Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Terénní pick-upy na českém trhu (velká fotogalerie)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (45)
Zájemci o terénní pick-upy na českém trhu mají poměrně široké možnosti výběru. Aktuálně je má ve svém portfoliu šest značek a nabídka se má v blízké budoucnosti ještě rozšířit.

Pokud v současnosti zvažujete pořízení terénního pick-upu pak na něj na českém trhu narazíte v současnosti u značek Ford, Isuzu, Mitsubishi, Nissan, Toyota a Volkswagen.

K pohonu zástupců všech šesti značek jsou v Evropě využívány výhradně přeplňované vznětové motory. Samozřejmostí je možnost výběru z několika provedení kabiny od dvoumístné s jedním párem dveří až po plně pětimístné se dvěma páry dveří.

Volit lze mezi čistě užitkovými vozidly vhodnými pro každodenní pracovní nasazení, ale všechny značky nabízejí své pick-upy i ve verzích, které si svým vzhledem, výbavou a stylem v ničem nezadají s čistě osobními SUV.

V blízké budoucnosti se pak můžeme těšit na rozšíření nabídky o pick-upy dalších světových automobilek. První z nich je italská značka Fiat, který již představila svůj Fullback, vycházející z Mitsubishi L200 a následovat mají pick-upy značek Mercedes-Benz a Renault, které mají stát na základech Nissanu Navara. Stranou nehodlá zůstat ani koncern PSA. Další příspěvky do této kategorie mají pocházet od značek Hyundai a Kia, ale v jejich případě není jisté, zda nebudou určeny jen pro severoamerický trh.

Ford Ranger

Ford Ranger byl na evropský trh uveden v roce 1997 a jeho nejnovější generace měla světovou premiéru v říjnu 2010 na autosalonu v Sydney ve verzi Double Cab. V březnu 2011 měli návštěvníci autosalonu v Ženevě možnost seznámit se s vrcholným provedením Wildtrak. Na 32. ročníku Mezinárodního autosalonu v Bangkoku byly odhaleny další karosářské verze.

V evropské specifikaci se nový Ranger představil na dubnovém autosalonu užitkových vozidel v Birminghamu v roce 2011. Na českém trhu jsme se tohoto pick-upu dočkali až v prvních měsících roku 2012.

Modernizované provedení bylo odhaleno na jaře loňského roku a evropské verze jsme se dočkali během podzimních měsíců a to včetně cen pro český trh. Hlavní designovou změnou modernizovaného Rangeru je nová maska chladiče. Uvnitř se objevil nový středový panel, kterému může dominovat osmipalcová dotyková obrazovka příplatkového multimediálního systému SYNC 2.

Ford svůj pick-up nabízí s karoseriemi Single Cab, Super Cab a Double Cab, které spojuje rozvor náprav dlouhý 3220 mm, zatímco celková délka se liší a pro první jmenované provedení je uváděna 5277 mm, zatímco pro zbývající dvě je to 5362 mm. Ložná plocha u provedení Single Cab je dlouhá 2317 mm, v případě Super Cab je to 1847 mm a u Double Cab pak 1549 mm.

Ford Ranger je na českém trhu nabízen se dvěma vznětovými motory. Základem je čtyřválec 2.2 TDCi ve verzích s 96 a 118 kW, který v nabídce doplňuje pětiválec 3.2 TDCi o výkonu 147 kW.

Ford Ranger - technická data a české ceny
Motor 2.2 TDCi 2.2 TDCi 3.2 TDCi
Převodovka 6M 6M (6A) 6M (6A)
Zdvihový objem [cm3] 2198 2198 3198
Válce/ventily 4/4 4/4 5/4
Největší výkon [kW/min-1] 96/3700 118/3700 147/3000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 330/1500-2500 385/1500-2500 470/1500-2750
Max. rychlost [km/h] 175 175 175
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,5 11,8(12,8) 10,9(10,6)
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,0 6,5(8,0) 8,3(8,9)
Cena Single Cab XL [Kč] 723.069 779.482 -
Cena Super Cab XLT [Kč] - 897.699 -
Cena Super Cab Limited [Kč] - 1.015.069 -
Cena Double Cab XL [Kč] 776.336 832.722 -
Cena Double Cab XLT [Kč] - 909.799 -
Cena Double Cab Limited [Kč] - 1.027.169* 1.090.089*
Cena Double Cab Wildtrak [Kč] - 1.116.709* 1.179.629*
*Příplatek za automat činí 22.990 Kč

