Při konstatní rychlosti kolem 100km/h tohle ujede 560 km. Takže reálně spíš tak 460 km. Takže jedu někam na jednání a cestou se ještě na 20 minut zaseknu na "pumpě", abych doplnil baterky...
Já téhle snaze nějak nerozumím.
A při běžném užívání musím stále myslet na to, že co chvíli budu smrdět na dobíječce 20 minut...Pokud teda nějakou najdu. Hmmm, tak to jóóó
a to si este nezohladnil cenu takehoto "nezmyslu na kolesach" .... tu jazdu "zadarmo" si v nakupnej cene kazdeho elektro auta pekne uz dopredu zaplatis ... nic dnes nie je zadarmo
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
jj
TAK SI HOLT 20 MINUT DÁŠ KAFE NEŽ TI SUPERCHARGER [odkaz] [odkaz] ZDARMA DOBIJE [odkaz] BATERKY U NEJLEPŠÍHO Z NEJLEPŠÍCH [odkaz] NA DALŠÍCH 300 až 400 km :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Jo a ta cena:
TESLA MODEL S 4x4 280kW = 2.000.000Kč
BMW 535d xdrive 220kW 1.600.000 Kč + 400.000 Kč palivo na 15 let BEZ ZAPOČÍTÁNÍ budoucí zvýšený ceny paliva, servisu a všech budoucích ekopoplatků za spalovací popelnici [odkaz] = 2.000.000Kč ;-)
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
Elektrika bude urcite navzdy lacna a zadarmo... si skutocne taky blby, alebo sa len robis?
A uz chod do***e s tou svojou otrasnou strankou plnou klamstiev.
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
no zatim je elektrika [odkaz] u mě v garáži za tarif ČEZ TEPELNÝ ČERPADLO NEOMEZENĚ 2,5Kč/kWh a na TESLOVÝCH SUPERCHARGERECH [odkaz] [odkaz] ZADÁRA >:D >:D >:D >:D >:D takže zatím neřeším ;-)
Ale nic netrvá věčně, to je fakt ;-) ZÁLEŽÍ JAK SE K TOMU KTERÝ STÁT POSTAVÍ [odkaz] [odkaz] ;-) Podle toho se v něm tak bude žít :-) A NEZÁVIĎ !!!
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
Plácáš blbosti.
Když dobíjíš doma, tak jedno plné nabití stojí minimálně 400 Kč. Tzn. jezdíš cca 1km za 1 Kč. Náklady jsou téměř stejné jako u CNG.
Nabíječky zdarma u nás vesměs nefungují a když fungují, je jich žalostně málo a jsou neskutečně pomalé!
Ať už si to spočítáš jak chceš, vždy ti vyjde jen to, že se to auto samo nikdy nijak nezaplatí.
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
Padlý na HLAVU??
dobíjím doma v garáži za tarif ČEZ TEPELNÝ ČERPADLO - tzn, elekřiny NEOMEZENĚ kolik chci na co chci pro celý barák za 2,5Kč/kWh
TZN, můj Model S [odkaz] má 85kWh baterky = 85*2,5 = 212Kč dojedu běžně 350km a nešeřím to tzn 90 až 160km/h = 212Kč/350km
21Kč/35km
2,1Kč/3,5km
0,6Kč/1km
6Kč/10km
60Kč/100km
ferdo ;-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-)
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
Tarif "tepelne cerpadlo" je za min za 2.61Kc/kWh + poplatok za pripojku, ale to ti vlastne moze byt jedno, papierova Tesla vela nezozerie, ked jazdi po Gugle maps.
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
zadarmo je marketingový tahák ferdo pro ferdy jako seš ty ferdo ;-)
správněji je to označení SUPERCHARGER V CENĚ VOZU !!! [odkaz]
Ale jinak:
MODEL S 280kW [odkaz] 2.000.000Kč s elektrikou v ceně [odkaz]
BMW 535d xDrive 230kW 1.600.000Kč + + 400.000 Kč palivo na 15 let BEZ ZAPOČÍTÁNÍ budoucí zvýšený ceny paliva, servisu a všech budoucích ekopoplatků za spalovací popelnici [odkaz] = minimálně 2.000.000Kč ;-) ferdo a NEZÁVIĎ !! ;-)
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
no jsou to 2 MEGA tak jako tak, akorát že u BMW spíš víc
povinný Tesla 1.500Kč/rok BMW 6.000Kč/rok ?? Musíš vyměnovat svíčky, řemeny, kapaliny, klatky a oleje vůbes servis sponzoring máš kalkulačku ne ?? si to spočítej ;-)
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
a co by se melo zaplatit? soucasna Tesla S neni onic drazsi nez auta ktera se radi po jeji bok jako konkurenti, bez se v tom nejdriv svest a pak pis otom co se zaplati nebo nezaplati :-)
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
Chlapče, já v Tesle seděl dřív, než ty si o tom tady začal vůbec vypisovat.
Nic tomu autu neberu, je opravdu dobré, to jsem tu již ovšem psal, ale jeho cena ho posílá rovnou do kopru.
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
prvni seriove produkcni model automobilky ktery nepatri zrovna mezi mainstremove modely za par supu co se prodava v desitkach tisic rocne ti prijde jako malo, a poukazovat na trh jako je CR je usmevne, pac CR nebo SR je producentum aut tezce u * ;-) nato ze tu nema Tesla zadne dealerstvi a dosud ani jeden supercharger se jich proda u nas rocne vic nez srovnatelnych aut nekterych jinych znacek ktere muzou tankovat doslova na kazdem kroku (cca 6000 cerpacek) >:D
a o tom co si muzu koupit nebo nemuzu koupit vis kulove, tak se nesnaz popisovat neci ci me moznosti ;-) Tesla S s cenovkou cca 3 miliony (model o kterem bych ja uvazoval) je sice momentalne mimo me financni moznosti, neni to ale cifra ktera by me nejak zaskocila, ostatne na pristi rok jsem si chtel nadelit Raptora
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
Která srovnatelná auta myslíš? Evropské prodeje Tesly jsou někde na úrovni 5000 za pololetí, BMW je s 5er někde na 55.000... ale se 7er na necelých 3t. Na druhou stranu to táhnou státy jako Norsko s masivními dotacemi a snad i vlastním pruhem na dálnicích...
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
Srovnej si to třeba s Mercedesem S. Toho se za jeden jediný rok prodalo 100 000 ks.
Co si můžeš, v tvém případě spíš nemůžeš, pořídit, to sem píšeš doslova několik let. Zatím se pořád vozíš ve značně ojetém voze za pár šušňů. Ty tu Teslu rozhodně nevytrhneš. :-!
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
Ale tak dobře, Mercedes je Mercedes, se stoletou tradicí... myslím, že Tesla konkurenci docela vrtá hlavou... protože Mercedes ví, co se dá čekat od BMW. Ale pokud EU bude dál blbnout s normovanou spotřebou pod 4 litry nebo zavede nějaké pitomé zvýhodnění elektromobilů po vzoru Norska, může to mít vážné následky.
