Téměř čtvrtina ojetých aut na českém trhu měla změněný rok výroby, aby vypadala mladší a dala se prodat dráž. Průměrně byly tyto vozy omlazené o 1,6 roku. Uvedla to společnost Cebia, která se zabývá ověřováním původu vozidel.
To kvuli omlazení mění i číslo VIN, ze kterého se dá rok výroby vyčíst? (alespoň subaru to tak má, když už je na úvodním obrázku...). Vždyť to potom nemůže projít ani evidencí.
Možná by mohla Cebia prozradit, jak se dá vyměnit originál technického průkazu u dovezeného vozu tak, aby na to úředníci na registru vozidel nepřišli a stejně tak na STK. Kdo malinko autům rozumí,tak určitě kroutí hlavou.
podle me ctvrtina je velmi optimistické číslo. Ojetiny kupují milovníci adrenalinu, kterí se nechtejí smírit s tím, že by meli na auto z kategorie malých vozu, nebo nizsí strední. Já,takovej chlapák jezdit Fabii? a tak si radsi koupí vylítanýho pašíka, nebo jeste líp neco z prémie, nejcasteji A6 a pak se nestačí divit. a víte co? ja jim to preju :-)
já měl za to, že si lidi kupují auta obvykle podle toho k čemu je chtějí používat. Takže pokud má někdo 3 děti, tak si nekoupí novou Fábii, ale sáhne třeba po jetém Scénikovi. Nebo kdo jezdí často po dálnici, tak si raději koupí jetého Mergla než aby riskoval v malém autě. Případně někdo, kdo bydlí v horách si koupí ojetého 4x4 Yetiho místo onoho několikrát zmíněného českého etalonu.
Hele vidím to stejně, ale zřejmě je to jinak. Faktem je že koupit dobrou jetinu a vyhnout se všem nastraženým pastím je leckdy dost těžký úkol, ale dá se ;-) Mnou koupený jetiny za posledních 10 let byla vždycky trefa do černýho, ale dalo to trochu vybírání, abych si nenaběhnul na vidle :-)
v bazarech jsem vybíral dost aut, ale jestli jsem narazil na nějaké omlazené, tak to bylo tak každé padesáté. Alespoň u Volvo a Opelů. A to je ještě otázka, jestli šlo o chtěné omlazení, nebo jsem prostě narazil na auto, které stálo rok u dealera.
Častěji jsem narážel na zamaskované opravy, samozřejmě stočenky a poměrně i často zestaření auta po nehodě - opravou z levnějších předfaceliftových dílů z vrakoviště (nic proti nim, raději jetý originál, než drek z Polska).
Přesně analýzy založené na nepresnych údajích. Ještě nikomu se tady nepovedlo založit a dlouze provozovat tak "renovovanou" firmu, která je vlastně ztělesněním nafouknuteho prdu...
Hej přesně. Je krásné, jak vždycky po nějaké době pokývou hlavou a napíšou, že se stáčí a tím to hasne. Já sem při nákupu ojetiny opatrnej - beru s sebou známýho co rozumí autům, jdu do osvědčených poboček´a za poslední dva nákupy jsem vždycky koupil velmi dobže na poměr cena výkon.