Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla Model 3 se obejde bez klíčku. K odemčení stačí smartphone!

Jestliže Modely S a X používaly unikátní klíček ve tvaru autíčka, Model 3 se bez něj obejde. Jen musíte mít chytrý telefon.
Zpět na článek
1. 8. 2017 20:25
1. 8. 2017 22:10
2. 8. 2017 08:19
1. 8. 2017 20:34
2. 8. 2017 12:50
2. 8. 2017 14:10
2. 8. 2017 20:31
1. 8. 2017 22:52
2. 8. 2017 08:30
2. 8. 2017 14:05
2. 8. 2017 14:17
2. 8. 2017 14:19
2. 8. 2017 14:03
2. 8. 2017 15:09
1. 8. 2017 20:25
Informace
No ty brdo. Vy nam ty informace tedy kouskujete.

Pokud vim, tak to bylo znamo jiz od predani prvnich vozu.

Stejne tak jako info v minulem clanku.

Takze jste jedny informace rozdelili zatim do tri clanku?
Rozbalit vlákno
5
1. 8. 2017 20:55
Re: Informace
Kým bude dôležitý počet článkov, a nie ich obsah a rozsah, asi to iné nebude. Ale zdá sa, že nejaká zmena predsa len nastala. Už tak bezhlavo všetko elektrické nekritizujú.
1. 8. 2017 22:10
Re: Informace
No je videt, zes to nastesti nedocetl do konce..

Ten zaver je na urovni blesku.

Tesla je technologicky nejvyspelejsi automobil.
V americkych mediich se pise u M3 o autu stoleti.
A tady se pise o kauzach, ktere vsechny Tesla u soudu vyhrala!

Neskutecne.
2. 8. 2017 06:36
Re: Informace
Prečítal, ale len tak bleskovo. Radšej čítam komentáre. Občas sa trochu obujem do nejakého "opozičníka", len keď nezaberú argumenty, treba radšej skončiť. Jak skĺznem do
do jeho štýlu, hneď sa ďalší podobní zosypú jak osy... :-) Celkovo, nebyť diskusií, asi by som sem zablúdil len zriedka.
2. 8. 2017 08:19
Re: Informace
auto.cz bude takova mala ceska Nokia, kdysi vehlasny server o autech kteremu se vsichni chteji proiblizit, a pak postupne upadne v zapomeni :-)
2. 8. 2017 10:41
Re: Informace
Tesla je technologicky nejvyspělejší automobil? Takže jediné kritérium vyspělosti je jízda na baterku, aha.

Pod nějakým minulým článkem o Modelu 3 jsi mi na mou poznámku o kráse srovnatelné s iPhonem napsal, že kdyby to mělo na kapotě paroží, byl bych z toho hotovej - a přiložil odkaz na Porsche Panamera. To o tvém vidění automobilů dost vypovídá. Inu, typický fanoušek Tesly.

Sám bych Teslu nechtěl, ale respektuji ji. Je bezpochyby hodně novátorská. Model S (hlavně před FL) je pak vyloženě hezké auto. Ovšem Tesla fans, to jsou lidé ve stavu zamilovanosti :no:
1. 8. 2017 20:34
AutoBLESK
Ten titulek je vo ho*ně. BMW si také odemknete přes smartphone, dokonce si můžete přes smartphone rozsvítit světla, zahoukat nebo zapnout nezávislé topení.
Co to neumí oproti Tesle, je nastartovat pomocí smartphonu, ale to se v článku dočtete až v x tém odstavci.
Tady se to fakt blíží úrovni Blesku...
Rozbalit vlákno
4
1. 8. 2017 21:06
Re: AutoBLESK
On to už AutoBlesk dávno je, ale s malým plusom, totiž že sa im tu a tam podarí aj fajn článoček. ;-)
2. 8. 2017 12:50
Re: AutoBLESK
Hlavně si pod "telefon jako klíč" představím, že prostě vezmu za kliku a auto se otevře, stisknu tlačítko a auto se nastartuje/ "zapne". Ne, že budu muset vytáhnout telefon, spustit příslušnou aplikaci a otevírat/ startovat přes ni.

Zajímavá byla integrace čipu z klíče do mechanických náramkových hodinek. Tomu říkám fajnovost. :-)

Jinak mám takový pocit, že i u BMW jde nastartovat na dálku. Ale je možné, že je to specifické pro USA. Tam se to kolikrát dalo i z klíče.
2. 8. 2017 14:10
Re: AutoBLESK
U BMW 330e ide na dialku zapnut aj klimu, ale netusim ci cez aplikaciu. To je skutocne dobry napad.

