Inženýrská firma Ricardo pracuje na technologii, která by mohla výrazně zvýšit účinnost vznětového motoru. I to je důkaz, že dieselové motory v osobních autech z našich cest jen tak nezmizí.
Nejako mi tu nesedia pocty. Pokial maju sucasne diesle tepelnu ucinnost 40% tak zvysenie o patinu (20%) znamena jej zvysenie na 48% a nie na 60%! 40 x 1,2 = 48. Ci tu plati ina matematika?
Zvýšení účinnosti ze 40% na 60% samozřejmě znamená nárůst o 50%, nikoli 20%. Pokud by to fungovalo i v reálném provozu, tenhle dusíkový princip by se vyplatil.
Pak budou šestiválce jako 530d jezdit za 4 litry, no neber to. ;-)
48% by bylo dobrých ale 60% by stálo za vývoj, to by se vyplatilo, zkondenzovat ze vzduchu dusík je hračka, nic by to nestálo. Horší by to bylo s Hliníkem, ten se odstěhoval ... do Humpolce. >:D >:D >:D
Pan skeptik. To že je něco složitější neznamená, že to bude poruchovější. Teploty ve válcích mají být nižší, i teploty výfukových plynů se sníží. Třeba to má šanci fungovat spolehlivě.
Je tam další poměrně citlivé zařízení, to není zrovna přínos ke spolehlivosti.
Jenže dělat věci jednoduché a účelné není dnes v módě, protože líp se vydělává na servisu.
takze vedle nadrze na naftu, mocovinu, jeste termoska na tek
a nechci rejpat, teplota varu tekutyho dusiku je -196C, jak dlouho to v ty termosce asi vydrzi, nez se to rozplyne??
a jen aby vyroba toho tekutyho N2 nebyla energeticky narocnejsi nez uspora diky 50% zlepsene ucinnosti
Jasně, lidem vadí tankovat i adblue, které musí doplňovat jednou za měsíc nebo méně často a vy byste jim chtěli cpát do motoru kryogenickou dusíkovou kapsli, kterou budou muset měnit každý den : >:D >:D >:D
Pánové, přítomnost dieselových motorů na trhu s osobními vozidly se ani tak neřídí tím, jestli budou superúsporné a čistit vzduch, ale tím, jaký budou mít mezi zákazníky image. A v Německu, což je nejdůležitější trh, i ve Francii, což je druhý nejdůležitější trh v Evropě jsou zákazníci proti dieselům silně v opozici. Takže i kdyby zítra někdo přišel s dieselem se 100% účinností, který z výfuku vypouští fialkovou vůni, která způsobuje prodloužení života, diesel bude i tak spíše mrtev.
"Navzdory různým prohlášením často samozvaných odpůrců těchto motorů."
me prijde ze konec dieselu tu prohlasujete hlavne vy "automobilovi novinari" na auto.cz, a vzapeti si to hned sami vyvracite a jeste se u toho poplacavate po hrudi jak jste dobri vestitele budoucnosti >:D
u dieselu rozhodnou v prvni rade zakaznici, kteri ho bud budou nebo nebudou kupovat, a v druhe rade pak zakonodarci jednotlivych statu a samospravy jednotlivych mest ;-) urcite o nich nerozhodne sam zadny diskuter v diskuzi, nebo "auto novinar" ktery o tom pise a z tematu zdime co se da jiz nejaky ten rok a par let jeste jiste bude zdimat a psat vesmes to co jiz napsal nekolikrat, jen v jinych vetach aby to zase pusobylo jako neco noveho a objevneho :-!