Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Přímé vstřikování benzínu: Proč je teď tak v kurzu?

Dopravovat benzin přímo do spalovacích prostorů zážehového motoru uměla letadla již v meziválečném období. Cesta této koncepce do automobilových pohonných jednotek však trvala další půl století.
Zpět na článek
26. 4. 2016 10:57
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
26. 4. 2016 08:57
26. 4. 2016 10:13
26. 4. 2016 11:58
26. 4. 2016 09:19
26. 4. 2016 09:20
26. 4. 2016 09:27
26. 4. 2016 09:43
26. 4. 2016 11:48
26. 4. 2016 12:29
26. 4. 2016 13:43
26. 4. 2016 13:49
26. 4. 2016 18:08
27. 4. 2016 14:00
1. 12. 2018 00:21
Avatar - eLzyx
26. 4. 2016 08:19
v Evropě první VW nebo Volvo?
první evropskou automobilkou, která v nabídla seriově motor s přímým vstřikem bylo Volvo v modelu S40/V40. Šlo právě o zmíněný Mitsu motor.
Ale je fakt, že VW to měl "allEU".
Rozbalit vlákno
4
26. 4. 2016 09:20
Re: MANIPULACE !! BENZÍN NENÍ v KURZU, ELETRIKA je v KURZU
jj
VÍTE PROČ VÁM AUTOMOBILKY NECHTĚJÍ UDĚLAT ELEKTROMOBIL [odkaz] A MÍSTO TOHO RADŠI UPLÁCEJÍ MOTORISTISKÝ MAGAZÍNY ŽVÁSTAMA O ZDRAŽUJÍCÍM BENZÍNU [odkaz] a KAMARÁDSKÝM VODÍKU [odkaz] ??
PROTOŽE MAJÍ Z POŘÁDNÝHO ELEKTROMOBILU [odkaz] DYSENTÉRII neboli?? SRAČKU!!
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
PS: Kontrolní otázka soudruzi: Jesipak víte kolik za životnost spalovací popelnice do ní nalejete za benzín?? Nevit, neva tak ja vam to povim. TATATATATATATATAKOVÝ BALÍK ŽE SE Z TOHO ..... >:D >:D >:D >:D
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
26. 4. 2016 09:28
Re: Přímé vstřikování JEDINĚ DO ŽENSKÝ !! Na kola ELETRIKU
jj
VÍTE PROČ VÁM AUTOMOBILKY NECHTĚJÍ UDĚLAT ELEKTROMOBIL [odkaz] A MÍSTO TOHO RADŠI UPLÁCEJÍ MOTORISTISKÝ MAGAZÍNY ŽVÁSTAMA O ZDRAŽUJÍCÍM BENZÍNU [odkaz] a KAMARÁDSKÝM VODÍKU [odkaz] ??
PROTOŽE MAJÍ Z POŘÁDNÝHO ELEKTROMOBILU [odkaz] DYSENTÉRII neboli?? SRAČKU!!
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D :yes:
PS: Kontrolní otázka soudruzi: Jesipak víte kolik za životnost spalovací popelnice do ní nalejete za benzín?? Nevit, neva tak ja vam to povim. TATATATATATATATAKOVÝ BALÍK AŽ SI Z TOHO ..... KOUPÍM [odkaz] A PŘEDPLATÍM [odkaz] [odkaz] >:D >:D
26. 4. 2016 12:03
Re: Přímé vstřikování JEDINĚ DO ŽENSKÝ !! Na kola ELETRIKU
TO JE BORDEL V ZEMI ČECHCHČIJE KDE NEMAJÍ ANI NA BLBÝ FAVORIT !! [odkaz] [odkaz]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Intercool
26. 4. 2016 17:34
Re: Přímé vstřikování JEDINĚ DO ŽENSKÝ !! Na kola ELETRIKU
V evropě byl první Renault s motorem 2.0 16V IDE, ale jako vždy, průkopník je Folc.
Avatar - Ada je zase tady
26. 4. 2016 08:37
Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
Výsledkem bude stejně horší energetická účinnost, než u dieselů (protože míra komprese nemůže být větší, než cca 13:1 aby nedošlo k detonačnímu spalování) a stejné problémy jako u dieselů s produkcí NOx. O složitosti a tím pádem i omezené spolehlivosti takového zážehového motoru ani nemluvě.
Takže se po slepé uličce vývoje zase vrátíme k nejlepší variantě motoru pro osoní vozy, kterou je diesel. :-!
Rozbalit vlákno
28
26. 4. 2016 08:40
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
Současný motor 2.0 Skyactive-G je s kompresním poměrem 14:1 rekordmanem.
26. 4. 2016 09:44
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
předběhl... :yes:
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
26. 4. 2016 09:49
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
NENÍ !! Na Vystrkově [odkaz] [odkaz] bude větší kalibr : 2x 630kVA víš vůbec co ty čísla znamenají šmoulo 2.0indžekt ;-) ;-) ;-)
26. 4. 2016 09:53
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
buď si jistý, že ano. Že vím, co ta čísla znamenají :-)
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
26. 4. 2016 09:55
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
Tak vidíš že Současný motor 2.0 Skyactive-G je s kompresním poměrem 14:1 není rekordmanem a já mám právdu !! >:D >:D >:D >:D >:D
26. 4. 2016 09:59
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
obávám se, že ty si pravdu pouze přizpůsobuješ. A jestli to děláš ve všech oblastech života, nezbývá mi, než tě jen soucitně politovat...
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
26. 4. 2016 10:06
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
nebud sentiment kámo, moc dobře víš co jsou popelnice za zlo a že po Tesle [odkaz] BYS SÁM SKOČIL jak slepice po flusu >:D >:D >:D >:D
26. 4. 2016 10:19
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
jako slepice po flusu ne, já raději zajistím děti, než dát za Teslu tři melouny. Jsem přesvědčen o budoucnosti elektromobility, ale rozhodně na rozdíl od tebe vidím ten důležitý proces, který ještě musí nastat v rámci přepracování koncepce zdrojů energie... (průmyslový, politický aspekt atd.)... stovky smajlíků v příspěvku žádnou cestu neukazují a tvoje odkazy ukazují jen "jakési" auto.
Člověk, který nemá o vývoji v této oblasti ani páru potřebuje trochu víc informací, než debi.lní hesla a řadu odkazů... ale, má vůbec cenu se s tebou o tom bavit? Spíše asi ne, viď?
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
26. 4. 2016 11:24
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
no když čuchám ten tvůj vylízaný komunistickosocialistickozemanovský nevzdělaný a zaprodaný mozek kerý jen v uvozovkách myslí na svoje fyzický děti což je na hony vzdálený myšlence na budoucí generace tak to s tebou vážně nemá smysl. Ty sis holt nejdřív nadělal děti a až pak ti došlo jak jsou drahý >:D >:D >:D >:D A ted společnosti poserse a pomož mi je živit >:D >:D >:D na elektromobil nemám plínky sou drahý bodejt by ne když ti je vozej do vobchodáku z germánie!! Nezbejvá než zas stáhnout oponu vás východáky nechat podusit než vám dojde kde ste zas ulítli >:D >:D >:D
26. 4. 2016 11:35
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
pár faktů:
děti mám dospělé - investice do vzdělání není investice do plen, nýbrž investice do budoucnosti
Dcera studuje sociologii a eko-logii
Syn studuje energetiku, konkrétně obnovitelné zdroje
Toliko můj příspěvek číslo jedna k budoucnosti
Postavil jsem pasivní dům, čili elektrickou energii, kterou vyrobím přes den spotřebuji v noci. Platím si energii z obnovitelných zdrojů. I v tuto chvíli, kdy ti píšu, jede můj notebook na "denní světlo". Můj příspěvek dvě k budoucnosti
Mimo to, že jsem zaměstnán a daně, které platím by uživily dvě pětičlené chánovské rodiny, jsem společně s manželkou majitelem tzv. bio-farmy, kde hospodaříme BEZ UŽITÍ umělých hnojiv. Můj příspěvek tři k budoucnosti
A co ty? Jak přispíváš ty?