Viac by mohol vediet povedat stealth.
2. 8. 2017 20:31
Re: AutoBLESK
To jde snad u všech "elektrických" aut. Mají velkou baterii a elektrický kompresor klimatizace. A ano, jde to i přes aplikaci. Asi důvod #1, proč bych uvažoval o plug-in hybridu. :-)

V USA jsi docílil stejného výsledku právě díky možnosti na dálku nastartovat motor. Pak funguje i tradičněji koncipovaná klimatizace. To je zásadní výhoda oproti nezávislým řešením používaným v EU, které nabídnou přinejlepším ventilaci (žádné chlazení, pouze výměna vzduchu, abys tam neměl 60+). Tady se však na auto s běžícím motorem bez obsluhy dívají skrz prsty.
1. 8. 2017 21:17
Inovace jsou fajn, Ale...
Tesle docela fandím, ale občas mám pocit, že se jedná o inovace pro inovace a na praktickou stránku věci se trochu zapomíná... Co se stane, když si kartu zapomenu doma, vyjedu na výlet a vybije se mi telefon? To se mi stává často, naštěstí klíček resp. dálkové ovládání centrálního zamykání se mi nevybije nikdy a pokud ano, vždy si z něho můžu vytáhnout normální klíček.
Rozbalit vlákno
13
1. 8. 2017 21:50
Re: Inovace jsou fajn, Ale...
Taky nic pro mne. S mým Aligátorem.
Avatar - 3_diamanty
1. 8. 2017 22:19
Re: Inovace jsou fajn, Ale...
s nim kludne otvoris teslu aj inak >:D .. povedzme ranou do okna

ja si chcem akurat kupit teraz nejaky odolny smartfon lebo ta tenka klasika to je o nicom... mozno pre zeny do kabelky este ok...
Avatar - twistedTSD
1. 8. 2017 22:19
Re: Inovace jsou fajn, Ale...
Taky v tom nevidím přínos. Zvlášť když jsem zrovna smartphone ztratil (a úplně mi stačilo vyřizování v bance).
1. 8. 2017 22:20
Re: Inovace jsou fajn, Ale...
Tu kartu musis mit s sebou porad v penezence s kreditkou.

Uz se ti stalo, ze jsi natankoval a zapomnel penezenku?
Mne jo.

A to je stejny pripad jako zminujes ;-) Akorat ten tvuj je neste nepravdepodobnejsi..
2. 8. 2017 21:49
Re: Inovace jsou fajn, Ale...
Ty ji ale s sebou mít nemusíš. A zapomenutí peněženky doma je snad pravděpodobnější než zapomenutí u pokladny (normálně u pokladny nedám peněženku z ruky).

Bylo by samozřejmě rozumné mít tu kartu u sebe. A ne v pouzdru telefonu. Musel bys přijít o oboje, abys uvízl. To je méně pravděpodobné, než že přijdeš jen o jedno. I tradičnější klíč se dá ztratit. A tady bude jeho ekvivalentem ta karta. Telefon je navíc. Neviděl bych to tak bledě.

Pokud někdo chce jezdit autem a netahat s sebou klíč, tak to znamená, že s sebou nebude mít tu kartu. Bude mít jen telefon. Riziko si musí každý zvážit sám.
2. 8. 2017 08:22
Re: Inovace jsou fajn, Ale...
ciste prakticky klicek respektive dalkove ovladani se ti jednou vybije, neb je v nem vetsinou normalni plocha batercicka, a v tu chvili , pokud mas imobilizer nebo jiny system kontroly daneho ovladani s klickem, tak s nim taky nenastartujes

me se u Audi A6 vybila ta batercicka po 8 letech pouzivani
2. 8. 2017 08:41
Re: Inovace jsou fajn, Ale...
To neni tak úplně pravda.
Pokud je v klíčku pasivní imobilizér, pak je nabíjen (indukčně) cívkou, která je kolem zámku. Pokud je to aktivní (u bez klíčkového startování), pak je někde v autě ta cívka pro případ nouze umístěna. Např. u Fordu ji mám v kaslíku před loketní opěrkou. [odkaz]
V manuálui k A8 sem našel jedině, že auto včas informuje, že baterka v klíčku je vybitá.
2. 8. 2017 13:46
Re: Inovace jsou fajn, Ale...
U Audi to bývá na palubní desce vpravo od sloupku řízení. Tam, kde by dříve byl slot pro klíč. To místo je označené symbolem. Tady je to vidět: [odkaz] Vedle toho kastlíku s mechanikou a SD/ SIM sloty.
2. 8. 2017 13:33
Re: Inovace jsou fajn, Ale...
Plochá by se ti do klíče(nky) nevešla. Chtěl jsi asi říct knoflíková. ;-)

