V prvním díle jsme se zaměřili na rozvodové řetězy obecně a řekli jsme si, kde může vznikat opotřebení. Ve druhém díle se podíváme na konkrétní příklady motorů, s jejichž rozvodovými řetězy si majitelé aut i jejich výrobci užili své.
A s timto srotem chce Skoda udelat diru v USA? V Evrope se Skode dari jen proto, ze jsou tu lide z VW vysr.ni. V USA toto ale neplati, takze jak se tam asi Skode povede? To jako, ze se Amik podela s 10x prezvejkany palubky nebo z prelepenyho znaku vw-skoda nebo z tohohle vysypanyho motoru nebo skakajiciho podvozku?
Spise se divim, ze se lide nepouci a znacce, ktera neni schopna vyrobit neosizeny motor se nevyhnou i v Evrope.
Ono to s tim vstupem do USA nebude asi tak horky. Spise asi pujde o to si udelat reklamu, aby se o Skode mluvilo, jako o znacce ktera chce dobyt svet. V hospode se pokeca, jaka ta Skoda je super znacka, ze se z ni urcite Amik po.... a je splneno >:-[]
Proč motáš dvě věci dohromady? Řetezy nepraskají, ale přeskakují (tedy v drtivé většině případů). Na to jsem poukázal a zcela pravdivě. Že to někdo není ochoten pochopit, je jeho vlastní hloupost a boj.
Dále se taky jedná o problém, který je 5 let vyřešený. Což mnozí opět, asi z toho důvodu, že je zde drtivá většina bazarových kovbojů, nejsou ochotni pochopit.
Normální zákazníky to nezajímá, protože ty auta už dávno nemají, třeba ti firmení je již stihli skoro 2x vyměnit za nové. Takže divení se nad prodeji VW group, je ukázkou vlastní pozice při výběru vozu.
Ještě si zapoměl olejvou kauzu VW s TSI, kdy ty motory braly asi 3 litry oleje během intervalu. A v USA a v anglii to museli hoši z Koncernu spolek předražených podvodníků měnit v záruce >:D >:D
Na těchto případech je jasně vidět tvoji osobní hloupost. Tady se mluví/píše o problému, ale ty do toho zatáhneš úplně všechny motory a všechny se potkají (s "roztrženým řetezem") a všechny berou "3 litry oleje".
A řeknu ti tajemství, není tomu tak. Ty případy samozřejmě jsou, ale rozhodně to neplatí úplně o každém motoru.
Pokud je dobrý každý 5tý motor, stojí ta konstrukce obecně za kulové.
Smůla.
Prostě TSI sou poruchové a špatně udělané, navíc měly nevhodný interval výměny oleje. Že ty rok, dva staré se zatím nesypou - uvidíme za další 3 roky, pak si povíme jestli to konečně vychytali.
Tvoje obrana koncernu je hezká, ale bohužel.... píšu fakta. Najdi si diskuze na škoda, vw, audi, seat klubech a zajdi si do servisu za mechaniky. Třeba prozřeš.
Vysvětli mi, proč mi firemní Leony 1,4TSI vydržely leta provozu a bez dolévání oleje? Schválně zdůrazňuji firemní, nedělám si iluze, jak je o ně pečováno ;-)
Ak ti Mazda hrdzavie po 4 rokoch, tak sa k nej spravas ako absolutny, sorry za vyraz, prasak.
S Mazdami mam skusenosti od modeloveho rocnika 1996 az po 2016, a s hrdzou nemala problem ani jedna - 323F, 323, 626, niekolko 6-tiek, niekolko 3, jedna 2. A to su medzi nimi kusy s 250-500 tisic km.
A to je ukázka čeho? Pouze rizikovosti takové investice, která nesplňuje interní koeficient pojišťovny. Prostě by na tom nevydělali. A ač se ti to může zdát, pojišťovna není charita, ale tvrdý velice výnosný byznys.
Stejně jako pojišťovny nepojistí dům, který prodělal povodně, nicméně to neznamená, že ještě někdy bude vůbec vytopený.