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
nojo koukam ze ctes opravdu pozorne >:D Mercedes ma tradyci jak svina, jeho S je vyhlasenej etalon tridy luxusnich aut kterej vpodstate urcuje trendy a srovnavat s nim Teslu S je vpodstate lichotka pro tu teslu >:D
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
jo aha, takze ty srovnavas jen jedno kryterium a to cenu, no super, tak do te rovnice zahrneme vlastne uplne vsechny auta od 2 do 3 mega >:D no v tom pripade natom Tesla S s prodejema neni zas tak spatne, dalo by se rici ze je natom docela hodne dobre co se prodeju aut nad 2 mega tyce
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
Chlapče, znovu. Už jsem to tu na začátku psal. Tesla je hodně drahá hračka na to, co nabízí, tedy spíše nenabízí.
To je fakt, který zde nezpochybníš, ať se budeš snažit sebevíc. :-!
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
kdyby jsi v tom jel, tak bys vedel co nabizi nebo nenabizi, tolik prijemne se ridicich a zivich aut v te cenove kategorii zas tolik neni, jen maloktere auto dokaze tak krasne plinule zrychlovat a v takove pohode na palube , kdy zaroven uveze vic nez 2 lidi ;-)
a to jsem den predtim ridil BMW M3 E90, takze mam celkem s cim srovnavat co se tyce zivejsich aut :-) a to ted davaji do nabidky jeste ostrejsi verzi P85D, ta bude smele konkurovat i mnohem brutalnejsim autum nez jsou M3/M5 nebo S4/S6 ;-)
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
Jenže, ke tvé smůle jsem v tom seděl, jel a své dojmy z toho auta, jsem tu psal již téměř před rokem. A byly to dojmy pozitivní!
Mimoto, k majiteli to mám cca 10 minut chůze, takže opravdu o tom autě vím dost, dost jsem se na to ptal a díky sdílnosti, fandovství a upřímnosti majitele, zjistil všechny klady i zápory, které to auto má.
Zatímco ty tu píšeš dojmy z nějaké projižďky a kecy z reklamního letáku, já mám z první ruky i provozní náklady a reálné schopnosti toho auta v našich podmínkách. :-!
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
Pokud to někoho bude zajímat, přispěji něco z praxe: Tak opravdu ostře se s Teslou S (mám model 85P+) může jet max. pár minut. Po zahřátí baterií se automaticky omezí výkon na 160 KW, což ovšem stále stačí na slušnou akceleraci i na bezproblémové dosažení omezené maximálky 210 km/h. A dojezd Modelu S se výrazně pod 200 km opravdu více zkrátit nedá, a to ani ostrou jízdou v Alpách. Právě jsem absolvoval s rodinou a plně naložen cestu do jižní Francie a zpět. Trasa 3200 km s dobíjením výlučně na Superchargerech. Musím smeknout nad 100% funkčností všech dobíjecích míst Tesly a též smekám nad rychlostí dobití. Někomu to přijde dlouho, ale já byl spokojen naprosto s tím, že než se děti najedly a vyskákaly, byla po hodině baterie zase plná a jelo se dál. Rozhodně jsem nejel na spotřebu, vlastně jsem to štípal přesně tak, abych začal dobíjet téměř prázdný a celková průměrná spotřeba za celý výlet 3200 km činila 245 Wh/km.
No a když už jsem se tak rozepsal, dovolím si říci ještě něco. Pokud pojedete jako já někam dál s celou rodinou, zpravidla si z cesty neuděláte nekonečný maraton. Na cestě jsem dobíjel zpravidla v době oběda po ujetí prvních 300 km a po ujetí druhých 300 km jsme se už šli rovnou ubytovat, takže jediné dobíjení přes oběd jsem nevnímal jako nějaké zdržení a večerní dobíjení už vůbec, pakliže jsme se v místě dobíjení rovnou i ubytovali.
A co se týče zde diskutované návratnosti investice při dobíjení zdarma zde musím říci, že to je nejspíše slepá ulička. Na jednu stranu je moc příjemné dobíjet zadarmo, obzvláště na dlouhých cestách, ale pomyslnou návratnost si každý musí spočítat sám dle profilu jeho jízd a náklady musí především porovnat s výdaji na jízdy ve stávajícím voze. Pokud se jen zamyslím nad spotřebou mého minulého vozu (Audi RS5) a vzpomenu ty pálky za servis v Praze na Smíchově, považuji prodej tohoto vozu po dvou letech za polovinu ceny za vysvobození. V tomto kontextu si pak jako majitel Tesly připadám po ujetí 15 tis. km tak, že lepší investici jsem si přát ani nemohl, přestože si umím spočítat, že ani mě se tato investice nikdy nevrátí.
Při objednání vozu v září 2012 jsem však ekonomiku této investice neřešil a vůz jsem objednal z čistého fandovství. Navíc tehdy jsem ani nic o Superchargerech nevěděl.
A udělal bych to znovu, což věřím, že Vám zde řekne každý majitel Tesly. Ne kvůli ekonomice, vlastně ani nevím čím to je. Jízda v Modelu S je vysoce návyková záležitost a této závislosti se nedokážu vzdát. Tak proto asi.
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
jsou tu mnohem znamejsi automobilky s tradici, ktere maji podobne drahe modely a presto prodaji celosvetove rocne jeste min kusu, takhle z placu treba Maserati, je potreba si uvedomit ze Tesla S je konkurenci vrcholnych modelu kuprikladu Mercedesu E, BMW 5 nebo Audi A6, je to za dlouha leta prvni model kteremu se podarilo do tohoto segmentu mezi zabehnute modely proniknout s vetsim nez par tisicovim prodejem ;-) u automobilky co vpodstate jeste nema vybudovane jmeno a je to jeji prvni seriove auto (Roadster byl kusovka) je to uspech nad uspech, o takovich prodejnich cislech se muze mnoha zabehnutym automobilkym a v takovem segmentu doslova jen zdat
no schvalne se zeptejte treba u Maserati, Saabu nebo Volva jak by se jim libilo kdyby prodavali rocne v segmentu okolo $100k 30-40tisic kusu rocne >:D
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
>:-[] >:-[] "klatky" jsou dobrý, a taky ty svíčky v 535d, už chápu proč má v nicku ANTIDIESEL, asi nějaký měl, musel v něm furt měnit svíčky, tak si koupil teslu a teď bude jezdit zadarmo až do smrti. >:D;-)
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
nuž cena je adekvatna vybave a schopnostiam.. Alebo Vy poznáte spalovak zo 700 konikmi 900Nm pohonom 4X4 a autonomnym riadením za menej ako 120 tis eur??? napada ma panamera turbo ale ta je drahsia..
