I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Pojďme se na příkladu Seatu Ateca, dvojčete karoqu, podívat, kam se vlastnosti menšího škodováckého SUV posunou.
Když jsem kdysi po osobní zkušenosti se škodováckým zázrakem napsal, že to auto doslova poskakuje po silnici, dostalo se mi spousty tvrzení o údajně bezpříkladném pohodlí.. Rovněž do papírově obřího kufru jsem nenaložil skoro nic, což mě udivilo. O spotřebě vyšší oproti Oktávce minimálně o litr, spíš o dva ani nemluvě.
Nu což, Yeti končí a i pan Vaculík o něm může psát kriticky. Na to jsem si ale už taky zvykl.
Přesně při tomhle jsem se článku taky bavil... Dokonce jsem měl chvíli chuť si ty pár let starý testy zase přečíst a zlepšit si náladu. No ale ten čas dokážu strávit líp. ;-)
Obřího? Vždyť to auto bylo dlouhé jak Golf. A rozvor měl stejný. Podvozek bude tradičně záviset na motoru, možná výbavě. A vyšší stavba plus světlá výška si určitě o něco řeknou, i tvar byl pravděpodobně méně aerodynamický. Podle spritmonitoru je u 1,8 TSI rozdíl 0,8 litru, což je méně, než jsem čekal (Yeti s 1,8 byl snad výhradně čtyřkolka, Octavia ne).
Jestli chce někdo postavit něco do terénu, má to mít malý rozvor, velkou výšku, vysokoprofilový gumy, vysoký zdvih propérování a měkký podvozek, malou hmotnost, atd. Tohle je jen další silniční nahaněč ega
Definice SUV z Wikipedie :
SUV je zkratka pro Sport utility vehicle, tedy sportovní užitkové vozidlo. SUV kombinují výhody terénních vozidel, tedy schopnost pohybu i mimo silnice
Jasně. Otázkou je, jestli tato auta ještě té definici odpovídají. Podle mne už ne. Navíc v té definici o terénu žádná zmínka není. Jsou to normální pohodlný osobáky s trochu větší průchodností terénem. Ale to neznamená, že jsou do terénu. A k tomu egu. Myslíš, že např. majitel Dustera to tak cítí?
Majitel Dustera, si děláte srandu ne? To snad nemůžete myslet vážně chlape >:D
I když nechám svůj odpor k Daciím stranou, tak jejich majitelé jsou, když to tak vemu z průměru, méně silničně zdatní. Něco jinýho je někdo v BMW apod, ale když porovnáte běžného majitele Octavie a Dacie, je v tom rozdíl. Samozřejmě tím nechci nikoho odsuzovat a neházet nikoho do jednoho pytle, ale říkám, co jsem vypozoroval. Ono i dost připadů bude spadat do kategorie použij a zahoď, což bývají řidiči, kteří radši mají při řízení hlavu plnou přemýšlení o pytlech s cementem.
Otázka, jestli té definici SUV odpovídají je na místě, a samozřejmě že ne. Sakra i můj skoro plně naložený Favorit byl v blátě ovladatelnější než otcův Forester, kde jsme seděli sami dva, a to je Forester ještě dost SUVčkový. Je to celkově o dnešní době, stačí se podívat do Ameriky. Nejčastější auto je RAM 1500 nebo Ford F250 a podobná (a běda tomu kdo mě o tom bude chtít poučovat, v US jsem byl cca před rokem). Přitom většina lidí s tím jen jezdí po městě a mimo města a popojíždějí na nákupy. Vždyť co bych si kupoval nějaký malý hatchback, když se můžu amiciózně vozit v nějaký velký krávě, co má ráfky větší než gumy a hmotnost jako dva hatchbacky. Je to dost o psychice, podvědomí a hlavně o chtíči člověka být na veřejnosti viděn v lepším světle. Navíc větší auto budí dojem větší robustnosti a zpravidla je i bezpečnější, výjimek je ale dost.
SUV je dnes už dávno jen pojem, který redefinoval marketing.
Nenapsal jsem že je lepší, jen že v bahně se ovládá líp, takže prr
Vím že jsem tím rejpnul do hnízda, ale Forester, i když hrabal všemi 4, tak strašně ucukával a měl tendence si jet svoji cestou. Taky měl dost velký momentum, takže když jel z kopce nešel moc dobře korigovat. Favorit ačkoliv se chvílemi už sunul po břiše (zkoušel jsem ho ve větší břečce) neucukával a zatočil relativně přesně, i když trochu víc otupěle, směr většinou změnil hned a bez tendencí si jet jinam.
Na hrabání se do kopce by ale prohrál, protože Forester má stalý náhon na 4.
Vím že je to trochu divný, ale sám jsem tehdy obě auta řídil, tak vím moc dobře o čem mluvím. V Subaru jsme tehdy byli dva lidi a pár lyží, ve Favoritu 4 lidi a kufr plný bagáže.
