Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla je na pokraji existence, krachnout může ještě letos, varuje Bloomberg

Analytici se podrobně pustili do aktuální finanční situace Tesly. A Elon Musk z výsledných dat určitě nebude mít radost.
Zpět na článek
2. 5. 2018 11:01
2. 5. 2018 13:06
2. 5. 2018 13:30
2. 5. 2018 13:45
2. 5. 2018 13:50
2. 5. 2018 13:54
2. 5. 2018 13:47
2. 5. 2018 13:53
2. 5. 2018 14:08
2. 5. 2018 16:28
2. 5. 2018 16:46
2. 5. 2018 22:25
2. 5. 2018 23:13
3. 5. 2018 09:13
3. 5. 2018 09:26
3. 5. 2018 09:24
3. 5. 2018 13:40
3. 5. 2018 15:46
2. 5. 2018 15:38
2. 5. 2018 22:26
2. 5. 2018 15:51
2. 5. 2018 16:23
2. 5. 2018 18:30
2. 5. 2018 11:10
2. 5. 2018 11:11
2. 5. 2018 12:02
2. 5. 2018 12:19
2. 5. 2018 13:14
2. 5. 2018 13:53
2. 5. 2018 14:05
2. 5. 2018 16:32
2. 5. 2018 16:30
2. 5. 2018 12:39
2. 5. 2018 13:12
6. 5. 2018 10:36
2. 5. 2018 16:23
6. 5. 2018 10:33
2. 5. 2018 12:42
2. 5. 2018 12:44
2. 5. 2018 13:57
2. 5. 2018 16:16
2. 5. 2018 16:27
2. 5. 2018 17:21
2. 5. 2018 21:45
2. 5. 2018 21:49
2. 5. 2018 21:27
2. 5. 2018 22:49
2. 5. 2018 23:59
3. 5. 2018 11:23
3. 5. 2018 00:52
3. 5. 2018 06:29
2. 5. 2018 11:00
To sú zas drísty...
:*)
Rozbalit vlákno
0
2. 5. 2018 11:01
...
Vždyť je to vedený pořád ještě jako startup, na to se nedá pohlížet stejnou optikou jako na normální firmu - dokud Tesle poroste toplinka, tak se noví investoři vždycky najdou :-)
Rozbalit vlákno
22
2. 5. 2018 13:06
Re: ...
Start up od r. 2010? Rozhodne Teslu nelze za start-up povazovat, dle standardnich kriterii. Spise se Musk snazi tento status umele drzet.

Investorum prestava trochu dochazet trpelivost - kdyz se podivate na dulezite ekonomicke parametry, kolem kterych se investor rozhoduji, nejsou dobre, at jde o vyvoj akcii, cash flow nebo vyvoj EPS (earning per share).
Napr. Muskova pritomnost v praci, ktera je lidmi tak kvitovana, je investory naopak nekvitovana. Musk je pak vniman jako clovek, ktery neumi vybrat spravne lidi do firmy, take se na Muska obecne pohlizi jako na skveleho vizionare, ale ne prilis dobreho manazera.
2. 5. 2018 13:30
Re: ...
"Investorum prestava trochu dochazet trpelivost..."

Si si istý, kámo, že vieš, čo píšeš?
2. 5. 2018 13:45
Re: ...
Ano, podivej se na cenu akcii, objemy, vyvoj, EPS a potom se se mnou bav dale. To Tve je jen takovy vykrik typu "on nevi co mluvi" a snaha zesmesnit prispevek.

Muzes byt konkretni? Si jsi Ty jisty, ze vis co pises?
2. 5. 2018 13:50
Re: ...
Pokiaľ sa nenamáhaš čítať ani po sebe, aby si pochopil skutočný zmysel jednoduchej vety, ktorú si sám napísal, niet sa o čom baviť. Nesnažím sa ťa zosmiešniť, to úspešne robíš sám.
2. 5. 2018 13:54
Re: ...
Povidej, ktera konkretni veta a nepis tady obecne. S vetami typu "zesmesnujes se sam" bych byl opatrny, nikdy nevis kdy se obrati proti Tobe.
2. 5. 2018 13:47
Re: ...
Nebo mas nejake jine, dobre vysvetleni proc Tesle klesa hodnota akcii? Cashe? Objem prodeju (akcii)?
2. 5. 2018 13:53
Re: ...
A predstav si, že tie čísla ma vôbec nekašlú, a predpokladám, že nijak zvlášť nekašlú ani Muska. Keď pochopíš prečo, môžeme sa začať baviť o Tesle. Zatiaľ si jak teliatko, ktoré bľačí, že nemá dosť mlieka, a pritom si ani nevšimlo, že stojí pod ťažným volom, nie pod dojnou kravou.
2. 5. 2018 14:08
Re: ...
Nechej si sve chytre reci typu "...az pochopis", dej je do placu a umozni nam to pochopit.

Ja jsem jak telatko a ty jsi jak ten mladej na zakladce co rika "pockej, starsi bracha je na vojne a on Ti da na hubu"
2. 5. 2018 16:28
Re: ...
No já myslím, že jsi po tý smršti příspěvků stále nepochopil, že traveldrive je dalece chytřejší než nějací týpci z Bloombergu a taky se ti to patřičně snaží dát najevo, ve snaze udělat z tebe blbce. Moc se mu to ovšem nevede >:D >:D
2. 5. 2018 16:46
Re: ...
>:D ale tak treba se neco naucim(e) - Bloomberg samo neni jediny a uz vubec ne vzdy spravny zdroj info, tak jsem se tesil na traveldrive novinky
2. 5. 2018 23:13
Re: ...
Len tu kecas, tak im to ajl mne vysvetli, ukaz nam, kde a v com sa mylia, vysvetli nam prosim ako to teda je. Ja a predpokladam aj dalsi budu len radi ak nas vyvedies z omylu. Sem s tvojou analyzou situacie.
3. 5. 2018 09:13
Re: ...
Samozrejme že kecám, čo iné. >:D Robí tu niekto niečo iné? O úmysloch a plánoch E. Muska vie každý prd, len naňho kdejakí *** ukazujú prstom ako strašne zle hospodári. Málokto na svete dokázal toľko, čo on, aj keby nezarobil ani dolár, bude a ostane lepším človekom ako všetci biznismeni s veľkými pupkami dohromady.
3. 5. 2018 09:26
Re: ...
Tady se ovšem nevede diskuze o tom jestli je Musk dobrý člověk nebo není. Tady se vede diskuze o žalostné ekonomické situaci jeho firmy.
3. 5. 2018 09:24
Re: ...
Tímhle příspěvkem si nás ovšem oba uzemnil, protože teď je naprosto jasný, že ty máš pravdu a všichni kolem se pletou. >:D Já bych to uzavřel tím, že na základě tvého vyjádření je jasný, že ekonomická situace Tesly je naprosto vynikající a možná se brzy zařadí po bok největších ekonomických tahounů USA >:D
3. 5. 2018 13:40
Re: ...
To je super, že máš zmysel pre humor. >:D
Avatar - CommonUser
3. 5. 2018 15:46
Re: ...
No konecne sa da s niecim suhlasit. O umysloch Muska vieme prd, ale vidime vysledok.
Esteze zarobil u Googla, keby tak hospodaril niekto iny, tak spi pod mostom.
2. 5. 2018 15:38
Re: ...
Traveldrive, už prosím nic nepište, plýtváte tu místem.
2. 5. 2018 22:26
Re: ...
To je omyl, to robia spoľahlivo tunajší redaktori.
2. 5. 2018 15:51
Re: ...
My jsme se snažili ze startupový fáze dostat od roku 2012/13 :-) A to náš vizionář a zakladatel dokonce opustil vedení a pouze chodil s nápady - není to lehký.
Na tý firmě (Tesle) je prostě vidět, že jedou startupově co se procesů, financování a plánování týče - jak dlouho to budou investoři žrát, je věc jiná. ;-\
2. 5. 2018 16:23
Re: ...
Flipmode: to si ale dost cucáš z prstu, že investorům dochází trpělivost. Kterým? Ruským? Arabským? A že zisk není cílem mnoha firem je známá věc a Tesla do nich patří. Takhle rozjetej business prostě nezkrachuje. Možná ho někdo koupí pod cenou, možná z něho odejde Musk, ale neskončí. Takže co je nakonec krach? Tesla jistojistě v příštích pár letech nepřestane vyrábět v důsledku nedostatku financí.
2. 5. 2018 18:30
Re: ...
peníze ovšem mají jen jednu logiku. A myslím že pokud Tesla nezačne okamžitě vyrábět alespoń to co má připravené v počtech co si plánovala a rapidně neposílí servisní síť tak ji prostě ujede vlak. Během následujících dvou let bude na trhu vícero srovnatelných automobilů, s podstatně kvalitnější servisní sítí, a prakticky nebude důvod proč si třeba v čr koupit teslu a na servis jezdit do Berlína. Prostě kdo bude chtít elektro, koupí jinou značku.
A to pro investory bude poslední hřebíček do rakve.
Avatar - Blue Sun
2. 5. 2018 11:10
A takhle
se dělá moderní byznys. Vypustí se fáma, aby se zlikvidovala nepohodlná konkurence... Bloomberg má už dlouho velmi daleko k serióznosti.
Rozbalit vlákno
10
2. 5. 2018 11:11
Re: A takhle
Nebo se apustí raketa aby se odvedla pozornost od výroční či jiné závěrky?
Avatar - Blue Sun
2. 5. 2018 12:02
Re: A takhle
Co má společného raketa jiné firmy s Teslou?
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 12:19
Re: A takhle
Nic, ako kzdy jeho komentar s relitou..
2. 5. 2018 13:14
Re: A takhle
Uprimne toto vidim jako daleko realnejsi moznost.

A nechapu ty minusy > Musk se opakovane snazi odvest pozornost at uz vypoustenim rakety, novych modelu nebo svou pritomnosti v praci....o detailech problemu na lince se moc nevi, nechce se vyjadrovat a to smrdi investorum mnohem vice. Cena akcii Tesly na to reaguje, od sveho maxima hodne ztratila a z maxima klesla o 25% behem roku.
Model 3 rozhodne klicovy pro Teslu je - bud bude uspesna nebo zkrachuje.
2. 5. 2018 13:31
Re: A takhle
Ty toho evidentne nechápeš viac, rozumbrada.
2. 5. 2018 13:53
Re: A takhle
Spise Ty prilis nechapes, ten Tvuj nemoudry, atakujici prispevek vypovida hodne. Nejaky konkretni argument? Duvod proc pises co pises? Proc bych "evidentne moc nechapal"?
Na akciovych trzich se (aktivne) pohybuji od 2010 a dovolim si tvrdit, ze o problematice vim vice nez vetsina zdejsich diskuteru. Ukazatele pro Teslu opravdu nevypadaji nic moc, ted treba ma problem prekonat "psychologickou" hranici 300 USD, za posledni mesic ji nekolikrat atakovala a nikdy neprekonala.
Jak mi popises tohle chovai investoru? Pouc me pls....
2. 5. 2018 13:58
Re: A takhle
Toto nemá cenu... Jediná modla prachy, zisky, hodnota akcií... Napadlo niekedy niekoho, že sa môže nájsť múdry človek, ktorý má priority celkom, ale celkom niekde inde?
2. 5. 2018 14:05
Re: A takhle
hahaaaa...a tim je Elon Musk. Jasneeeee. Ten vubec nepotrebuje money na beh Tesly. Tak ted jsi to zabil kamo.
Pro me to neni modla, to je modla dnesni spolecnosti a investor, at se nam to libi nebo ne.
2. 5. 2018 16:32
Re: A takhle
No jo tak Tesla je charitativní organizace, která se snaží spasit svět svými pseudoekologickými produkty >:D
2. 5. 2018 16:30
Re: A takhle
Přesně. Tohle dělali komouši takový maskovací akce, aby odvedli pozornost od bídných hospodářských výsledků >:D
2. 5. 2018 11:13
Tesla má jednu výhodu
a to je fanouškovská obec. Většina příznivců značky je nekritická až fanatická a sociální bublina těch omezenců silně připomíná sektu. Jde o to,jestli to bude stačit.
Já doufám, že ne. >:D :-!

