Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Novinka slibuje zvýšit účinnost dieselu. O pětinu... Je to tekutý dusík!

Inženýrská firma Ricardo pracuje na technologii, která by mohla výrazně zvýšit účinnost vznětového motoru. I to je důkaz, že dieselové motory v osobních autech z našich cest jen tak nezmizí.
Zpět na článek
3. 5. 2018 19:32
3. 5. 2018 20:33
3. 5. 2018 23:36
4. 5. 2018 09:46
4. 5. 2018 13:06
4. 5. 2018 22:30
Avatar - Googlit
3. 5. 2018 19:32
Cože?
Takže Octávka už nebude mít spotřebu 3,9 ale 3,2l nafty na 100km? No toto?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
3. 5. 2018 20:33
Re: Cože?
To čumíš wole, co? >:-[]
3. 5. 2018 19:49
Nejako nesedia pocty
Nejako mi tu nesedia pocty. Pokial maju sucasne diesle tepelnu ucinnost 40% tak zvysenie o patinu (20%) znamena jej zvysenie na 48% a nie na 60%! 40 x 1,2 = 48. Ci tu plati ina matematika?
Rozbalit vlákno
4
3. 5. 2018 20:17
Re: Nejako nesedia pocty
Pětina nebo polovina ..., takové malichernosti pan Dusil neřeší
Avatar - Floyd
3. 5. 2018 23:35
Re: Nejako nesedia pocty
>:D >:D >:D
Avatar - Dzakobo
3. 5. 2018 20:19
Re: Nejako nesedia pocty
Zvýšení účinnosti ze 40% na 60% samozřejmě znamená nárůst o 50%, nikoli 20%. Pokud by to fungovalo i v reálném provozu, tenhle dusíkový princip by se vyplatil.

Pak budou šestiválce jako 530d jezdit za 4 litry, no neber to. ;-)
Avatar - WinDiesel
3. 5. 2018 20:36
Re: Nejako nesedia pocty
48% by bylo dobrých ale 60% by stálo za vývoj, to by se vyplatilo, zkondenzovat ze vzduchu dusík je hračka, nic by to nestálo. Horší by to bylo s Hliníkem, ten se odstěhoval ... do Humpolce. >:D >:D >:D
Avatar - Ja Prvni 123
3. 5. 2018 20:29
A zvýšit servisní náklady na dvojnásobek...
v tomto případě už se asi životnost moc nesníží - ta je mizerná už teď.

:-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dzakobo
3. 5. 2018 21:18
Re: A zvýšit servisní náklady na dvojnásobek...
Pan skeptik. To že je něco složitější neznamená, že to bude poruchovější. Teploty ve válcích mají být nižší, i teploty výfukových plynů se sníží. Třeba to má šanci fungovat spolehlivě.
Avatar - Blue Sun
4. 5. 2018 10:45
Re: A zvýšit servisní náklady na dvojnásobek...
Je tam další poměrně citlivé zařízení, to není zrovna přínos ke spolehlivosti.
Jenže dělat věci jednoduché a účelné není dnes v módě, protože líp se vydělává na servisu.
3. 5. 2018 22:02
takze vedle nadrze na naftu, mocovinu, jeste termoska na tek
a nechci rejpat, teplota varu tekutyho dusiku je -196C, jak dlouho to v ty termosce asi vydrzi, nez se to rozplyne??
a jen aby vyroba toho tekutyho N2 nebyla energeticky narocnejsi nez uspora diky 50% zlepsene ucinnosti
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JohnST
3. 5. 2018 23:36
Kacica
Toto je kacica. Akurat sa firma Ricardo potrebovala pripomenut. >:-[]
Rozbalit vlákno
0
4. 5. 2018 09:46
LOL
Jasně, lidem vadí tankovat i adblue, které musí doplňovat jednou za měsíc nebo méně často a vy byste jim chtěli cpát do motoru kryogenickou dusíkovou kapsli, kterou budou muset měnit každý den : >:D >:D >:D

Pánové, přítomnost dieselových motorů na trhu s osobními vozidly se ani tak neřídí tím, jestli budou superúsporné a čistit vzduch, ale tím, jaký budou mít mezi zákazníky image. A v Německu, což je nejdůležitější trh, i ve Francii, což je druhý nejdůležitější trh v Evropě jsou zákazníci proti dieselům silně v opozici. Takže i kdyby zítra někdo přišel s dieselem se 100% účinností, který z výfuku vypouští fialkovou vůni, která způsobuje prodloužení života, diesel bude i tak spíše mrtev.
Rozbalit vlákno
0
4. 5. 2018 13:06
aha
"Navzdory různým prohlášením často samozvaných odpůrců těchto motorů."

me prijde ze konec dieselu tu prohlasujete hlavne vy "automobilovi novinari" na auto.cz, a vzapeti si to hned sami vyvracite a jeste se u toho poplacavate po hrudi jak jste dobri vestitele budoucnosti >:D

u dieselu rozhodnou v prvni rade zakaznici, kteri ho bud budou nebo nebudou kupovat, a v druhe rade pak zakonodarci jednotlivych statu a samospravy jednotlivych mest ;-) urcite o nich nerozhodne sam zadny diskuter v diskuzi, nebo "auto novinar" ktery o tom pise a z tematu zdime co se da jiz nejaky ten rok a par let jeste jiste bude zdimat a psat vesmes to co jiz napsal nekolikrat, jen v jinych vetach aby to zase pusobylo jako neco noveho a objevneho :-!
Rozbalit vlákno
1