PS: a mám tady jen jeden nick :)
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
26. 4. 2016 11:47
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
NO VIDIŠTO !! jaký seš borec!! Tos nemohl říct dřív, bych se nemusel zdržovat s takovým elaborátem na sosiálné zaprodané a rovnou tě zlustroval jaký máš pořadí [odkaz] když už přihřejváš nějaký ty kompresní poměry benzínových trojhrnků ;-) Co tě to popadá jako správně uvědomělýho masírovat ropný tupouny 8-s Dyt jim ještě zvedneš sebevědomí >:D >:D
Já mám pořadí 187.446 a taky jedny nervy >:D >:D >:D
26. 4. 2016 12:02
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
Jde o to milej zlatej, že slunce mi napájí dům, čerpadla vody pro zvířata a pár elektromotorů v chlívech... ale zorat pole, posekat louky, sklidit produkci, prodat ji... to stále přímo i nepřímo vyžaduje benzín a naftu... mám být pokrytcem a tvářit se, že spalovací motor je hnůj, když jsem na něm životně závislý?
Avatar - praděda7
26. 4. 2016 19:28
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
No nevím, nevím, bio farma a používáš k obdělávání půdy prostředky se spalovacími motory? To mě nějak nesedí. Šak koně eště nevymřeli? S těmi by to byla opravdu bio farma. Bez nich? Nevím, nevím... ;-) Ale jinak ti přeji v podnikání All The Best!
26. 4. 2016 22:01
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
Dik dedo... Vsechno nejde hned... Takove budovani je otazkou nekolika desitek let :-)
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
26. 4. 2016 10:57
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
Este aj 1.8 z Toyota HSD ma tusim 13.8.
A co povie Ada na fakt, ze Sky-D ma tiez 14.1....
26. 4. 2016 15:35
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
taky jsem se ho jednou ptal. Nepoví nic, protože o technice nic neví.
Avatar - Ada je zase tady
26. 4. 2016 20:04
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - maxi!
26. 4. 2016 09:21
Re: Aneb jak vytvořit z krychle kuličku...
ked s tym Mitsu prislo na trh, tak som dost dufal,ze to bude riesenie - ale asi tadial cesta nevedie....
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
26. 4. 2016 09:32
Re: MANIPULACE !! BENZÍN NENÍ v KURZU, ELETRIKA je v KURZU
NO VŠAK PRÁVĚ PROTO TESLA VYROBÍ MODEL 3 [odkaz] TOS NEVĚDĚL EDA?? :-) >:D
26. 4. 2016 09:57
Re: MANIPULACE !! BENZÍN NENÍ v KURZU, ELETRIKA je v KURZU
No makaj na tom, u těch benzínů. Sem zahlédl na konkurenci.