...aha, musím se přiznat, že až teď jsem to přečetl...no asi v podstatě píšou totéž. Ten Muskův vylizovač, co by mu strkal ledvinu, je úplně přesnej příklad těch h0vad.
Rozbalit vlákno
22
2. 5. 2018 11:24
Re: Tesla má jednu výhodu
Fakt nechápu, jak si někdo může přát, aby 40 tisíc lidí přišlo o práci nebo že mu vadí, že se někomu líbí jiný produkt než jemu.
2. 5. 2018 13:20
Re: Tesla má jednu výhodu
Ale to nikdo nedela - nikdo nemluvi o radosti z -40 tis. pracovnich mist (coz mimochodem krach nemusi znamenat), nikdo nemluvi ze by vadil ten produkt. Zminuje se, ze fanousci Tesly jsou nekriticti a fanaticti....jen bez tech hovad a vylizovacu by to chtelo.

Mimochodem, ve veci "libi se produkt vice nez jiny" jsou fanousci Tesly vetsinou prikladem... ;-)
2. 5. 2018 15:17
Re: Tesla má jednu výhodu
Fostek píše, že doufá, že ani fanouškovská základna nebude stačit, aby to Tesla zvládla. A ano, úplně stejně tak mi vadí fanoušci Tesly, kteří přejí krach WV (Škodě).
2. 5. 2018 16:50
Re: Tesla má jednu výhodu
Mne vadi vlastne vsichni "fanousci" - v tom slove se skryva "fanatismus" a ten nikdy k nicemu dobremu neprispiva ;-) lepsi vymena nazoru a nejake rozumne zhodnoceni nez byt fanaticky fanousek a poradne nevedet proc
2. 5. 2018 21:28
Re: Tesla má jednu výhodu
No mas asi pravdu, ze fan je zkracene fanatic.

Ale myslim, ze fan jako fanousek ma blize k supporter cili podporovateli.

Ja sam se povazuji za podporovate Tesly. A k fanatismu mam opravdu daleko >:D

Za prve ma podpora spociva temer vyhradne ve zdejsich diskuzich :-)
Za druhe si nejspis koupim EV jine znacky.

Pro me to, ze neco podporujes (treba mistni hasice) je naprosto v poradku a casto prospesny.
2. 5. 2018 22:43
Re: Tesla má jednu výhodu
Podpora je naprosto OK. A Tvuj prispevek taky ;-)
Ja si EV pravdepodovne nikdy nekoupim, chci poradnej zvuk, potrebuju rychle doplneni tekutin a jet dal, neco jineho nez bezduchy (i kdyz mohutny) zatah bez gradace (a la Model S)-a se vzajemnym respektem k volbe popreji peknej vecir!
Avatar - _Karel_
3. 5. 2018 17:45
Re: Tesla má jednu výhodu
:yes:
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2018 11:34
Re: Tesla má jednu výhodu
ja som zvedavy ako to tesla ustoji ked sa rozbehnu uz aj tie kdejake europske a azijske elektro vozy naplno ( kona, i-pace a dalsi ) ... proste ked sa tesle zvysi konkurencia z dvoch troch aut na 30 ... potom uvidime ako jej to pojde ale podla mna jej akasi vynimocnost uz pada kazdym dnom nizsie a nizsie... zatial ale nerobme paniku... sancu ma stale na prezitie... stale som ale toho nazoru ze taky povedzme Steve od jablka by to vedel lepsie manazovat ... a iste by dnes uz mal s teslou aspon 4 modelove rady ( vyrobou ktore by boli aj podstane kvalitnejsie ) navyse take ktore zakaznik aj potrebuje nielen take ktore par solventnych fandov chce ....
Avatar - Blue Sun
2. 5. 2018 11:55
Re: Tesla má jednu výhodu
A kde ty evropské vozy jsou?
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2018 12:12
Re: Tesla má jednu výhodu
najviac z elektro kolaca si v eu v r 2017 odhryzol renault zoe a leaf.... ti maju spolocne okolo 45 percent trhu ... tesly X a S s polu maju okolo 20 percent... da sa ale predpokladat ze novy leaf aj aj dalsie vylepsenie na modeli Zoe ( lepsi dojazd ) sposobia ich dalsie polepsenie si pozicii na trhu ( casom uvidime ) .. a aj ta el kona by uz hadam mohla byt v predaji ( na jej vysledky si samozrejme musime este pockat to nejde za dva dni ) ... vyssi dojazd a facelift uz ma tusim za sebou aj El. soul ... ono ta hlavna vlna noviniek este len pride ... ale uz za rok za dva ich bude podstatne viac ako je ich dnes... tesle coskoro proste pribudne na trhu elektoaut podstatne viac superov... a az potom to zacne byt asi skutocne zaujimave

PS: na buduci rok by uz malo prist aj nejake to elektro auto od volva ( zeby el. V40? )... ved pockajme a uvidime ako to potom bude... ale tesle to konkurencia iste neulahci .... na druhej strane je ale fajn ze s vacsim poctom elektouat na trhu ich ceny isto zacnu uz klesat :-)
Avatar - Blue Sun
2. 5. 2018 12:43
Re: Tesla má jednu výhodu
Výborně, a zkus to v rámci celého světa, namísto zaostalé EU.
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2018 12:59
Re: Tesla má jednu výhodu
celosvetovo by uspesny mohol byt aj nadalej novy leaf... a cakam hodne aj od el.kony... ta moze byt sikovna ... neviem kde vsade sa bude predavat povedzme i-pace ale urcite aj mimo eu tych konkurentov pre teslu bude z roka na rok viac... hlavne elektroauta z ciny by uz coskoro mohli prekvapit aj nas ( a to nielen zlepsenou kvalitou ale uz aj svojimi predajmi v eu alebo amerike ) .... napriklad nove cinske NIO ES8 ma byt cenovo polovicne voci tesle X ... a uz buduci rok zacne jeho vyroba ... u nas sice zatial neviem ci bude ale cina ma skutocne na to teslu na niektorych vyznamnych trhoch riadne poprehanat... cina podla mna este prekvapi aj samotnu europu.. hoc o tom sa zatial akosi mlci ... ale je jasne ze cina to ma s elektrovozmi naslapnute zatial asi najlepsie uz len ich nejak sikovne dostat k zakaznikom po celom svete ...
2. 5. 2018 13:32
Re: Tesla má jednu výhodu
Zas grcáš špenát...
Avatar - Blue Sun
2. 5. 2018 14:04
Re: Tesla má jednu výhodu
Mohl, čekám, mohli...
Takže zatímco Tesla se vesele vyrábí, zbytek stále kouká.
Víš co, radši drž hubu.
2. 5. 2018 19:49
Re: Tesla má jednu výhodu
Co keby si drzal hubu ty?
Ty jedine co tak vypustis z huby je smrad.
Si posledny co tu moze poucat,ty potkan bez cti.
Zober si so sebou ten osobny analny kolik Muska (traveldrive) ,zhasni a zavri za sebou dvere.

Preklad pre traveldrive,aby to pochopil co som napisal.

Bee be be beeee beeeeeee be bee beee beeeeee...
2. 5. 2018 20:34
Re: Tesla má jednu výhodu
Ty nadávaj svojmu tatkovi. Aj ten ti možno dá cez hubu. ;-)
Avatar - Blue Sun
3. 5. 2018 08:32
Re: Tesla má jednu výhodu
Zdechni, hloupé zvíře.
2. 5. 2018 13:19
Re: Tesla má jednu výhodu
Bohužel, evropské elektrovozy jsou hudba budoucnosti. Těším se na ně. Zatím tady děláme spíše opak ekologie (Diesly wiesly so much power !).

Jsem zvědav, na jaké úrovni budou, až poprvé vyjede evropský elektromobil. Zatím mají co dohánet. Činy jsou vždycky hlasitější než slova. A ty automobilky které zmiňuješ pořád jenom kecají, ale skutek utek !
2. 5. 2018 13:23
Re: Tesla má jednu výhodu
Nemyslis, ze to je proto, ze zatim produkce el. vozu je ztratova a automobilkam nemajici duverive investory se do ztratovych veci prilis nechce?
Avatar - Machýrek
3. 5. 2018 00:35
Re: Tesla má jednu výhodu
Jakou hudbu budoucnosti myslis? Chvili jsem jezdil s i3 a je to normalni auto, ktery muzes pouzivat denne. Ma i radio a muzes si v nem skrz modrej zub pustit co chces. Tak sem si tam poustel hudbu, co mam stazenou v mobilu a ne neco, co bude az budoucnosti. Ani nevim, jak bych si tu budouci hudbu do mobilu stah, dyztak porad. A prvni, co s tim jezdil, sem asi nebyl, takova hvezda zas nejsem, ze by me jako volali kvuli tomu.
3. 5. 2018 04:37
Re: Tesla má jednu výhodu
??? Ty jsi přišel z Marsu??? i3, I-Pace, E-Golf.
4. 5. 2018 09:38
Re: Tesla má jednu výhodu
Nehovoriac o francuzoch ako Renaul Zoe, Peugeot iON, talianskom Fiat 500e, (...) a priehrsti elektrickych dodavok co vyrabaju od 80. rokov >:D

Nehovoriac o elektrickej Skode Favorit vyrabanej zaciatkom 90. rokov. V tom case Musk o vzniku Tesly ani nesnival.

[odkaz]
2. 5. 2018 11:25
Tesla neustojí žaloby - Záruka 8 let na baterky je PODVOD
V každém případě Tesla nemůže ustát žaloby
na pokles kapacity baterií v záruční době 8 let.

