Vinou špatného technického stavu bylo podle statistik dopravní policie v roce 2015 způsobeno téměř 500 nehod. Téměř pětina vozů v Česku nesplňuje současné bezpečnostní předpisy.
To byla známá akce, naboural se motoristický novinář při testu. V pomuchlaném Ceedníku ani nevystřelil bag ;-\ Automobila kefrala, že to tak bylo přesně ok, aby byly nižší náklady na opravu, jojo >:D
Autobazary odmítají to co neumí zakrýt nebo to na čem nevydělají. V jakém to je stavu je vedlejší.
"Zůstává proto otázkou, kde takové vozy končí a jakou cestou se nakonec dostanou na trh,"
Stačí zajet o kousek dál do Áček. Tam s klidným svědomím vykoupí a prodají auto s prasklými pružinami a spoustou dalších chuťovek, a ještě ho inzerují jako lešťenku. :-!
Mela by byt povinnost nebo alespon dobry zvyk, aby si kazdy prodavajici nechal ve znackovem servise vypracovat posudek stavu vozidla, pri cene do 1.000 kc by to nikoho nezabilo. Pri prepisu by to muselo byt prilozene ...
To mi přijde jako mírně přitažené za vlasy. Pokud by se projevila nějaká vada, šel bys za prodejcem nebo do značkového servisu, když na vozidlo dělali posudek? Já bych to viděl přesně naopak, pokud kupující chce, ať si stav vozidla prověří a pokud by s tím prodávající měl problém, tak to je dobrý signál ke zvednutí kotev jinam....
Tak, kontrola, jestli uvadene udaje o voze odpovidaji skutecnosti, je na kupujicim. Je to v jeho zajmu, prodejce prece nemusi podavat zadne dukazy o tom, ze nekeca :-) Pokud se pri takove kontrole nebo pri pozdejsim provozu prijde na to, ze prodejce uvedl nepravdive udaje, jde o podvodne jednani a muze to byt podle rozsahu skody nebo nebezpecnosti byt az trestnym cinem.
no a z toho bolo 500 sposobenych technickym stavom? tak to je fakt brutalne percento. STK kazdy rok na nas a k tomu este aspon raz za mesiac policajnu akciu s pojazdnou TK.
Jak prokazes, ze byla nehoda prokazatelne zpusobena technickym stavem vozidla? Vic nez pravdepodobne jich bylo X-nasobne vic, jenom to nebylo prokazane. Vzhledem k prumernemu veku osobnich vozu v CR (a SR, at me nenarknes ze zaujatosti :-) ), k urovni STK a policejnich kontrol, k udrzbe a technickemu stavu aut, co clovek potkava na silnicich, bych se tomu ani nedivil.
Jasne PR... Cele je to samozrejme blabol. Kolik aut, ze za rok odmitli? Kolik jich za rok prodaji? Jak se to cislo da overit? Neni nahodou vetsi pravdepodobnost, ze lide s neprodejnym strepem se ho snazi udat nevyhodne na vykupu?
Znam cloveka, ktery prodaval utopene auto a zatimco ho v AAA odmitli, v ESA ho prijali bez problemu... Tim netvrdim, ze je jeden bazar lepsi nez druhy... Jen ze tato zprava pochazi z Auto ESA a jeji cil je zrejmy. To, ze to bez skrupuli vyda ctk je neuveritelny.
Ja jsem v Esa i v AAA prodal par aut z rodiny a musim rict, ze v ESA je to vylozene voser. Nejdriv se dohodnete na cene, pak vas nechaji minimalne hodku vykysnout abyste byli svolny k dalsimu natlaku. Pak prijdou se smlouvou, kde je napsano, ze za vsechno zodpovidate vy, a hlavne u auta za 50 tisic chteji tusim dalsich 15000 za preregistraci! To vse po temer dvou hodinach cekani... Velky bazar neni zarukou niceho, je toho, ze zaplatite podstatne vic, nez za kolik byl majitel ochoten prodat. Auta musi kupovat nekdo, kdo jim rozumi...
Do žádného "velkého autobazaru" už bych nešel, minimálně u vozu staršího 5 let. Jejich přístup je na úrovni pověstných bazarových šmejdů a představa seriózního a transparentního prodeje je zcela lichá. Technický stav vozu zatají, z inzerovaných akcí se na místě vykroutí, z auta vytáhnou i koberečky a aby vůbec mohl člověk legálně odjet, musí si u nich dokoupit výbavu + x tisíc za administrativu.
A třešnička na dortu je, když člověk za půl roku po koupi náhodou zabloudí na jejich stránky, a tam na hlavní stránce inzerují jeho auto (kdybych si jeho stažení z nabídky nevyžádal, asi ho nabízejí dodnes).
Sorry ale žádné PR mne nepřesvědčí o tom že bych tam ještě někdy jel. Když už prodávám bourané a stočené auto tak to aspoň přiznám a nedělám z lidí voly..
Pritom vsetky zle skusenosti ktore maju ludia z mojho okolia pripadaju na vrub bazarov. Naopak, cez inzerat kupene auta su vacsinou bez problemov. Bazaristi su profesionali v maskovani havariek a stacani kilometrov. Bezny clovek na to nema ani zaludok ani prostriedky a predava auto v realnom stave a pocte km.