Motory spolupracují se šestistupňovým manuálem, pro silnější čtyřválec a pětiválec je k dispozici i příplatkový automat se stejným počtem převodů. Ford nabízí dvoukolku i čtyřkolku, český ceník modernizovaného Rangeru ale zahrnuje výhradně verze s pohonem všech kol. Pohon přední nápravy se připojuje pomocí otočného ovladače na středové konzole.

Ranger se pyšní pěti hvězdami z testů Euro NCAP a bezpečnost posádky může zvyšovat řada asistenčních systémů, známých z osobních vozů značky Ford. K dispozici je například asistent pro jízdu v pruzích, sledování bdělosti řidiče, automatické přepínání dálkových světlometů, dešťový senzor, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, adaptivní tempomat a indikace bezpečné vzdálenosti.


Isuzu D-Max

První pick-up značky Isuzu byl prodán v roce 1972 a světová premiéra aktuální generace modelu D-Max se odehrála v roce 2011 v Thajsku, zatímco evropská verze byla představena o rok později.

V pořadí šestá generace je stejně ta předchozí, představené v původním provedení v roce 2002, výsledkem spolupráce japonské automobilky s koncernem General Motors, což znamená, že je sesterským modelem Chevroletu Colorado a GMC Canyon. S těmito vozy sdílí konstrukci rámu, podvozku i karoserie.

V případě designu se D-Max od severoamerických příbuzných odlišuje především provedením přídě. Zde má vlastní přední nárazník, masku chladiče, hlavní světlomety, kapotu motoru i blatníky. Jiný vzhled mají i zadní svítilny a výklopná zadní stěna.

Základní provedení představuje dvoumístná kabina Single Cab, u níž lze volit z obou druhů pohonu. U provedení Space Cab s 2+2 místným interiérem, respektive u pětimístných modelů Double Cab je v sériové výbavě pouze pohon 4x4. Provedení Space Cab a Double Cab obsahuje nabídku volitelné pětistupňové automatické převodovky jako alternativu k sériové šestistupňové manuální převodovce.

V provedení kabin Single Cab a Space Cab je D-Max dostupný také jako Cab & Chassis pro montáž různých nástaveb, přičemž verze Single Cab je k dispozici jak s pohonem 4x2, tak i s pohonem 4x4 a verze Space Cab pouze v provedení 4x4.

Isuzu D-Max s stojí na podvozku s rozvorem náprav 3095 mm a jeho celková délka se v závislosti na zvolené kabině a výbavě pohybuje od 5090 do 5315 mm. Ložná plocha u provedení Single Cab je dlouhá 2315 mm, v případě Space Cab je to 1795 mm a u Double Cab pak 1485 mm.

V Evropě nabízená Isuzu D-Max spojuje vznětový čtyřválec o objemu 2,5 litru s přímým vstřikováním Common Rail a přeplňováním dvojicí turbodmychadel. Tento motor disponuje výkonem 120 kW a točivým momentem 400 Nm.

Isuzu D-Max Double Cab – technická data a české ceny
Motor 2.5 biturbo 4x4 2.5 biturbo 4x4
Zdvihový objem [cm3] 2499 2499
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 120/3600 120/3600
Točivý moment [N.m/min] 400/1400-2000 400/1400-2000
Převodovka 6M 5A
Max. rychlost [km/h] 180 180
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,3 8,4
Cena Basic [Kč] 836.900 -
Cena Custom [Kč] 931.300 975.700
Cena Premium [Kč] 992.300 1.036.700

Isuzu D-Max je na evropském trhu nabízeno ve třech stupních výbavy – Basic, Custom a Premium . V základním provedení Basic dostupném pro všechny tři verze kabiny má pick-up mimo jiné centrální zamykání, klimatizaci (kromě provedení 4x2), tónovaná skla, posilovač řízení a elektrické ovládání oken.