[odkaz]
26. 4. 2016 15:42
Re: MANIPULACE !! BENZÍN NENÍ v KURZU, ELETRIKA je v KURZU
moc pěkný článek. Do dnes jsem předpokládal, že nás žádný nový objev nás už nečeká. A přece...
26. 4. 2016 12:35
Re: MANIPULACE !! BENZÍN NENÍ v KURZU, ELETRIKA je v KURZU
A to už Mazda oznámila, že plánuje ještě větší kompresní poměr než 14:1 a to až do extrému 18:1. A bylo tu hodně prototypů, které uměly i více jak 20:1
Avatar - Ada je zase tady
26. 4. 2016 20:07
Re: MANIPULACE !! BENZÍN NENÍ v KURZU, ELETRIKA je v KURZU
jo, třeba 1,9 TDI >:-[]
26. 4. 2016 22:57
Re: MANIPULACE !! BENZÍN NENÍ v KURZU, ELETRIKA je v KURZU
No, snad někdy pochopíš, že je řeč o benziňácích...
Avatar - Ada je zase tady
27. 4. 2016 09:00
Re: MANIPULACE !! BENZÍN NENÍ v KURZU, ELETRIKA je v KURZU
S kompresním poměrem 18, nebo 20, to, milý chlapče, už zážehový motor nebude. Ale je fakt, že i diesel může být schopen za určitých podmínek spalovat benzín... ;-)
27. 4. 2016 09:39
Re: MANIPULACE !! BENZÍN NENÍ v KURZU, ELETRIKA je v KURZU
Milý chlapče, já nikde napíšu nic o vznětovém nebo zážehovém motoru. Můj příspěvek je vázán k tématu přímý vstřik benzinu. Jestli bude pracovat v cyklu zážehovém nebo vznětovém to je mi vcelku šumák. Psal jsem pouze o kompresních poměrech v případě spalování benzinu. Takže se vrať k mému předchozímu příspěvku a přemýšlej.
Avatar - Ada je zase tady
27. 4. 2016 21:17
Re: MANIPULACE !! BENZÍN NENÍ v KURZU, ELETRIKA je v KURZU
Vidím, že se ve zdejších diskusích vyskytují tři druhy diskutérů.

Ti první vědí.
Ti druzí nevědí.
Ti třetí ani netuší, že nevědí...

Zapamatuji si to a jednou, až budeš vědět, že něco opravdu nevíš, si na to vzpomeň... :-!
Avatar - CommonUser
27. 4. 2016 15:17
Re: MANIPULACE !! BENZÍN NENÍ v KURZU, ELETRIKA je v KURZU
Ako definuje "nejaky" kompresny pomer typ spalovania ???

Ada zase odejdi ! Tlmici penu a slusnej kompres na tvou hlavu.
Avatar - Barrichello
26. 4. 2016 08:57
GM v USA
od roku 2007 s přímovstřikovými motory V6 :-) FCA to nemá dodnes >:D
Rozbalit vlákno
3
26. 4. 2016 10:13
Re: GM v USA
Maserati V6 a V8 mají DI. ;-)
Avatar - Barrichello
26. 4. 2016 11:56
Re: GM v USA
Maserati možná, ale Chrysler, Dodge a Jeep nee
26. 4. 2016 09:19
kde je topten?
Chcelo by to nejaky prispevok na temu rakovinomet :-) >:D
Rozbalit vlákno
2
26. 4. 2016 09:54
Re: kde je topten?
Pořád jsou na tom přimostřikové benzínové motory s emisemi lépe než naftové.
Avatar - Ada je zase tady
26. 4. 2016 20:48
Re: kde je topten?
To záleží především na tvaru spalovací komory, víření směsi, její vrstevnatosti, způsobu hoření, časování a to vše pochopitelně zase souvisí s kompresním poměrem. To vše samozřejmě platí jak pro zážehové, tak i vznětové motory. A jen největší ignorant to může přisuzovat druhu paliva jako rozhodujícímu faktoru. Dovedeš si představit třeba diesel na benzín, či na plyn? Takové motory existují...
26. 4. 2016 09:20
PM
saze se u primovstrikovych benzinu sleduji uz od euro5. od euro6c, tedy od pristiho roku, se ma zprisnit limit poctu PM.
predpokadam, ze automobilky uz maj motory vyhovujici euro 6c pripraveny a v novych autech uz jezdi, ale zatím zadna zminka, ze by mely byt vybaveny filtrem PM.
podle me se porad opakuje zaver jedny studie stary několik let, ze primovstrikove benziny filtr mit budou muset, ale zda se, ze realita je jina.
dobry skrnujici clanek, ale ty PM by to chtelo trochu rozvest .
nebo mate někdo hodnoverny odkaz na nejakyho výrobce, ze od pristiho roku budou mit benziny filtr??
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
26. 4. 2016 09:35
Re: MANIPULACE !! BENZÍN NENÍ v KURZU, ELETRIKA je v KURZU
A KDY BUDOU MÍT PŘIPRAVENY €JRO12 ??, VÍŠ KDO MÁ DO TOHO FURT LEJT TY TY DRAHÝ SRAŠKY ŽE, LEPŠÍ JE NESPONZOROVAT A PŘEDPLATIT SI NEOMEZENÝ DOBÍJENÍ U TESLY [odkaz] [odkaz] UŽ SIS TAKY PŘEDPLATIL? [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Dzakobo
26. 4. 2016 11:30
Re: MANIPULACE !! BENZÍN NENÍ v KURZU, ELETRIKA je v KURZU
Je otázka, jestli přímý vstřik není krátkodobý výstřelek. Účinnost není o tolik vyšší než u MPI a časem budou FAPy potřeba. Kdo sledujete články o současném nasazení MPI a DI v jednom motoru, tak MPI většinou funguje v nižších otáčkách a DI ve vyšších. Dnešní turbomotory jsou laděné spodově, takže DI nevidím úplně jako nutnost. Když vezmu nárůst ceny systému DI oproti MPI + cena filtru, možná vyjde levněji zaplatit malou pokutu za produkci, která bude o 5-10 g CO2/km vyšší oproti DI, než všechny zvýšené výrobní náklady okolo DI.

