O elektromobilitě se mluví jako o dopravě budoucnosti. Ač se výrobci elektrických automobilů chvástají nulovými emisemi, ve skutečnosti je tomu trochu jinak.
tak jako to porovnání celkem beru, stejně obě ta auta vezou 1,5 člověka v průměru, velké jako malé. Takže planetu Tesla S fakt nezachraňuje (přijmeme-li premisu o CO2 produkovaném lidskou činností jako příčině oteplování, je-li nějaké) a její majitelé by se tak nemuseli tvářit :-) .
Co ale rozhodně Tesla zachraňuje, to je životní prostředí ve městech, kde má prostě nulové emise a ne že ne. Navíc v Evropě představuje alternativu v 80% nějaká dieselová hrůza a to už je pak nejen o smradech a jedech, ale i o hluku (který mají ti klapálkové i v prémiovém segmentu značně hnusný)
Nejde o to kolik toho vezou, ale jak. Nema smysl porovnavat auto se zrychlenim supersportu a pohodlim limuziny s minivozem, ktery nesplnuje ani jedno z toho.
"Jak" je z hlediska posuzování negativních externalit naprosto irelevantní. Tvůj argument "Jak" mi připomíná názory, že majitel hybridního Porsche si dotace zaslouží, zatímco majitel nehybridního VW Up si dotaci nezaslouží, přestože mají obě auta naprosto stejnou spotřebu/emise. Ten první má přece hybrid a kdyby neměl ten hybrid, měl by .... bla bla bla...
Komu tam vadí dotace, ať si dosadí třeba menší daně a pod. Zhůvěřilost je takový názor tak jako tak. :no:
No a prave ze to irelevantni neni. Ona tesla pomuze odstranit z obehu neco, co by jeji nijak male emise produkovalo 2x, stejne jako elektricky up ma mit za ukol odstranit bezny up svou polovicni produkci emisi. Michat pak Phaeton s Upem poradne zavani, aby vsichni jezdili v mestskych poskakovadlech je nejen nerealne, ale treba v dalnicnim rezimu i docela hloupe. Danove zvyhodneni si tak zaslouzi oba, nebo ani jeden.
Za sebe jeste reknu ze trend dotaci neschvaluju.
To je možné, ale môj názor je, že ak by v meste jazdilo 50% bez emisných aut ako Tesla, tak mikroklíma v danom regióne bude určite kvalitnejšia ako teraz, o hluku ani npíšem. Proste nikto nie je naivný a neverí že čisté auto existuje ! Teraz k článku ! Kto to porovnával a v akom regióne ? AMEREIKA, čo sere na nejakú klímu a ďalej spaľuje uhlie na výrobu el.energie ! Tak to potom áno, jasne že ten výpočet je taký ! Autor ale spomenul výrobu baterii, koľko bordelu to obnáša a ako to škodí životnému prostrediu. Nuž podľa m%na viac škody a bordelu narobia ropné spoločnosti ťažbou a spracovaním na pohonn látky ! To tam ale nespomenul ! Ropná loby funguje !
Jo, takto ano, to souhlasím. Uvážíme-li, že i opotřebení brzdových destiček je u elektromobilu minimální, pak už zbývá fakt už jen odrolená guma z pneumatik (nevím, jak moc může toto škodit, ale myslím, že moc ne) a víření prachu z jiných zdrojů (ale toho by zrovna ve městech zase tak moc být nemělo (to je otázka úklidu, dostatečného ozelenění a pod.) a taky myslím není až tak škodlivý (prach typu prachu nafoukaného ze sousedního pole a pod.)
že "moderní diesely jsou už dnes o něčem jiném" slyším už takových 20 let minimálně. A výsledek provozování těchto "moderních dieselů" vidíme všichni... :no:
Zapoměli dodat, že Tesla S má výkon a zrychlení jako to BMW 750i ktrerý má 380g/km a pokud je na úrovni minivozu, tak bude mít třeba 120g, tedy 3 míň. Takže nadpis by mohl být: Tesla produkuje 3x méně CO2 než stejně výkonné BMW!! :-!