Kromě bohaté komfortní a praktické výbavy nabízí Isuzu D-Max i řadu prvků aktivní a pasivní bezpečnosti. Součástí standardní výbavy je tak ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly (EBD), inteligentní brzdový asistent (BA), který aktivně podporuje nouzové brzdění, kontrola stability (ESC) a kontrola trakce (TCS), denní svícení a čelní, boční i hlavové airbagy.


Mitsubishi L200

Označení L200 využívá značka Mitsubishi u svých pick-upů od roku 1978. Aktuální pátá generace se představila nejprve v roce 2014 s tradičním asijským označením Triton pro zdejší trhy a evropské provedení bylo odhaleno v létě loňského roku.

Podle japonské automobilky se jedná o nejnovější interpretaci koncepce sportovně užitkového picku-upu Sport Utility Truck představené v roce 2005 v podobě předchozí generace L200. Ta tehdy představovala malou revoluci a původně především pracovní stroj ke svému praktickému zaměření přidal i atraktivní linie karoserie, které byly inspirovány závodním speciálem Pajero Evolution.

Pátá generace na linie svého předchůdce navazuje a do jisté míry je rozvíjí směrem k ještě civilizovaněji vyhlížejícímu vozu, přibližujícímu se svým stylem kategorii SUV. Při vývoji byl kladen velký důraz na aerodynamické vlastnosti nového L200 a novinka se může pochlubit hodnotou Cd sníženou na 0,40 ve srovnání s předchozí generací, z níž bylo uváděno 0,46.

Ve své páté generaci je Mitsubishi L200 na českém trhu nabízeno s karoseriemi Club Cab a Double Cab. První jmenovaná verze má kabinu bez B sloupku a druhý pár kratších dveří otevíraných proti směru jízdy. Nejdůležitější verzí pro Evropu je již tradičně Double Cab s dvěma páry dveří a nejprostornější kabinou pro pětici cestujících.

Mitsubishi L200 stojí na rámovém podvozku s rozvorem náprav 3000 mm v provedení Club Cab má celkovou délku 5195 mm, zatímco Double Cab je ve verzi Invite dlouhý 5205 mm a Intense má pak celkovou délku 5285 mm. Ložná plocha L200 Club Cab může být dlouhá 1850 mm, zatímco u pětimístného provedení se zkracuje na 1520 mm.

Pro Evropu je L200 k dispozici s celohliníkovým čtyřválcovým turbodieselem 4N15 o objemu 2442 cm3 ve dvou verzích. Základní provedení nabízí 113 kW a točivý moment 380 N.m. Druhá verze pak disponuje výkonem 133 kW a točivým momentem 430 N.m.

Mitsubishi L200 - technická data a české ceny
Motor 2.4 DI-D 4x4 2.4 DI-D 4x4
Zdvihový objem 2442 2442
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 113/3500 133/3500
Točivý moment [N.m/min] 380/1500-2500 430/2500
Převodovka 6M 6M/5A
Max. rychlost [km/h] 169 179/177
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,4 6,6/7,2
Cena Club Cab Invite [Kč] 677.350 -
Cena Double Cab Invite [Kč] 714.250 -
Cena Double Cab Intense [Kč] - 781.650/821.650

Standardem je pro obě výkonové verze nového motoru šestistupňová manuální převodovka v kombinaci s pohonem všech kol Easy Select s elektronickou volbou režimů, která pomáhá snížit emise vozu o 17 % oproti předchůdci na 169 g/km. Na přání je pro výkonnější verzi k dispozici i pětistupňová automatická převodovka.

Mitsubishi L200 se podobně jako terénní pick-upy konkurenčních značek svou výbavou vyrovná čistě osobním vozům. Standardem je pro oba stupně výbavy mimo jiné sedm airbagů, stabilizace nejen pro vůz, ale i pro tažený přívěs, tempomat, klimatizace a audio systém se čtyřmi nebo šesti reproduktory.