Navíc MPI má lepší předpoklady startovatelnosti a není možné zadřít čerpadlo. A možnost levné přestavby LPG je fajn bonus. Na druhou stranu, kde je vstřikovač přímo u svíčky (např. BMW), tak je možné dosáhnout super spotřeby díky odlišným zónám bohatosti směsi, ona spotřeba by často mohla jít ještě níž, ale problém je NOx.
26. 4. 2016 09:27
PŘÍMY VSTŘIK
Ano je to už dlouho,,snad fašisti už to vymysleli..
Mitsubishi bylo jako asi první auto už víc jak před dekádou
Otazkou zustává co dál??Pokud to bude sloužit s takovou mechanickou odolností tak jak nejlepší motory všech dob TDI 66,81KW čtyřválce,85 a 103KW pětiválce,a se spotřebou na hranici pěti šesti litru,,bude to si myslím to nejlepší co se dnes muže ve spalovacích motorech udržet...Naftový motor dnes už nelze koupit dobře,přes jeho překomplikovanost a nespolehlivost....To jsme to dopracovali...
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
26. 4. 2016 09:44
Re: PŘÍMY VSTŘIK
PŘÍMÝ VSTŘIKOVÁNÍ JE JENOM PRO ŽENSKÝ !!! >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
CHLAPY JDOU RADŠI NA POŘÁDNOU ŠŤÁVU [odkaz] [odkaz] [odkaz] >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
26. 4. 2016 09:48
Re: PŘÍMY VSTŘIK
nějak se mi z tvých "dospělých" příspěvků ani nechce věřit, že bys na to přišel tak nějak sám... že bys měl s přímým vstřikováním do ženský nějakou zkušenost... Jestli ty nejsi nasazenej na podprahovou reklamu... vyvolat naopak k TESLE podvědomý odpor... začínám tě z toho podezřívat.
Avatar - maxi!
26. 4. 2016 09:54
Re: PŘÍMY VSTŘIK
suhlas s tebou - uz to nie je ani ftipne! 8-s
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
26. 4. 2016 09:59
Re: PŘÍMY VSTŘIK
ALE NEBOJ SE NIC TO BUDE DOBRÝ JEN CO ZAS ZDRAŽÍ BENZÍN na 50 !!!! >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
26. 4. 2016 10:21
Re: PŘÍMY VSTŘIK
A elektrika adekvátně k tomu...

Ani vyspělé země nejsou připraveny na skokovější nástup elektromobilů a zvýšenou spotřebu el energie.

Tvoje hloupý žvásty mě nutí přiklonit se na stranu Skyactiva.
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
26. 4. 2016 11:28
Re: PŘÍMY VSTŘIK
už si konečně uvědom že tvůj mozek je naládovaný dezinformacema kerý "oni" chtejí abys věděl a podle toho taky kmital ale rozhodně ty nevzdělanče rozhodně ty tvoje plky není pravda >:D
26. 4. 2016 11:41
Re: PŘÍMY VSTŘIK
Jediný kdo tu dává dezinformace jsi ty, Obamova líbivá ekopolitika podporovaná EPA bez jakéhokoliv přechodného období zlikvidovala spoustu producentů uhlí s útlumem jím poháněných elektráren a sama sebe zahnala do úzkých. Btw.: dva obrovské dotované (jak jinak) solární projekty v USA skončily krachem. Stejná situace bude v Německu po vyřazení jaderných powerplantů.