Ano, v klíči se logicky jednou vybít musí, pokud se nedobíjí třeba v zapalování. I nabíjecí časem odejde, samozřejmě (může však vydržet klidně 15 let). Není ale takový problém baterii vyměnit. A auta mají běžně nějaké záložní řešení.
2. 8. 2017 09:10
Re: Inovace jsou fajn, Ale...
Tady nejde o inovaci, ale o úsporu nákladů. Docela by mě zajímalo, co z auta ještě v Tesle vyndali. Už jsem si všiml, že tam v podstatě není přístrojovka, jen nějaká televize. Teď se dozvím, že vyhodili otvírání a startování. Co bude dál? nechápu, jak tohle krkolomné řešení přes mobil může někdo brát jako pokrok třeba oproti klasickému bezklíčkovému otvírání a startování tlačítkem.
2. 8. 2017 09:31
Re: Inovace jsou fajn, Ale...
Tak mobil s sebou člověk tahá téměř pořád, kdežto klíč od auta ne. A startování? Co chcete v elektromobilu startovat? Po otevření dveří řidiče může klidně naběhnout elektronika a pak už není co dál "startovat". Stačí pohnout pákou "řazení"...
2. 8. 2017 09:49
Re: Inovace jsou fajn, Ale...
Otevřeš dveře a naběhnou všechny přístroje, To by bylo opravdu geniální. Uvidíme, jak to bude v reálu fungovat. Ale já v tom nic jiného než úsporu nákladů nevidím.
2. 8. 2017 21:54
Re: Inovace jsou fajn, Ale...
Sice to bude úspora nákladů, ale nějak v tom nevidím krkolomnost. Pokud vím, auto otevřeš bez nutnosti manipulovat s telefonem. Jako u běžného bezklíčového vstupu. Pro odjezd by to také nemělo být třeba.
Avatar - Uživatel_5340709
1. 8. 2017 21:53
Smartphone
zloděje? ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ghostyx
1. 8. 2017 22:52
Tak to se to
bude krásně novému majiteli, řečeno dnešní terminologií "sdílet" s ostatními... :yes: >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - salamoon
1. 8. 2017 23:59
dalsia hlupost
dalsia z veci v poslednej dobe, ktora je praktickym nezmyslom, ale hlavne je, ze je coooool.... 8-s
Rozbalit vlákno
0
2. 8. 2017 08:30
inovacie?
Akokolvek sa na Teslu pozeram, mam problem vidiet tie realne inovacie o ktorych sa vsade hovori.
Ok, masovo nasadili elektricky pohon s vyssim vykonom a vacsou kapacitou baterii ako bolo zvykom. To si zrejme vyziadalo nejake nove technologicke riesenia. Ale zvysok? Cista snaha byt samoucelne iny a putat pozornost.

Zaviedli vacsi tablet ako ostatny. Nic prevratne.
Nazvali auto vybavene suborom jazdnych asistentov "autonomnym vozidlom".
Zaviedli aplikaciu miesto kluca k autu, ale vlastne aj tak clovek musi nosit so sebou kartu. Super, taky Renault to ma bez zbytocnej aplikacie uz zo 15 rokov. Aspon ze ta ich ma byt tensia... :-)

Keby radsej boli schopny ponuknut aspon vybavu na urovni modernych aut strednej triedy v mainstreame.
Kde ma to inovativne auto moderne LED / laserove svetla s maticou? Odvetravanie sedadiel. Plne nastavitelne sedadla, masazne sedadla, pokrocili adaptivny podvozok atd. Chcu sa rovnat drahsimi modelmi s Porsche, ale ledva dosahuju na mainstream.