Prezrad nam, genius, ako si prisiel na tych "treba 120g"? To akoze ked pojde Tesla pomalsie, tak vyroba baterie vyprodukuje menej CO2?
A pokial ide o spotrebu energie, nie je velky rozdiel medzi vyssim zrychlenim (a prudsim brzdenim), a pomalsim zrychlenim. Ked s Teslou zrychlis pomaly, a nechas ju doplachtit, zase neziskas skoro nic rekuperaciou.
Emisie by sa mali počítať aj koľko ich bolo treba na výrobu auta! následne treba vyšetrovať koľké automobilky ozaj recyklujú!!? Lebo teraz keď si kúpite auto tak máte z neho vybavenú kanceláriu so samým mikroprocesorom! vôbec sa nejedná o presúvadlo! a to 70% ľudí s tým ide len po meste do práce! to je choré a keď toto nezačne niekto riešiť, tak nikomu tu nejde o ekológiu ale len lobing pre niečo iné!!!
fiktívny príbeh: "Zajtra v správach: Škoda Auto prechádza komplet svojou paletou na elektro. Po dohode s akcionármi sa dodávateľom motorov a betérií stane Tesla motors". a teraz si predstavte články od týchto hodnovercov... >:D
a navíc dosti tendenční. Souhlasím, že elektromobil při výrobě samotného vozu "vyprodukuje" nějaký ten CO2. Stejně tak při výrobě elektřiny. Dokonce i při várobě větrné elektrárny se vyprodukuje nějaké to CO2. A tak by to mohlo jít dál a dál. Jak to ale chcete přepočítat na 1km jízdy ? Ty nájezdy jsou tak nerovnoměrné, že tzv. fixní emise nejdou tak lehce rozpočítat. Hodně to smrdí statistikou. Navíc z druhé (spalovací) stránky věci, také doprava a výroba paliva něco stojí. A zejména ta doprava produkuje dost CO2, a opět záleží odkud kam se ta nafta veze. Stejný výzkum by podle mě bylo možné "upravit" prakticky jakkoli.
1) rozpočítat na 1 bkm určitě lze, ono statistika ve velkých číslech prostě funguje. Existuje zkrátka něco jako průměrný nájezd, případně mediány atp. ... A je úplně jedno, jestli ty konkrétně najedeš ten průměr, nebo víc či míň.
2) zrovna doprava paliva je myslím zcela marginální podíl, na tohle už byly výzkumy. Dopravuje se buď ropovody, nebo tankery. Tanker má sice spotřebu jak ... prostě jak tanker, ale s ohledem na přepravované množství paliva je to opět nula nula nic.
No v tomhle musím jít na stranu elektra. Tankery vyprodukujou totiž víc emisí, než auta, co pak jezdí na to, co ten tanker veze.
Fostek je objektivní. :-!
1) Ano, statistika funguje, ale dá se velmi lehce "ohýbat" . A tady vůbec nevíme, jaký nájezd byl brán v úvahu. Auta do města mají menší nájezdy (statisticky), zda byl brán průměrný nájezd za rok, 5 let, 10 let, ....
2) Doprava určitě dělá dosti podstatnou část. A výroba také. To platí samozřejmě i o elektřině (výroba a ztráty ve vedení).
Ale potom by si mal počítať s CO2, ktoré sa vyprodukuje pri výrobe auta s klasickým pohonom a jeho komponentov. Nie že pri elektrickom aute sa počíta všetko a pri spaľováku len emisie na papieri...
Není lepší se s pravdou (kterou Fostek dávno šířil) naučit žít?
Sejmout si růžové elektrobrýle a doufat v pokrok spalováků a třeba vodík?
každopádně je divnej ten článek předtím, jak všichni chtěj stavět eelektro. Pod bičem bruselských byrokratů. gestapa zkříženého s ústavem pr choromyslné.
Ale tenhle odstavec neplatí tobě.
Vplbami a politickými kšefty dosazené držťky bez jakéhokoliv pojmu o dané problematice sypou nesmysly a automobilky se s tím musej poprat.