Přestaň tu neustále napadat a urážet, pakliže máš věcné argumenty k diskuzi, tak sem s nimi. Zatím je to jen změť nesourodých útržků, povyku a emotikonů.
Avatar - speedfred
26. 4. 2016 13:00
Re: PŘÍMY VSTŘIK
Tie plky o dezinformácií môžeme dať aj obrátene na teba,nie? Ci snáď vieš vsetko?
Nemam nic proti EV, ale ty mi ich znechutíš tým aké su eko.
A to už tvoje príspevky preskakujem.
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 4. 2016 08:43
Re: PŘÍMY VSTŘIK
No, čistě teoreticky by elektromobily a jejich nabíjení nemuselo být takový problém. Typicky jezdíme přes den a nabíjíme v noci. V noci je energie přebytek, takže by se možná místo přečerpávacích elektráren živily supernabíječky :-)
Avatar - KANKUNEN
26. 4. 2016 10:21
Re: PŘÍMY VSTŘIK
No hlavně by měla být navedena spotřební daň na elekrtiku pro akuauta.
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
26. 4. 2016 11:30
Re: PŘÍMY VSTŘIK
a proč jako? Právě naopak! Eletrika bez daně a fosílie zdražit 3krát aby sme se tý ropný nemoci konečně zbavili přeci. Kdo by nechtěl jezdit čistým elektromobilem? Takhle akorát šupácíčechácizemáci můžou jen závidět a plkat opaky aby si alespon nejak ukonejšili to svoje prachbídný zaprodaný ego ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 4. 2016 08:45
Re: PŘÍMY VSTŘIK
Vůbec bych se neobával, že to nastane ihned poté, co se elektromobily byť jen lehce rozšíří.
26. 4. 2016 16:03
Re: PŘÍMY VSTŘIK
No nejlepsi motory. Jake to bylo euro 2 nebo 3? V pripade dieselu to znamenalo ohnout koncouvku vyfuku smerem dolu. V EU3 mozna uz byl nejaky EGR v primitivni podobe ktery stejne kazdy zaslepil, protoze to slo jednoduse.
Pokud mel diesel v 1993 jeden deda na vesnici tak ok. Dnes kdyz ma diesel i blondina je treba s tim smradem neco delat. To samozrejme skodi motoru a spotrebe, takze konec spalovani se blizi.
26. 4. 2016 09:43
jedovaty NOx
britove otestovali 112 aut s euro6 v realnym provozu na jedovaty NOx a auta podle jedovatosti roztridili do kategorii A az H, kde A je nejmene jedovate a H nejvíce jedovate
výsledky:
- v první dvacítce nejmene jedovatých aut je 19 benzinovych a jen 1 naftove
- v kategorii A je 46 benzinovych aut a jen 7 naftových
- nejhorsi benzinove auto je v kategorii E
- v kategoriích F, G a H, tedy tech nejjedovatejsich aut, jsou jen naftova auta
- v poslední dvacítce nejedovatejsich aut jsou jen auta na naftu

[odkaz]

