Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tendr na mýtný systém v ČR: Kapsch oznámil složení konsorcia

Uchazeč o realizaci mýtného systému v ČR, společnost Kapsch, zveřejnil jména partnerů v konsorciu
Zpět na článek
5. 10. 2005 18:02
neregistrovaný "Tomasino"
5. 10. 2005 19:09
neregistrovaný "brus"
5. 10. 2005 20:27
neregistrovaný "našrot"
5. 10. 2005 21:48
neregistrovaný "Pavel"
5. 10. 2005 22:18
neregistrovaný "našrot"
5. 10. 2005 23:52
neregistrovaný "Paulo"
6. 10. 2005 13:37
neregistrovaný "našrot"
6. 10. 2005 14:59
neregistrovaný "Fantomas"
6. 10. 2005 20:52
neregistrovaný "našrot"
7. 10. 2005 11:30
neregistrovaný "Paulo"
6. 10. 2005 21:26
neregistrovaný "Antifantomas"
6. 10. 2005 11:24
neregistrovaný "Fantomas"
6. 10. 2005 13:07
neregistrovaný "našrot"
6. 10. 2005 14:49
neregistrovaný "Fantomas"
6. 10. 2005 15:25
neregistrovaný "anonym"
neregistrovaný "Tomasino"
5. 10. 2005 18:02
Sem zvedavy na situaci v CR...
Koukam, ze navratnost systemu na vyber mytneho je u nasich jiznich sousedu velmi dobra... Uvidime jak to dopadne u nas v kocourkove! Prece jen, uplatky neco spolknou ;-)

Hlavne at uz system zacne fungovat a vybrane penizky putuji zpet tam kam patri- na dalnice!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "brus"
5. 10. 2005 19:09
bez titulku
u nas to nepujde na dalnice ale na podporu socialniho statu
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "našrot"
5. 10. 2005 20:27
Kapsch a miliony pro Šimonovského a jeho partaj ;o)
Tak za prvé 99% úspěšnost výběru v Rakousku je jednak dána místní manipulací několika novinářů placených firmou Kapsch (jeden např. píše pro Právo, druhý pro HN) a jednak tím, že dálniční síť v Rakousku byla odjakživa stavěna na mýto - jednak tím, že sjezdy z dálnic jsou jednou za uherák, dále tím, že ostatní silniční síť není tak hustá jako u nás a závěrem tím, že ne každý tirák je střelec, který by objížděl dálnice alpskými průsmyky... tedy taková situace u nás nehrozí, neb nemáme ani alpské průsmyky, ani řídkou silniční síť (zato máme minimum dálnic, takže jejich zpoplatnění bude vysloveně efektivní ;o) ) - kdyby chtěl někdo proti tomu něco namítat, ať se podívá na množství dat ve vektorových mapách pro ČR a Rakousko - byť jsme plochou v podstatě srovnatelní a Rakousko bývá detailněji zpracované, čím to, že jsou mapy ČR větší ;o). Dále je humorné, že směrnice EU, kterými se každý, kdo chce Kapsche, zaklíná, doporučují satelitní systém, protože od roku 2008 bude satelitní systém mýtného (pokud bude nějaké mýtné někdo potom zavádět) pro celou EU povinný, stejně tak, jako se doporučuje zavádět zemím se silniční infrastrukturou v horším stavu celoplošné zpoplatnění. Bohužel, nikdo z těch zaklínačů žádnou směrnici EU nejspíš nečetl - chápu, že při přislíbení milionů, i když jen korun, z kapes daňových poplatníků v ČR propraných přes o.z. Kapsche (který bude vytvořen, aby mohl po zavedení části mýta zkrachovat...) zatemní oněm duchovním trpaslíkům nejenom tu mysl. A tak nějak na závěr: bylo uvažováno několik systémů, včetně různých přechodných do doby, než budou na mýto normy (tedy aby to lidi tolik nestálo), které se lišily jednak technologií (od nejzastaralejší a nejnevhodnější mikrovlnné po moderní a zatím se systémovými chybami satelitní) a jednak cenou (od nulové počáteční investice ze strany státu za přechodný manuální výběr až po nejdražší 2x 17mld. Kapsch - 2x proto, protože se to po roce 2008 bude muset celé zase zbourat...). Nastavení podmínek v tendru jen ukázalo kdo koho platí... Mýto u nás způsobí jen to, že lidi v malých vesničkách podél dálnic nebudou moct spát a každý rok budou rekonstruovat své domky.