Netvarit sa ako technologicky leader, tak to beriem. Taky Nissan Leaf sa tiez na nic nehra, ale Tesla je presny opak skromnosti :no:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - happy_driver
2. 8. 2017 10:36
Re: inovacie?
Z hľadiska štandarného motoristu je to šrot. Ledva priemerné jazdné vlastnosti - vyjadrenia kritických majiteľov doterajších modelov. Ja som Teslu párkrát šoféroval, ďakujem, nie je to nič, čo by som chcel mať v garáži. Trojka na tom lepšie nebude, skôr naopak. Úbohé dielenské spracovanie. Pri využívaní potenciálu motora smiešny dojazd. Pokračovať sa dá dosť dlho. Súhlasím, že napr. Leaf a spol. sa aspoň nepretvarujú a nestavajú do pózy niečoho výnimočného.
Za technologických leaderov sa dá považovať nemecká špička, ale nie táto dotovaná paródia. :no:
2. 8. 2017 14:05
Re: inovacie?
Ubohé dílenské zpracování? V čem? Nebo co to vlastně znamená, kromě toho, že Tesla má na určitých místech užší spáry než jinde (jediná věc, kterou jsem postřehnul) ? Zatéká do vozu? Nelícují k sobě díly? Nebo stává se běžně vlastníkům Tesel, že se jim tam něco ulomí či podobně?
V pár Teslách jsem už seděl, nevím nic o tom, že by kvalitou stály za nic, jak říkáš. :-)
2. 8. 2017 14:17
Re: inovacie?
Těžko se tam může něco ulomit nebo upadnout, když tam nic kromě televize a volantu není.
2. 8. 2017 14:19
Re: inovacie?
Neviem povedat co presne je myslene ubohym dielenskym spracovanim, ale stava sa im, ze auto sa doslova rozpadava, co je u klasickych vyrobcov nemyslitelne.

vid - [odkaz]

Ja by som skor poukazal na kvalitu pouzitych materialov, ktore nie su na urovni auta za +- 100k euro v pripade modelu S. Na druhej strane tie iste materialy mozu byt uz akceptovatelne za polovicnu cenu modelu 3.
2. 8. 2017 10:59
Re: inovacie?
Netvářit se jako technologický lídr - ale právě o tomto tváření se je marketing Tesly. A funguje výborně. Musk se zaměřil na zeleně smýšlející nemotoristy a kolem své značky se mu daří budovat kult, jaký má třeba Apple.

Vždyť není to tak dávno, co průzkum mezi majiteli Tesly ukázal, že to koupili z přesvědčení (pokrok, ekologie). Cena, spolehlivost nebo podobné věci, které většina z nás u automobilu řeší, je téměř nezajímaly.
2. 8. 2017 14:03
Re: inovacie?
Pochopitelně, protože Tesla k tomu přistupuje prostě jinak než konkurence, nedělají "jen" auta. Cíl např. koncernu VW? Prodávat auta. Cíl Tesly? Urychlit příchod udržitelné dopravy (resp. energetiky celkově).
Přístup Tesly mi připadá podobný přístupu Apple, či např. Harley Davidson. Proto se z ní stává takový kult a proto má takové fanoušky, jaké má. :-)

Ovšem, nemyslím si, že jejich vozy mají oslovit jen nemotoristy. Někoho, jak jsem tady v diskuzi postřehnul, řízení Tesly nebaví (asi proto, protože nemá spalovák a ruční řazení), ale obecně si lidi Teslu za jízdní vlastnosti chválí.
2. 8. 2017 15:04
Re: inovacie?
To, že nedělají "jen" auta, je právě ta marketingová póza. S udržitelnou dopravou je to hodně ošemetné. Tesla sice nečmoudí nikomu pod nos, ale vezmi si energetickou náročnost výroby baterií, problematičnost jejich likvidace, nároky na elektrickou síť, bude-li na silnicích polovina automobilů na elektriku... Je dobré vidět A i B. U kultů to bývá tak, že B fanoušky nezajímá.

Srovnání s Harley Davidson, přiznám se, nechápu. To je sice kult, ale naopak totálně tradiční (jako např. kytary Fender, hodinky Rolex apod.). Ta značka musela hodně let něco dělat - a dost dobře -, než se stala kultovní.

Jízdní vlastnosti Tesly nejsou špatné. Zejména proto, že má nízko těžiště. Ale není to auto, které by se jízdně mělo měřit s německou prémií. Mým známým, co v tom jeli, to připadalo jízdně božské díky zrychlení. Bodejť by ne, když nejrychlejší auto, které do té doby řídili, byl obyčejný Passat. Krom hnacího řetězce (konkrétněji baterie) neumí Tesla udělat nic, co by bylo v příslušné automobilové třídě unikátní nebo špičkové.
2. 8. 2017 15:09
Re: inovacie?
S tím souhlasím.:)