Podívej se na prodeje VW. To se pak nemáme o čem bavit. Prostě to reálné zákazníky nezajímá.
Stejně tak je nazajímá nějaká "deiselgate". A to je právě ten rozdíl mezi touto zdejší virtuální realitou, kde je každej "upřímnej, čestnej, poctivej" a mezi reálným životem, kdy na ty "přídavný jména" není nějak čas...
Tu je pořád nějaká mantra fleetu. Většinou ten, který se o tom snaží "zasvěceně" vykládat, o tom ví pověstný velký kulový.
Každý pořádný fleet manager přesně ví, co ho kolik stojí a má se chovat tak, aby firma dokázala na fleetu ušetřit resp. neprodělat. Takže ne, že by jim to bylo jedno, mají to velice dobře spočítané. A pokud jim to vychází stále dobře (nejlépe), tak nemají potřebu něco měnit.
Předpokládám, že to nevíš, ale když si chceš pojistit třeba poměrně drahé sportovní auto, tak u většiny pojišťoven vůbec neuspěješ, a kde uspěješ, tam to přijde na pořádný balík. ;-)
"Proč motáš dvě věci dohromady?"
Poukazuji na to, ze skody napachane spatnym designem VW nikdy nevzalo za sve jako duvod pro recall a zarucne neopravilo vsem postizenym.
Ja VW auto kdysi mel, uz nemam a mit nebudu. :-!
"Normální zákazníky to nezajímá, protože ty auta už dávno nemají"
A to je jako kdo ten normalni zakaznik? :-!
Protože svolávací akce se dělají jen z důvodů, které by mohly vést k ohrožení života nebo životního prostředí. Tím, že nenastartuješ motor, opravdu ničemu neuškodíš (tedy pokud tě z toho netrefí šlak).
Normální zákazník je pro automobilku ten, který u ní kupuje pravidelně auta. Stejně tak je normální zákazník autobazaru, ten který v tom bazaru kupuje ojetý auta.
Zvolavacie akcie sa robia, aspon u slusnych automobiliek, vzdy, ked je ohrozena normalna prevadzka vozidla ci komfort majitela. Niekedy staci malo.
Mazda 3 mala napr. zvolavacku kvoli hadicke, ktora sa mohla odriet pri dlhodobej jazde vysokou rychlostou po nespevnenych cestach. Nebol znamy jediny pripad, ze by doslo roztrhnutiu hadicky, nebodaj ze by doslo k ohrozeniu zivota. Skratka na to prisli, zvolali auta a hadicku skratili.
Pri MPS 6 bola zvolavacka, ktora sa tykala tusim 6 aut celosvetovo - pretoze na 6 turbo jednotkach bola z vyroby chyba.
Rozdiel je v tom, ze Mazda je firma, ktora vyraba auta. VW je firma, ktora vyraba predajne jednotky.
Este nieco vypot, nech sa zasmejeme. Retiazky - zvolavacka nebola. Pretoze by to bolo sakra drahe a stale nie konecne riesenie. O kruzkoch ani nepisat.
Keby vsetko islo sudnou cestou aj v EU, tak VAG skoncil.
Posledné roomstre mali 1 generáciu TSI až do konca svojho života a slovo "vyriešené" je hodne nadsadené. Máme týchto vozidiel v autoparku dosť a bez ohľadu na rok výroby sa reťaze a napínaky pravidelne menia. Aj posledné kusy chraštia popár tisíc km a sú menené na záruku. Mimochodm môj kus má 4. reťaz (1 x nová, 2x záruka, 1xpo záruke napínak a reťaz) - na 130k km celkom slušné množstvo. Iné závady nebudem vypisovať, bolo by to x tý krát dookola. Závady sú identické naprieč všetkými vozidlami bez ohľadu na rok výroby......