a ještě dodavam:
kategorie E odpovida euro3
kategorie F by nesplnilo ani euro1, tedy ctvrtstoleti starou emisni normu
a co teprve kategorie G a H????
Rozbalit vlákno
13
26. 4. 2016 09:55
Re: jedovaty NOx
Asi přejdu na CNG a bude klid :-)
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
26. 4. 2016 10:17
Re: jedovaty NOx
Skyactive 2.0i for everybody má nízký IQ to je špatný člověk vypadá to. Měl by se eliminovat aby nepůsobil na budoucí generace ;-) DEJTE MU VŠICHNI NEGÁČ !! >:D >:D >:-[] >:-[]
26. 4. 2016 10:11
Re: jedovaty NOx
Zapomněl jsi dodat, že ten nejhorší benzín byl moderní forďácký 1.0 třívál "eco"boost :no:
26. 4. 2016 10:24
Re: jedovaty NOx
ano, ten "skvely" fordacky trihrnek ...
ale ještě jedna zajimava skutecnost - jen 3 benzinove motory nejsou v kategorii A, tedy se jedna spis o výjimku.
u naftaku je spis výjimka ze jsou v A-cku
26. 4. 2016 10:30
Re: jedovaty NOx
JJ vyhrál cenu motor roku 2014 a teď si ve fordu připsali další zářez v podobě "nejškodlivější benzín" nového tisíciletí >:D
26. 4. 2016 10:40
Re: jedovaty NOx
Postupně jak bude pokračovat downsizing, tak se propadnou všechny benzínové motory. Zmenšování objemů a tudíž zvyšování vstřikovacích tlaků a zvyšování dodávky vzduchu vyšším přeplňováním (aby se dosáhlo stejného výkonu jako u velkoobjemového motoru) logicky znamená, že vzniká víc pevných částic (vysoký tlak a vysoká teplota jsou pro ně živnou půdou). Takže až přeměří všechny nové tříválcové litry od všech výrobců, tak můžeš vsadit boty, že popadají někam na úroveň toho Fordu nebo i níže. Prostě honba za snižováním CO2 logicky vede ke zvyšování NOx buď tím, že se nahrazuje benzín dieselem (ten má ty vysoké tlaky a tudíž přirozenou tendenci k produkci NOx) a nebo tím, že se benzín žene k větší účinnosti, ale to opět vede ke zvýšené produkci NOx. Prostě to politici nahnali do slepé uličky a nechtějí si to přiznat.
27. 4. 2016 21:44
Re: jedovaty NOx
Snaha sa cení, ale v tejto diskusii sú akékoľvek argumenty márne
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
26. 4. 2016 10:15
Re: jedovaty NOx
Britové veřejnost socky otroky poddaný prostě póvl museli nejak ukonejšit aby neplkal a dál kupoval vw a točil ekonomiku aby se bohatý a mocný mohli zavčasu zabezpečit ;-) Prostě něco nakecali stejnak to nikdo přeměřovat nebude >:D Navíc Británii exhalace ve městech dvakrát netrápí. To je deštová země, permanentně čerstvý čistý vítr z atlantiku (ne jako v Čechčiji kde fouká sajrajt od atlantiku filtrovaný ovšem Germánií >:D >:D >:D ) a permanentně tam OPRAVDOVĚ CHČIJE nikoli simbolicky jako v Čechčiji, kde pršet jen tak nebude a když neprší není voda ani čistý vzduch >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Blue Sun
26. 4. 2016 10:43
Re: jedovaty NOx
Emission Analytics, to je ta firma s dlouhodobými zkušenostmi jejího vedení z reklamy a marketingu? Jo, tak těm věřím úplně nejvíce...
Mají, mimochodem, velmi dlouhou tradici, od roku 2013. To jsou odborníci na slovo vzatí...
26. 4. 2016 09:54
Jsem zmaten a nechám se poučit: co vlastně znamená
zkratka TSI?
Rozbalit vlákno
5
26. 4. 2016 09:55
Re: Jsem zmaten a nechám se poučit: co vlastně znamená
Turbo Straight Injection
26. 4. 2016 12:12
Re: Jsem zmaten a nechám se poučit: co vlastně znamená
Stratified, ne Straight.
26. 4. 2016 13:10
Re: Jsem zmaten a nechám se poučit: co vlastně znamená
Teday vytváření "vrstvené " směsi, já právě myslel, že se od toho upustilo..
26. 4. 2016 14:59
Re: Jsem zmaten a nechám se poučit: co vlastně znamená
diky za osvetu, ja zil v tom, ze Straight, kdysi davno jsem na to narazil, ale podle vseho to vypada Stratifield.
Straight se mi ale libi vic a dava mi i vetsi smysl, navim mi prijde, ze to je i lepe vypovidajici
26. 4. 2016 22:00
Re: Jsem zmaten a nechám se poučit: co vlastně znamená
Nevšiml jsem si, že by někdo používal straight místo direct. Je to z FSI (Turbo-FSI zkrátili na TSI) a Stratified značí, že umí vrstvit směs, což je technika používaná pro spalování chudé směsi. Za nižší spotřebu však zaplatíš horšími emisemi.
26. 4. 2016 10:48
Z celeho clanku ...
Z celého článku som sa nedozvedel kde je ta výhoda vyššej efektívnosti priamovstrekov. Keďže vrstvené plnenie nik technicky nezvládol a chladenie zmesi vstrekom priamo do valca 10% výkonu isto nepridalo. Lebo pri rovnomernom plnení je zmes zmiešanina zo vzduchom dlho a ma časť zohriať sa.
Rozbalit vlákno
0
26. 4. 2016 11:12
Nechápu Euro 6
Moc nechápu co to má znamenat. Euro byla dobrá myšlenka, zhruba tak do Euro 4. Pak se z toho stal paskvil. Po zveřejnění dopadu norem euro 5 a budoucí euro 6 0,00 nic na životní prostředí mě udivuje, že se automobilky nevzbouřili. Evropa jako jedíná se snaži a ještě blbě o ekologii, zbytek světa na to kašle, dokud se to nesjednotí, je to jen buzerace normálních lidí. Ty taková auta stojí logicky větší peníze a celkový přínos pro planetu je zanedbatelný. Jedna zaoceánská lod vyprodukuje tolik emisí, co všechna auta v Evropě a to moc nekecám.... Na vejšce nás tuším učili co je to Ekologie a z čeho vychází. Pokud stála v minulosti výroba benzínového motoru cca 70 000 i s vývojem, tak dneska je to dvojnásobek,v bodoucnosti se ten trend bude jen zvašovat pokud se něco nezmění. To už s ekologii nemí nic společného, protože už jen ekonomomická část ekologie jde do kopru. O plýtvání energie na složitější a dražší součástky pro plánovanou nižší životnost motoru ani nemluvě. Já doufám, že se v dohledné době něco změní,protože to co se potichu kolem nás děle je do očí bijící a kdo to nevidí a neslyší tomu problému jen pomáhá. Jednoduché benzínové turbo je naprosto v pořádku, pořádná atmosféra je taky v pořádku, zbytek nemá pro osobní dopravu smysl. Když chce někdo být ekologickej na may at si koupý LPG, nebo CNG, emise téměř nulové. Jednoduché řešení se ale jaksi nenosí :/
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
26. 4. 2016 11:32
Re: Nechápu Euro 6
:yes: :yes: :-!
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 4. 2016 08:49
Re: Nechápu Euro 6
Určitě na tom něco bude. Ono když půjde člověk do důsledků, zjistí, že spousta ekologických záležitostí je zároveň energetickými žrouty a jsou tedy antiekologické. Vzhledem k provázanosti všeho a všude to ale asi nikdo nedokáže nikdy přesně spočítat.
27. 4. 2016 11:33
Re: Nechápu Euro 6
Najde se tu pár lidí, co dokáží zapojit rozum a pak se najde dost těch, co z nějakého důvodu nesouhlasí,ale nenapíši co je k tomu vede, tím diskuze ztrácí smysl... Spočítat vše jde velmi těžko,ale ty základní věci se spočítat dají a myslím že pár společností je spočítaný mají. Bohužel je to tak, že peníze jsou vždy až na prvním místě a pokud jim je někdo zaplatí, nebudou to řešit, jinak si nedovedu vysvětlit přístup automobilek. Ono na jednu stranu se snažíme snižovat emise a tím i spotřebované palivo, na druhou stranu zvyšujeme daně aby se rozdíl ve spotřebě a výběru daní nezměnil, nebo i zvýšil. Nebudu se pouštět do nějaké sáhodlouhé analýzy, nemá to tady moc smysl, kdo mi rozumí, tomu nemusím nic vysvětlovat :-)
26. 4. 2016 11:37
Kritizovaná F1...
...ukázala opravdový přínos k zřejmě poslednímu evolučnímu kroku spalovacích motorů jako hlavní pohonné jednotky v osobních vozidlech.
Asi málokterý fanda bude řičet nadšením nad ztrátou úžasný zvukový kulisy, která vrchol motoristického sportu doprovázela, ale asi těžko zpochybní, že jejich technologický přínos pro běžná vozidla bude mnohem větší než tomu bylo u předchozích jednotek.
Zážehové motory v F1 za dva roky zvýšily svou účinnost ze 40 na 47%, což je fantastická hodnota.

