No jasně, ale ono se to dá použít i opačným způsobem, to znamená přes řídící jednotku, EGR, SCR maximálně potlačit vznik NOx i za cenu zvýšené tvorby částic, které jsou zachyceny v DPF a spáleny později.
Přišla s tím jiná firma asi před měsícem, když navrhla funkční prototyp řízení spalování v městských částích vyžadujících Euro 6D emise.
Takže žádná novinka a Bosch ani není první, nicméně Bosch umí kromě DPF vyrobit všechny potřebné součásti: EGR, SCR, vstřikování nafty, ECU.
Přesně jak píše Bosch, je to jen třeba jinak sestavit a jinak naprogramovat.
Cílem VW před vypuknutím aféry bylo uspořit prachy :-) Nyní je cíl jiný, dosáhnout optimalizace a VYDĚLAT NA TOM PRACHY :-)
Bosch announcement.....While the system cannot be retrofitted to old cars, it is based on already-existing components and is available immediately. It can be incorporated into car makers’ production projects, and the system allows diesel engines to maintain their fuel economy and carbon dioxide (CO2) emissions.
Autor.....Na závěr se nabízí otázka, kdy se revolučního systému pro snížení emisí oxidů dusíku u dieselů dočkáme v produkci. Toto bohužel zpráva s tiskové konference neuvádí.
.................neuvádí? :-O
To je všechno hezké. Ale stále platí, že jsou to dávky na ujetý km a tedy ono také záleží, jak kdo a kolik těch km ujede. A o tom se jaksi stále nemluví. A dále - ony NOx nejsou jediné zplodiny. Patří sem také CO2 a t.d. a ten produkují všechna auta, byť měly EURO milion. Takže stále účelové bláboly určené jen pro to, aby kšeftaři s novejma aurty měli kšefty. A ekologie je všem u p.....e