Je prakticky jedno jestli retez praskne nebo preskoci. Dulezitej je dusledek. Skodovka ten problem sice resila ale pro kupujiciho ojetyho TSI. Je to celkem velka nejistota jestli auto bude nebo nebude fungovat. Mysleno jestli uz ma modifikovanou rozvodlvou sadu. Jasny je mozny rozvody u nove koupenyho auta vymenit ale napr u 1.8 TSI ktery by se me osobne libilo to pry prakticky nejde. Aspon ze novy auta od 2012 nahoru jsou uz v pohode.
Kdybys o těch motorech něco věděl, tak se tak debilně nezeptáš.
Je tam čidlo pootočení klikového hřídele, které při nestandardním signálu vypne motor. Takže se ani nemusí nic stát, pokud to skočí třeba o zub.
Akorát že u většiny těch co to přeskočilo sou ohnutý ventily, někde se to potkalo i písty, když jim chytráci v servisu nakukali že písty OK, že stačí "udělat vršek" a nezkontrolovali to pořádně, většinou kroužky KO, začlo to žrát olej a dělalo se znovu.
A jak to přeskočí o víc zubů, tak není vjimka že je KO vačka nebo i hlava.....
Já jsem 1.2(1.4) TSI sháněl do stavby. Podle toho, jak o nich lidi mluví na diskuzích, se jich zákonitě musej válet hromady v popelnicích u každého autorizáku. A víš ty co? Nesehnal jsem ani jeden. Takže pro mě jsou to jen kecy, že někdo vyměňoval celý motor.
Aurotizák pokud je motor KO v záruce to vrací přece do mateřskýho závodu na posouzení.
A kolik lidí si dá opravit potkanej motor po záruce v autorizáku a ještě jim ho tam pak nechá. Srandisto >:D
Jaký motor v záruce? Problém je starý 5 let. To už žádná záruka u koncernu neplatí. A na starý motory už vůbec ne.
Ten motor si klidně může vzít domů a klidně ho potom prodat třeba na aukru nebo jiném inzertním serveru.
Ale nejsou, opakuji, nikde nejsou (a nikde nebyly).
U posouzeni to nekonci, nasledne se motor renovuje a v programu "profesionalne renovovanych" soucastek se bud prodava zakaznikum za nejake mensi penize nebo v kulanci.
Samozřejmě, já jen poukazuji na to, že dle diskuzí, těch motorů musí být všude mraky a plné šroťáky.
A znovu opakuji, není tomu tak. Drtivá většina se poměrně jednoduše opraví a jede se dál.
Ty v záruce koncern sešrotoval nebo opravil, ty po záruce tam skoro nikdo nevezl když to každej opravuje za třetinový ceny u Lojzy v garáži a z díly z vrakáče nebo aftermarket díly.
Hele, ty a tobě podobní jste tady od začátku toho problému hlásali, jak se to sype a kolik lidí vyměnilo celý motor a jak za to všeci platili nehorázný sumy.
Takže jsem pojal naději, že si ten potkaný motor zkusím sehnat do stavby za nějaký bakšiš někde v servisu. Vždyď na diskuzí všichni tvrdili, kolik jich bude.
No a realita je taková, že co je v záruce, se nikde neobjeví (to stáhne a zaplatí škodovka) a co je po záruce, tak se to poměrně jednoduše opraví a jezdí to dál. Sehnat ten motor, ať už více či méně poškozený, se prakticky vůbec nedá (nedalo).
Prostě to jsou ty vaše "urban legends".
Přece lidi ty motory nezahodí, žiješ v Česku. Tady na to lidi nemaj. Tady se to splácá a opraví, co ndje, koupí se motor z vrkaoviště, vymění a jede to dál
Nejsou protože je všichni vykoupili na ty opravy a ty co opravit nešly sou dávno v peci >:D
Na O1 SDI taky nešla sehnat na vrakáči převodovka.....když jo, blyo levnější jí nechat repasovat.....čím pak to asi bylo...
dobry den skoda servis
dobry den tady jelito
co pro vas muzeme udelat
potrebuju motor
jake mate vozidlo
zadne
musite mi sdelit WIN
nemam
tak to vam motor nemuzeme dohledat
ale ja chce ten co se vam vali v popelnici.
pane jak ze se to jmenujete?
