Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla míří do Nevady

Nový obří podnik na výrobu baterií pro elektromobily společnosti Tesla Motors nakonec vyroste v Nevadě.
Zpět na článek
6. 9. 2014 16:01
6. 9. 2014 18:17
7. 9. 2014 21:10
7. 9. 2014 21:13
8. 9. 2014 08:57
6. 9. 2014 18:53
6. 9. 2014 19:38
6. 9. 2014 19:51
7. 9. 2014 07:01
6. 9. 2014 22:54
7. 9. 2014 11:47
7. 9. 2014 12:13
7. 9. 2014 15:03
7. 9. 2014 17:35
7. 9. 2014 08:36
6. 9. 2014 16:01
Konečne...
...sa to rozbieha. Deklarovaný dojazd 320km na jedno nabitie bude v reále nie menej ako 200-250 km a to je myslím už úplne v pohode na každodenné dochádzanie do práce. Ja sa na to teším. Len to chce ešte dostupnejšie modely... :yes:
Rozbalit vlákno
23
Avatar - WinDiesel
6. 9. 2014 17:51
Re: Konečne...
Vidím jen samé bude / plánuje / postaví, nic reálného. Zatím Elon Musk tahá peníze z potenciálních investorů. Těm stávajícím zatím nevyplatili ani prd.
Až to bude stát, můžeš jásat. A o cenově dostupných modelech si můžeš nechat zdát. Mát takový pocit že ty bys měl problém i s Fábií za 250 tis.
A nejlepším případě budou levnější modely s dotací za 750 000.
6. 9. 2014 18:17
Re: Konečne...
To na čo mám alebo nemám, s tým nemám potrebu tu vyskakovať... >:D Každopádne máš pravdu, s fábiou za 250 tis. by som mal veľký problém, naozaj veľký... >:D
6. 9. 2014 21:24
Re: TESLA JEDÉÉÉÉ !!
jj
jede TESLA [odkaz] a WinDiesel je najatej ropáckej kukut ;-)
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
7. 9. 2014 09:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 9. 2014 18:35
Re: TESLA JEDÉÉÉÉ !!
Elon zalozil firmu Zip2, predal za 100+ milionov dolarov, zalozil PayPal, predal za 1.5 mld, postavil Roadster, postavil Model S, poslal raketu na nizky orbit, poslal raketu na vysoky orbit, prisiel s nakladom z ISS naspat na zem ale ty bez hanby hovoris o tom ako len "slubuje".
6. 9. 2014 21:31
Re: PŘESNĚ TAK ELON JE BOREC TOHODLE SVĚTA
a
WinDiesel je jen najatý ropácký kukuk !! co jenom kecá, plká a uměle se snaží udržet upadající počet spalovací komunity ;-)
Avatar - vicctor
6. 9. 2014 20:26
Re: PŘESNĚ TAK ELON JE BOREC TOHODLE SVĚTA
Člověče ty jsi tak neskutečně hluboce nenávistný všemu z branže elektroaut,že je mi to až k smíchu.Není snad na auto.cz článku o elektroautě u kterého bys nesršel zlobu a kritiku.Vsadím se že opravuješ diesely a děsíš se budoucnosti kdy budou nafťáky na propadlišti dějin kde už dávno být měly.Tedy máš strach o svoji práci což je snad jediný důvod pro který bych měl pro tvou nenávist pochopení.Jinak za mě přeji Tesle mnoho úspěchů,mám rád každou společnost která má progresivní nápady a chce změnit svět k lepšímu.
7. 9. 2014 12:11
Re: PŘESNĚ TAK ELON JE BOREC TOHODLE SVĚTA
A to mi na elektromobilech, resp. Tesle, potazmo jejim zakladateli vadi nejvice. Delaji se z nich zachranci planety a spasitele, pritom Musk neni nic jineho, nez podnikatel, ktery chtel zaplnit mezeru na zoufalem trhu s elektromobily. Nemam nic proti elektromobilum, ale nesmi byt prezentovany, jako ta jedinna spravna cesta. Pokud si nekdo vybere elektromobil misto benzinaku, tak jedine na zaklade osobnich preferenci a klasickeho konkurencniho boje, nikoliv z politickych a ideologickych duvodu.