Nemám v úmyslu nic zpochybňovat, jen mne prostě zajímá, z čeho byl vytvořen výsledek (čehokoliv, není to jenom o automobilech). Případně porovnat s jinými studiemi. MIT je pro mne the best, co se důvěryhodnosti týká. Prostě bych si to rád přečetl / prostudoval.
a vědí to všichni. Jenže je třeba vydělávat, a tak se opět lže. Dřív lhali soudruzi, dnes lžou jiní... Dřív se lhaní schovávalo pod stranickou vlajku, dnes se lhaní schovává pod ekologické nálepky 8-s:-!:-!
Eurokomisaři jsou na prášky :-):-):-) z toho že ňák ty úžasné elektromobily nikdo nechce ........... vzali tedy trochu Rohypnolu, smíchal s dobrou whisky a na světě jsou nové aktivity. Budou to zkoušet znovu a znovu.
No v souvislosti s tím, že na dotace na ten "luxusní" sedan se tomu boháčovi (pozérovi) musí složit několik kupců těch Coltů to moc není.
Jenomže tvůj stupidní mozek není schopen uvažovat v širších douvislostevcha vidět věci v obecné rovině. Pak meleš svý nesmysly jako vždycky.
Audi přichází s e-dieselem - vyrobeným z elektřiny
Další problém pro EV. Audi otevírá závod na výrobu syntetické e-nafty, poté co již vyrábí e-benzín a e-CNG/LNG.
Přebytky elektrické energie z výroby elektřiny větrníky které Audi vlastní, budou využity ke skladování energie formou výroby e-paliv.
Využije se vzdušný CO2 a vodík vyrobený elektrolýzou mořské vody. Elektřina se nedá moc dobře skladovat a toto je jednoduchý způsob jak uložit energii poměrně jednoduchým způsobem. Další skladování těchto produktů je v pohodě vyzkoušené a nafta, benzín a plyn mohou být spalovány s nulovou stopou CO2. Co se spálí se opět následně přetvoří do výchozího produktu za použití "ekologické" elektrické energie.
Na výrobu se také využije metoda Fischer-Trops, využívaná Němci už za 2. sv. války.
Re: Audi přichází s e-dieselem - vyrobeným z elektřiny
to zadnej problem neni ani pro Ev ani pro nic jineho, to e-palivo je tak drahe, ze v soucasnem stavu je to ekonomicky nezivotaschopne, mimochodem Audi na cerpa dotace z fondu EU, za tech tusim 8 let vycerpali jiz neco prez 9 miliard eur, takze super :yes:
mimochodem e-palivo nezprostuje auto plnit emisni normy, takze pokud nepripravej disel ktery bude plnit emisni normy, tak mu e-palivo nepomuze a proste ho nebudou moct prodavat, soucasne naftove motorizace maj tedy do 2025 casu relativne dost i malo, musej na nich proste zapracovat e-palivo nee-palivo ;-)
Nemci mezitim instalovali ctverici vetrniku s vodnima nadrzema u zakladu, ktere slouzi jako precerpavacky a maji kapacitu 70MWh, tedy mnohanasobne vic nez ma celej koncern VW ve vetrnikach a nez kolik jim vyrobej elektriny za rok, a nestalo je to miliardy, ale jen 70 milionu eur vcetne tech 4 temer 247m vysokejch vetrniku ;-) je to mnohem efektnejsi pocin nez cele e-palivo dohromady :-!
Já si na to tady na tom blesku asi nikdy nezvyknu. Proč to má tak tendenční nadpis? Sami v článku popisujete, že výsledek je hodně ovlivněn výrobou elektřiny na severozápadě USA, takže kdyby se stejný výpočet dělal pro Evropu, tak by to třeba dopadlo jinak...jenom prostě musíte zaujmout bulvárním překrouceným nadpisem.
Kdybyste raději pane Dusile dělal něco hodnotného...