Jinak kámoš jel ted pro oktávka do chorvatsku. Pán tam na dovče tuknul do jinýho auta, vše ok, airbagy envylítly, chladiče ok, nic neteklo, jen plasty a světlo. Pán že to dojede. Ujel 20 a ruply držáky motoru a Koooooneeec.
Fakt kvalita >:D při bouračce kde se nepoškodí chladič rupnou držáky >:D >:D
No, tak když si pán "odborně" posoudil stav vozu po nehodě, čistě jeho věc. Že to udělal blbě, to je opět jeho chyba. Jen ty máš teď jasno. Neboli variace na téma - po bitvě každej generálem. >:D
Mne nie, ja som sa toho oooo ... obskurneho auta uz zbavil.
Preco sa staram o susedov a znamych ? To co zasa potis ? Ona ta naasraatost sa prejavi pri beznom styku. Takze tvoje arg su mimo, ako cely prejav.
A třeba z diskuze z tebou velebených Northstarů:
"Northstar! Tons for sale with "blown head gaskets" What really happens is the threads that anchor the headbolts corrode. The head lifts away from the block. Cost to repair properly is more than the car is worth. Usually happens anywhere from 80K on. As I understand they made improvements in the threads in '00 and another "fix" in '04' My old '99 DeVille was the nicest car I ever owned, but I would never own one again unless the owner can show the engine was properly repaired IE: threads drilled out and bolts replaced with studs. Mine let go at 110K. A friend has an older ('95) DeVille with 4.9. It is much more reliable but the car is not as refined. He is having problems with oil pressure, but that could be electronic. Fuel economy is nowhere near the Northstar."
Northstar není bezcyhbný, je to na svou dobu velmi moderní motor a vyžaduje pravidelnou a dobrou údržbu, pokud jí nemá, objevují se tyto problémy.
Nikde sem nepsal že Nortshart je nějaká špička spolehlivosti, ačkoliv v ČR jich nejvíce odešlo díky instalaci LPG. S tím Nortshstar moc nekamarádí. nicméně ten motor už se nějaký pátek nevyrábí.....
Náhradou sou smallblocky 6,2 V8 a ty sou nezničitelné.
Myslim, ze v prvnim dilu byl priklad Nissat Micra, ktery mel problemy s retezem, myslim ze jeste v dobach pred TSI, takze mozna prvni z modernych motoru, proslavenych retezy. Pionir.
Chytrej stát jo? >:D
Hyundai dostal pokutu v USA, v Evropě taky, takže to vypadá čistě na vyřizování účtů na politickou objednávku ve stylu "když vy nám, tak my vám taky".
Čus, mám O2 1.4TSi, takže myslím, že mám k tomu vcelku co říct. Auto staré 7 let, 140 najeto, ve 120 měněny rozvody. Na jednu stranu poněkud opruz, na druhou stranu akorát pár desítek tisíc km před výměnou chvilka rachtání při startu, pak rozsvícené "kuře", účet za 12 v autorizáku a teď to zas jezdí pohoda. Nevím, asi ostatní kubatury naprd, ale u 1.4 žádné drama.
Já nevím no, já bych chvíli rachtání a pak rozsvícený kuře za drama celkem považoval, pokud je to systémová chyba. Pokud to bereš jako normální, tak OK.
Ja mám BMW 120i, 8r, 200.ooo a nic jsem neměnil, Taky žádný drama :-! A myslím si, že o tom to je.. rozumný člověk, který je v obraze si riziko poruchy TSI zahrne do kalkulace nákladů a případně zvolí jiný vůz. Psát, že to, že se motor musí opravovat kvůli konstrukčním problémům je vlastně v pořádku mi připadá trochu na palici.
Můžeš to uchopit z více pohledů. Normální to není, optimální určitě také ne. Na pochvalu už vůbec.
Na druhou stranu, proč ta dramata.. Škoda je běžná značka s průměrnou kvalitou (resp. v něčem lepší, v něčem horší), z mého pohledu ne extra drahá, cena nového auta byla kolem 400, problém je opravitelný za 12, tj. za cenu plánované výměny rozvodů u ostatních značek.