Avatar - vicctor
7. 9. 2014 18:18
Re: PŘESNĚ TAK ELON JE BOREC TOHODLE SVĚTA
Myslím že to taky trošku přeháníš,až na vyjímky nikdo z Tesly spasitele ani zachránce planety nedělá.Ano,Musk je schopný podnikatel který umí skvěle využít díru na trhu,ale napsat že není nic víc než dobrý obchodník je k němu opravdu nefér nemyslíš? Řekl bych že je minimum takových vizionářů kteří i přes většinový odpor ostatních dokáží dotáhnout své sny dokonce a výsledky Tesly a Space X jsou prostě úžasné.Je jasné že elektromobil zatím není pro každého,ale technologie se stále posouvá a jednoho dne být klidně může,tím samozřejmě nazavrhuji další pokrokové technologie které mají jiný základ než ve fosilních palivech.
7. 9. 2014 00:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - eniel lorien
7. 9. 2014 01:14
Re: Konečne...
Milý win aj diesel dovolím si vás citovať : Za 2 týdny nám bude sděleno že pro přebytek objednávek se odstávka prodlouží na 4 týdny (a bude se shánět záchranný kapitál), načež se celý cirkus prodá Číňanům. Ale Elon Musk neprodělá, jen konstatuje že "bohužel všechno a všichni bylo/byli proti". Jako kdyby žádné mohutné dotace od států nebyly."
Tento idiotsky príspevok ste napísali pod článkom o celozavodnej dovolenke tesly. Naozaj vás to bavý písať úplne odveci príspevky ????
7. 9. 2014 06:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 9. 2014 21:10
Re: Konečne...
nic realneho? je zahadou proc mas neustale potrebu reagovat pod clanky o elektroautech, za 20-30 let se z toho zblaznis, pac tou dobou bude na elektrinu jezdit mozna i vic nez ctvrtina vozoveho parku v "modernim" svet a bude se onich psat zcela bezne, takze kdys prispivas snad na 5 ruznych servrech o autech (vydzckz kdzs neco hledam o autech a google me da odkazy na CR servry, tak v diskuzi perlis ty svoje lzi o elektromobilech), tak budes muset u PC travit 25 hodin denne abys to vsechno ukociroval a poradne lidem v diskuzich zatopil >:D
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2014 19:32
Re: Konečne...
dnes som spravil 250km ... k tomu este rozvoz znamych teraz vecer..... takze spolu 270-280 km neekonomickej jazdy ......zda sa ze taka tesla by mi bola asi k nicomu .. darmo je nadherna

zajtra sa zase chystam na trip ...... to uz aby som zacal dobijat ;-) ... nie dakujem neprosim.... to radsej benzin :yes:

ak nebude dojazd na urovni benzinu ( 500-800km ) tak su tieto auta uplne k nicomu .. a v meste je tiez tesla asi taka sikovna ako defender na dialnici
6. 9. 2014 21:04
Re: Konečne...
Gratulujem k tym 250km dnes, nabuduce daj 450 a utvrd sa ze elektromobily pre teba urcite nie su a potom nam o tom aj napis
6. 9. 2014 21:41
Re: Konečne...
tak tak, 250km neekonomicke jizdy = 2,5*10L*37Kč = vyhozených 925Kč !! >:D >:D >:D >:D >:D >:D s TESLOU MODEL S [odkaz] bys nejenom že neutratil nic či pár drobných ale navíc by to byl s 310kW a náhonem na zadní i zážitek ;-)
Avatar - poterienko
6. 9. 2014 22:07
Re: Konečne...
Zajímavé, že jeden slovenský majitel říkal, že 300km to najede při dálniční v pro nás rychlostech na kulku. Má sice ten nej modely ale to už je pak otázka výběru.
7. 9. 2014 00:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - eniel lorien
7. 9. 2014 08:30
Re: Konečne...
Nuž neviem odkiaľ kam ste presne šli. Ale Tesla by to dala s prstom v nose. 300 km naozaj nie je problém ani keď pôjdete ako úplne prasa
7. 9. 2014 13:48
Re: Konečne...