Stále rostoucí popularitu a prodejní čísla terénních pick-upů i na evropském trhu se chystá za pomoci Mitsubishi L200 zachytit italská automobilka Fiat, která jej využila jako základ pro svůj model Fullback. Ten se ve světové premiéře představil na loňském podzimním autosalonu v Dubaji a na letos v Ženevě pak byl odhalen jako atraktivní koncept. Prodej tohoto pick-up se pak má rozběhnout ještě v letošním roce.


Nissan Navara

Historie pick-upů značky Nissan sahá až do poloviny padesátých let dvacátého století, ale v případě modelů s pohonem všech kol a schopností jízdy mimo zpevněné vozovky se začala psát na počátku let osmdesátých a jméno Navara se objevuje až v roce 1997.

Nissan Navara v aktuální podobě, v níž se představil v roce 2014 a na evropský trh byl uveden na podzim loňského roku, je označován za třetí generaci tohoto modelu a zároveň jej lze označit i za nejcivilizovanější provedení v celé historii terénních pick-upů japonské značky.

Na českém trhu je nabízen ve dvou karosářských verzích. První z nich je King Cab s dvou až čtyřmístnou kabinou a druhým pak Double se dvěma páry dveří a prostorem pro pětičlennou posádku. Vedle klasických verzí s korbou jsou u obou provedení k dispozici i varianty bez ní, které jsou připraveny pro montáž specializovaných nástaveb.

Základem tohoto pick-upu je samozřejmě žebřinový rám s rozvorem náprav 3150 mm. Celková délka se v závislosti na provedení liší od 5120 m až po 5330 mm pro verzi se čtyřdveřovou kabinou. Ložná plocha korby nabízí na délku u podlahy 1750 mm, resp. 1537 mm.

Moderní pojetí interiéru plně odpovídá současným modelům značky Nissan. Základem středové konzole je rozměrný dotykový displej a logické uspořádáním okolních tlačítek. Stejný volant najdeme také v nové generaci modelu Qashqai a ačkoliv jsou ukazatele v kapličce přístrojů zcela odlišné, barevný palubní počítač je již v rámci automobilky zavedeným prvkem.

Nissan Navara je na českém trhu nabízen pouze s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem 2.3 dCi. Ten je k dispozici ve dvou výkonových verzích, pričemž ta silnější je přeplňována dvěma turbodmychadly.

Nissan Navara - technická data a české ceny
Motor YS23 Turbo YS23 Twin-Turbo
Zdvihový objem [cm3] 2298 2298
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 120/3750 140/3750
Točivý moment [N.m/min] 403/1500-2500 450/1500-2500
Převodovka 6M 6M(7A)
Max. rychlost [km/h] 172 184
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,0 10,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,4 6,4
Cena King Cab Chassis Cab Visia [Kč] 699.100 -
Cena King Cab Visia [Kč] 640.300 -
Cena Double Cab Chassis Cab Visia [Kč] 761.500 -
Cena Double Cab Visia [Kč] 718.500 -
Cena Double Cab Acenta [Kč] 848.100 -
Cena Double Cab N-Connecta [Kč] 879.100 908.600
Cena Double Cab Tekna [Kč] 950.600 980.100
*Příplatek za automat je 42.800 Kč

Nissan si od pohonných jednotek slibuje zlepšení efektivity až o 24 procent a dává zákazníkům možnost volby mezi pohonem zadních nebo všech kol. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, zatímco sedmistupňový automat je za příplatek.

Nehledě na výbavovou linii je ve standardu sedm airbagů, asistent pro sjíždění svahů a rozjezdu do svahu, systém automatického nouzového brzdění, klimatizace (pro N-Connecta a Tekna automatická), elektricky ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka nebo autorádio s šesti reproduktory.

Kvality Nissanu Navara má potvrzovat mimo mezinárodní ocenění International Pick-Up of the Year 2016 a rovněž skutečnost, že poslouží za základ pro vznik dvojice nových pick-upů značek Mercedes-Benz a Renault. Německá značka prozatím nabídla pouze skicu a koncept údajně představí na letošním autosalonu v Paříži. Francouzský výrobce již vloni v září odhalil studii Alaskan.