Popis použité technologie je velmi dobře k dispozici na: [odkaz]

Do doby totální elektromobility (což nebude tak jednoduchá věc, jak se nám tu různí McKvakové, Bereniky a Kharlové - tedy jedna osoba - snaží namluvit...) je stále prostor na vývoj.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
26. 4. 2016 13:16
Re: Kritizovaná F1...
F1 hlavně ovlivnila životnost běžných motorů, už to tak je šul nul. Kdysi měla F1 motor na jeden závod a běžná produkce měla životnost motoru na celou dobu životnosti auta.
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 4. 2016 08:54
Re: Kritizovaná F1...
dfens nedávno psal, že životnost motoru je uvažována téměř stále stejně jako kdysi. Obecně cca 300 - 360 tkm pro benzínové a 400 - 500 tkm pro diesely = cca pořád stejná jako vždy. Nemám problém tomu věřit. Co motory zabíjí je dle mého názoru lidská blbost (dříve bylo zažité pravidelně kontrolovat provozní kapaliny apod., dnes to dělá u nového auta mizivá promile uživatelů) a natahované servisní intervaly kvůli fleetům.
26. 4. 2016 11:48
1991
Mitsubishi sa prave pred par hodinami priznalo ze manipulovalo testy o spotrebe uz od 1991. Tie ich GDI mozno nebudu az take efektivne :-)
Rozbalit vlákno
1
26. 4. 2016 12:29
Re: 1991
Neviem ako mitsubishi, ale napr. s BMW s priamovstrekovym 3litrovym motorom N53 sa da jazdit vyrazne za menej ako s jeho predchodcom N52 (liter dva co uz nie su iba jednotky percent), takze tam je rezim viacvrstveho spalovania a prinos voci spotrebe badatelny dost.
Problem je, ze tych usetrenych par korun vynasobených 10x clovek nasledne vrazi do vstrekovacov, HPFP cerpadla, NOX senzoru, dekarbonizacie sania, nedajboze do NOX katu, idealne skratit interval vymeny oleja na 10-12000km + preplach zakazdym, jazdit na premiovy benzin bez/s minimalnym obsahom siry, a obcas tomu treba vymiest sadze a sem tam zajst na dialnicu kvoli regeneracii NOXka.

Sam jazdim taketo auto skoro 4 roky a spotreba v minimalnej zatazi na okreskach s 3l benzinovou atmosferou, 4x4, a hydromenic. automatom v aute vaziacom viac ako 1,6t s vodicom je az neuveritelna. Ale uzil som si svoje s nudzovym rezimom a hladaním konkretnej zavady (pomohla az vymena vsetkych vstrekovacov - auto malo najazdenych realnych 80000km vtedy) takze udrzba nebola za 5 korun.
26. 4. 2016 13:03
Ještě poznámka k vrstvené směsi u benzíňáků
V osmdesátých letech byla snaha o spalování extra chudých směsí (s lambda větším než 1 - viz článek). Ty mohly být spalovány zejména při částečném zatížení, které tvoří většinu doby provozu automobilu, ale při velkém zatížení by se musela směs obohacovat. Pro exra chudou směs se vyvinulo víření směsi spolu s vrstvenou směsí (bohatší pro zapálení u svíčky - prohořívání extra chudé). Emisní předisy však pokračovaly rychlostí, které vývoj takových motorů nestačil, a proto se přikročilo k trojcestnému oxydačnímu katalyzátoru s trvalou funkcí CO, NOx, HxCx (CO2 se ještě nesledoval). Aby katalyzátor trvale fungoval, musela být trvale spalována stechiometrická směs (lambda = 1). Směs se tedy obohatila - a spotřeba vzrostla. O tom už článek.