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "Pavel"
5. 10. 2005 21:48
Re: Kapsch a miliony pro Šimonovského a jeho partaj ;o)
Ale no tak...
neregistrovaný "našrot"
5. 10. 2005 22:18
Re: Kapsch a miliony pro Šimonovského a jeho partaj ;o)
Copak?
neregistrovaný "Paulo"
5. 10. 2005 23:52
Re: Kapsch a miliony pro Šimonovského a jeho partaj ;o)
mno..

mikrovlny maji jednu vyhodu, a to tu, ze instalace (aspon tady v rakousku) spociva v nalepeni krabicky velikosti cigaret na celni sklo. Satelit bohuzel potrebuje videt na nebe, takze je potreba antena na strese - aspon pro vetsinu evropskych kamionu, coz je samozrejme o dost drazsi. stejne ale TollCollect pouziva brany taky, aby mohl odchytit neplatice, a tady pomuze jen fotka (ála radar) takze brany postaveny na mikrovlny se daji pouzit i na satelitni system taky.
vzhledem k tomu, ze celoevropskej system je porad jeste ve hvezdach, tak mi prijdou mikrovlny jako relativne nejlepsi reseni, ktery ale samozrejme neresi to, ze mozna budou traky na okreskach.
Navic pro Kapsch mluvi to, ze v rak. zprovoznil komplet system asi za 18 mesicu; nas telekom sse s tim drbal skoro dva roky.
neregistrovaný "našrot"
6. 10. 2005 13:37
Re: Kapsch a miliony pro Šimonovského a jeho partaj ;o)
Mikrovlny mají i z pohledu laika několik základních nevýhod:
1) jsou technicky použitelné jen na relativně malé ploše (každá brána potřebuje vlastní zdroj energie a vlastní komunikační zařízení) ideálně jako zpřesňující zařízení - čím větší plocha a čím více bran tím vyšší cena... u nás by bylo v průměru odhadem potřeba 1 brána na cca 5 km... jak to, že neřvou ekologové? Rakousko takovou hustotu křižovatek na dálnici nemá.
2) je to dost stará technologie, která nemá před sebou již žádný další vývoj (např. u nás byla použita už na začátku 80 let pro řízení MHD v Praze a už tenkrát jen jako podpora pro technologii tzv. pseudolitů)
3) připlácnutí OBU na sklo - když už mám brány s kamerami, nepotřebuji OBU...

A dále: satelitní technologie je v současné době dražší, a to hlavně z důvodu mnoha koncepčních chyb (na ty jsou totiž skopčáci machři), dále kvůli tomu, že je v tomto případě relativně nová a na závěr proto, že si to zatím bastlí jedna německá firma. Satelitní technologie má sice brány taky, ale je jich podstatně méně (cca 1 na 100km) a hlavně mají mnohdy ta zařízení pověšena třeba na mostě, takže to nevadí. V případě celoplošného zpoplatnění, které je jako jediné schopné udržet kamiony na dálnicích, by stačily kontrolní body jen na hranicích. A co se týče antény na střeše - klidně tam může být jednotka celá, protože jediný drát, který k ní musí je přívod energie... Takže opět relativně jednoduchá instalace. Navíc ne všechny antény potřebují vidět nebe.

A na závěr trochu slovíčkaření - nejsou náhodou 18 měsíců taky téměř 2 roky? ;o)
neregistrovaný "Fantomas"
6. 10. 2005 14:59
Re: Kapsch a miliony pro Šimonovského a jeho partaj ;o)
1) Mikrovlny lze využít na všech 2000 km, které chce zpoplatnit ČR. A jak myslíte, že probíhá zpoplatňování u "satelitní" technologie? Samotná komunikace je pomocí GSM a k tomu potřebujete co? No stožáry BTS, vykrývače slabého signálu a taky brány pro kontrolu, tedy enforcement.
