Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model S: 3.000 zájemců již složilo zálohu

David Bureš
Diskuze (24)
Tesla Motors má 3.000 zájemců, kteří složili zálohu na Model S. Vyplynulo to ze zprávy Amerického dozorce nad trhem s cennými papíry (SEC).

Tyto zájemce registrovala automobilka na konci třetí čtvrtiny letošního roku. Zájemci museli složit zálohu ve výši 5.000 dolarů. Základní provedení vozu má pak stát 49.900 amerických dolarů (zhruba 950.000,- korun), bez místních daní a poplatků.

Ze zprávy SEC dále vyplývá, že Tesla Motor chce, aby Model S získal pět hvězdiček v nárazových testech (pravděpodobně v americkém hodnocení NHTSA) a jeho vnitřní prostor byl větší než u konkurence.

Podle plánů automobilky má vůz ujet 300 mil (cca 480 km) na jedno dobití. Rychlé nabíjení má trvat 45 minut, možností ale bude výměna baterií, která má probíhat ve speciálních stanicích. Ty mají být vybudovány ve spolupráci s americkou vládou a mají baterie vyměnit za pět až osm minut.

Financování automobilky

Zpráva SEC rovněž naznačuje, jak chce Tesla Motors financovat své budoucí aktivity. Automobilka získala kontrakt na dodávku lithium-ion baterií pro 1.500 elektrických Smart ForTwo electric drive II. Očekává se, že dalších 500 sad baterií bude dodáno pro elektrické Mercedesy třídy A.

Devět milionů dolarů pak Tesla Motors získala ze spolupráce na vývoji Toyoty RAV4 EV. Celkové výnosy z vývoje tohoto elektromobilu ale mají dosáhnout 60 milionů dolarů.

Důležitým partnerem automobilky bude i nadále firma Panasonic, s níž má Tesla Motors vyvinout nové baterie. Cílem je, aby měly delší životnost, byly silnější, bezpečnější a levnější.

Sériová výroba Tesly Model S začne v roce 2012, roční produkce má čítat až 20.000 vozů.

David Bureš
Diskuze (24)
Avatar - Norge
21. 12. 2010 00:02
Re: Dôležitý detail - "v spolupráci s vládou"
..mas pravdu benzin je aj teraz lacny, min.35 az 50 percent tvori dan, samozrejme nie vo Venezuele , kde je asi za 8,-Kc_liter., ale to vieme predsa vseci.
V Europe zijeme jeden z najdrahsich zivotov, ale sikovny aj to vedia. Vieme aj o tom, ze alternativne riesenia sa stale zlepsuju, tak isto ako spalovaci motor uz viac ako 100 rokov ...
Hlavne ale vieme, a to je absolutna podstata, ze ropa sa neda vyrobit, a uz vobec nie umelo a chemicky cisto. Da sa vsak nahradit.. uz pred 20.rokmi boli hnacie agregaty-motory ak chces, ktore "slapali" na H2O ci napr. spalovanie olejov, plynu, rozne pokusy v armadach, atd ...vzdy to malo, ale problem z hromadnym zavedenim do zivota.

Elektricka energia ma tu vyhodu, ze sa da odobrat z prirody, z jej vlastnej energie bez hrubeho zasahu do nej samej bez znicujucich tazobnych havarii, nestasti logistiky a pod.
Dalsi krok musi byt nieco, co maju vseci, ale uz nepride koniec zdroja za sto rokov, ..neznici nam to zivotne prostredie a da sa to ziskat relativne jednoduchou cestou. Ano, to je dnes prave elektrika, ktora je nenahraditelny zdroj energie.
Napr. slovo Prius je zname, asi kazdemu okolo motorizmu, ked sa zacala seriovo vyrabat prva generacia islo o maly prevrat, ale bolo pri tom aj vela smiechu,pochybnosti ci skepsy ..a dnes tu mame generaciu tretiu aj je ovela dalej ako ta prva a stale ide v pred.
Nuz a k poslednej vete, ..za toto si mozu ludia, chcete sa vozit a vlada, ktora rozhoduje o baliku finacii..to riesi vzdy v prospech..., otazka je koho ?! ..odpoved si da asi, kazdy sam.
Nic to vsak nezmeni na fakte, ze ropa ma svoj bod konca, ako i, ze ludia sa budu a chcu vzdy prepravovat ...
20. 12. 2010 23:53
Re: Dôležitý detail - "v spolupráci s vládou"
Nevidím na tom nic špatného, amerika si celkem váží vědeckého pokroku a tak hradí sebemenší blbost, pokud to pomůže jejich armádě. Pokud se na tom sveze i technologie, která má rozumné využití i v civilním životě, jsem všema deseti pro. ;-)

Celkem dost lidí jezdí už s tím roadsterem, jasně není to pro každého a má to své chyby, ale pokud s tím po těch "prasárnách", které např. v Top Gearu předváděli cca ujelo 95 km z 320 předpokládaných. To vyjde na na nějakých 140 z těch 480, navíc tohle nebude vyloženě na blbnutí a určitě prodělali nějaký vývoj. To už na denní příměstský provoz, pokud nejsi zrovna obchodní cestující, celkem stačí. A narozdíl od roadsteru, tohle se dá nabít za 45 minut, takže si to klidně můžeš nabít v práci, pokud to bude nějaká ekologicky smýšlející společnost... :yes:
20. 12. 2010 23:38
Re: pekné
no tak to automaticke klimy vpodstate nehrozi, ja na klimosku nesahnul snad rok >:D a audio se da dat na volant

ja bych dokonce uvital aby sel ten panel na stredu vypnout uplne a fungovala jen cast s navigaci, v mem aute me vadi ze i podsviceni je sjednocene a nejde stahnout zvlast budiky a zvlast stredovej panel ;-\
Avatar - Emel
20. 12. 2010 22:25
Re: Cena za dobití akumulátorů?
Vzoreček na čelní odpor není problém, to je čelní plocha x hustota vzduchu x součinitel čelního odporu x rychlost na druhou. Jiná věc je, že je potřeba zdolávat kopce, brzdit, zrychlovat...

V ekomaratonech dávají speciály 3500km na litr benzínu...
20. 12. 2010 21:37
Dôležitý detail - "v spolupráci s vládou"
Ono je to radosť podnikať, keď daňoví poplatníci podporia moje podnikanie ...

Aj benzín by bol lacnejší, keby "v spolupráci s vládou" firmy stavali benzínky.

Som zvedavý na to rozčarovanie "šťastných" majiteľov. Ten dojazd je bez diskusie mimo reality a na rozdiel od elektriny, benzín nestráca svoju energiu v zime a pri dlhšom odstavení vozidla.

Dosť komicky pôsobí ďaľší "zázrak" - Chevrolet Volt, ktorý je vraj elektromobil .... akurát je mi záhadou načo má benzínový motor .... Je to síce taký malý podvod, ale realita nepustí - iba s elekrinovu si vystačia tak akurát golfové vozíky, či malé mestské vozidielka na krátke vzdialenosti ....

Technicky je to určite zaujímavé vozidlo, ale o jeho úspechu nerozhoduje ekologické cítenie 3 000 nadšencov, ale celý trh ....samozrejme nedeformovaný ....a preto "v spolupráci s vládou" ....