Pokud bych v té době dal 400 třeba za zde chválené Japonce, tak jezdím hodně pomalou 1.6kou se stejnou spotřebou za stejnou cenu - ok, s plánovanou výměnou rozvodů.
Btw. nějaké chyby prý nadělalo v historii i BMW a určitě to nebylo u aut za 400 ;)
Problem je opravitelny za 12t ? Na ako dlho ?
Ked jeden kradne (VAG), tak budes ukazovat na druheho co kradne este viac (BMW)?
Krasna logika dnesneho spotrebneho sveta.
Susedka menila retaz na 1.4 TSI uz po 24 tkm - caste starty po meste.
Kolega novy motor 1,4 TSI TWCH pri 12tkm - ohnuta ojnica.
Clovece, ked tak dumam, ja nepoznam nikoho kto by nemal problem s TSI (dokonca s VAGom). Ano, asi zijem v divnej zone Reichu.
Ked ta auto necha 800 km od baraku v zime a v noci, potom budes inak kvakat.
Já tsi nikdy neměl. Má sestra ovšem ano. Nicméně, pokud čekáš, že se jí motor potkal, tak tě zklamu. Auto jezdí bez jakýchkoliv závad už asi pět let. ;-)
Presne tak, firemna Octavia 1.4 TSI, r.v. 2010, 2x menena retaz, 148 000 teraz najazdene (tesne pred predajom), odisla mechatronika, opravy dokopy cez 3500 E za 3 veci... nech sa paci... Dalsia O 1.4 TSI, firemna, 1x menena retaz, mrtva DSG... opät... nech sa paci... ale nie, problemy s TSI nie su; a posledny pripad, teraz akurat na odtahovke, dalsia O 1.4 TSI, problem s retazou... nieeeeeeee, vsetko je super... moj nazor - kto si kupi TSI motor, je postihnuty, hlavne z bazaru...
A vrchol vsetkeho - predajcovia VW (3 rozne kusy) mi ako sukromnej osobe stihli "zahlasit" pred predajom - 1.4 TSI 110 KW zerie olej, nekupujte to, zoberte si radsej 92 kW verziu v Golfe VII alebo Leone ST... urcite nie 110 kW... mame na to same staznosti... strasne to zerie olej...
Tak o com tie motory su? Je to jednoduche: O NICOM !
jossalito - homo sapiens skryvajuci sa za nick vo svete virtualnej reality milujuci koncern a vsetko co z neho vypadne, co ho reprezentuje, nevidiaci chyby, nehladiaci na skusenosti okolia, neveriaci nikomu, kto ma iny nazor, popierajuci realitu a hlavne - HLADAJUCI MOTORY PO SMETIAKOCH AUTORIZOVANYCH SERVISOV...
Tak damy a pani, toto je ten pan, ktory miluje auta a dokazal "vypotit" cez 18 000 prispevkov (nutno dodat 99 % z nich scestnych) na tomto serveri. >:D
Zrovna silnější verze jsem měl v Leonech, bez problémů, jak verze 103 tak 110kw. Všechny FR výbava a MT převodovka. Na jednom z prvních kusů povrzávalo obložení C sloupku a novější měla prvních cca 10kkm tužší spojku, která pak nějak povolila. Na to, že to byly firemní vozy se pouze u obou do 100kkm měnily vyjma náplní a filtrů jen destičky.
Nemám důvod si vymýšlet, přešel jsem s vozy k Fordu na nová Mondea.
92 aj 110 sú rovnaké motory. A sú bezproblémové, takže tú prípoviedku si si vymyslel. Ale bo ani nechápeš, že teraz sa predávajú iné TSI, ako tie údajne firemné o ktorých píšeš, a ktoré si si asi tiež vymyslel. Na firmu príliš veľa benzínu :))
Skyactiv od Mazdy majú tiež problémy so spotrebou oleja, ale jazdí ich tu málo, takže a na to kašle. Podobne ostatní výrobcovia....