PS: Trvalé hlídání stechiometrické směsi je nutné samozřejmě i u přeplňovaných benzíňáků, a to je - vedle vyšší výstupní teploty plynů z motoru do turbíny - druhá hlavní složitost proti dieselům pracujícím s přebytkem vzduchu - složitá regulace turbo dmychadla.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 4. 2016 08:56
Re: Ještě poznámka k vrstvené směsi u benzíňáků
Vážně tomu nerozumím. O automobilech a jejich technice toho očividně víš spoustu :yes: Ale to věštění jízdních vlastností z fotek tomu vyloženě škodí :-(
27. 4. 2016 09:07
Re: Ještě poznámka k vrstvené směsi u benzíňáků
Děkuji za poklonu - není to tak zlé.

Není to věštění. Postavení podvozku v zatáčce je základ. Ukazuje mnohé. Je-li dobré, oddaluje např. i vliv horšího poměru rozložení vah na nápravy atd., atd.
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 4. 2016 10:03
Re: Ještě poznámka k vrstvené směsi u benzíňáků
Já rozumím, že ideální kinematika náprav a geometrie je taková, aby pokud možno za všech okolností zajišťovala, aby kolo bylo v kontaktu s vozovkou ve správném úhlu. Jenže.

1. z fotky nejde dobře poznat, zda-li se při/těsně před manévrem brzdilo, auto najelo na rygol, řidič vyváděl psí kusy. Mám krásnou fotku bývalého auta, které je zachyceno těsně po skandinávci přes obrubník a vypadá v té zatáčce jako Stephen Hawking... přitom mělo podvozek výborný.
2. silnější stabíky či krátký zdvih tlumičů u sportovních verzí logicky vede k větší ochotě kola v křivých zatáčkách putovat do vzduchu. A snad se nebudeme přít, že Clio RS, které s primitivní vlečkou vzadu rádo zvedá zadní vnitřní kolo, je podvozkově mnohem rychlejší a schopnější, než třeba Tipo s chodem tlumičů dlouhým jako 14 dní, díky kterému možná bude mít všechna kola v kontaktu s asfaltem, ale žádné zázraky od něj čekat nelze.
27. 4. 2016 10:59
Re: Ještě poznámka k vrstvené směsi u benzíňáků
To ti určitě nezpochybňuji.
Přesto - zkus sledovat srovnatelné a časté: auta v normálním provozu na normální silnici (ať z chodníku nebo ze svého auta před sebou). Rozdíly jednotlivých typů se ti ukáží a onen obecný fyzikální základ postavení podvozku se ti složí. Začneš vidět špatné tendence už při malých rychlostech.
Začne to pro tebe být zábava a možná ti vyvstane i potřeba najít si technickou automobilovou knížku, aby sis mnohé dále ujasnil.
Avatar - Enthusiastic.driver
28. 4. 2016 07:51
Re: Ještě poznámka k vrstvené směsi u benzíňáků
Technická skripta po kousíčkách studuju, protože mě to zajímá, ale pochybuju, že za svůj život dokážu vstřebat víc, než pouhé úplné základy. Ale všechno nejraději sleduju zpoza volantu v autě, které řídím... akorát to není moc vidět, jen cítit... ;-) a třeba tady tahle nahrbená hrůza [odkaz]
je naprosto geniální záležitost, která na okresce (a ne zcela hladké) dokáže držet krok s nesmyslně silnějšími soupeři. Přestože podle fotky by to měla být učebnicová mizérie... A když z toho člověk vysedne, tak mu je celkem jedno, že se tomu vnitřní kolo zvedá a vnější až moc přechází do pozitivního odklonu, protože v Dieppe to tak prostě naladili a funguje to neskutečně :-)
26. 4. 2016 13:43
Diesel???
"...Diesel, ale bez detonačního spalování..."

A ono existuje aj diesel s detonacnym spalovanim??? >:D
Rozbalit vlákno
2
26. 4. 2016 13:49
Re: Diesel???
Někteří si to skutečně myslí a dokonce se budou i dohadovat. Už jsem tu jednu takovou delší diskuzi vedl. Některým možná jen nedochází implikace z hlediska rychlosti šíření plamene.
Avatar - maxi!
26. 4. 2016 18:08
Re: Diesel???
asi len tak potichu blafne, bez detonacie! ;-)
27. 4. 2016 14:00
Hm
Takže kdyby někdo dokázal přepsat software motoru, aby si nedělal hlavu s oxidy dusíku a tím katalyzátorem a využíval stále vrstvené spalování, tak by ty motory byly ještě navíc i extrémně úsporné. Tož to zkusím někoho takového najít.
Rozbalit vlákno
1
1. 12. 2018 00:21
Re: Hm
Taky jsem to měl po zakoupení Volva V40 s motorem GDI v úmyslu předělat software.
Ale nenašel jsem nikoho, kdo by toto přenastavil. Japonská verze v režimu vrstveného spalování fungovala i při vyšším zatížení motoru - a to pouze, že neměli tolik síry v palivu.
A nakonec jsem zjistil, že na dálku jedu stejně většinou v režimu chudý směsi a tak to moc nežralo. Podle způsoby jízdy mezi 6-7 litrama. A žádný závady moje GDI nemělo - a to jsem ho prodával s 260000 najetejma km.