Toyota Hilux

První generace Toyoty Hilux se objevila na trhu v roce 1968 a loňský rok přinesl premiéru již osmé generace tohoto populárního a úspěšného pick-upu. V letošním roce jsme se pak dočkali i jeho uvedení na český trh.

Aktuální generace má zachovávat všechny přednosti svého předchůdce, k nimž přidává civilizovanější design, prostornější a komfortnější interiér, širší nabídku asistenčních systémů a přepracovanou nabídku pohonných jednotek.

Toyota Hilux s celkovou délkou 5330 mm má rozvor náprav 3085 mm a je tradičně nabízená se třemi typy kabiny, jejichž označení je Single Cab, Extra Cab a Double Cab. V závislosti na provedení kabiny pak ložná plocha disponuje délkou 2315 mm, 1810 mm a 1525 mm.

Interiér má nabídnout více prostoru i komfortu a především lepší odhlučnění. Nové jsou materiály obložení a čalounění nových sedadel, která mají být výrazně pohodlnější než u předchozí generace.

Pro Hilux se čtyřdveřovou kabinou Double Cab uvedla Toyota při jeho premiéře zvětšení vnitřního prostoru o 8 mm pro hlavu a rozšíření o 19 mm v oblasti ramen posádky. Zadní sedadlo má nabízet o 10 mm více prostoru pro kolena cestujících a může být sklopné a dělené v poměru 60:40.

Nově vyvinutý agregát 2.4 D-4D je v tuto chvíli jediným motorem pro české zákazníky. Na vybraných trzích jsou přitom k dispozici turbodiesely 2.5 D-4D (75 kW) a 2.8 D-4D (130 kW) a benzinovým čtyřválcem 2.7 Dual VVTi (122 kW).

Toyota Hilux – technická data a české ceny
Motor 2.4 D-4D 4x2 2.4 D-4D 4x4 2.4 D-4D 4x4
Zdvihový objem [cm3] 2393 2393 2393
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/3400 110/3400 110/3400
Točivý moment [N.m/min] 400/1600-2000 400/1600-2000 400/1600-2000
Převodovka 6M 6M 6A
Max. rychlost [km/h] 175 170 170
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,2 13,2 12,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,8 7,0 7,8
Cena Single Cab Base [Kč] 675.180 - -
Cena Single Cab Live [Kč] - 794.970 -
Cena Extra Cab Live [Kč] - 830.060 -
Cena Double Cab Base [Kč] - 825.220 -
Cena Double Cab Live [Kč] - 839.740 -
Cena Double Cab Active [Kč] - 914.760 959.530
Cena Fouble Cab Executive [Kč] - 980.100 1.024.870

Samozřejmostí je přiřaditelný pohon všech kol. Pouze základní provedení s dvoumístnou kabinou Single Cab je k dispozici s pohonem zadních kol. Standardem pro všechny verze je šestistupňová manuální převodovka a jen provedení s kabinou Double Cab se stupni výbavy Active a Executive je nabízeno se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Kompletního přepracovaní oproti předchozí generaci se dočkal rám i nápravy, aktuální generace má disponovat o 20 % vyšší torzní tuhostí. Vylepšené odpružení kol se má postarat o zdokonalení jízdních vlastností na silnici i schopností pick-upu v terénu.

Osmá generace Hiluxu jde samozřejmě s dobou a v nabídce její výbavy nechybí asistenční systémy pro rozjezd do kopce nebo naopak pro sjíždění ze svahu, aktivní kontrola trakce nebo stabilizace přívěsu.

Na jaře letošního roku potvrdil francouzský koncern PSA, že uvede na trh nový terénní pick-up a podle dostupných informací má tato novinka vycházet právě z Toyoty Hilux a navázat na výroby modelů 108, C1 a Aygo v Kolíně i novou generaci lehkých užitkových modelů Expert, Jumpy a Proace Van spolu s jejich osobními verzemi.


Volkswagen Amarok

Volkswagen odhalil podobu svého pick-up již v roce 2008 prostřednictvím konceptu a sériový Amarok byl představen těsně před koncem roku 2009, ale například na českém trhu jsme se jej dočkali až s příchodem jara roku 2011.