Jen malý dotaz. U BMW se nemění v pravidelných intervalech rozvodový řemen ? Nebo jak tam jsou rozvody řešené ? Řetězem ?
Měnit řemen po 120.000km mi nepřijde nic tak neobvyklého, snad jen by mi u TSI vadilo, že jsem si koupil motor s bezúdržbovým řetězem, který jsem v době koupě předpokládal, že měnit nebudu muset.
s kolegou v práci jsme se o tom bavili,že je paradox že v manuálu k vozidlu se nedoporučuje zastavit vozidlo ruční brzdou po dlouhodobém brždění ,platí pro kotoučové brzdy vzadu. Dále se nedoporučuje zastavit vozidlo zařazením rychlostního stupně ...
Jak mám v dané situaci zastavit vozidlo proti pohybu >:D
To bys musel něco vědět o konstrukci brzd a důvodech.
Případně, pokud ti technika vozu nic neříká, přenechej rozhodnutí v tomto případě někomu, kdo bude tušit, jak s tímto problémem naložit. ;-)
Takže článok sa dal zhrnúť asi takto, pokiaľ sa nemýlim:
1. ak si kúpim staršie auto z koncernu VW roku 2013 a novšie, tak by som problémy mať nemal.
2. BMW so štvorvalcovým benzínom nekupovať vôbec - ani ojazdené, ani nové... :-)
Teda ten Josalito, no to je koncernobijec, to jeden žasne. >:D Jako jasně, někteří zde přehánějí, ale ty TSI fakt problémové jsou a pro koncern to není dobrá vizitka.Jednoho mám bohužel taky doma.Člověk chce jezdit a ne preventivně měnit díly motoru, to je prostě opravdu k tvrdé kritice a ne to zde hloupě okecávat. :no:
Já nikde netvrdím, že ty problémy nejsou. Já jen tvrdím, že jich není tolik, jak tady jeden Slovák vykládá žvásty o 100% poruchovosti a ani opravy, nejsou ve většině případů nijako extrémně drahé či neřešitelné.
Já TSI nemám, nikdy jsem neměl a ani ho neplánuji kupovat.
PS: Zkus si podumat nad tebou zmíněným pojmem "koncernobijec". ;-)
TSI řady 111 byly prostě hromadou šrotu a byla jen otázka, jestli dřív odejde turbo nebo rozvod.
Ve výjimečných případech odešlo oboje současně.
Pravděpodobnost takového vývoje byla asi 95%... existence jednotlivých kusů, které tomuto osudu unikly tak není vyloučená, ale není statisticky významná.
Copak, to se může stát... to neuvěřitelný je, jak dlouho se tyhle motory prodávaly, jak servisy přistupovaly k reklamacím a jak se kořenová příčina okecávala a sváděla na dodavatele a kde co, kromě přiznání konstrukčních chyb.
Řada 211 je nepochybně lepší, což je snadný, uvážíme-li, jak moc byla 111 špatná... jestli je opravdu dobrá se teprve ukáže.
Myslím, že turba jsou spíš (častěji) vinou majitelů.
Na rozdíl od konstrukčně vadných (poddimenzovaných, česky oje.baných) rozvodů, napínáků, a pístních kroužků. Naštěstí rozvody a napínáky jsou řešitelné za velmi rozumný peníz, což v žádném případě neplatí pro konstrukční vadu "pístní kroužky", kde se neojebané kroužky dají dát jen na nové písty a (!!!!) písty jen na novou ojnici.
Ale udělat z principu motor, který potřebuje velmi řídký olej kvůli turbu a vybavit ho hydraulickým napínákem oleje, to je prostě neuvěřitelný. Buď autor neměl rád lidi, byl po strašné opici nebo to byl první motor, co zkoušel a byl vyučenej čalouník.