Zatím na www.auto.cz raději žádný test 8mi letých baterek nedělali a dělají testy pouze s novými baterkami.
Rozbalit vlákno
8
2. 5. 2018 11:43
Re: Tesla neustojí žaloby - Záruka 8 let na baterky je PODVO
Tak hlavně Tesla už nějakou dobu na baterie nedává žádnou záruku.
Jinak toho poklesu té kapacity bych se nebál, viděl jsem pár grafů kapacity po reálném nájezdu několika set tisíc km a nic dramatického se nekoná.
Samozřejmě čas se na tom také podepíše, ale inteligentní BMS dokáže stárnutí baterie výrazně prodloužit.
2. 5. 2018 11:49
Re: Tesla neustojí žaloby - Záruka 8 let na baterky je PODVO
Dramatický pokles kapacity

Já jsem viděl grafy a po 7 letech docházelo k dramatickému poklesu kapacity baterií .
Avatar - Blue Sun
2. 5. 2018 12:01
Re: Tesla neustojí žaloby - Záruka 8 let na baterky je PODVO
Nesmíš to porovnávat s baterkou z notebooku, hlupáčku.
Realita je daleko jinde, než se tu neustále snažíš tvrdit.
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 12:25
Re: Tesla neustojí žaloby - Záruka 8 let na baterky je PODVO
Josef 1 ty si asi jeden z tych expertov co pred 5timi rokmi vypisoval ako na hybridoch odchadzaju baterie >:D a teraz siri podobne nezmysly. Repas baterii je najrychlejsie rastuci DIY trh a je o ne obrovsky zaujem. Kapacity dosahuju v reale lepsiu degradaciu ako sa povodne planovalo.. skus fakty namiesto dojmov a ako ti pisu, googli tesla baterie, nie baterie vsetkeho druhu bez teplotneho manazmentu..
2. 5. 2018 13:35
Re: Tesla neustojí žaloby - Záruka 8 let na baterky je PODVO
Repas baterii je DIY (do it yourself) trh? To ako si doma vynemim elektrolyt v tisickach clankov elektro auta, alebo ako to vyzera? :-)
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 15:18
Re: Tesla neustojí žaloby - Záruka 8 let na baterky je PODVO
Och.. aj v tejto teme si uplne novy a mimo.. s tebou je to tazke. Ked odide bateria v aute ktore ma tisicky clankov tak odidu iba niektore clanky. Bateriu repasujes tak ze vyberies chybne clanky, ci uz ich potom skombinuje v inom aute alebo si postavi doma powerwall je na kazdom.. zacnem ti toto vzdelavanie sa asi uctovat.
2. 5. 2018 15:40
Re: Repasování baterek
Repas ???

proč asi mluvíte o repasu baterek,jako o nejrychleji rostoucím trhu, o který je zájem?
Protože ty baterky časem ztrácí kapacitu, jak jsem psal i já?

K repasu
Když odejde jeden článek, tak brzy odejdou i další.
DYI? To ty vadné baterky budeš skladovat doma, jak se s nima budeš tahat? Víš kolik by stálo to DYI u Tesly? Ta by Ti prodala levnější baterky za 700 000 - 1 000 000.
2. 5. 2018 15:46
Re: Repasování baterek
Tady to je samý letecký inženýr :-)
Avatar - Machýrek
2. 5. 2018 11:31
Smeruje to k tomu
..zajimavy na pribehu Tesly je, jak dlouho lze vytvaret dojem, ze jde o uspesnou a perspektivni firmu a tahat z investoru penize.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2018 11:44
Re: Smeruje to k tomu
uvidime ake budu buducorocne predaje tesly po nabehu i-pace a el. kony leafu tento rok ale aj dalsich el. novniniek od europskej a azijskej konkurencie ( el vozy uz chysta aj vw, skoda, kia, toyota a dalsi ).... este rok dva a potom sa zrejme ukaze (ne)konkurencieschopnot tesly naplno ... zatial ma stale sancu... ;-)

PS: el. crossover na podvozku leafu uz planuje nissan... rovnako audi chysta nejake to Elektorauta a skoda za 2 roky uz tiez ponuken elektorvoz... takze tesle to coskoro riadne konkurencia osladi az potom zacne sranda
Avatar - Machýrek
2. 5. 2018 11:55
Re: Smeruje to k tomu
Ano to mas pravdu, uz se to blizi, mraky novych modelu alektroaut od automobilek napric trhem, ktery Teslu vymazou z trhu.
PR plky o startupu, proslapavani cesty apod. investorum penize nevrati. Takze pokud se nestane zazrak, jako treba ze by to nekdo koupil, tak je konec.
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2018 12:03
Re: Smeruje to k tomu
chce to viac modelov.. ale asi hlavne problemom su momentalne vyrobne kapacity a samotna kvalita vyroby.... tesla moze v poho fungovat aj nadalej popri novych konkurencnych modeloch ale so sucasnou kvalitou a len 3 modelmi to asi nepojde... treba zvysit kvalitu vyroby a pridat par zmysluplnejsich vozov do portfolia a nevidim zase problem prezit... toto by Steve vedel v poho ako na to ale tak ... ;-\
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 12:31
Re: Smeruje to k tomu
Kvalita vyroby Modelu 3 stupla o 40% a viacej modelov uuuurcite netreba kedze nestihaju plnit objednavky na uz uvedene/vyrabane modely. Tolko modelov z tak sirokej palety nema ziadna viac ako 100 rocna automobilka tak preco stale pozadujete este viac modelov od tohto startupu?
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2018 12:43
Re: Smeruje to k tomu
no ked o 5 rokov budu mat vsetci 5-6 alektroaut v ponuke potom si spomenies na moje slova ;-) ze preco su 3 kusky v ponuke malo ... casom sa vsadim ze aj dodnes elokroautami jalovy vw teslu za par rokov v "elektrike" hravo prevalcuje... inak to ze kvalita modelu 3 stupla o 40% z toho zakaznik musi mat ozaj zvlastne pocity ..... otazne je ci aj po zvyseni o tolke percenta sa to uz aspon kusok da porovnat s kvalitou europskych produktov.... lebo cislo na papieri je jedna vec a vysledny produkt a jeho realna kvalita a spolahlivost je uz vec druha...
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 13:31
Re: Smeruje to k tomu
Zamyslel si sa vobec nad tym co som napisal? Aky maju jediny dovod navysovat pocty modelov ked nestihaju vyrobu modelov za ktore uz zaujemci zaplatili zalohu? Oni praveze nove modely uvadzaju a musia to praveze obhajovat pred investormi a zakaznikmi.
Stale tu ludia pisu nezmyselne poziadavky zo svojho pohladu - pohladu ludi co nie su investori a ani zakaznici Tesly a dllllho nimi nebudu, a cuduju sa nad ich rozhodnutiami a spravanim.
Myslim si vsak ze nechapes zmysel Tesly. Ak bude mat kazda automobilka v ponuke 5-6 elektroaut v ponuke a budu sa predavat lepsie ako Tesla tak Musk bude spokojny, lebo dosiahol svoj ciel. On vyraba nekompromisne EV s parametrami a funkciami o akych sa inym automobilkam ani nesnivalo, ich EV boli skarede male skatulky ktore boli nevkusne a neprakticke aaaale boli ekologicke. Tesly su pekne, prakticke a vedia plne nahradit ICE auta.
Opat hovoris za VW ktoreho sef sam povedal ze nemaju sancu dohnat Teslu vo vyvoji baterii a EV ustrojenstva a preto dnes vidis tento druhy najvacsi automobilovy koncern ako chrli PR clanky o I.D. a skutek utek.. VW nedokaze ani dohnat Hybridny uspech najvacej automobilky, tak ako chce vobec konkurovat na trhu EV? A hlavne cim? BMW a Toyota maju obrovsky naskok vo vyvoji a planuju uviest masove EV s novym typom baterii (najprv pozmenene lithiove a neskor asi 2023-2025 solid state), Hyundai/Kia vsadila na aktualne baterie s minimalnym zarobkom a taky Chevrolet ich predava bez zisku.. atd.. za vsetkymi tymito automobilkami je VW koncern ktory nema zmluvy s lithiovymi dolmi, nema dodavatela baterii a priskrcuje predaje svojich iba promo EV modelov a chrli I. D. PR.. nic viac. Takze nemyslim si ze o 5 rokov bude vyraznym hracom na EV poli ale podme spat do sucasnosti. Aky zmysluplnejsi model si predstavujes? Myslim si ze Tesla pokryla trh dokonale + ide prerazit v Truck trhu kde EV maju najvacsi zmysel a zaroven je na ceste male SUV Model Y.. aky modle im podla teba este chyba?
Hovorime o kvalite vyroby ktora stupla o 40% - ta ovplyvnuje hlavne potrebu "dorabat" auta z vyroby, takze ovpyvnuje najma dodacie casy. Zakaznik so starsim modelom to az tak nepociti aj ked su tam aj male rozdiely v dielenskom spracovani. Kvalita EV v zmysle spolahlivost je o tolko vyssia ako u ICE aut ze europske modely ICE aut (ktore by som pri VW aferach s rozpadajucimi sa TSI atd vobec nebral za etalon) ich nijak neohrozuju. Taky Chevrolet Bolt je najspolahlivejsie auto v historii Chevrolet automobilky. Samozrejme pri presadnuti z Tesly S do noveho Leafu som mal z Leafu samozrejme lacnejsi ale kusok kvalitnejsi dojem.
2. 5. 2018 13:36
Re: Smeruje to k tomu
Škoda námahy, on sa nezamýšľa. Asi nemá čím.
2. 5. 2018 13:57
Re: Smeruje to k tomu
A Ty jsi tady jen od toho, aby jsi se snazil zesmesnovat kazdy jiny nazor, ktery je jiny nez Tvuj podobnymi prispevky?
2. 5. 2018 14:07
Re: Smeruje to k tomu
Aký iný názor? Keby si nepísal kraviny, bolo by to iné, ale niet ani o čom diskutovať, lebo máš hlavičku vypatlanú, a namiesto mozgu lacnú kalkulačku a podľa toho tvoje príspevku k tomuto článku aj vyzerajú. H/K svwet nenapísal nič, čo by malo hlavu a pätu odkedy sem začal chodiť ako KIAworld...
Tento web šiel za posledné roky už toľkokrát hlbšie, než je samé dno, že sa to ani nedá spočítať. A ako vidím, niektorí "diskutéri" tomuto trendu významne pomáhajú. Vždy si pomyslím, že väčšieho blba v tunajších diskusiách nestretnem a skoro zakaždým, keď prídem, tak zistím, že som bol prílišný optimista. :-!
2. 5. 2018 14:16
Re: Smeruje to k tomu
Jeste, ze jsou tady lide jako Ty, kteri to ze dna zdvihaji nadavkami, prispevky typu "bezmozog", neurcitymi vykriky jak jsou vsichni blbi a podobne.
2. 5. 2018 14:20
Re: Smeruje to k tomu
Nie, blbov je tu len pár, chodí sem aj kopa solídnych ľudí, ktorých za to úprimne obdivujem. Ale máš pravdu, tunajšiu úroveň sa zdvíhať nesnažím. Nemá to cenu. Beztak to takí ako ty a tebe podobní vždy stiahnu dolu.
2. 5. 2018 16:55
Re: Smeruje to k tomu
posledni reakce na Tebe, to opravdu nema cenu:

Nejen ze zdejsi uroven zadnym zpusobem nezvysujes (ani se o to nesnazis). Naopak ji destruktivne snizujes at uz prispevky, za kterymi nic neni, a ktere jen neco / nekoho hani nebo Tvym osocovanim lidi, kteri napisi zde sve nazory a ty bez jedineho uvedeni proc, nedej boze argumentu, je nazves ruznymi negativnimi vyrazy.