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
Přesně to mě taky napadlo, pak se může přestávka tak trošku protáhnout (pravda, pro majitele Tesly není hodina a půl jistě žádný problém). Faktem ale je, že pravděpodobnost, že se u nabíječky sejdou dvě Tesly současně, je mizivá. Nejspíš skončí totiž s vybitou baterkou už 50 km před ní.
Re: DOBÍJENÍ SUPERCHARGER?? JE SKVĚLÝ A V CENĚ VOZU !!
ale supercharger nie je jeden stojan.. vyzera to plus minus takto[odkaz]
Napriklad vo Viedni je myslim sch pre 5 aut a teraz sa rozširuje myslim na 10 aut
Re: ANO SUPERCHARGER MÁ ALESPOŇ 8 DOBÍJECÍCH STOJANŮ !!
Jo, stránky ti asi dělaly děcka v mateřský školce, protože díky nasrání tolika hloupých videí se nejsou schopny slušně načíst ani na 40 Mbit přípojce. 8-s
Re: ANO SUPERCHARGER MÁ ALESPOŇ 8 DOBÍJECÍCH STOJANŮ !!
edu někam na jednání a cestou se ještě na 20 minut zaseknu na "pumpě", abych doplnil baterky...
Já téhle snaze nějak nerozumím. - a ja nerozumiem Vám.. Takže po cca 350- 400 km ziadna prestavka nic ? prepačte ale po 300 400km by malo byť tých 20 min pauzy uplne ale uplne samozrejma vec a to bez ohľadu či idete teslou alebo spalovakom
Re: ANO SUPERCHARGER MÁ ALESPOŇ 8 DOBÍJECÍCH STOJANŮ !!
nesmíš je brát doslova kámo, spousta znich jsou ropákama [odkaz] placený infiltrovaný pomlouvači, nikoli běžný lidi v diskuzi ;-)
NO A ELEKTROMOBIL [odkaz] JIM ZLIKVIDUJE TU JEJICH BRMBRM [odkaz] JEDOVATOU SPALOVACÍ MAŠINÉRII [odkaz] ;-) takže se jim třesou kolínka .. >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Re: ANO SUPERCHARGER MÁ ALESPOŇ 8 DOBÍJECÍCH STOJANŮ !!
Nech si neustálý napadání a invektivy. Lžeš až to o zdi tříská a neustále se tu budeš do někoho navážet.
Všechno má svý pro a proti. Nevšiml jsem si tady někoho zaslepenýho, vyjma tebe. ;-)
Re: ANO SUPERCHARGER MÁ ALESPOŇ 8 DOBÍJECÍCH STOJANŮ !!
no to teda ne. Běžně dobíjím MODEL S [odkaz] doma v garáži za tarif ČEZ TEPELNÝ ČERPADLO NEOMEZENĚ 2,5Kč/kWh ob 3dny někdy jen o víkendu, podle toho kam jedu.
A když jedu do Němec za synovcem, z garáže vyjíždím s plnýma, tak to píchám po 200km na první supercharger za hranicema u MÜNCHBERGu [odkaz] dám oběd a víc to neřeším >:D Do půlhoďky dobito na plno https://www.youtube.com/watch?…… a zas frčím. Dojezd při dálkových cestách je 300 az 350km a to nijak nešetřím >:-[] >:-[] >:-[]
Re: ANO SUPERCHARGER MÁ ALESPOŇ 8 DOBÍJECÍCH STOJANŮ !!
neodpovídej laskavě na moje diskuze ty pitompajo a NEVTÍREJ SE VOTRAPO !! UŽ SEM TĚ VODEPSAL NEVZPOMÍNÁŠ SI >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] A DEJ SI MĚ DO BLAKLISTU PAKO !!
Re: ANO SUPERCHARGER MÁ ALESPOŇ 8 DOBÍJECÍCH STOJANŮ !!
Predstavivost mas celkom zivu.
Davno davno v casoch zakladnej skoly som mal spoluziaka, co na letisku pod hangarmi ukryval Transformerov. Tiez o nich vela rozpraval.
Re: ANO SUPERCHARGER MÁ ALESPOŇ 8 DOBÍJECÍCH STOJANŮ !!
Co potom tolko podivenia nad tym, ze nejaky exot ma nastudovane?
Na tej svojej stranke ma akurat kopu nezmyslov s ohyzdnym neprehladnym spracovanim a do diskusii plka notoricky to iste s nulovou informacnou hodnotou.
Re: ANO SUPERCHARGER MÁ ALESPOŇ 8 DOBÍJECÍCH STOJANŮ !!
aha.. neviem.. stranku som nesledoval. Ale v prispevkoch pise pomerne presne info aj pomerne zvlastnym sposobom. A o nulovej informacnej hodnote by sa dalo hovorit pri drvivej vacsine diskutujucich
Pokusim sa argumentovať slušne a vecne. Základny rozdiel el mob a spalovaku je vo vyuziti casu. Kazde ale naozaj KAZDE osobne auto sukromne ci firemne 90% svojho zivota parkuje...Stojí...A o tom je elmob. Prax je takáto. Vecer pr'dete domov. O osmej strcite teslu do zásuvky /asi 5 se***vy ukon/.. O 4 hod je tesla nabita. Takze rano mate plne natankovane auto pripravene prejst niekolko 100 km. Vlastne ani supercharger nepotrebujete. Ten nastupuje iba ak idete na dlhu jazdu viac ako tych 400 km. Napriklad ked idem s tt do prahy. Vystartujem a niekde za brnom si dam kavu. /To si davam aj ked idem na lexuse/ Ked pojdem na tesle pri Brne budem mat stale 50% kapacity takze mi naozaj staci tých 15 min aby bola baterka takmer plna. Do Prahy pridem uplne v pohode a este mi vystaci na spiatocnu cestu po brno. Tam si dam zase 30 min pautu a idem až domov do trnavy..To uz bude asi neskorý vecer takže auto zaparkujem v garaži a kym ja spim auto bude za par hodin uplne nabite. Takze rano mam k dispozicii zase cez 4OO km dojazdu
Pointa. Nevidim oproti spalovaku ziadne vacsie zdrzanie.
Este doplnujuci udaj : vykon superchargera je myslim 135kW. Takze ak potrebujete docucnut dajme tomu 30 - 40 kWh nepotrebujete desiatky minut ale skor 15 možno 20 min
způsob nabíjení mi vysvětlovat nemusíš. Celkem dobře si dokážu představit co je to "strčit kabel do zásuvky". Jenže ne vždy parkuješ doma, ne vždy máš možnost nabíjení. Ne každý vlastní dům nebo byt s garáží. Kde budeš nabíjet, pokud máš jen parkovací stání? Vyhodíš prodlužku z okna? Ráno budeš vstávat o dvě hodiny dřív, abys ještě stihl dojet 100km k superchargeru a 20 minut nabíjel baterku?
I kdybys měl parkovací stání v garáži nějakého bytové komplexu, ne vždy jsou tam zásuvky volně k dispozici. A i kdyby ano, budeš muset řešit spoustu věcí okolo. Cele je to nesmysl.