2) Stará technologie? Standardizace v EU proběhla teprve v několika posledních letech. A jak dlouho je ve vzduchu systém GPS? Od šedesátých let. Co je starší? To jsou přece nesmyslná technologická tvrzení...
A dále: Kontrolní body jen na hranicích? To tak pro kontrolu tranzitu, který u nás dělá ta 20 procent všech kamionů. A co domácí náklaďáky? Když se podíváte do Německa, tak tam vesele každý třetí čtvrtý kamion jezdí bez placení. Proč? Protože je kontrolováno jen 10 % (!) silnic.
neregistrovaný "našrot"
6. 10. 2005 20:52
Re: Kapsch a miliony pro Šimonovského a jeho partaj ;o)
1) 2000km v ČR = cca 700 bran, vysloveně to bude krásný pohled do krajiny... Co se týče zpoplatnění - pokud zpoplatním celou silniční síť, nepotřebuji brány na silnicích, stačí mi pro cizince. A jedině zpoplatněním celé sítě se zamezí jejímu objíždění a nepotřebuji další náklady na drahé brány u silnic (stačilo by jich jen tolik, kolik je přechodů - kontrola českých dopravců se dá dělat v účetnictví). GSM síť pro komunikaci je už dávno vystavěná, pokud jste náhodou nezaspal dobu.
2) ano, je to stará technologie (běžně se komerčně využívá od počátku 60. let). GPS ke komerčnímu využití byla dána podstatně později, než mikrovlnná technologie (až po válce v Perském zálivu). Standardizace v EU probíhala v poslední době jenom kvůli mýtu a v té direktivě se dočtete, že to ale nedopadlo dvakrát dobře (právě proto, že ho vyrábí spousta firem po dost dlouhou dobu a každá chce prosadit své standardy) a proto se také doporučuje satelitní systém (mimo toho, že Galileo společně s EGNOS má být přesnější a spolehlivější než GPS či Glonas). A pokud jde o rozdíl mezi doporučením a povinností v rámci EU - zatím jsem si nevšim, že by EU dávala členským státům nějakou povinnost; každá direktiva jen doporučuje, ale ta povinnost je dána vždycky pěknou oklikou ve stylu "doporučujeme to a to, můžete to udělat jakkoliv jinak, ale pak nebudete mít ty a ty výhody"... No a navíc je to zatím jediná technologie, která je schopna zpoplatnit jakékoliv množství silnic v podstatě okamžitě a kdykoliv se to množství dá rozšířit z minuty na minutu. A celá EU postupem času dospěje ke zpoplatnění všech silnic, tzv. inverznímu zpoplatnění (např. v Německu objíždí zpoplatněné dálnice cca 30-40% kamionů, u nás to bude díky branám a množství silnic minimálně 70%...).
neregistrovaný "Paulo"
7. 10. 2005 11:30
Re: Kapsch a miliony pro Šimonovského a jeho partaj ;o)
Ale h**no, bez se projet do rakouska aby jsi videl, jak to vypada. Jeztismarja ty brany nemaji kamery uplne vsude a vetsina je nosnik 12x12 se dvema malyma krabickama. Neplkej tady o vlivu na krajinu, ta uz dostala na *tou dalnici. pripojeni se da resit po siti hlasek - ty jsou na dalnici stejne a nam dojem, ze leckde je uz zakopana optika.