Diskuze, kde je platny jen Tvuj nazor, neni diskuzi. Stejne jako se kvalitni diskuze nevyznacuje tim zda se libi nebo nelibi traveldrive.
Mej se
2. 5. 2018 19:10
Re: Smeruje to k tomu
Ty (Traveldrive)mezi ty solidní lidi ale nepatříš. Číst tvoje příspěvky plné osobních narážek, z toho se mi zvedá kufr. Nesnáším podobný typ lidí.
2. 5. 2018 20:35
Re: Smeruje to k tomu
Tak na mňa nereaguj. Ja som po rokoch proste len stiahol plyn na úroveň serveru. Vadí? Nečítaj. ;-)
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 12:29
Re: Smeruje to k tomu
>:D Ty teda vobec nemas sajnu co Tesla a Tesla motors vlastne je :-) To ze tu vobec pises o "mrakoch elektroaut" ktore zatial okrem teba nikto nikde nevidel spolu s diametralnou zmenou automobiliek o vyrobe EV uz znamena ze Tesla uspela na plnej ciare. Ak by si poznal financne vysledky tak by si take hluposti nemohol napisat. Takze najprv nastudovat a potom fabulovat..
Ty si asi vobec nepochopil koncept startup-u.. a tu hovorime o tom najvacsom a najuspesnejsom v historii.
Avatar - CommonUser
2. 5. 2018 12:47
Re: Smeruje to k tomu
Odkedy startup vydava akcie na burze ???
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 13:09
Re: Smeruje to k tomu
Dost hlupa otazka. Od vtedy ako vstupi na burzu. Niektore startupy su financovane investormi cisto cez burzu teda prvy vyzbierany dolar je prvy dolar zaplateny za podiel/"akciu".
Avatar - CommonUser
2. 5. 2018 13:19
Re: Smeruje to k tomu
Startup ako dlho trva a pri akom obrate ?
Oni startuju uz 14 rokov ?
2. 5. 2018 13:38
Re: Smeruje to k tomu
A? Je to zakázané? Nie je to zvykom, lebo každý sa chabre za čo najrýchlejším ziskom. Tesla je iný prípad. Prečo s tým máš problém? Hádam idú na Teslu zrážky z tvojej výplaty a deti doma plačú hladné?
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 13:39
Re: Smeruje to k tomu
Tak dlho ako treba na dostiahnutie ciela (ak nedojdu skor peniaze) a obrat nie je limitovany.
Ano 14 rokov a este stale nedosiahli svoj ciel, dari sa im ho presadzovat lepsie ako ocakavali, sice nie poctom vyrobenych aut, tam sluby nanaplnili (problemy s 3rd party dodavatelom robotov, neefektivne vyuzitie robotov.. ), ale ostatne automobilky vyburcovali k EV vyrobe viac ako planovali.
Skoda len ze sa nepodarilo presadit jednotny standard nabijacich konektorov :-(
Avatar - Machýrek
2. 5. 2018 13:45
Re: Smeruje to k tomu
vyburcovali leda houby a tebe, abys tu psal nesmysly
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 14:17
Re: Smeruje to k tomu
Ja pisem tak ako to je.. ak niekto glorifikuje Teslu ze vymyslela EV, odstartoval ich predaj atd.. ze ako spolocnost nema chybu.. tak ho hned usmernim.. Teslu nemam, nechcem ju, vycitam Muskovi vela velmi zlych rozhodnuti ale citat tie nezmysly ktore ako cez kopirak dookola tocia ludia co o tom nemaju sajnu.. to sa neda bez reakcie.. aj ked aj to ma uz prestava bavit lebo ked ludia nemaju zakladne vedomosi o ekonomike ako rozdiel medzi ziskom a trzbami komplexne temy nemaju sancu pochopit..
Avatar - CommonUser
3. 5. 2018 08:48
Re: Smeruje to k tomu
"Tesla za dobu téměř osmi let, kdy je veřejně obchodovanou společností,"

[odkaz]
2. 5. 2018 13:40
Re: Smeruje to k tomu
Mas tusenie vobec o com pises? Splietas nezmysly co si niekde vycital bez toho, aby si im rozumel.

Startup zacinajuci vstupom na burzu? Skus si nieco nastudovat o priebehu IPO a listingu na burze. Vacsina startupov ani v druhom investicnom kole nema dost penazi, aby to mohla zaplatit, nie to este, aby to zvladli od zaciatku - t.j. prve investicne kolo.

Nikto sa s tebou ani o IPO nebude bavit ak nepojde o hodnoty v desiatkach, standrdne v stovkach milionov USD. Samozrejme bavime sa o USA, nie lokalnej burze v Bratislave, aj ked ani na tu by ziaden start up nemal...
Avatar - Machýrek
2. 5. 2018 13:43
Re: Smeruje to k tomu
normalni gramotny clovek, ktery se aspon trochu orientuje, vi o cem pisu
ty ne, tak si to dostuduj
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 15:26
Re: Smeruje to k tomu
Taki traperi ako ti tu uz 14 rokov vypisuju na margo jednej z najinovativnejsich spolocnosti historie hlasky ako "je koniec" "nemaju sancu" "zkrachuju" >:D Ego si lesti inde.. ak nemas nejaky realny protiargument ktorym by si oponoval mojim argumentom tak zavri usta a nevyjadruj sa k mojim prispevkom trapnymi hlaskami. Diskusia nie je to tom presvedcovat ostatnych o svojom nazore ale padnymi argumentami dojst k rozumnemu zaveru. Kym sa to naucis tak si jazdi na svojich maracnych elektroautach >:D
Avatar - Machýrek
2. 5. 2018 16:48
Re: Smeruje to k tomu
Podvadis. Tak rychle si to nemohl stihnout. Misto studia resis, cim jezdim, ackoliv je ti do toho vis co vid?
2. 5. 2018 22:24
Re: Smeruje to k tomu
I-pace je na rok vyprodaný a to se ještě pořádně nevyrábí. V plánu mají nějakých ubohých 20 tisíc kusů na celý svět.
Avatar - Machýrek
3. 5. 2018 00:39
Re: Smeruje to k tomu
Proc ubohych? Jako ze si tam u nich v jaguari fabrice nekdo z toho cvrkne do gati? Je to tak zasadni?
2. 5. 2018 11:54
Na vize je vizionář, na peníze je hospodář
A to Muskovi nedochází, takže Tesla zůstane Teslou a Medvěd zůstane Medvědem. :-!

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 15:27
Re: Na vize je vizionář, na peníze je hospodář
Tebe nedochadza ze Muskovi ide presne o to aby Tesla ostala Teslou :-)
2. 5. 2018 12:39
Ovce ...
Nejspíš spadnu to kategorie tesla-ovce, ale mít nějakou tu miliardu, investuju do nich. Je to jediná automobilka, která se snaží dělat věci jinak, než se to dělo posledních sto let.

Překvapuje mě, kolik haterů Tesla má v řadách čtenářů českých novin. Zajímalo by mne, jaké zkušenosti s tím autem hateři mají. Kolik km s ním najeli, jestli někdy byli na superchargeru, co vědí o historii té firmy od roku 2008 atd. Podle mě jen tak hloupě plácají od stolu a prd vědí, jak to odpovídá české povaze :-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - CommonUser
2. 5. 2018 12:55
Re: Ovce ...
Elektromobil nie je nic nove pod slnkom. Jinak - neznamena lepsie, ci dokonca s rozumom.
Este v roku 2014 sa chvastali servisom a elektrinou zadarmo dozivotne ... uz to nie je pravda.

Nevidel som, zeby TESLA ochotne davala auta na dlhodobe testy. Tak co cakas ?
2. 5. 2018 13:12
Re: Ovce ...
V tomto případě "jinak" = elektricky. A elektrickej motor je to nejlepší co lidstvo zná a umí použít v autech. Nic lepšího jsme zatím nevymysleli. Všechno ostatní je jen vylepšenej parní stroj z let 1750-1850. (včetně jaderných elektráren, spalovacích motorů atd)

Ale dál...

Elektřina je u Tesly zdarma na starších modelech, pokud nabíjíte na superchargeru. U novějších kousků je nutno platit nějaký směšný poplatek. Pokud nabíjíte doma, tak samozřejmě vždy platíte cca 500kč za "nádrž", tedy 1kč/km.
[odkaz]

No a na test si může Teslu vzít kdokoli. Stačí ji zakoupit, nebo půjčit od dobrovolníka a rok testuju. Hotovo. Stačí chtít. Navíc komunita testerů a fanoušků je tak obrovská, že stačí kouknout na youtube a testů najdete haldy.

Pravdou je, že Tesla není dokonalá, interiér je takovej jednodušší, jsou na to někdy stížnosti, ale podle mě Tesla není o karoserii a palubní desce. Tesla je v první řadě výrobce pohonného ústrojí, baterií a podvozků. To, že k tomu navíc dělají krásné karoserie (ano, nejsou dokonalé) je jen marketing, aby zaujali lidi, zatopili klasickým výrobcům a přinesli motivaci pro celosvětovou změnu myšlení. Tesla nechce na výrobě aut vydělávat miliardy, jako VW. Nemá to zapotřebí.

Podvozky jsou k mání i pro konkurenci. Všechny patenty těch nejdůležitějších částí jsou zdarma dostupné všem. To je to, co Tesla lidstvu přinesla a i kdyby dneska zanikla, posunula nás o 50let dopředu.
Avatar - CommonUser
2. 5. 2018 13:26
Re: Ovce ...
Ach ano, kazdy vydavatel si kupuje auto, aby ho mohol otestovat ... uplne bezna prax za 100 000 $.