Já ráno sednu, otočím klíčem a neřeším nic. Dokonce mohu jet i do centra, pustit si klimu, rádio a dokonce i tempomat. A kupodivu dojedu s plynem + benzínem 1100km
1000km mít dojezd nemusíš, pravda, o to tolik nejde. Jde o to, že kdykoliv mám nutnost doplnit palivo, kdekoliv zastavím a udělám to. Neřeším, nestarám se, prostě zastavím a doplním... To je celé. Jen o komfortu
a v tom je roziel. Ja sa ráno zobudim pridem do garaze a mam natankovane. kazde bozie ráno. Ziadna benzinka ziadne cakanie ziaden smrad... Ako vtravite. Je to o komforte :-)
aleved to som Vám vysvetlil vyššie. Cez 400 km denne nejazdi takmer nik. Takže na to stači take to domace nabijanie:) na dialkove trasy tu bude /a uz aj je/ siet supercharger.
Vcelku slušná diskuze z Vaší strany ale nemálo demagogie také ..... Je opravdu hodně lidí, co za den najedou více než 400 km. To Vaše "takmer nik" je lež jako věž.
A proto jsou a budou důležitá auta s dojezdem 1000 a více kilometrů což Vaše Tesla nikdy nedá.
Já osobně dám na jedno tankování celou Anglii a na 2 Skotsko, dále Španělsko, Itálii, Francii atd. Ano tam všude jezdím.
Je třeba říci že Tesla podobně jako jiná sportovně zaměřená nebo luxusní auta není nic jiného než ............. HRAČKA. Říká se že děti vyrostou a dospějí. OMYL, chlapi nikdy nedospějí, procházejí životem, chtějí si hrát a kupovat hračky. Tesla je taková HRAČKA, nic víc. Aston Martin, Q7, Tesla, všechno jedno, všechno jsou to hračky.
A zas pekne trepeš. Ty tú naftu aj piješ, že? Ak máš potrebu jazdiť na 1 krát 1000 km, nekupuj Teslu. Ale zároveň ju nehaň tým, ktorým auto, ktoré má jedinú "chybu" - o niečo kratší dojazd s dlhším takovaním - plne vyhovuje. Zase môžu tankovať doma, a ráno štartujú, ako píše kolega vyššie, s "plnou nádržou".
Moje auto má na plnú nádrž dojazd 700-800 km. Využijem to raz, opakujem RAZ za rok. Pritom jazdím denne cez 100 km. Kto ešte, ak vyslove nemá prácu, ktorej súčasťou je cestovanie, toľko jazdí? A predsa si bežné autá svoju rolu obhája. Prečo vyčítaš Tesle, že jej možnosti sa dajú využiť lepšie? AK to vezmeš do dôsledkov, bežné auto je zbytočný luxus, lebo jaho možnosti dostatočne nevyužívaš. Elektromobil je na tom vlastne podstatne lepšie.
to nie je demagogia to je fakt. Nie som ani sociolog ani majitel pracovnej agentury ale moja životna skúsenosť hovorí že ak niekto potrebuje denne vyšší najazd ako 400 km /poťažmo cez 1000km raz dva krat do tyždňa/ nie je bežný zamestnanec ale pracuje buď ako predajca alebo servisák.. Ani jedno ani druhé nie je ani nikdy nebude vhodný zákazn'k pre teslu. Určite jestvujú aj ľudia - majitelia firiem ktorí maju podobne vysoký nájazd km. Ale ja osobne nepoznám ani jedného.
ročne cez 40 tis.. Byvalo to aj viac ale už našťastie nemusim. Denny najazd okolo 150 - 200. Vikendy ako kedy. S rodinou pomerne často jazdim po sk a cz wellness hoteloch občas rakuske alpy ak je viac dni voľna. Cez leto chorvatsko. Je to moja srdcovka od maleho decka. Inak služobky ďalej ako 500 km už zásadne len letecky. Snáď som dostatočne odpovedal na Vašu otázku
Máš výhodu, že můžeš létat z Vídně. Já byl letos nucený cestovat víc než obvykle a byl jsem docela překvapený, kolik destinací není z Prahy letecky pohodlně dosažitelných. Naposledy třeba Stuttgart - přímý let není, spojení přes Frankfurt je ve finále časově srovnatelné s autem, ale samozřejmě není tak flexibilní. A to mluvím o Praze...
Tiež to nechápem, ako by tu každý jazdil 1000 km bez zastávky.Po takých 400 km je 20 minút prestávka tak akurát.Káva, WC, cigareta, natiahnuť sa a ideš dalej ;-)
P.S. Predpokladám že si spokojný majiteľ Tesly? :-)
Upřímně, nebude to víc než 400...pustíš si radio, navi, klimu nebo zahřeješ zadek. Ale pokud to by byla nabíječka někde mezi Phou a Brnem, tak dáš kafe, odskočíš a je vyřešeno. To není problém.
jenže není a hned tak nebude. A i kdyby byla, není jenom Praha a Brno. Vyndal bych mamutí baterku, místo ní tam vrazil nádrž pro CNG a je vyřešeno. Ekologie víceméně zachovaná, čerpačky brzy na každém rohu jako LPG a hotovo.
Je to slepá vývojová větev...Alternativ je dnes hodně, hlavně plyn CNG/LPG a všechny jsou násobně levnější. Kdo si Teslu kromě pár pozérů koupí?
pri dialničnom tempe 130 - 140 je realny dojazd cez 300km /klima naplno radio svetla/. Ak pojdete 120 kou dojazd je realne 400km. Je tam mamutia baterka. Ale nie je tam palivova sustava, spojka , vyfukovy system, motor nema 300 kg ale 30kg , chyba prevodovka....
300 km při normální cestovní rychlosti zoufale málo. Auto mi ve 140 žere asi jako cestou po městě. Takže průměrný nájezd kolem 300-330 bude standard. To ani nestojí za řeč. Nejsou nabíječky, zoufale malý dojezd, vysoká cena = nestojí ani za povšimnutí
cestovna rychlost kde? na dialnici. nuz po 300 km na dialnici si musite dat prestavku tak ci tak. Ak to nerobite ste minimalne nezodpovedny. Ak berieme okresky a cesty prvej triedy pri dodrzani predpisov /ok aj pri ich obcasnom nedodrziavani/ mate dojazd 400 a viac. Neviem realne o nikom kto pottebuje jazdit viac ako 400 km denne na osobnom aute. Ved to by ste za rok najazdili 120 tis km. Pokial mate vacsi najazd ako tých 100 tis rocne tesla nie je pre Vás vhodná.
Ne, po 300km si rozhodně přestávku dát nemusím. Pokud by to ale bylo tak, že když těch 300 ujedu, najdu bez problémů během dalších 50km rychlonabíječku, pak by to bylo snesitelné.