P.S. nejsem rozhodně fanda elektrifikace, osobně věřím, že k ní zas v takové míře jak je dnes moderní o tom mluvit nedojde (lobby ropného průmyslu, ceny elektrických aut - kdo na to bude mít? apod.). Já jsem čistý petrolhead, jen mě prostě ser*ou ty nadpisy a ta bulvárnost tady na auto.cz
uzasne zjisteni , takz eprisli na to ze velkej "luxusni" sedan s parametry ktere za ktere by se nemusel stydet kdejakej sportak ma jen o trosku vetsi celkove emise CO2 na kilometr nez male mestske auticko >:D
Coltem jsem jezdil napreskacku s Audi6 cca 3 roky, neb Colt byl auto pritelkyne, s Teslou S jsem se svezl nekolikrat a dohromady s ni najel asi 2 tisice km, a nejsem si uplne jsitej jestli se da srovnavat Tesla S a Colt a nejsem si uplne jistej jestli majitele Tesel S by chteli dlouhodobeji sedlat neco jako je Colt >:D
jeste by Auto.cz mohlo udelat clanek o tom ze Tesla S je z pohldu CO2 (coz je extremne nebezpecny plyn a tak by nikdo z nas nemel dychat aby jsem ten plyn nevydechovali) horsi nez treba jizda na koni :-!
tak a hura de se sledovat jak diskuze bude boptnat a boptnat flamem :yes:
V zasade s tebou suhlasim, ze porovnanie Tesly a povedzme toho Colta je nezmysel, je to vsak zlozitejsie. Ide o to co vlastne skumas.
Colt a Tesla sice nie su priamy konkurenti, avsak sluzia rovnakemu ucelu. Presun urciteho poctu osob z bodu A do bodu B. V tom su to uplne komparativne sluzby. Ak uvazujeme o meste, co je realisticky to kde sa Tesly prevadzkuju (specialne v USA odkial je studia), tak tam je vykon Tesly uplne irelevantny, kedze je nevyuzitelny. Obe auta urobia spolocnosti rovnaku sluzbu (kvalitativna stranka je nemeratelna).
Co z toho vyplyva? Samozrejme ze kupec Tesly ju nevymeni za lacne male auto, ale sucasne sa neda povedat, ze ta Tesla S jazdi uspornejsie ako to male auto. Jasne lokalne emisie budu ine, ale z globalneho pohladu je viac eko ten co si kupi male auto na rozvoz deti do skoly ako majitel obezneho sedanu aj ked na elektriku :-)
Samozrejme to iste bude platit o hocijakom inom aute. Ziaden velky sedan nebude ekologickejsi na jazdy po meste ako mini auto, kedze je nasobne tazsi, vacsi a aj tak vezie rovnaky pocet ludi a ide v tej istej kolone...
Tak, něco podobného vyšlo už aspoň rok zpět, kdy vyšla studie, která porovnávala Teslu s konkurencí v Hong Kongu a zjistili to samé: malý lehký slabý spalovák má nižší emise než velký těžký elektromobil, který má ale i tak menší emise, než srovnatelný spalovák.
Asi nikdo nečeká, že ve státech s vysokým podílem tepelných elektráren, na tom bude elektromobil tak dobře,jako v jiných státech. :-)
Po pravdě by mě spíše zajímalo, co všechno počítali v té studii jak na straně elektromobilů, tak na staně spalováků. A hlavně, jestli spotřeba a emise spalováků byli tabulkové, nebo naměřené reálně (když je mezitím tak dramatický rozdíl).
Na netu jsem tu studii nikde nedohledal, jen jsem zjistil, že počítali u všech vozů s nájezdem 270 tisíc km.
Pane Dusile, vy musíte mít se šéfredaktorem vynikající vztah
že vás nechá stále znečišťovat tento portál...
1. Úroveň tohoto článku se vyrovná vašemu legandárnímu výkonu v článku "Výkon vs. točivý moment: K čemu jsou dobré koně? A k čemu newtonmetry?", ačkoliv ten už asi nikdy nic nepřekoná.
2. Chápu, že pro získání impresí na reklamě je takto laciné téma více než vhodné, ale trochu nadhledu a odbornosti by neuškodilo
3. Když porovnáváte, jak vznikají emise při vzniku elektřiny, chcete nám tvrdit, že emise při těžbě, zpracování a dopravě ropy jsou nulové? Trochu tendenční porovnávání, ne?
Já vím, vy za to nemůžete, vy jste jen opsal verdikt nějaké studie a přihodil k tomu náležitě skandální nadpis.