Patenty uz ohodnotili experti - maju 0 hodnotu.
BTW Inak by logicky uz fungovali inde.
2. 5. 2018 13:30
Re: Ovce ...
"Nic lepšího jsme zatím nevymysleli." - a k tomu ta uzasna bezchybna tazba lithia, ze?
[odkaz]
"No a na test si může Teslu vzít kdokoli. Stačí ji zakoupit, nebo půjčit od dobrovolníka a rok testuju." >:D
"Tesla nechce na výrobě aut vydělávat miliardy, jako VW. Nemá to zapotřebí."
>:D >:D >:D Tesla je vlastne Matka Tereza...
6. 5. 2018 10:36
Re: Ovce ...
Jo a proto by se kazdy rozumny clovek rozhodl do ni investovat. Z ciziho se rozdava jedna radost :-)
2. 5. 2018 14:08
Re: Ovce ...
Smola, kamoš, v tunajších diskusiách rozum a triezve uvažovanie miesto nemajú...
2. 5. 2018 16:23
Re: Ovce ...
Můj názor na Teslu je takový. Musk je velký nadšenec a viziońař, který si díky svým schopnostem a finančních možností mohl plnit sny a značně pokročit v automobilovém vývoji. Díky tomu nastavil laťku a popohnal jiné automobilky k rychlejšímu pokroku. Spíše si ale myslím, že projekt Tesly je hodně nejistý, protože ostatní automobilky přistupují k elektromobilitě s větší rozvahou a udržitelným pokrokem i kvalitnějším zpracováním. S přibývajícími modely ve stejné třídě nebude nutno jít do Tesly, která má pořád ještě dnes celkem monopol a nadšencům po superakceleračním autě nic moc jiného nezbýva, než jít do nekonečné fronty. Jak se za chvíli naplno rozjede BMW, Audi, VW a další, tak zájem po Tesle musí pominout. Už teď se mi zdá, že Tesla začíná designově zaspávat a žádné pokroky v tomto ohledu moc nejdou vidět. Než se dnes objednaná auta k lidem po dlouhé čekací době dostanou, tak budou už designově pokořena konkurencí. Obávám se, že Tesly jednoduše vyjdou z módy.
6. 5. 2018 10:33
Re: Ovce ...
Opravdu fascinujici uvaha o investovani. Neustale dokola opakovane hlasky o jinem cily tesly, o tom jak dela veci jinak a burcuje ostatni. Jakou souvislost to ma s investovanim?
Investovat do nekoho, kdo za cizi penize hospodari tak aby ostatni burcoval a vytvarel dlouhodobe ztratu je jiste zajimava hra, ktera muze kratkodobe ( tam, kde se najde dost podobnych fan-ovci) prinest investorum zisk, ale dlouhodobe muze znamenat jen ztratu.
Investor, ktery ma radost, ze konkurence vyrabi vic konkurencnich vyrobku, je velmi zvlastnim druhem. :-)
Avatar - Hittman
2. 5. 2018 12:42
A
něco nového tam nemáte? To už se ví dlouho...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
2. 5. 2018 12:44
Re: A
Ano, že Tesla nejpozději na podzim zkrachuje se ví už asi pět let... a ona pořád nic a pořád nic... To naštve, co?
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 12:57
Ako na tom Tesla vlastne je?
Preco by mala Tesla zkrachovat tento rok ked je na tom lepsie ako kedykolvek predtym? Strata ide preukazatelne do dalsieho vyvoja s ktorym investori suhlasili.. Takze ja netusim, ale mozno na to prideme:
- Je dopyt po ich produktoch nizky?: Ziadna automobilka na svete nemala nikdy v historii ludstva tolko bezplatnych predobjednavok ako Tesla platenych, kazda vyrobena Tesla sa okamzite predava.
- Tak potom maju nizke predaje? Tesla nestiha vyrabat, to je pravda ale stale predava viac EV ako hociktora necinska automobilka. 3 zo 4och najpredavanejsich EV v USA su Tesly: Tesla 10 000 kusov Chevrolet 1770 za marec.

Takze Tesle sa dari viac ako kedykolvek predtym. Mala by sa ich situacia zhorsit? Vyroba sa zrychluje, kvalita rastie (stale je zalostna oproti takej Toyote) a automobilky zistuju ci im Tesla moze dodavat baterie a motory (odpoved je samozrejme nie).. takze preco by sa malo Tesle prestat darit? Neviem.. ale je to startup.. ktory ma roznych investorov (vid. poziadavku jedneho zosadit Muska ako chairmann-a), Tesla je na burze a teda "reci" a fake facts mozu ovplyvnit jej chod.. Bloomberg je jeden z mnohych ktori sa o to pokusaju. Ja drzim palce Tesle nech prezije a raz ked konecne zamestnaju nejakeho japonskeho kvalitara si ich auto aj kupim.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - CommonUser
2. 5. 2018 13:09
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
Akcie za nic ?
Uz tolko rokov ?
2. 5. 2018 13:42
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
Koľko škoduješ, strýko Držgroš? Kokso takého býka aby človek pohľadal...
Avatar - CommonUser
2. 5. 2018 13:49
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
"Začať a nedokončiť je mnohokrát horšie ako nič. "
[odkaz]
2. 5. 2018 14:10
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
Ty si tiež jedna taká rýchlokvaška, že? Utri si z brady mlieko.
Avatar - CommonUser
2. 5. 2018 14:17
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
To hovori ten pravy, co nedavno vodicak robil ...
a urcite nam vysvetli ten spravny pohlad na vec, vystudovaneho ... (dopln titul).
3. 5. 2018 15:00
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
Teba a podobných strčí do vrecka ktokoľvek. ;-)
Avatar - CommonUser
3. 5. 2018 15:20
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
Tak to hej, to je padny argument. Ako ten minuly, ako od experta z Kremnice.
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 13:48
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
Akcie za nic? Takto akcie nefunguju :-) Akcie si mozes kedykolvek kupit a kedykolvek predat, a zarobit na nich. Ak si tak spravil na zaciatku kedy stali 14e a teaz idu po 240e tak si bohac :-) Trzby Tesly su obrovske. Netreba citat clanky o senzaciach a stratach Tesly, staci si pozriet financne vysledky a zistis ze trzby su ovela vyssie ako vydavky.. to co Teslu dostane do straty su investicie do R&D co je samozrejme kedze Tesla nie je automobilka ktora sa snazi dosiahnut zisk.. ale technologicky startup ktory ma ciele posuvat dalej technologiu a popri tom sa snazit udrzat si investorov - niektori zarobili na akciach, niektorych uistuju ze pride zisk neskor, niektori do nich investuju lebo su presvedceni o potrebe zemny, dalsi investuju prakticky nenavratne ako napr US vlada v ramci "vydavkov na ekologiu".. atd.
Avatar - CommonUser
2. 5. 2018 13:53
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
Tesla je vlastne ludomil a nemusi zarabat ... potlaca funkciu kapitalizacie ...
a zneuziva dane pre sukromny sektor, aby udrzali akcie.
V inej firme by ho uz zavreli.
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 14:21
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
Ludomil? Jediny dovod preco si to myslis? Oni to nerobia pre ludi.. plnia si tym svoj sen a kedze je to velmi dobry sen, zdielaju ho mnohi .. ci uz kvoli ekologii.. alebo chcu predbehnut na semaforoch Lamba a Ferrari.. alebo radi idu proti prudu.. nemaju radi arabov a ich ropne zisky.. kazdy si nieco najde :-) Ale Tesla si plni svoju viziu.. ludomil by daval auta zadarmo.. Tesla za nich pyta palky aby zarobila a mala love na vyvoj.. zarazili aj nabijanie zadarmo.. to bolo len promo.. ja ludomilov nevidim :-)
2. 5. 2018 13:49
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
Pocul si uz o pojme cash flow? Evidentne nie.

Tak to skusime. Co sa ti stane ak kazdy mesiac minas viac ako zarobis? ...Dojdu ti peniaze.

A co sa stane ak mas dlhy a musis platit ucty, ale nemas peniaze? ...Bankrot resp. exekucia.

A teraz si predstav co sa asi tak stane firme, ktora ma dlhodobo negativny cash flow (mina peniaze skor ako ich zaraba)?

Veritelom, dodavatelom a zamestnancom je uplne jedno na com sa investori dohodli a na co sa peniaze minuli. Ak Tesla neziska dalsie prostriedky alebo nezacne zarabt peniaze rychlejsie ako ich mina, tak skrachuje. Simple as that.
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 14:03
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
>:D Chlapce.. pomylil si si trzby so ziskom :-) Videl si niekedy v zivote financne vysledky Tesly?

Neviem ci to pochopis.. ale skusim to. Tesla peniaze nemina.. ona svoj velky zisk investuje.. pochopil?
2. 5. 2018 14:17
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
Nepochopí, lebo nechce.
Avatar - CommonUser
2. 5. 2018 14:34
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
A ty si videl realne data, ci len fiktivne pre veritelov ?
Trzby ? Investuje zisk ? Tak preco do toho furt tlaci prachy stat ???

Nie si ty LOVAP ?
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 15:12
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
Ty si jeden z tych konspiratorov co povazuje financne vysledky spolocnosti za fiktivne? :-) Na takychto ja nemam cas :-)
Citaj vyssie. Investicie v ramci vytycenych ekologickych cielov. Ekologia sa nerobi pre financny zisk.
Avatar - CommonUser
2. 5. 2018 15:58
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
Aha, tak preto sa SR predava emisne kvoty.
[odkaz]
Ty si riadny pako, s dohladom maximalne do svojej kuchyne.
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 16:03
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
Pako si ty, pretoze tu splietas nieco o SR kdezto ja pisem cely cas o US vlade ktora investuje do Tesly. Ak mas nejake informacie o tom ze SR investuje do Tesly, sem s nimi a pokecame.. ale pravdepodobne si sa zase stratil a pleties si dotacie na elektromobily s investovanim do Tesly :-) Ale aspon si zacal bavit >:D
2. 5. 2018 15:23
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
To snad nemyslis vazne. Cash flow je ... cash flow, iny ukazovatel ako trzby a obrat.
V tejto diskusii a celej pointe clanku ba BB ide o cash flow, tak ja som si to tazko mohol pomylit >:D

Este mi skus objasnit, ako si ty predstavujes take investicie? Co to znamena?

Predpokladam, ze Tesla neinvestuje tym, ze si uklada peniaze niekde v dlhopisoch, ale ide o investicie do vyvoja, technologickeho vybavenia atd. A prekvapivo to znamena niekomu platit za cas / know-how alebo material. Takze ak im zaplati asi uz tie peniaze nema.

Financna gramotnost sa uz snad uci aj na zakladnej skole, nie? 8-s
Avatar - .StenLi.
2. 5. 2018 15:41
Re: Ako na tom Tesla vlastne je?
Takze mas tieto problemy uz od zakaldky? Nevadi.. stale je tu google. A
cash flow: the total amount of money being transferred into and out of a business, especially as affecting liquidity. S prekladom ti tiez pomoze google. Asi budes prekvapeny ale cash flow.. cize tok penazi je pravy opak tvojho "ukladania" penazi a vlastne aj opak Muskovho zivotenho stylu. Asi si zmateny z toho ze zaplatit niekomu za nieco moze byt zaroven aj investiciou.. ale vysvetlovat ti vsetko, na to vazne nemam cas.. sorry :-( Ja som sem neprisiel vyucovat, ale podelit sa o jasne zrozumitelne fakty, dozvediet sa nove a polemizovat nad prognozami.. nie skolit.
2. 5. 2018 13:11
Bojíte se ?
Samozřejmě, že Tesla zkrachuje. Místo toho budeme nadosmrti jezdit ropákama, protože ty jsou jednodušší a ekologičtější. Na Teslu potřebujete nabíječku. Na vodíkové auto potřebujete tankovat vodík. Té infrastruktury, co se kvůli tomu musí postavit !

To auta na ropu jsou jednodušší. Představte si, co všechno se pro ně NEmuselo vybudovat. Benzínky na každém rohu s ochranným pásmem a podzemními nádržemi neexistují. Rozvoz ropných produktů se neděje. Měnit olej se nemusí. Nemusíte opravovat turba. Brzdová kapalina, chladící kapalina, EGR ventily, svíčky. To neexistuje.

U současných aut NEMUSÍTE udržovat filtry částic a dolévat močovinu, abysme mohli dýchat a nezaklepali bačkorama při prvním průjezdu TDi co "táhne vocpodu". Nemusíte nahánět lidi na emise. Zejména pepíky, co si za poslední prachy složí minimální jistinu na "ojetýho pasáta fTDi". Takový člověk pak tráví lidi okolo nevyměněným filtrem, protože 35 tisíc na nový už prostě v kapse nemá.