Jasně zlatá Felicia nebo bratrovo Mitsu >:D kam se na ně hrabe Tesla!
7. 9. 2014 15:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 9. 2014 08:57
Re: Konečne...
ja dal dneska jako "spolujezdec" 450km, no proste chudak moje osobni ridicka, a taky se s tim nikde nechlubim >:D
Avatar - petrumr
6. 9. 2014 18:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
6. 9. 2014 19:13
Proč ne?
Pokud to u nás budou prodávat bez dotací, všichni si budou platit proud za dobíjení, nebo za něj bude Tesla platit výrobci elektřiny a pokud budeme mít ekektřinu z jádra ( stávající+4.generace popř.fúzní) tak ano ať to tady prodávají. Pokud na to budou chtít t mých daní dotaci a budou mi za barákem těžit uhlí, aby měli šťávu tak ať táhnou elektromobily jinam.
Rozbalit vlákno
8
6. 9. 2014 19:38
Re: Proč ne?
Pokud máš elektriku třeba u ČEZu, tak máš speciální sazbu D27d, která ti umožňuje dobíjení v "nízkém" tarifu , takže to není nijak odlišné od ohřevu teplé vody. Elektriky je teď spíše moc, takže bych se toho uhlí nebál.
Avatar - petrumr
6. 9. 2014 19:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 9. 2014 07:01
Re: Proč ne?
Hodiny jsou a auto bude až se trochu "uklidní" s cenama ;-)
6. 9. 2014 21:03
Re: Proč ne?
No teď taky není všechen proud z jádra, pokud neberu deformované soláry a větrníky a vzhledem k tomu, že mám uhelnou díru 4km od baráku tak se bojím...lobby je mocná a politická dvojnásob...
6. 9. 2014 21:48
Re: TARIF DOBÍJENÍ ELEKTROMOBILU
jj
člověče línej studovat tu sazbu D27d [odkaz] můžeš mě ve stručnosti říst kolik se to platí za 1kWh?

mám v domě instalovaný tepelný čerpadlo tarif [odkaz] a mám permanentně neomezeně 2,5Kč za kWh na všecko, tzn plný baterky [odkaz] na 400km za 200Kč což je 50Kč/100km pohoda ;-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
6. 9. 2014 22:06
Re: TARIF DOBÍJENÍ ELEKTROMOBILU
Zapoj mozek abys pochopil co píšu! Až tu budeme vyrábět elektřinu z vodních elektráren, nebo z jádra tak ať se tu dobíjí do aleluja. Pokud ne, nehodlám kvůlu tomu obětovat zdraví a svůj majetek.
Avatar - eniel lorien
7. 9. 2014 01:36
Re: TARIF DOBÍJENÍ ELEKTROMOBILU
Takze takto. Fakt c1) s uhlia sa vyrobí len cca 18!!!!!!!!! % elek.energie na sk.
Fakt c2) na výrobu 1l benzínu (viac menej platí aj pre naftu) sa spotrebujú takmer 2kWh tej hnusnej zlej elektriny. Povedané inak na 7litrov benzínu sa minie toľko el energie že by to stačilo na 100 km jazdy el mobilu. Takze o svoj život sa akosi báť nemusíte
7. 9. 2014 07:02
Re: TARIF DOBÍJENÍ ELEKTROMOBILU
Díky za poučení .... já mám poněkud nízkoenergetickou domácnost - cca 1700 Kč za rok, takže to až tak moc nestuduju :-)
Avatar - dolfi
6. 9. 2014 19:57
Tak hlavně aby to vyšlo
Jinak to taky může být Giga černá díra pro investory... ;-\
Rozbalit vlákno
5
6. 9. 2014 21:50
Re: Tak hlavně aby to vyšlo
pokud ropácí či jinej živel vymkne se to kontrole nejaky pruser tak je to 5B$ žejo to jako jo ;-)
ale tak lajon baterky se uživěj i do mobilu tabletu notasu a dalších hlavně klid [odkaz] ;-)
7. 9. 2014 00:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 9. 2014 17:36
Re: Tak hlavně aby to vyšlo
Toyota uz akcie nekupuje, drobni investori nie, ale fondy ano, a preco, preto lebo to bude pre podielnikov vyhodne ? Nie, pre bonusy.... Jeden guru zacal chudakov investorov po prepade zlata kritizovat, ze kupovali aj ked cena mohla ist dole, no a online mu jeden diskutujuci dal odkaz na jeho doporucenie z doby pred prepadom ceny... hovoril kupujte, kupujte, kupujte, cena pojde hore. Vy mate tiez jeden podobny uspech, NWR. Ked mi chce niektory z tych analytikov a poradcov radit, do coho mam investovat, vzdy sa spytam, do coho investuje on, lebo je neuspesny. Ak by bol uspesny, nemusel by chodit kazdy den do prace, mat vysledky cez vstupne poplatky a podobne hluposti, takze za mna cena akcie nehovori o hodnote firmy, hodnotu ma len pre Elona, ak ju vcas preda.