Dny původní podoby modelu Amarok jsou již nyní sečteny, i když je stále v nabídce českého zastoupení značky Volkswagen Užitkové vozy s cenami od 685.009 Kč za provedení Double Cab Basis s motorem 2.0 TDI o výkonu 103 kW (140 k), šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem zadních kol.

Koncem letošního dubna Volkswagen Užitkové vozy potvrdil příchod svého modernizovaného pick-upu prostřednictvím skic a jen o několik dnů později byla na začátku května odhalena jeho podoba s lehce přiostřenými liniemi předních partií. Koncem května pak byl představen i inovovaný interiér, v němž došlo k výrazně dramatičtějším změnám.

Kruhové výdechy ventilace jsou nahrazeny klasickými lamelami. Pás velkých tlačítek se přesunul pod velký displej multimediálního systémy, zatímco panel automatické dvouzónové klimatizace odpovídá osobním modelům značky Volkswagen.

Navigace může poskytovat online zpravodajství o dopravní situaci, samozřejmostí je připojení externích zařízení přes USB a v dnešní době již velmi rozšířená Car-Net, díky níž lze ovládat funkce mobilního telefonu přes displej infotainmentu.

Nejzásadnější změny se ovšem německý pick-up dočkal v motorovém prostoru. Ten byl doposud vyhrazen pouze pro přeplňované vznětové dvoulitrové čtyřválce s výkony 103 kW a 132 kW. Amarok v modernizované podobě ovšem nabídne vidlicový šestiválec 3.0 TDI s výkony 120 kW, 150 kW a 165 kW a točivým momentem 450 N.m, 500 N.m a 550 N.m.

Pouze u nejslabší verze šestiválce má být možnost volby mezi pohonem zadních nebo všech čtyř kol a to vždy ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Střed nabídky již bude standardně s pohonem všech kol a šestistupňovým manuálem, zatímco u nejvýkonnější verze bude použita osmistupňová automatická převodovka.

Volkswagen Užitkové vozy plánuje zahájení předprodeje modernizovaného modelu Amarok na českém trhu v srpnu letošního roku. Ve stejnou dobu mají být zveřejněny přesné technické specifikace i rozdělení výbav a jejich ceny.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (45)
28. 6. 2016 13:43
Re: podvozek Navara
Tak zkouším odkaz znovu:
[odkaz]

Avatar - AUDIRS6
28. 6. 2016 11:32
Re: podvozek Navara
odkaz ti neide, nakolko si tam nechal to "s" v URL, treba dat len http. ;-)
Podobnu dylemu by som ja moc neriesil. Len podvozok oproti lepsej kabine a pohonnemu retazcu mi nieje relevantna protihodnota. A podla uz existujucich jazdnych dojmov co som pozrel na YT, sa aj v tomto Amarok zlepsil. Ci to bude na Navaru stacit - netrufam si odhadnut, ale ak bude rozdiel v znamkovani 1 Navara a 2 pre Amarok, uspokojim sa. ;-) Teda nie ja, ale ti znami, ktori uz prejavili zaujem a chystaju sa presadat z L200-iek a Hiluxa ( aj ked ten Hiluxak - je dost ortodoxny Toyotak >:-[] - tam to este nieje jednoznacne ).
Avatar - Barrichello
28. 6. 2016 09:28
Re: Pak sou tu ještě RAMky
Jo spotřeby už sou velmi slušné
Avatar - Barrichello
28. 6. 2016 09:27
Re: Pak sou tu ještě RAMky
Když naše cesty projede Avia a Tatra, bylo by smutné aby je neprojela RAMka. Jinak v USA větší pikapy sloužím účelům jako u nás ty Avie :-)
Avatar - Barrichello
28. 6. 2016 09:26
Re: Lioooo
Znam i lidi co to maj na benzín (us pikapy nebo velká SUV typu Escalade). A ti co tam maj na LPG jen prostě nechtějí podporovat Babiše a nenažrané vlády a anjedou hodně, takže se jim to vyplatí.