400 denně není 400 každý den. Samozřejmě nejezdím třeba Praha - Mnichov každý den, ale třeba jednou za pár týdnů ano...
siet superchargerov je uz teraz pomerne husta. Do roka mozno dvoch bude priemerna vzdialenosť v nemecku max 100 km..[odkaz] len si kliknite na rok 2016
pred rokom by ste sa nedostali nikam... pred 5tim rokmi tesla ani nejazdila...A pred 200 rokmi sa jazdilo iba na konoch. Je rok 2014 cca 80 superchargerov je funkcnych 15 je vo vystavbe a na dalsie su pripravene povolenia. Mne to ako vecny a log argument staci
Tak kromě pár ekologických nadšenců a těch, kteří stejně budou mít v garáží "normální" auto na dlouhé cesty to v celkovém součtu bude zanedbatelný počet. A v obou případech se bude muset jednat o příslušníky velmi dobře sociálně situované.
Když pominu cenu, tak nám doma by i ten nejmenší elektromobil stačil na 90-95% jízd. Ale párkrát do roka jedu/jedeme na jeden zátah s pár krátkými přestávkami 800 - 1200 km (ve většině 140-150 tempomat po dálnici), což přepočtu na plné nádrže i té nejsilnější Tesly znamená cestou možná až 4 tankování do "plné", což jsou minimálně 3 hodiny. OK, někomu to možná vyhovuje, mně ne.
1200km na jeden zatah, no tak preju stastnou cestu, to bude v lepsim pripade okolo 12-14 hodin nonstop za volantem, joo velice bezpecne >:D
a ano umi pocitat, lepsiho prumeru nez 100km/h jen stezi dosahnes ikdys pojedes casto nad 150km/h , i prez Nemecko kde se snazim vyuzivat useku kde se da jet, a malokdy se dostavam nad prumer 90
nuz sediet viac menej 14 hod bez prestavky v aute a iba prestriedat soferov... Mozno by to chcelo postupit vyššie na profesijnej urovni. Lebo naozaj tesla nie je na rozvažku robosov do nemecka a spat
nuz tazko vysvetlit niekomu krasu zivota pokial je nuteny sediet ptravidelne 14 hodin v aute a nemat cas ani na normalnu prestavku. Ale aby som Vas pooprvil. Tesla je plnohodnotna alternativa akemukolvek vozidlu v tirede nad 70 tis eur..
A kadiaľ jazdíš, po kopaniciach? Vo vyspelom svete je súčasťou benzínky aj slušná reštaurácia, alebo v tesnej blízkosti motel a odpočívadlo. A ešte mi skús tvrdiť, že jazdíš nonstop a na takých miestach proste nestojíš, lebo sú rušné a nepekné... :-!
kedže ste zjavne nečitali moje argumenty hodim sem kopiu mojho prispevku :ákladny rozdiel el mob a spalovaku je vo vyuziti casu. Kazde ale naozaj KAZDE osobne auto sukromne ci firemne 90% svojho zivota parkuje...Stojí...A o tom je elmob. Prax je takáto. Vecer pr'dete domov. O osmej strcite teslu do zásuvky /asi 5 se***vy ukon/.. O 4 hod je tesla nabita. Takze rano mate plne natankovane auto pripravene prejst niekolko 100 km. Vlastne ani supercharger nepotrebujete. Ten nastupuje iba ak idete na dlhu jazdu viac ako tych 400 km. Napriklad ked idem s tt do prahy. Vystartujem a niekde za brnom si dam kavu. /To si davam aj ked idem na lexuse/ Ked pojdem na tesle pri Brne budem mat stale 50% kapacity takze mi naozaj staci tých 15 min aby bola baterka takmer plna. Do Prahy pridem uplne v pohode a este mi vystaci na spiatocnu cestu po brno. Tam si dam zase 30 min pautu a idem až domov do trnavy..To uz bude asi neskorý vecer takže auto zaparkujem v garaži a kym ja spim auto bude za par hodin uplne nabite. Takze rano mam k dispozicii zase cez 4OO km dojazdu
Pointa. Nevidim oproti spalovaku ziadne vacsie zdrzanie.
Nie je schopný plnohodnotne nahradiť každé auto so spaľovacím motorom. Ale veľkú časť z nich plne nahradí, pretože ani tie klasické spaľováky nejazdia naraz viac ako pár desiatok či stovák kilometrov, a už vôbec nikto nejazdí na jeden záťah tisícku alebo dve bez toho, aby si dal aspoň polhodku pauzu aspoň na mizernú kávu a bagetu. Tak jazdia len tunajší frajeri, ale akurát hubou, pardón, klávesnicou. Proste musia za každú cenu dokázať, aká je vlastne tá Tesla na nič - aj keď popravde, nechápem z akého dôvodu. Niekto vám za to platí?
Pořád mi prostou matematikou vychází, že pokud chci uspokojit všechny své potřeby, musím mít v prvé řadě klasický vůz a elektromobil jako doplněk.
Ale za 2 mil. je takový "doplněk" hodně velký luxus. :-!
To si možno ty. Niekto iný má zas iné potreby. Ale to neznamená, že elektromobil nie je schopné auto.
Samozrejme, Tesla je svojim luxusným zameraním trochu v iných sférach, ako by človek od vpodstae sa rozbiehajúceho sa pohonu (v kontexte dejín opäť nového) čakal. Má to svoju logiku, ľudia s menšími príjmami nie sú ochotní platiť vyššie čiastky za malosériové produkty, a tí, čo platiť chcú, zase nemajú záujem o jednoduché auto. Trochu zamotané, že? >:D
ALe treba dodať, že s tým doplnkom si trafil na inom poli - vo väčšine prípadov je elektromobil stavaný na kratšie mestské či prímestské jazdy, a jeho cena už nie je vždy taká horibilná. Mať priemerný rakúsky zárobok, kľudne by som Leafa vzal, žiaľ, príjmy o kúsok severne od Rakúska sú podstatne slabšie...
Prínos elektromobilov v tomto ponímaní vidím v podstatne nižšej hlučnosti a v absencii výfukovývh plynov z ich prevádzky. Aj keď sa o tom už nehovorí, smog v centrách veľkomiest je stále strašiak, a množstvá "klasických" áut sa na ňom podieľajú nemalou mierou.
Smog je smog. Součást dnešní doby. Tohle sám jedinec neovlivní a kolektivní myšlení a možnosti jsou diametrálně odlišné.
Dokud nebudou elektroauta buď:
- levnější než klasická;
- nebo s dojezdem velmi podobným klasickým vozům, za max mírně vyšší cenu,
nikdy nebudou mít větší šanci na úspěch v konkurenci spalováků.
Za tým stojí rozšírenie elektromobilov. Ak ich bude viac, budú lacnejšie. Aby boli mestá čistejšie, musí ich byť viac. Aby ich ľudia chceli, musia byť lacnejšie. Ak budú lacnejšie, bude ich viac a mestá budú čistejšie. Preto sa dotujú, čo im veľa tunajších "expertov" rozhorčene vyčíta. Pritom je jasné, prečo sa to robí. Cieľom je presvedčiť ľudí, že to má zmysel, a že to vlastne robia pre seba.