8. 9. 2014 08:06
Re: Tak hlavně aby to vyšlo
Môžeš dať link, kde sa píše, že drobní investori nekupujú akcie Tesly?
8. 9. 2014 12:30
Re: Tak hlavně aby to vyšlo
Mýlil som sa, zopár ich je, tu je zoznam [odkaz]

K 31.3.2014 bolo 699 akcionárov , v tom aj pár drobných predpokladám. NASDAQ ich ale pozná...
6. 9. 2014 22:54
OK
pořád zůstává takový malý problém doba nabíjení/dojezd. Ještě by mě zajímalo jestli je to schopné podat max. výkon ikdyž je stav baterie 10% neví někdo? Protože u modelů s elektromotorem klesá postupně max. výkon jak se vybíjí baterie. Např. benzín podá max. výkon i na posledních pár ml tak by mě zajímalo jestli to zvládne i ta baterka asi ne co? :no:
Rozbalit vlákno
4
7. 9. 2014 11:47
Re: OK
Ano, výkon (proud baterek) s vybitím klesá. Je to úplně stejné jako u těch RC modelů. V testu i8 ověřili, že při pokusu o opakovaná plná zrychlení dokonce klesá výkon velmi dramaticky a při použití plného výkonu při jednom jediném rozjezdu v režimu launch control si baterky musí následně pět minut "dáchnout" a nechat se dobít benzíňákem, než jsou zase schopné podávat plný výkon, jinak se hodnoty zrychlení prudce zhoršují. Když si neodpočinou a na okruhu se snaží z auta vymáčknout trvale maximum, tak celkový výkon i8 klesá, takže v plném tempu, které by odpovídalo systémovému výkonu uváděnému na papíře není schopné dát ani celé jedno kolo na okruhu (ona ho dojede, ale na konci okruhu už baterky nepomáhají systémovému výkonu, ale naopak zatěžují spalovací motor dodatečnou hmotností auta). Tesla při snaze dát ostré kolo na Nordschleife také přešla do nouzového režimu a dojela tempem staré 120. Jsou to eko auta, nikoliv sportovní auta.
7. 9. 2014 12:13
Re: OK
Muzu poprosit o odkaz na ten test?
7. 9. 2014 15:03
Re: OK
Výtah je tady, celý test je v AutoTipu č. 17
[odkaz]
A tady je test na okruhu proti základnímu modelu 911, s podobným výkonem a hmotností je i8 schopná skoro stejného výkonu ve zrychlení, ale jakmile má podat trvalý výkon tak dostává na poměrně krátkém okruhu Oschersleben (3,6 km) rychtu 4,5 sec.
[odkaz] a po ujetí 3 kol se čas i8 zhorší o dalších 4,5 sec, takže ztrácí 9 sec. proti 911, to už je tak mizerný čas, že i8 pokoří v čase na kolo i ostřejší hatche.
Avatar - eniel lorien
7. 9. 2014 17:35
Re: OK
Myslim ze tesla ma hlavne velmi "konzervativne" /slusne povedane/ madstavenu ochranu proti prehriatiu. Na tuto temusa vedu dost dlhe disksie na forach na teslamotorsclube. myslim ze jeden s hlavnych uprd. bude "povolenie" na vasciu teplotnu zataz. Zda sa ze balancery ako aj chladice to stihaju. Co sa tyka ubytku vykonu nie je to take hrozne.. Pokial neklesnete niekam k par % kapacity je baterka schopny plnehovystupneho vykonu.. Na margo sprintov - to je presne pripad teplotnej ochrany.. Na 400m totiz kapacita /hlavne ked mate pod zadkom85 kWh/ neklesne iac ako par percent..