Přesně tihle lidé nám tu meldují do palic, že pokrok nemá smysl. Ano, Tesla není dokonalá. Ani ostatní značky co se snaží nejsou dokonalé. Ale snaží se. Mají produkční auto, které lze:
a) Minimálně částečně dobít ze solární energie
b) Baterie jsou z 98% recyklovatelné (součástí smluovy na každou Teslu, když se Tesla zavazuje baterie recyklovat)
c) Nabít z atomových/vodíkových elektráren, které jsou relativně čisté
d) Nabít z konvenčních elektráren, které jsou sice špinavé stejně jako motory, jen mají mnohem větší účinnost.

Navíc nejen Tesla, ale už i hybridní auta mají rekuperaci a šetří tak energii, která se musí někde vzít. Rakovinomety všude kolem nikomu nevadí, to je ok. Ale když se někdo snaží něco posunout dál, tak je terčem nenávistného článku 10x za týden. Co to je krucinál za módu ? Zbláznili jste se ? Ano, není to dokonalé. Postupně se to vylepšuje. Už teď je to auto ekologičtější.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win. Mahatma Gandhi

Přesně toto se stalo. Nejdříve to nikoho nezajímalo. Pak se tomu všichni smáli. Dnes proti tomu všichni bojují (tyto články a podobná PR osvěta). Nakročeno k vítězství už je. Věřím, že elektromobily a jiné alternativní pohony se jednou prosadí. Věřím, že se zvýší cestovní rychlosti a minimálně na dálnicích budou auta jezdit autonomně. Ale chce to čas. A enormní množství práce. Práce kterou tady nikdo neodvádí. Všichni v diskuzích a přiblblých článcích pouze kritizují, jak je to naprd. Děje se to už několik let a prozatím nejen že nikdo nezkrachoval, ale ostatní se přidávají. Toyota, Lucene, Infiniti ... dokonce i ten koncern už ohlásil elektroauta, byť na to zatím nemají technologie ani lidi.

Jsou to pozitivní změny a těším se na ně !
Rozbalit vlákno
21
Avatar - CommonUser
2. 5. 2018 13:30
Re: Bojíte se ?
Aka je ekologicka stopa Tesly ?
Uz to vidim, ako vsetci jazdia na elektrinu a a a vlastne nejazdia, lebo blackout kazdy den.

Ano ano ... atomky hlavne do vychodnej EU, keby to jeeblo, aby Tesly dalej v pohode jazdili v zapadnej EU, kde rusia atomky a myslia si, ze vrtula do kazdeho dvora je ekologicka.
2. 5. 2018 13:36
Re: Bojíte se ?
ad b) - Tesla uz toho TOOOOOLKO naslubovala... >:-[]
ad c) - Frau Merkel rusi vsetky jadrove elektrarne a nahradza ich uholnymi...takze ciste?
2. 5. 2018 14:07
Re: Bojíte se ?
i ta nejstarsi uhelna elektrarna je porad cista proti tem fosilnim autum, ktere jezdi jen diky elektrine z te elektrarny, protoze bez te elektrarny by nebyla elektrina, a bez elektriny by nebyla rafinace paliv

ja nevim jak tebe, ale me treba spis nez emise z elektrarny 5km za barakem kde do vzduchu jde CO2 a para a zbytek emisnich slozek se prez filtry premenuje v brecku ze ktere se pak dela treba skvara na asfalt, trapej prave ty lokalni emise z vejfuku ktere se nemeni na brecku ze ktere se dela skvara, ale dycham to stejne jako vsichni okolo a tim filtrem jsou pak nase plice ;-)
Avatar - CommonUser
2. 5. 2018 14:20
Re: Bojíte se ?
Jo a bez nafty by to uhlie doviezol do elektrarne Santa Claus na soboch ... :-!
2. 5. 2018 14:22
Re: Bojíte se ?
tak nastesti do vetsiny elektraren se bud uhli dopravuje na dopravnich pasech primo z prilehleho dolu, a nebo po elektrifikovane zeleznici, teda v Evrope, ve svete netusim
Avatar - CommonUser
2. 5. 2018 14:38
Re: Bojíte se ?
Tak nejaka ta EU realita, kde Rakusko a Nemecko vo velkom kupuju lacno elektrinu z vychodu:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
2. 5. 2018 15:23
Re: Bojíte se ?
no a co to meni na tom co jsem napsal? nebo jak to s souvisi s tim co jsem napsala?

proste jsi potreboval vychrlit nejaky moudra a odkazy, a tak pises a pises a na reakce reagujes necim uplne jinym >:D

na tenhle post budes reagovat treba tim ze vam v obci vyhorel transformator a tak jste meli par hodin blackout? a mohli za to bezpochyby elektromobily kterych je v CR asi 1500 >:D
Avatar - CommonUser
2. 5. 2018 15:56
Re: Bojíte se ?
A co takto relokacia zdrojov, vytazitelnost, cenotvorba ...
Slepota ?
2. 5. 2018 16:23
Re: Bojíte se ?
a jak to souvisi s puvodnim postem?

ja se snazim o to abych byl energeticky nezavislej, aneb svoji zavislost na verejne rozvodne siti stale snizuju (bydlim v 8 patrovem panelaku o 40 bytech) a jde to celkem dobre, za 20-30 let bude to o co se snazim zcela bezne, cena technologii ktere to umoznujou klesa docela rychle

takze jo lidi jsou slepi, a at si klidne slepi jsou i nadale, jejich problem, jsou to jejich penize ktere jim utikaj ruzne do sveta :-)
2. 5. 2018 22:07
Re: Bojíte se ?
Nechapu od koho jsi mohl za tento prispevek dostat palce dolu :-)

[odkaz]

Nejsem priznivcem uhli, ale jeho povest je paradoxne narozdil od dieselu spatna.

Pro me je diesel jako uhli, s tim rozdilem, ze uhelna elektrarna je odsirena, odnitridovana, plni emise v realu a nekouri mi pod oknem resp. z auta prede mnou :-)
2. 5. 2018 13:41
Re: Bojíte se ?
Dlouhy clanek na kratky message...michani 20 ruznych temat a vyvozeni si svych zaveru....

Problem obdivovacu Tesly je, ze nevidi jinou moznost. Co kdyz je elektrina spatne? Co kdyz jsou mnohem efektivnejsi pohony? Proc Toyota veri vodiku?
Nikdo nerika, ze pokrok nema smysl, ale kolikrat uz sel pokrok spatnym smerem? Proc je Tesla a elektrina tak skvela? Nebyl tady Nissan a dalsi uz drive? Nepridavaji se ostatni autmobilky jen proto, ze elektrina je tezce dotovana a na nekterych trzich je to skoro nutnost?
Nemam odpovedi na kazdou otazku, ale take odmitam fanaticky tvrdit, ze tohle je spravne a tesit se. Stejne tak si nejsem jisty zda jsou auta skutecne ekologictejsi, at uz jde o vyrobu aut, baterii ci jejich likvidaci a zivotnost nebo o vyrobu elektriny jako takove.

Treba jsem cetl, ze kdyby vsechna os. auta v DE byla na elektrinu, potrebovalo by DE asi 3-4x vice energie. Jak? Ekologicky? Zadarmo?

Spousta otazek, bohuzel nase spolecnost, ktera je ovladana penezi a ziskem, nikdy neposkytne spravne,pravdive odpovedi, ale jen takove, ktere budou vynaset v dany okamzik ci v blizke budoucnosti nejvice zisku, penez, cashe urcite skupine lidi...
2. 5. 2018 14:13
Re: Bojíte se ?
Toyota veri i elektromobilum, vodikovych aut vyrabej asi 2500 kusu rocne, hybridu pak asi milion rocne, a od pristiho roku budou vyrabet i cca 150 tisic elektromobilu rocne ;-) mimochodem vodikove auto je taky elektromobil, jen misto baterek ma zasobu energie ve vodiku, ze ktereho se v palivovem clanku vyrabi elektrina, vodikove auto jezdi na elektrinu a k pohonu mu slouzi elektromotor ;-)

to s tim 3-4vice elektriny je nesmysl, a to mnohokrat vyvracenej i lidma z energetickych spolecnosti ;-) elektriny by v pripade plne elektrifikace dopravy bylo potreba v Eu priblizne 1.2x tolik co dnes ;-) ano jen o 20% vic nez dnes, jen pro zajimavost, rafinerie v Evrope se na spotrebe elektriny Evropy podileji cca 35% ;-) navic neco jako plne elektrifikovana doprava je utopie ktere se nedockame zrejme ani za 100 let, tak proc by jako ted mel nekdo resit neco, co neni potreba a mozna to bude potreba za 100 a vice let? ty kdys neco doma resis a dimenzujes, tak se taky zajimas jestli to budes potrebovat mit nadimenzovane i za 100 let? zadnej kouzelnik kterej by lusknutim palce u leve nohy zmenil vsechnu dopravu na elektrickou tu neni, tak se prober a neres blbosti :-!
2. 5. 2018 14:33
Re: Bojíte se ?
OK, aspon nejake argumenty, zase ta forma komunikace k nicemu. Co se vodiku tyce - ve tve definici je vlastne spalovaci motor jako elektromotor, jen misto baterek ma zasobu nafty / benzinu :-) A poprosim o nadhled, nemyslim to samozrejme vazne, ale tak jak jsi to napsal to tak lze chapat.

Ale - vazne veris zastupcum energetickych spolecnosti co se tyce elektriny?? Ti rikaji jen to co neposkodi jejich kratko-stredne dobou financni situaci. 1.2x je take dobry nesmysl, stejne jako rafinerie. To urcite zase psali zastupci elektraren s cilem mit dopad na "ropny prumysl"...nebo mas zdroj?