Poznáš ma a vieš, aký mám na elektromobily názor. Nikdy som nepreferoval nahradenie klasiky elektrickým pohonom v plnej miere. V súčasnej dobe vidím primárnu úlohu elektromobilu ako druhého auta v rodine, na kratšie mestské trasy, teda ako alternatívu alebo doplnok k súčasnému vozovému parku, nie ako náhradu. Preto vítam ich dotovanie - aby sa ich rozšírenie urýchlilo, bez toho to jednoducho nejde, aj tak postupujú pomaly. Aj "vďaka" kritikom, čo si nevidia ďalej jak na špičku nosa a po elektromobiloch dupú bez príčiny aj s chabými alebo vymyslenými argumentami. A nemyslím tým len diskusie na ACZ.
Dnes je miesto elektromobilu v mestách - a dokonca v našom vlastnom záujme. Treba im to uľahčiť, nie sťažovať.
Tesla ide inou cestou, je de facto "na opačnom póle". Držím jej palce, myslím, že je to na dnešnú úroveň vývoja skvelé auto, ale podľa mňa k všeobecnému rozšíreniu elektromobilov tadiaľto cesta nevedie. Je to praktické, pohodlné a luxusné auto, ale podľa mňa súčasná spoločnosť nie je schopná takýto voz v širšom meradle prijať.
No vidíš, já na svých běžných dlouhých trasách jsem obvykle na "hrubém" průměru 105 - 112 km/h včetně započítání všech zastávek. A to se skutečně bavím o pohodové cestě na dovolenou, kde si cestu plánujeme na dny, kdy se dá čekat malý provoz.
A s autem, které co do velikosti, třídy a jízdního komfortu patří do stejné kategorie, jako zmiňovaná Tesla.
Takže výrobcem udávaný dojezd 426 km, ale 320 už může být problém. Takže při polovičním nabití 160 km ... to je nájezd, který normální člověk absolutně neřeší, prostě sedne do auta a jede.
jenže ten americký redaktor byl ale totální vůl. On byl takový pitomec, že si dovolil vzít Teslu do centru ačkoliv věděl, že tam bude hustý provoz což vozidlo nemá rádo. Další jeho hrubou chybou bylo, že vozidlo použil při teplotě -10C.
A korunu tomu nasadil tím, že si pustil klimatizaci (tedy asi spíš topení) a použil tempomat. Takže si za neúspěch vlastně může sám >:-[]
povodne tvrdil že nešiel v zapche a že šiel plynulo a šetrne. V povodnom članku bolo dokonca aj to že nekuril. Len zabudol že tesla odosielala všetky udaje a kompletnu telemetriu. Po jej zverejnení sa strapnil . A že to bol pre pana megatrapas ako hrom.
V skutočnosti prešiel tuším o viac ako 70km viac ako tvrdil. Pisal že nekuril ale auto mal vykurena na viac ako 30C !!!!!!!!!! s jeho plynulej jazdy sa vyklula jazda v šýle prasa obecné.. Naozaj hodnoverny zdroj
buh vi co s tim ten redaktor delal, ja ac si predvadecku uzival a daval Tesle S celkem dotela, tak po ujeti 15 mil me na centralnim display stale ukazoval dojezd jako bych ujel prave tech 15 mil
odhaduju ze pan redaktor si nastavil rekuperaci na LOW a daval tomu kapky aby to vyzdimal co nejrychleji >:D
pan redaktor po zverejneni telemetrie dostal pan redaktor vyhadzov...alebo mu tusim hrozil. co si matne pamatam noviny radsej zverejnili akusi formu ospravedlnenia kde napisali ze test neprebehol korektne..
A co takhle:
Jedu na jednání, je to cca 300km, po příjezdu nechám auto nabíjet a po jednání si zajedu na oběd/večeři a jedu domů. Všechno v pohodě.
Pokud jezdíš často na jednání dál, než 460km (cca 5 hodin po dálnici, když máš volno, takže tam a zpět deset hodin v autě, proč ti to jen nevěřím?), tak můžeš buď:
a) Plánovat cestu s ohledem na nabíjení
b) Půjčit si v půjčovně Lamborghini Gallardo Balboni a s Teslou jezdit jindy
c) Rovnou koupit jiné auto, než elektromobil
d) Počkat, až elektroauto najede na jedno nabití 65536 km
Co si třeba neumím úplně představit je to "po příjezdu nechám auto nabíjet". Dojedu k zákazníkovi, postavím auto na parkoviště... a tam zatím v 99% případů žádná nabíječka ani zásuvka není. Takže co? Jdu na recepci a zeptám se, jestli by byli tak hodní a natáhli mi z recepce prodlužovačku?
Prides na zazracny charger, zapojis, objednas si taxik, pripadne pesibus; odvezies sa ...a po skonceni sa znova privezies taxikom k svojmu autu.... :-)
Pre emela skopirujem svoj prispevok :Prax je takáto. Vecer pr'dete domov. O osmej strcite teslu do zásuvky /asi 5 se***vy ukon/.. O 4 hod je tesla nabita. Takze rano mate plne natankovane auto pripravene prejst niekolko 100 km. Vlastne ani supercharger nepotrebujete. Ten nastupuje iba ak idete na dlhu jazdu viac ako tych 400 km. Napriklad ked idem s tt do prahy. Vystartujem a niekde za brnom si dam kavu. /To si davam aj ked idem na lexuse/ Ked pojdem na tesle pri Brne budem mat stale 50% kapacity takze mi naozaj staci tých 15 min aby bola baterka takmer plna. Do Prahy pridem uplne v pohode a este mi vystaci na spiatocnu cestu po brno. Tam si dam zase 30 min pautu a idem až domov do trnavy..To uz bude asi neskorý vecer takže auto zaparkujem v garaži a kym ja spim auto bude za par hodin uplne nabite. Takze rano mam k dispozicii zase cez 4OO km dojazdu
Pointa. Nevidim oproti spalovaku ziadne vacsie zdrzanie.
Jo, opět pěkná teorie.
Nutno dodat, že k tomu, abys to auto doma nabil za ty 4h, potřebuješ mít tři fáze na 32 ampérech. Ok, tohle má snad každý rodiný dům. Tedy ne třeba zrovna 32A, ale 16A by mít mohl, takže potom cca dvojnásobek času.
Pokud ne, a disponuješ jen jednou fází na klasických 230V, tedy téměř všechny byty a bytové domy, tak nabíjíš celej den a noc (24h).
Ne niekde za Brnom, bude právě jedna nabíječka u Brna, ke které budeš muset zajet, i když třeba nebude právě na té cestě kterou chceš jet. Pro tuhle jednu konkrétní trasu to funguje, ale co když budeš chtít jet někam jinam?