7. 9. 2014 00:42
Prodejné elektromobily
s cenou která je přijatelná i bez dotací už existují. V Číně je vyrábí plno firem a používá je tam i policie. Jsou to velmi lehká auta s karoserií z laminátu pro 2 lidi. Díky nízké hmotnosti nepotřebují tahat stovky kilo drahých baterek, vystačí si taky s menšími i slabším levnějším motorem. Do města ideální a za pár peněz. Jenomže v EU by to asi neprošlo, takže se sem nebudou vozit ani náhodiu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - eniel lorien
7. 9. 2014 08:36
Riziká
Tesla ide tak či tak do rizika. Vývoj nedokáže predpovedať nik. Nevieme ako zereaguju klasicky výrobcovia aút. Ak by sa seriózne pustili do elmobility tak by mala Tsm vážny problém. Nik nevie ako bude prijatý model III a ani ako zvládne Tsm výrobu. Navyše stále je tu riziko že niekto iný príde s revolučnou tech uskladnenia el energie a miliardy investované do spustenia gigafac.vyletia hore komínom. Napriek všetkému som optimista aj keď asi čakám menší objem výroby a menšie marže ako niektorí nadšenci. Každopádne Tesla už teraz prepísala históriu - a to bez ohľadu na to ako skončí
Rozbalit vlákno
2
8. 9. 2014 00:33
Re: Riziká
Ta rizika zdaleka nejsou tak horká. Představy, že stačí aby automobilky nakoupily baterky a začaly vyrábět elektromobily byly i u hybridů a ukázalo se, že NIKDO nedokázal vyvynout stejně kvalitní systém jako Toyota u Priusu. Jednoduše dlouhá léta vývoje a získávaní "know how" nelze přeskočit.

Stejně tak "revoluční" řešení uskladnění energie, než přejde z laboratoře do masové výroby bude továrna Tesly dávno zaplacena.

Jednoduše ten kdo má odvahu pustit se do věci dříve než ostatní, pracuje na tom déle než ostatní má před ostatními takovou výhodu, že pokud neudělá chybu, ostatní ho dohánějí jen těžko a raději nakupují jeho hotové řešení .
Avatar - eniel lorien
8. 9. 2014 08:21
Re: Riziká
nie su horúce ale sú reálne.
1) hybrid je nepomerne zložitejšia vec ako čistý el mobil. A nejde o to že by to veľký hráči nevedeli ale skôr sa do toho netlačia. Dobrý hybrid vie Mercedes vie ho Nissan /infiniti/ , vie ho ford /len u nás sa nevie o tom že ho ford vie :-) / , vw s toho čo som mal tú česť nie je najhorší.Takže nie že by nevedeli ale príliš nechcú.
2) čistý elektromobil je vec v princípe jednoduchá. Neverím tomu že keby prvá 5 ka chcela že to nedokáže. Pre vw , toyotu gm nie je problém nasypat miliardu USD do ´daleko menších projektov. Proste keby sa veľký hráč s prvej 5ky rozhodol že do toho ide tak ma tesla problém a nie že nie..
3) Súboj vodík - baterka zatial nemá výťaza. Aj keď s mojho pohľadu je vodík nezmysel ale jednoducho musím brať do úvahy to že tu je a minimálne toyota ho tlačí ako divá
4) nová technológia nikdy neohlási dopredu svoj príchod :-) Sám Elon priznal že už teraz by vedeli urobiť baterku s dojazdom 800 km. Je tu technológia s grafénom a mnohé daľšie. Ja ani vy nevieme povedať že zajtra ráno sa neprihlási niekto s tým že danú technológiu má a že si ju patentuje..
5) tesla NEMUSÍ zvládnuť prechod na výrobu 100 - 200 -500tis áut ročne... Može ale nemusí. Toto riziko je reálne.