Když použiješ řídký olej, co vyhovuje turbu, pak přeskočí rozvod... když použiješ hustší olej, který umožní správné napnutí řetězu, tak zadřeš turbo... no a k tomu přidej, že pokud dodržíš výměnný interval výrobce, to jest long life olej a výměnu po 2 letech nebo 30tis km, tak je to skoro jedno - zničíš oboje.
Neuvěřitelný.
A značkový servisy jsou v pohodě... zlaťáčky se kutálí, směrem k nim, pochopitelně. A prodejce mi byl schopen a ochoten vnucovat Yetiho s TSI řady EA111 ještě po prázdninách roku 2014.. a ani se u toho nečervenal!!
A ujišťoval mě, že už je to motor úplně v pohodě... no hnus, velebnosti
Long life mají všichni, nejen VW, a je to dobytkárna. Nevím, proč bych měl mít pravdu jen napůl- chyba je evidentně v napínáku. Který nedokázali udělat pořádně ani po x modifikacích.
No, pravdu máš napůl....s tím olejem. Konstrukčně samozřejmě lze zrealizovat hydraulický napínák, který bude řádně fungovat i na řídký olej.
Jinak odmítám jakýkoliv motor, který potřebuje jiný servisní zásah než výměny oleje dejme tomu minimálně 200 - 250 tis. km, lépe 350. Bohužel se tím odsuzuji k jízdě v youngtimerech.
Dělají to všichni výrobci dnes záměrně, tak nechápu, proč se tu většina zdejších diskutérů u těchto článků tak rozčiluje a hází špínu z jedné značky na druhou, dělají, jako kdyby to nevěděli a jen se nesmyslně hádají. Základní problém je úplně jinde. Auto po záruce vyhodit a koupit nové. Tak to chtějí dnes výrobci.
Proto se raději do těchto marných a zbytečných přestřelek pouštím jen výjimečně. :-|
Mám služební 1.2, 77kW, řadu 111, najeto 200.100km. Rozvod měněn v záruce při 25.000 a následně preventivně na 85.000km. S vozem jinak není žádný problém. Zdůrazňuji žádný. Podvozek 100% originál. Akorát před 2 týdny jsem musel poprvé za celou dobu dolít 1/4l oleje těsně před jeho výměnou.
pro majitele xindlvagnu je tezke v diskusi priznat ze jsou s autem problemy. to je stejne jako priznat ze mu stara pr*ca jinde. proste nepriznaji ze jsou * nebo parohaci. tebe omlouva ze jsi z tech co s tim jezdit musi.
Co to tady plácáš za nesmysly ? Jsem rád, že můžu s tou Octou jezdit. Nechápu, co by mi na tom mělo vadit. Samozřejmě, že Jaguar by se mi líbil víc, ale Octávku s tímto motorem rozhodně nepovažuji za něco ostudného a neodpovídajícího mým potřebám. Je jasné, že kdybych jezdil pravidelně >5000km/měsíc, tak bych asi škemral o něco silnějšího. Trvám ale na tom, co jsem napsal. Doposud žádný problém. Na podvozek není šáhnuto, nikde nic nedrnčí a motor šlape jako hodinky. Spotřeba za celou dobu provozu (vše pečlivě zaznamenáno na spotreby.cz) činí 5.78l/100km. Já to vše píšu ne ani tak jako reakci na Tebe, ale aby taky na diskusi mezi většinou těch mnohdy ničím nepodložených zvratků zazněl i názor spokojeného uživatele, který k tomu má co napsat.
Menili ti rozvod v ramci servisu alebo si dostal zvolvacku ?
Predpokladam to prve, pretoze zvolvacka nebola. Takze si mal "stastie", ze si v zaruke nabehal tolko km a platis VW servis. Pri 85tkm si platil kolko ?
Co ten zvysok, co sukromne najazdia do 10 tkm rocne ?
mal som Scirocco s twinchargerom. Rozvody som musel menit az po 4 rokoch 150 000 km. Aj to kvoli posunutemu navijaku. A auto som parkoval vzdy rucnou brzdou, mozno preto dlhsie vydrzali. Turbo odislo tiez po rovnakej dobe, ale to uz nesuvisi s clankom :-)