jinak na D1 je mezi prahou a vyskovem 30 exitu ( kdyz nepocitam brnensky) takze nevim kde jsi nasel tech 700 bran.
neregistrovaný "Antifantomas"
6. 10. 2005 21:26
Re: Kapsch a miliony pro Šimonovského a jeho partaj ;o)
Jen tak na okraj ... trochu mi to připomíná novínáře, kterému je jasné všechno. Zajímalo by mne, jakou máš profesi a jak daleko jsi ve svém odborném vzdělání pokročil ... promiň, že to tak ventiluji, ale v této republice skutečně do mýta "kecá" kdekdo a když něco řekne člověk, který má dobrý odborný přehled, tak ho ukřičí. Dovol tedy několik komentářů:
ad 1) Jestli sis nepovšiml, BTS-ky stojí nejenom kolem dálníce, kde je všude dost silný signál, brány pro kontrolu a celý enforcement není nutný v takovém rozsahu při "inverzním" celoplošném zpoplatění - snad víš co to je, když ne, tak je to, co připravují angličané.
ad 2) Mno .. to je poněkud odvážné, mikrovlnné identifikátory se používaly už na počátku 60-tých let a možná dříve. Standartizace, kterou máš zřejmě na mysli - využití pro telematiku, nedopadla moc dobře (viz některý názor výše). Ale není možno mluvit o stáří mikrovln nebo GPS, důležitá je vhodnost technologie a její perspektivy. A tady není možno pochybovat ani v nejmenším, že GPS je daleko perspektivnější technologie.
Pokud jde o tranzit ... podívej se do materiálů k zadávacím podmínkám, tam je taková tabulka ve které je uveden tranzit 7%. Největší část tvoří právě export a import. Takže když uvádíš číslo, tak bys měl říct postup, jak sis ho vymyslel.
No a k těm 10% .. to je přeci jasné, když je to "výběrové zpoplatnění" :-).
Jinak .. pánové, ještě si prohlédněte návrh na změny ve směrnici 62, pak uvidíte, že to není vůbec jasné (tedy mikrovlny a výběrové zpoplatnění).
Jo,jo ... novinářům je to jasné, jako vždycky ... :-), akorát profesionál má problémy .. já vlastně nevím, proč vlastně slepé střevo neoperují novináři, kteří píší o medicíně. Vždyť přeci oni to vědí nejlépe, jak se to má dělat ...
No nic pánové ... nechám vás vašemu tlachání .. třeba se ve vás ozve i touha po vzdělání a po pravdě :-)
neregistrovaný "Fantomas"
6. 10. 2005 11:24
Re: Kapsch a miliony pro Šimonovského a jeho partaj ;o)
Jenom na okraj, je možné sem do této diskuse zkopírovat konkrétní EU směrnici, kde se říká, že satelitní mýtné bude od roku 2008 pro celou EU povinné? Jsem zvědav, počkám...-)
neregistrovaný "našrot"
6. 10. 2005 13:07
Re: Kapsch a miliony pro Šimonovského a jeho partaj ;o)
Pro Fantomase, aby nemusel dlouho čekat ;o)) : [odkaz] - doporučení je konkrétně uvedeno v odstavci 8...
neregistrovaný "Fantomas"
6. 10. 2005 14:49
Re: Kapsch a miliony pro Šimonovského a jeho partaj ;o)
Tuhle direktivu jsem čekal. Jenže při přečtení celé směrnice se nic o povinném satelitním řešení neříká. Např. odst. 2 říká, že všechny nové systémy pro elektronický výběr mýtného, uvedené do provozu 1.1.2007 a po tomto datu pro elektronické mýtné transakce, budou používat jednu nebo více z následujících technologií - satelitní určování polohy nebo mobilní komunikaci na bázi GSM-GPRS nebo mikrovlnnou technologii na 5,8 GHz.
Jsou tady dva základní problémy - Galileo a současná evropská praxe. Galileo musí někdo zaplatit, proto EU doporučuje (nikoliv povinně), aby s jeho využitím státy počítaly při výběru mýta. Proto je tato podmínka dokonce součástí českého výběrového řízení a uchazeči by ji měli splnit.
Druhým problémem je evropská realita. Už příliš mnoho států používá DSRC k mýtnému na to, aby EU mohla něco přikázat.
neregistrovaný "anonym"
6. 10. 2005 15:25
bez titulku
pokus ...
Rozbalit vlákno
0