Pak máš Brno - Praha - Brno cca. 400km, takže jsi tak na hraně bezpečného dojezdu, v závislosti na tom, kam v rámci Prahy ještě musíš dojet. Nesmí se ale stát, že by třeba byla na D1 nějaká objížďka, nebo že bys popojížděl hodinu po Praze se zapnutým topením... a taky nesmíš jet moc rychle.
Nechci aby to vyznělo negativně, je to otázka priorit a Tesla určitě má co nabídnout. U mě zatím omezení převažují výhody, ale nic proti pokud to má někdo jinak.
Tak jestli postaví tak velkou stanici pro několik vozů, zaslouží si malé uznání. Bohužel, dobíjecích stanic i tak bude žalostně málo.
Protože ty ostatní (současné) vypadají dramaticky hůře.
zajímavá je tahle mapa.
[odkaz]
Za povšimnutí stojí, že z Hradce do Ostravy musí jet majitel Tesly přes Prostějov.
Ten, kdo bydlí třeba v UH, musí nabíjet v Brně >:D >:D
majitel Tesly muze po CR jezdit vpodstate jak chce, pokud plne nabije na stratu, tak do cile dojede vetsinou vpohode, pac 400km se prez CR napric dela hodne blbe, ono nejvzdalenejsi mista jako Cheb a Frydek deli nejakych 550km, no a pokud to proste clovek jezdi, tak si nato holt neporidi Teslu no
mimochodem dobijecek je veskutecnosti krapet vic nez na tvem odkazu [odkaz]
Pokial ma byt energia len zo slnka, ako sa dusuje Musk, tak strechu by to malo mat minimalne 5x taku velku. Inak si na dobijanie svojho auta pockas, kym to nabije vlastne baterky, ak uz ich predtym niekto vystavil.
Zaujimalo by ma, kto plati nabijanie u nas, ked to ma byt zadara. Niekto to zacvakat musi.
Pětkrát? Tak to přidej a to se ještě bavíme o ideálním výkonu, který žádná elektrárna u nás nedosahuje. Tedy některé i přesahují, ale pouze účetně. >:D
Druhá věc, tady nejsme v Kalifornii, tady nám i sněží a na takové placaté střeše se sníh docela drží = nulový výkon.
To bol zhruba odhad, neviem aky je dekel nabijacky na fotke velky.
No ked som nedavno v podobnej diskusii prerataval rychlonabijanie 120kW, tak vyslo, ze nabijacka dokaze za bezny slnecny den nabit max. 11aut (vzdy len po sebe) a potrebuje plochu strechy tusim ako 3 tenisove ihriska :-O >:-[]
Az bude pocasie ako dnes, ze je od rana polosero a leje, tak bude jedna Tesla rada, ak sa nabije >:-[]
Teď jsem si to ověřoval, při podmínkách, jaké nabídl dnešní šedivý den, by nabíjení jedné Tesly, elektrárnou velkou jako cca 3 tenisové kurty, trvalo téměř celý...týden... >:-[]
:yes: Aspoň jeden mysliaci optimista.
Popravde, nejak si neviem predstaviť firmu, do ktorej by som šiel na jednanie, aby mi na dobu jednania neposkytli zásuvku. A určite by ešte prišli očumovať a pracovné vzťahy by boli hneď o stupienok lepšie, lebo by sa nezáväzne pokecalo aj o tom elektromobile.
Nevíš? >:D
No to jde vidět, že nevíš. Protože ke slušnému nabíjení je třeba silová elekřina 3f, a takovou zásuvkou nedisponuje jen tak každá firma.
Když najdeš zásuvku, je třeba se k ní taky dostat. Takže buď vjet někam do haly, pokud ti to vůbec dovolí, nebo natáhnout prodlužovačku. Ale tu jen tak každý nemá a když ano, tak nastává problém s koncovkou. Takže buď redukce, nebo vozit i 30m silné 3f prodlužovačky a pro jistotu i redukci.
Určitě si dovedeš představit, jak někde u zákazníka škemráš o zásuvku a rozmotáváš prodlužku. Na to tam nikdo zvědavý není.
Pokud chceš nabíjet z 230V, rovnou ti říkám, na to zapoměn, to nemá smysl vůbec zapojovat, za dobu jednání se nic nenabije. :-!
Mimoto, velmi dobře si pamatuji na náš rozhovor o těchto vozech. Je to už nějaký ten rok, ale dušoval ses, zě ho budeš kupovat. A ta doba tak nějak přichází.
Zeptám se tě tedy, jdeš si pro něj? Nebo své prohlášení přehodnotíš a posuneš o další řekněme 3 roky? ;-)
PS: to výše, jsem popsal zkušenosti majitele Tesly. :-!
No už je to pár let. Hledat to teď nebudu, bylo by to na dlouho. Ale pokud to třeba někdy najdu, připomenu ti to i odkazem.
Ale pamatuji si na to velmi dobře. Já tehdy tvrdil, že u mne něco takového nepřipadá v úvahu v horizontu min nadcházejících 12 let. Tys byl o poznání "optimističtější", proto mi to utkvělo v mysli. ;-)
Tak ak nájdeš, kde som tvrdil, že dovtedy a dovtedy si elektromobil kúpim, budeš macher. Ja si to nepamätám. Jedine ak by to konštatovanie malo podmieňovací charakter, alebo som sa vyslovil, že možno - inak asi nie. ;-)
Což o to, ale já mám hlavně zkušenost takovou, že všelijaký supercharger je zabiják životnosti baterií. Nabiješ baterky v autě za hodinu a půl? OK a jak se budou tvářit po pěti letech provozu? to budeš rád, že se toho werku zbavíš a nebudeš to muset řešit....
Celá táto snaha je chorá. Najviac je to vidieť na tom, že sa nesústredia na mestské autá, kde by to malo logiku, kde je dosť zásuviek, kde je veľa smradu, kde stačia kratšie dojazdy a pod., ale robia limuzíny a šporťáky, ktoré zožerú baterku po pár akceleráciách a púšťajú sa do sveta bez nabíjačiek a s trápnym dojazdom. Z toho vyplýva, že tu rozhodujú iné princípy a nie čistý trh ponuka dopyt. Žiadajú a podporujú to úrady, tam je základný kameň deformácie.
byla to nutnost začít nejdřív s drahým luxus sedanem MODEL S a můžou za to dinomobilky, který nechtěli dělat elektromobily, chtěli lidi nadále otravovat a hrabat si svoje ohromný zisky [odkaz] a Teslu zničit. Ze začátku jí pomlouvali a házeli klacky pod nohy. Takže drahý auto pro bohatý teprve prošlape cestičku levnýmů pro chudý jako ses ty. Hned bys chtěl cenově dostupný jako fábka tzn těžce dotovaný společnosti co ;-) to je jako koláče bez práce ty joudo
Ale neboj se, už přibejvaj podívej se [odkaz] [odkaz]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Tesla S je primarne konstruovana pro US, tedy limity v milich a to konkretne na ten nejcastejsi na freeway a hyghway, tedy 65 mil/h, tedy nejakych 105km/h, v teto rychlosti udavaji take dojezdy, a podle toho co ukazoval display za volantem pri zkusebni jizde to zrejme +- bude odpovidat, dealer nam zdelil ze auto se uci podle jizdniho stylu a pamatuje si urcita nastaveni podle GPS, takze udaj o dojezdu vetsinou odpovida velice dobre skutecnosti, graf o tom se zobrazoval na tom display za volantem nalevo
Tak mě napadá kolik dotací vydojí na výstavbu těch nabíjecích stanic. Neb nebýt dotací, tedy pěněz násilím odebraným ostaním, by celá slavná Tesla táhla za svojí komunistickou jmenovkyní.
