Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tedom končí s autobusy, nebyl o ně dostatečný zájem

Tedom jako třetí největší výrobce autobusů v Česku vyrobil od roku 2004 kolem dvou stovek autobusů.
Zpět na článek
11. 1. 2012 10:48
11. 1. 2012 11:42
11. 1. 2012 15:44
11. 1. 2012 17:21
11. 1. 2012 18:11
11. 1. 2012 10:48
TEDOM
To se dalo čekat.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Destract
11. 1. 2012 11:42
Re: TEDOM
a přitom jich tady po liberci jezdí spousty...
Avatar - Bubáq
11. 1. 2012 11:45
Tentokrát mě smutek nepřepadá...
... i když každé moravské výrobní iniciativě v průmyslu moc držím palce. Nicméně trh opravdu takto malého výrobce nemůže akceptovat.... Pokud by to jenom trochu šlo, bylo by pro Tedom jasným řešením vyrábět motory Cummins adaptované na CNG a dodávat je nejúspěšnějšímu výrobci v Evropě, polské rodinné firmě Solaris. Ti mají skvělý marketing, skvělou techniku a vynikající prodejní výsledky za 2011. Navíc by Tedom motory byly optimální i z hlediska zaměření Solarisu na hybridní a elektrická řešení pro hromadnou dopravu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - petrumr
11. 1. 2012 17:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Special-line
11. 1. 2012 18:03
Re: Tentokrát mě smutek nepřepadá...
Je to bohužel pravda že takto malého výrobce trh nemůže akceptovat. To byl podle mě hlavní problém. I když byly i další. S výrobou cizího motoru bych to neviděl tak růžově. Vyžadovalo by to spostu investic a cena takto vyráběných motorů by byla vyšší než cena výrobku přímo Cumminsu.
Avatar - petrumr
11. 1. 2012 18:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Special-line
11. 1. 2012 18:45
Re: Tentokrát mě smutek nepřepadá...
Přesně tak. Do kamionu už to není, autobus to zvládne ale do kogeneraček je to ideální motor. Akorát to musí bejt max tak 190kW, silnější už více odcházejí.
Avatar - pumpkin
11. 1. 2012 15:44
TEplo DOMova
Škoda že končia. Boli to celkom fajn busy a kĺbový prototyp vyzeral dosť k svetu. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
11. 1. 2012 16:54
Tidlidum
Doprddele, jak chtějí podporovat zaměstnanost, když státní a z veřejných prostředků dotovaný podniky nemají povinnost částečně nakupovat výrobky u v česku působících firem. Nevím, jak na tom byly Tedomy s kvalitou, ale předpokládám, že byla srovnatelná se SORry.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - petrumr
11. 1. 2012 17:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Special-line
11. 1. 2012 18:06
Re: Tidlidum
Tak dával jsem i diesel, ale trolejbus nebyl, to je fakt, to by zase srazilo výrobní náklady na jednotku. Ale trolejbus byl v situaci Tedomu nemyslitelný.
Avatar - Special-line
11. 1. 2012 18:05
Re: Tidlidum
Přesně tak to vidím já. Podle mě byla kvalita v pohodě. Oproti Bredám co se tam montovaly to bylo někde jinde.
Avatar - Special-line
11. 1. 2012 18:11
Tedom
Tak trochu už jsem to čekal, i když jsem pořád doufal. Proběhla i nějaká šuškanda a teď je to oficiální. Hodně moc mě to mrzí. Ne jen proto že to byla ve velkým procentu česká výroba a že se vyráběly u nás ve městě, ale hlavně proto že jsem tam absolvoval praxi a měl jsem tam také nastoupit. Dost škoda.

Myslím žýe kvalitou a technickou úrovní na tom nebyly špatně, servis byl vemi pružný a vycházel každému individuálně vstříc. Našly se i dorbné nedostatky v konstrukci, ale nejhorší asi bylo se prosadit s (podle mých informací ne moc agresivním prodejním oddělením) a malými výrobními počty, které zapřičiňovaly vyšší cenu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
12. 1. 2012 13:33
Je hlavně škoda
že Tedom nedokázal anjítě nějakého parnera na výrobu těch Liazek FOX, kterých pár vyrobil nebo předělával ty vyrbené.

To auto bylo docela moderní, na spousty méně náročných trhů by stačilo, jen najít někoho kdo by do toho s Tedomem šel...
Rozbalit vlákno
0