Srandu? Proč? Vždyť tady všichni odpůrci SUV tvrdíte, že si majitelé SUV zvyšují ego nebo kompenzují malého pindíka. Tak kde je ta hranice? Já mám sice o něco dražší, ale teď nevím, jestli jsem ještě normální jako majitel Dustera, nebo už si kompenzuji nějaké to mínus.
Odpůrci SUV, hmm, to budou ty pražáci podle kterých je SUV neekologický velký žrout paliva. Možná by to byl ještě Áda, ten je takovej nevypočitatelnej. Já proti SUV nic nemám, jen proti tomu, aby se za SUV považovala silniční obluda. K lidem - dost lidí si koupí SUV i když ho nepotřebuje a do "terénu" se podívá max když sjede kolem z krajnice nebo projede hlubší louží, takže asi tak.
Když už, tak dodejte i zbytek. "V českém prostředí bývají vozidla kategorie SUV s těmi terénními často mylně zaměňována. U SUV zcela nepřevládá ani ryze terénní ani ryze sportovní či užitná složka jejich použití - jsou navrženy tak, aby se mohly pohodlně pohybovat jak v městském prostředí tak mimo pozemní komunikace."
Re: Vývoj aut už několik let má za úkoly vyvinout auto s lev
yeti mi pride ze bol este docela "terenny" a ozaj co to este v terene aj zvladol ... karoq na mna uz ale tak "drsne" neposobi.... ako chapem ze SUVecka su dnes uz hlavne o style a nie o brodeni ani nejakom tom jazdeni v terene .. ale yetina mi prisla dizajnovo viac "expedicna" a outdooracka co mi k SUV pasuje ... zatial co karoq uz posobi docela mestsky urbanisticky a tak nejak splyva v dave uz .... ale co uz no... ;-)
ono u skodovky to je vzdycky tak ze tu skutocnu pravdu o dizajne daneho modelu sa dozvies az s prichodom jeho nastupcu ;-) .. smutne ale je to tak... na druhej strane ale musim povedat ze mne sa yetina fakt pacila.. ale este ta pred faceliftom... mala caro.. mala prijemne drsny look.. a akusi adventuracku dobrodruznu vizaz... hrany tu v tomto pripade nie su na skodu ... naopak.. k SUV skatulovity dizajn sedi... ;-)
Musím se Yetiho trochu zastat. Mluvit o větších rozměrech v Karoqu jako o zlepšení mi přijde poněkud zavádějící. Pro někoho ano, pro jiného ne.
Víc místa ocením při dlouhých trasách, ale na ty SUV díky aerodynamice nezní jako logická volba. Skončí to zase hlavně ve městech jako Yeti. Karoq je o 16 cm delší a skoro 5 cm širší. Každé auto má svou limitní délku, do jaké mezery s ním jde ještě zaparkovat a Karoq ji má podélně o 16 cm dál než Yeti. Stejně tak šířka. Parkoviště u obchoďáku mají místa na stání jako dobách Škody Favorit a nastupuje se tam blbě. Ve chvíli, kdy místo dvou Yeti vedle sebe budou stát dva Karoqy, tak tam zase mezi auty ubude dalších skoro 10 cm. Více špinavého oblečení a omláceného laku na bocích.
No a pak motor. Minimálně psychologicky na mě čtyřválcová motorizace v základu působila líp, než ten tříválec, i když už to je dnes dál, než u HTP.
presne tak... ta kompaktnost yetiny bola sikovnejsia :yes: ... karoq je ale uz docela natiahnuty a pride mi uz skor takym akoby zvysenym kombikom ... a je uz aj hodne siroky ( celkovo mi pride ze auta sa v poslednej dobe uz hodne az nepomerne k inym rozmerom rozsiruju ) ... v meste s takymto niecim masivnym jazdit jazdit musi byt sem tam aj obmedzujuce.. naprklad pri parkovani suhlas... mat co najvacsie auto nie je vzdy teda vyhra ... naopak yeitna bola v mnohych veciach sikovnejsia.. aj jej kratsi zadny previs bude v terene vhodneji ako ten dlhsi na karoqu... takisto s motorom suhlas trojvalec v SUV si moze kupit ozaj len nejaky laik ktory do aut nejak hlbsie uz nevidi a tak ho to teda netrapi .. alebo nejaka ta firma ktorej to samozrejme vlastne tiez moze byt jedno... celkovo na mna karoq posobi proste uz tak nejak "zzenstilejsie" ako yetina... ale inak uznavam ze karoq je pekne auto a uspech ho neminie... ale take originalne caro ako mala yetina uz proste nema.. uz posobo kusok masovejsie a tak nejak "beznejsie" a klasickejsie ....
Mezi techniku lze také zařadit zařízení, že nová karotka je pomocí GSM gatewaye připojená k serveru velkého bratra, který má online k dispozici údaje, kde se vůz pohybuje a jakou rychlostí. Nevylučuji, že rozhraní umožňuje i další fíčurky... Yeti tohle neměl. Lze instalaci bonzovacího SW + HW považovat za zlepšení techniky??? :no: