C5 při road tripu po Rumunsku nezapomenu. Na tamních cestách necestách k nezaplacení.
To je právě to. Kdyby ten systém neměl tak pošramocenou pověst v oblasti spolehlivosti a mizerného servisu, tak by ho kupovalo jistě mnohem více lidí. Jinak můj šef z bývalé práce měl dva roky (2011-2012) současnou generaci C5 Break s hydractive jako služební auto.
Ta Xantia, to bylo tak strašně pěkné auto :yes: Ono i soudobí rivalové, P406, Vectra B, Passat B5, každý naladěný zcela jinak a přitom zacílený proti ostatním.
Dnes se plácne na palubku televize, zvenku se to olepí LEDkama a vyrábíme (viz např. Talisman). Nebo jak je možné, že např. palubka u Passatu se za posledních 20 let nejenže nepohla z místa, ona je horší a horší. Vždyť v roce 1996 dokázali tohle: [odkaz]
Samozřejmě čest vyjímkám, např. Accord sedmé generace, nebo aktuální Mazda 6 GJ.
V mých očích se bohužel z Citroenu stalo něco takřka bezcenného. Po vizuálním odstřelení (lištičky, cingrlátka, blikátka bez nápadu) a po oznámení konce hydrokapaliny už nemám jediný důvod se jako kupec o Citroen zajímat. A to je vzhledem např. k výše uvedené Xantii strašná škoda ;-\
Jinak článek super, jen mi to bohužel všechno připomenul...
xantia bola moc pekna suhlas.... ale aj 406tka a dalsie auta z tych rokov... aj prva laguna ma dodnes svoje caro.......kedysi mali auta dusu... dnes je vacsina z nich uz pre mna akasi bezducha a priznavam ze vlastne vcelku nezaujimava ... vazne neviem cim to je.. ci je to len tym nafuknutym lacnym dizajnom alebo co... ale necitim taku tu "vnutornu krasu" uz u niektorych znaciek aku mali kedysi .... ano aktualna mazda 6 je ozaj krasna ... aj vnutorne aj zvonku.... ma dusu charizmu styl.... je moc zaujimava z kazdeho uhla pohladu... ma to skratka v sebe... mozno aj preto sa mi paci optima soul... rio a a vobec korejci ci japonci ( mazda 6, outlander, ASX, accord, vitara ) ... lebo mi pridu uz zaujimavejsi v reale pre mna ako zakaznika ako tie niektore nase europske "vnutorne bezduche" tuctove nezaujimave legendy
xantie je vazne skoda... to iste mozeme povedat aj o 9-5ke.... aj o alfe 156, 166 ci povedzme lancii thesis, delta.... ;-\ PS: clanok je v podstate dost smutny z isteho uhla pohladu
Když se řekne Xantia, hned se mi vybaví tohle video: [odkaz] Tuším dodnes nepřekonaný rekordman losího testu. Současné směřování Citroenu (á la lištičky a cingrlátka) v tomto kontextu působí smutně...