A netahej sem neco co jsem nerekl - nestane se tak lusknutim prstu a ze dne na den. Nicmene (infra)struktura se musi planovat. A jestli 100 let nebo 20? To zalezi na milionu faktoru, ktere nikdo dnes nezna.
2. 5. 2018 15:35
Re: Bojíte se ?
jeste takovej dodatek tem vodikovym autum, vyroba vodiku se dnes deje v podstate jen 2 zpusoby, z fosilnich paliv a elektrolizou, oboje je tak energeticky narocne, ze baterkove auto ujede na stejnou kapacitu energie asi 3x vix nez vodikove auto, tedy ze za 100kWh elektriny treba baterkove auto ujede 500km a vodikove auto zhruba jen 165km :-)

no kuprikladu CEZ vydava stanoviska a vyhledy na 20 let dopredu, a ze by se to odrazelo od "jejich kratko-stredne dobou financni situaci" ? no yak jestli je 20 let kratko az stredne doba finacni situace

a ano treba CEPS ma plan na modernizace a upravy infrastruktury danou, kazdy rok priblizne 5-8 miliard korun, a pocitaji samozrejme i s vyhledy ktere jim pocita hned nekolik analitickych firem, o tom jaka bude spotreba, jaka budou maxima a podobne udaje a to s ohledem na celoevropskou energetickou sit, proto se stavej nove a vetsi trafostanice, proto se v testovacim rezimu stavej bateriova uloziste (ano i v CR) a proto se v CR neda pripojit do site zadny odberny bod, ktery nema rezervovany vykon (krom tech co jsou nacerno a maji skupinu ktera je odhaluje, nem je na ne vetsinou nabalena i dalsi trestna cinnost)

a ohledne tech roku, je to snadne, 20 let to nemuze bejt proste proto, ze za tu dobu nejen nebude mozno auta nahradit (kazdorocni prodeje novych aut jsou proste dana fakta ktera se nedaj nejak vyrazne zmenit) a nejsou vyrobni kapacity na baterie, takze vyrabet a prodavat pouze auta s baterkama a elektromotorem proste nejde, ikdyby od zitraka nikdo nemohl prodat jedine nove auto se spalovacim motorem, tak proste driv nez za 25-30 let nebude ani pulka (50%) aut v Evrope pohanena jen elektrinou, a jelikos od zitrka zadnej takovej zakaz prodeje aut se spalovacim motorem nenastane, tak ani tech 30 let neni realnych, jsou to jen cisla a jednoducha matematika, nic vic, proste driv nez za 100 let nejaka plna elektrifikace dopravy nenastane ikdyby se tady v diskuzi treba nekdo rozkrajel ;-)
2. 5. 2018 13:46
Re: Bojíte se ?
Dobre napísané. Ale asi škoda energie. Však pozri na tú bandu bezmozgov, čím argumentujú... Tie ich prázdne hlavy musia vo vode nadnášať...
2. 5. 2018 14:00
Re: Bojíte se ?
Dalsi urazky a nic jineho.

Bud konkretni - takhle jsi se svymi prispevky xkrat horsi nez ti, ktere se tady snazis pomlouvat. V cem je to dobre napisane? A v cem jsou ty argumenty spatne? Jinak nepis a neminusuj.
2. 5. 2018 14:17
Re: Bojíte se ?
Ty si fakt taký blbý, alebo sa len robíš? Toto je priamy príklad toho, jak zbytočné je vysvetľovať veci niekomu, kto to nechce pochopiť. Máš tých konkrétnych vecí v tejto diskusii málo? Koľkokrát ich musíš mať napísané, aby si ich bral v úvahu?
2. 5. 2018 14:41
Re: Bojíte se ?
Tak uz jsem se nas*al, slusnost a trpelivost stranou:

Prosel jsem si celou debatu a ukaz mi tady nejaky svuj rozumny, neco rikaji prispevek nebo nazor, trotle.
Jenom reagujes na druhe, sam nic nereknes, do diskuze neprispejes - jedine co tady placas jsou same vykriky typu bud "dobry nazor" nebo "blby nazor". Pripadne nadavky, sarkasticke komentare.

Tak si bez diskutovat takhle na pisek, jeste tam budou decka a postav si babovicku. Chovas se odpovidajic otmu veku, kdy se takove cinnosti delaji.
2. 5. 2018 20:37
Re: Bojíte se ?
Na trotla sa pozri do zrkadla. Ja sem rozumné príspevky už nepíšem, nemá to cenu. Len sa bavím nasieraním trotlov. ;-)
2. 5. 2018 23:37
Re: Bojíte se ?
Naco nanho este reagujes, sam vidis, ze to nema zmysel. Vykasli sa na to a nechej ho zit v jeho svete. :-)))
3. 5. 2018 09:18
Re: Bojíte se ?
Konečne na to niekto prišiel. Kúp si za odmenu lízatko. >:D ;-)
2. 5. 2018 13:57
bla bla blaaaa
ja myslim ze bude uplne stacit puvodni text bloombergu na ktery Kolman ani neumi dat odkaz

[odkaz]

a asi to nejdulezitejsi je uplne posledni veta "That's a point on which Tesla believers and skeptics can agree: No other public company chief is taking financial risk quite like Musk."

a predpokladam ze Kolman skoncil nekde v prvni tretine puvodniho textu, sesmolil co sesmolil, a na zbyle 2 tretiny textu Bloombergu zapomel a nebo je vubec necet >:D
Rozbalit vlákno
2
2. 5. 2018 15:32
Re: bla bla blaaaa
Kolmanov text je fakt zufalstvo a vlastne mina zmysel povodneho textu.

Na druhej strane si nemyslim, ze Musk riskuje az tak vela, ak teda neruci nejakym majetkom za Teslu. On tam investoval svoje peniaze len v prvych investorskych kolach a malo by ist o desiatky milionov. V kontexte toho aku hodnotu ma jeho podiel v SpaceX su to drobne.
Fakt, ze pride o potencionalne miliardy z hodnoty Tesly je irelevantny, kedze tie peniaze nikdy nemal - realna hodnota by vznikla az predajom podielu.
2. 5. 2018 15:42
Re: bla bla blaaaa
no hlavni ucel postu bylo spise pripomenout Kolmanovi, ze krach by v pripade Tesly neznamenal ze ten podnik skonci, ale ze by spise byl odkoupen nejakou stavajici automobilkou, nebo jinou firmou ktera by navazala a dal vyrabela Tesly, jen pod jinym vedenim

ostatne 2x se tak jiz malem stalo, a pokazde se nasem zajemce ktery byl ochotny za Teslu zaplatit nekolikanasobne vic nez byla trzni cena Tesly

proste a jednoduse Tesly se Kolman nezbavi a bude muset o ni psat jeste hodne dlouho ty svoje sliny >:D
2. 5. 2018 15:41
Hladina vody v podpalubí nezadržitelně stoupá...
Tesla připomíná potápějící se Titanic, na jehož palubě se ještě hraje a tančí... :-O
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Katikakus
2. 5. 2018 16:16
Ze je..
..soucasna financni situace Tesly neudrzitelna si uz uvedomuji i nejvetsi fandove znacky, pokud jejich IQ dosahuje alespon prumeru populace. Ti mene obdareni se zatim jeste porad do krve perou za svou sektu. Jejich rady vsak uz vyznamne proridly, coz je videt i na zdejsich diskusich. Zustalo u jenom par opravdu znamych "firem"...
Rozbalit vlákno
5
2. 5. 2018 16:27
Re: Ze je..
zdejsi diskuze ridne spise kvuli jinym vecem, jako je prilis reklamy, prilis clanku jak prez kopirak a prilis dementni diskuze (obema smery) takze kdo ma rozum, davno odsud z diskuzi utek a jiz se nevratil, ja ten rozum stale hledam a doufam ze ho najdu a po uteku se zase po par mesicich nevratim, jako naposled 8-s

stejne se odhodlavam i treba ohledne facebooku, kde postupne utlumuju soukromej profil a nechavam jen firemni coby PR, lidi co znam a s FB skoncili jsou dnes stastnejsi, maj vic casu a vseobecne jim tyhle dementni socsite jako i diskuze nijak nechybej, beztak je to jen zabomisi valceni o blbostech ktere zmenej totalni ho.no >:D
Avatar - Blue Sun
2. 5. 2018 17:21
Re: Ze je..
Že tě to baví se s tím tro(t)llem stále hádat.
2. 5. 2018 20:38
Re: Ze je..
Tých tro(t)llov je tu žiaľ už príliš.
Avatar - Katikakus
2. 5. 2018 21:45
Re: Ze je..
Je fajn ze jsi se tam nasel...
2. 5. 2018 21:49
Re: Ze je..
Uvědomují a proto začínají tvrdit že bankrot byl od počátku Muskovým cílem.
2. 5. 2018 16:58
Je celkem jasné.
že EM hraje docela vysokou hru s důvěrou investorů a zákazníků. A teď jde jen o to, jestli to vydrží dostatečně dlouho na to, aby se z Tesly stala normálně fungující a vydělávající automobilka.

Za mě osobně musím říct, že i když nejsem fanda elektromobility, tak mu docela držím palce pro ten jeho přístup a taky třeba pro to, co dokázal se SpaceX, i když to s tím úplně nesouvisí.
Rozbalit vlákno
0
2. 5. 2018 19:15
Všechno je jinka
Víte, problém nás všech je, že jsme Teslu dosud nepochopili. Jak mi nedávno vysvětlil jeden její fanoušek, Tesla dost možná zkrachuje a je to jedno. Počítá se s tím. Muskovi totiž vůbec nejde o zisk, nebo o prodej aut. Je to vizionář a jedinou jeho starostí bylo, pošťouchnout tradiční (Bože jak je tohle slovo poslední dobou zneužíváno) automobilky, aby začali konečně vyrábět něco moderního a ekologického. To je celé. Jde o ekologii, jde o lepší svět. A ne, nejsem pod vlivem drog. Prodávám jak jsem koupil.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - KANKUNEN
2. 5. 2018 20:15
Re: Všechno je jinka
Přesně jsi to trefil a ono by mu to i vyšlo, ale vývoj baterek preslapuje na místě. Musk dosáhl svého a ve světě automobilů se stal nesmrtelný
2. 5. 2018 21:42
Re: Všechno je jinka
Já to netrefil, já jen píšu co mi říkal jeden fanatik.
3. 5. 2018 01:30
Re: Všechno je jinka
Hmm, jenže problém je v tom, že elektromobil je ve svém celkovém dopadu na životní prostředí stejně, ne-li ještě škodlivější, než moderní auto se spalovacím motorem. Tento pro elektrofanatiky nepřijatelný fakt přitom potvrdí kterýkoliv odborní z této branže. Jenže jen málokdo se to odváží veřejně říct... Šílený svět... 8-s 8-s 8-s :no:
Avatar - Blue Sun
3. 5. 2018 08:34
Re: Všechno je jinka
Ještě nikdo tvé tvrzení nedokázal, ale přesto ho všichni berou jako jistou pravdu.
Nechápu...
2. 5. 2018 21:27
Diesel lobby
Stávající klasické automobilky vydělávají neskutečné peníze pro své akcionáře výrobou aut které otravují nejen vzduch ve městech i jinde. Zisky odcházejí a do nových technologií se investuje minimálně. Možná se tak brečí jak jsou tvrdé lmity na a že je nejde splnit, ale kde je v dnešních autech něco inovativního? Nic, jen stará levná technologie spalovacího motoru. Jen maximalizovat zisky a platit média aby jejich hanebnosti kryla. Tady nad tím redaktoři slintají pro kus žvance. Tesle fandím a držím jim palce.
Rozbalit vlákno
14
2. 5. 2018 21:48
Re: Diesel lobby
Elektromotor byl vynalezen roku 1821, baterie roku 1800. Nissan vyrobil první elektromobil roku 1947. Musk vážně nevynalezl baterie, elektromotor ani automobil. Kde je v Tesle něco inovativního?
2. 5. 2018 21:52
Re: Diesel lobby
První elektromobil byl vyroben daleko dříve, ale o to nejde. Jde o to, že Tesla dokázala vyrobit a prodává plně funkční elektromobil bez kompromisů. To možná nekdo nemusí považovat za inovativní, je to ale asi 100x lepší než to co dodnes dokázaly tradiční automobilky.
2. 5. 2018 21:57
Re: Diesel lobby
Ano, první elektromobil byl vyroben daleko dříve, ostatně proto konkrétně uvádím že roku 1947 šlo o značku Nissan. Pro mě má Tesla kompromisů celou řadu. Takže už Tesla není inovativní, ale je jen 100x lepší? Víte že i ty tradiční automobilky umí vyrobit srovnatelná elektrická auta? Například nissan masově vyráběl elektromobily dávno před Teslou, jen nemá tu auru vyjímečnosti a tak dobré PR. To zas uznávám.