Přes hodinu čekat na plné dobití aku na rychlonabíječce, tak tomu říkám opravdu perspektivní způsbo dopravy. :yes:
mel jsem moznost se v Tesla S P85 (jeste ne model D) svest okolo San Francisca a musim rict ze to auto je famozni, nadhernej linearni zatah za krasneho klidu na palube a ac na 21" kolech tak s uzasnym pohodlim :-) takze se jiz nedivim lidem co po tehle zkusenosti odchazi od benzinaku a naftaku, to auto se proste kurevsky povedlo a prichazejici varianta D to asi jeste vic rozcisne
a jestli tu nekdo dela pravidelne streky delsi nez 400km a musi po 5 minutach po natankovani ujet dalsi podobnou streku, tak pronej proste Tesla S zrejme neni, kolik ale takovich lidi asi tak bude co? pocitam ze vetsina pisalku zde jezdi streky mnohem kratsi :-) mimochodem ja po Californii, Nevade a Arizone (Arizona jen par set metru abych se projel po Hooverove prehrade) najel 1552mil (necelich 2500km) behem 5 dnu, respektive 4 dnu v Dodge Charger, 4 pac jeden jsem stravil celej ve Vegas a znamenalo to ze jsem za volantem travil vpodstate celej den, a jestli nekdo touzi po tom travit cele dny jen za volantem auta, tak ho docela lituju
mimochodem i majitel BMW M3 se kterym jsme na predvadecku do Tesli sli, se po svezeni v Tesle S docela tesi na Model3 a zacal uvazovat nahlas ze by o takovem modelu dobudoucna uvazoval, komfort a pohoda na palube TeslyS a jeji pruznost ho docela nadchli, ja osobne byl naprosto unesenej a cekal jsem to mnohem slabsi a to i presto ze den predtim jsem si uzival prave one M3
Každý začátek je těžký a bez nějakých investic se neobejde, na to těch Tesel jezdí moc málo, aby se to jednoduše vyplatilo... ono aktuální síť benzínek taky nevznikla za den.
Pro mě zatím Tesla zajímavá není a dalších 10 let asi nebude, ale jednou... až ceny ropy vyletí do oblak, dostaví se třetí blok Temelína a cena elektromobilů spadne na polovinu...
v US (Californii) vyjde v prumeru litr na cca 22korun, vetsinou jsem tankoval u Shelu a galon super a Premium (predpokladam neco jako u nas 95-98) stal mezi 3.1 az 3.7 dolaru, jen jedinkrat na CA1 jsem musel tanknout za 5 doalru za galon, a presto tam Tesel S jezdi celkem dost, vpodstate treba v SF nejakou clovek potkal co 5 minut, to same Leaf a i3, takze predpokladam ze s Modelem 3 to Tesla bude mit celkem snadne aby zabodovala i u "chudsich" lidi
...mě elektromobily zajímají a Model S vypadá jako první elektro-plecho-kolco opravdu smysluplně. Na jeden zátah jedu víc než 250km v podstatě vyjímečně (tedy pokud se nejdu jen tak projet), a cokoliv pod tuto vzdálenost zvládne Model S tam i zpět na jedno nabití. K tomu má výkonový, materiálový a řemeslný standart, obvyklý pro auta s cenou 2M...no...jen jaksi...nemám 2M :-)
Já s tebou souhlasím, jen je tam ještě jedna mušnička... výkonový potenciál to má a dojezd to taky má, ale nesmíš chtít oboje najednou.
Totiž... pokud chci jezdit po dálnici 110-120km/h, tak si úplně v klidu můžu koupit nějaké 520d. Když už si připlatím za 535d, tak zřejmě s vidinou toho, že budu využívat dynamický potenciál auta. Pokud se stejným přístupem zaplatím za (nezpochybnitelnou) dynamiku Tesly, jsem rázem na dojezdu... kolik, 200km?
že to má budoucnost, i když je to zatím no name značka (a hlavně v mých očích trošku ukradená značka nám, kteří jsme značku Tesla znali léta u poněkud jiné produkce, ale asi bohužel jsme neměli registraci na mezinárodní úrovni, proto to Amíci mohli v klidu ukrást), která se celkem sympaticky snaží prorazit s něčím, co tady ještě nebylo a co nezatěžuje přírodu tak, jako spalovací motory a emise, které se při tom produkují. Pokud započteme všechny emise u auťáku se spalovacím motorem, tzn. 1. emise, které se při zrození (výrobě) auťáku vypustí zprostředkovaně z elektráren + 2. emise, které auťák produkuje v průběhu jeho životnosti z používání (mnohdy karcinogenní, jako u dieselů, které produkují filtry nezachytitelné karcinogenní nanočástice, které běžně dýcháme) + 3. emise na těžbu, výrobu a dopravu paliva, tak mi to pořád vychází, že u elektromobilu odpadá aspoň ten bod 2. (pokud bod 3 místo paliva beru jako výrobu baterie), tzn. emise z používání, které dýcháme. Jsem si naprosto jist, že emise při výrobě auťáku + baterie + el. energie budou z komínů elektráren daleko nižší (i vzhledem k poměru kombinace, která u toho kterého státu převažuje - jádro - voda - uhlí), jelikož jejich filtry jsou mnohonásobně účinnější než jakékoliv filtry montované do výfuků spalovacích motorů... ;-) Proto Muskovi docela fandím, že se snaží odbourat alespoň ty přímé emise, které dýcháme dnes a denně na ulicích z výfuků motorů, kterých důsledky zatím moc neznáme viz neustále rostoucí počet dieselů a zatím nikde moc nezmiňované nějaké řešení proti vypouštění karcinogenních nanočástic. Že se neustále bude zvyšovat dojezd těchto elektro auťáků je jedině dobře, protože se bude zvyšovat zájem o ně a tím bude padat i jejich cena... :yes:
co je me znamo amici v tomto pripade nic neukradli, s Teslou se normalne dohodli, tak jako v minulosti treba i Nvidia, ktera oznaceni Tesla take pouziva u svich produktu
tato diskusia je fakt smiešna ... hlavné tí duskutujúci čo tu auto hania a videli ho len na obrázku ... nehovoriac o tom, že ho nikdy nevyskúšali ... ale píšu tu nezmysli