Když vedeme podobné debaty, vzpomenu se na dobu před mnoha lety kdy do módy přišly solární panely. Tenkrát jsem k nim byl z faktických důvodů skeptický a byl jsem nazýván ničitelem planety, který nechce umožnit aby zavládl ten správný zelený solární ráj a lidé konečně přestaly umírat na splodiny z elektráren. Jak to dopadl ovšichni víme. Kde jsou ti lidé, co se za to tenkrát tak strašně prali? Nevím, zmizeli.
2. 5. 2018 22:05
Re: Diesel lobby
A kdo dal elektrovozům tu auru vyjímečnosti? Kdo je dovedl do podoby kde jsou dnes? Tesla. Zas jde ale jen o zástupný problém zda je Tesla vyjíměčná, nebo jen dobrá nebo snad v něčem špatná. Primárně jde o to, že klasické automobilky místo aby investovali do vývoje jen dál vydělávají na tom nejlevnějším co jde za cenu zničenho vzduchu a zdraví lidí.
2. 5. 2018 23:52
Re: Diesel lobby
Já žádnou auru vyjímečnosti nevidím. Ale fanoušci ji vidí zcela určitě. Takže na tohle vám nedokážu moc odpovědět. Domníváte se že klasické automobilky neinvestují do vývoje. Můžete tento zjevný nesmysl něčím doložit? Znamenalo by to totiž že by se za sto let výroba aut nezměnila. I u výroby a provozu Tesly je ničen vzduch a zdraví lidí...
3. 5. 2018 00:37
Re: Diesel lobby
A co investují aby se něco změnilo? Investují ty ohromné zisky zpátky do vývoje? Co se změnilo za poslední dobu u aut? Jsou lehčí? Spotřebovávají podstatně méně paliva? Jsou tu nějaké nové materiály? Ne stále jen nejlevnější ocel a jen to nejnutnější aby se splnil limit.
4. 5. 2018 09:53
Re: Diesel lobby
Vzhladom k faktu, ake male obraty a hotovostne zasoby ma Tesla v porovnani s velkymi automobilovymi koncernami, tak staci, aby investovali do vyvoja aj desatinu toho co Tesla (v pomere k obratom) a stale pojde o nasobne vyssie sumy. Nechapem co je na aritmetike zloziteho.

Realita je este kosatejsia, vyznamna polozka ceny auta je prave jeho vyvoj a vyvoj suvisiacich komponentov a materialov. Preto supersporty s kusovou vyrobou su tak drahe. Neide o to, ze je problem vyrobit silny motor lacno (vid taky Mustang za 40k euro), ale ich ceny musia prave reflektovat vysoke naklady na vyvoj rozpustene do malych serii.
A teraz si zober, ze standardne automobilky vyrobia rocne desiatky milionov aut (myslim cca 40M) - t.j. 200x viac ako Tesla, kolko do vyvoja muselo ist ak sa bavime o 2 cifernom pocte percent z ich predajnej ceny :-)
Bezne veci ako vyvoj novej generacie motorov, alebo automobilovej platformy stoja od stoviek milionov euro do par miliard ;-)
2. 5. 2018 22:26
Re: Diesel lobby
Ahoj spaleny6, ahoj Hendly.

Nejprve ke spalenemu :-) Jestli opravdu nevidis nic vyjimecneho na autech Tesla, tak si o nich neco precti, nebo si je nejlepe projed ;-)
Muzes mi ukazat srovnatelne auto s M3?
Nebo s Modelem S P100D?
Od tradicni automobilky? Nebo klidne od netradicni :-)
K solarnim panelum: To, ze je u nas provazela korupce neznamena, ze je to principielne spatne. To je naprosto mylna dedukce.

Hendly, tebe jsem tu jeste nevidel. Ver tomu, ze tve argumenty budou vyvraceny.
Sila PR, dieselove lobby a konzervativismu je bohuzel vetsi nez touha po udrzitelnosti zdroju.
Jestlize myslis na budoucnost a ekologii, jsi ihned oznacen za ekofasistu.
A to jen podporujes elektromobilitu.
Kdyz bys zacal s omezenim dieselu ocekavej jeste neco horsiho ;-)
2. 5. 2018 23:58
Re: Diesel lobby
Já se omlouvám, ale nevidím že bych někde psal, že se domnívám, že na Tesle není nic vyjímečného, aspoň to tedy nemohu nikde najít. Čili mi přijde nesmyslné abych vám toto tvrzení nějak vyvracel. Diskuze s Hendly se točila kolem něčeho jiného.

Model P100D jsem měl na dva dny půjčený. Má to spoustu výhod, spoustu nevýhod a spoustu ale. Zatím bych to jako auto nechtěl. Spoustu těch pověstí že jde o auto extrémně pohodlné, s bezkonkurenčně luxusním interiérem a naprosto tiché, jsem musel vyhodnotit z mého pohledu za mylné. Když už, uvažoval bych spíše o Jaguaru. A to zejména kvůli servisní síti. Ostatně mnoho elektrických aut renomovaných značek s historií bude příští rok následovat.

Principiálně nemám nic proti elektromobilům ani Tesle. Jen mě nebaví neustále ze všech koutů poslouchat že Musk je první kdo dokázal vyrobit auto a snad vynalezl i elektormotor a baterie. Tahle zaslepenost nikomu nepomůže a dost možná se lidstvo opět vydá do slepé uličky. Touha po udržitelnosti zdrojů neznamená že si stanovíš nějaký názor a budeš ho prosazovat bez ohledu na to zda znamená ekologický přístup či ne.

Ohledně panelů jsem se ke korupci vůbec nevyjadřoval. Na korupci úplně zapomeňte a přemýšlejte se mnou, jestli už mají někde ten zelený soběstačný solární energetický trh a zachráněnou přírodu. Pokud vím, stále se řeší že solární panel musí fungovat asi 8 let, aby vůbec vyrobil tolik energie, kolik bylo použito k jeho výrobě.
3. 5. 2018 00:30
Re: Diesel lobby
Tady přece nejde o Muska, ale o stav kdy klasické automobilky dělají milióny smradlavých aut ročně bez kousku inovace a chuti udělat něco líp. Prostě jen vydělávat co nejvíc i za cenu, že to znamená nedýchatelný vzduch v ulicích. Když by nebyla Tesla tak se nic nepohlo.
4. 5. 2018 09:58
Re: Diesel lobby
Mas nejaky dokaz na svoje tvrdenie, ze u ostatnych automobiliek nedochadza k inovaciam?
Vramci diskusnej skromnosti staci aj citacia relevantneho zdroja, nemusi ist priamo o dokaz :-)
7. 5. 2018 06:43
Re: Diesel lobby
Zkus to opačně. Co za zásadní inovaci ohledně ekologie nasadila nějaká klasická automobilka?
Třeba včera článek - BMW má čistý zisk 2,3miliard E. Většinu zřejmě vydělal na prodeji super smradlavého dieslu. Viděl jsi někde článek, že BMW dá zisk ze svého jediného roku na to aby se ve městech dalo zase dýchat?
3. 5. 2018 06:22
Re: Diesel lobby
Psal jsi, ze i tradicni automobilky umi vyrobit srovnatelna elektricka auta.

Jestlize jsi mel P100D pujceny, tak vis o Tesle vic nez ja :-)

Tim spis nechapu tve tvrzeni ;-) Myslim, ze Nissan Leaf neni srovnatelne auto.
Pokud vim, tak jedine, co se muze trochu merit s Teslou je ten Jaguar. A v budoucnu snad Porsche.
Jaguar ale teprve startuje az ted.
3. 5. 2018 01:32
Re: Diesel lobby
Tesla je podle tebe plně funkční elektromobil "bez kompromisů"? >:D >:D >:D Hele, na čem jedeš, zřejmě pořádně silnej matroš! >:-[]
2. 5. 2018 22:49
Experti
S uzasem sleduju, jak se v diskuzich na acz vsichni promenuji v experty na finance, investice akciovy trh, emise, vyrobu elektriny atd.

Takze zpet k tematu auto.
Odkaz na autobild test M3: [odkaz]
A prekvapeni pro mnohe zdejsi hatery, ze Tesla M3 je zpracovanim interieru na urovni BMW :-!

A protoze jsme v ceskoslovenske :-) diskuzi, tak jeste google preklad do cestiny:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
5
2. 5. 2018 23:59
Re: Experti
Vy ještě věříte novinářům?
3. 5. 2018 11:23
Re: Experti
Lepší věřit novinářům než místním diskutérům. :-)
Avatar - Machýrek
3. 5. 2018 00:52
Re: Experti
M3 (tu eletrickou) jsem v realu staticky osahal cca mesic zpet. Tvl jestli nekdo tvrdi, ze zpracovanim vnitrku je na urovni BMW, tak by mel taky dodat, jak stary BMW mysli. Za me tipuju rozdil tak 20 let.
3. 5. 2018 06:29
Re: Experti
Citace prekladu google:
Tesla není horší než BMW řady 3, i když to není dostačující pro první kvalitní řadu.

Pro tebe - kdyz se pise BMW rady 3, tak se tim mysli aktualni a ne to pred 20i lety ;-)
Avatar - CommonUser
3. 5. 2018 08:52
Re: Experti
Brat ako bernu mincu "nejake" BMW, ktore uz min. 10 rokov pracuje na prepade znacky ... napr. take krutenie bloku motora sa nepodari len tak hocikomu.
Ten model 3 ma problem so Ceedom.
2. 5. 2018 23:20
Elon Musk vs. Matthias Müller
Jaky je mezi nimi rozdil?
Po Müllerovi za rok nestekne pes :-)

PS Jestlipak vite, proc Müller skoncil :-) ?
In einer Phase fundamentaler Umbrüche in der Automobilindustrie kommt es darauf an, dass Volkswagen Tempo aufnimmt und deutliche Akzente auf den Gebieten der Elektromobilität, der Digitalisierung des Autos und des Verkehrs sowie neuer Mobilitätsdienste setzt.
Protoze se mu nedarilo vlak dohnat (zastavit se uz snad neda).
Jo diesel forever uz asi dal nepujde >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Machýrek
3. 5. 2018 01:03
Re: Elon Musk vs. Matthias Müller
No to je fakt, znam lidi, co ti dodneska zpameti prevypravi Nagano. Je to pro ne v zivote tak dulezity, ze si to budou furt pamatovat. A zase nejaky dalsi lidi budou v budoucnosti otravovat jiny lidi, ze jim budou vypravet o Muskovi.
Avatar - CommonUser
3. 5. 2018 08:53
Re: Elon Musk vs. Matthias Müller
Skor si treba pamatat, ake hovadske odstupne dostal a stale dostava ...
6. 5. 2018 14:18
Re: Elon Musk vs. Matthias Müller
To odstupne mu plati zakaznici/fanousci :-)

Ja mezi ne nepatrim..