Koho zajímá jak moc je to ekologoické? EV je přece o sametovém chodu motorů, o lineárním zátahu bez kompromisů a především o možnosti si do něj načerpat energii v pohodlí domova a z vlastních zdrojů. Ekologie je odjakživa řidičům u zadele.
Emise z provozu elektromobilu jsou závislé na způsobu výroby elektřiny. Emise z provozu v Norsku s drtivou převahou vodní energie jsou blízké nule. Emise třeba v Polsku s 90%ty elektřiny z uhlí jsou vysoké. Takže jaksi předstírat již v nadpisu, že jsme jedním výpočtem odhalili konečně skrytou pravdu o elektromobilech, platnou pro celý svět, je nejenom hloupost ale také zjevně průhledná manipulace. Tak průhledná, že na ní mohou skočit již jenom opravdu duševně zesláblí jedinci.
Jednoduše spočítat "emise elktromobilu" nelze bez toho, aby jsme udávali pro jaký mix výroby elektŕiny to počítáme. A to se potom může lišit stát od státu, ale i oblast od oblasti o stovky procent. Stačí jen dobře vybrat oblast, kterou do výpočtu zahrnete a dostanete čísla jaká pro vaše účely potřebujete.Takže jaký smysl pak takový výpočet má? Jenom čistě PíÁrový.
Mám auta rád, zajímám se o ně jako aktivní řidič již léta. Ale opravdu nechápu ten negativní postoj, jak zdejších redaktorů tak i pisatelů příspěvků, k elektromobilům i snaze o snížení CO2. Když se na nich zapracuje určitě pojedou jako benzínová a naftová auta. A pokud ušetří jenom třeba 10% CO2 tak je to správná cesta. Každý z vás bude mít, nebo má děti, vnoučata a proč se jim nepokusit zajistit zdravější život alespoň tímto malým příspěvkem. Zase není možné z aut šílet a vzhlížet k nim jako k náplni života. Auto má být dopravní prostředek a nic víc.
Elektrická auta jsou jen nesmysl, co nám nutí ekofašisti. Nedávají na výběr a vyhrožují, že zakážou benzín, křiví trh dotacemi apod. Tím mi šahají jak na svobodu, tak na koníček. Takže ať jdou s elektroplečkami doprd*** a jak se ukazuje, jsou stejně ekologické jako odporné větrníky, co zabíjí ptáky nebo soláry místo polí...
Tak přesně pisatele takových příspěvků jsem měl na mysli. I když tento už je hodně květnatý, dokonce je autor omezen na svobodě ničit ostatním životní prostředí. S věkem se to (možná) změní...
Svoboda jednoho začíná tam, kde končí svoboda druhého. To není ekofašismus, to je realita, planetu máme jen jednu a všichni dýchají jeden stejný vzduch.
Zakazovat osobáky na diesel ve městě má své opodstatnění, jen si stačí uvědomit situaci v ČR, kdy jezdí třetina dieslů bez DPF. Přechod k alternativním pohonům , které jsou o něco ekologičtější (ve smyslu, který je i ve článku uveden, Tesla má nižší celkové emise oproti srovnatelné konkurenci i ve státech, které jsou silně zastoupeny tepelnými elektrárny), má své opodstatnění.
Pokud se ti něco nezdá na snaze omezit emise z dopravy ve městě, doporučuji se projít po chodníku kolem vytížené silnice, nebo u ní přímo bydlet. :-)
A co se dotací týče, můžeš s nimi nesouhlasit, ale své opodstatnění mají též. Ne vždy jsou dávány na rozumné věci, ne vždy je dostanou správní lidé či firmy, ale opodstatnění mají též. Věda by bez dotací prakticky téměř nebyla, tudíž oproti dnešku minimální pokrok, nebo např. dotace na dopravu (dokáže si někdo představit situaci, kdy by městská hromadná doprava jezdila jen v hodinách, které by se jí proplatili?) To by nebylo narovnání trhu, to by byl chaos.
Každá činnost má smysl pouze tehdy, když se vyplatí z pohledu nákladů a přínosu. V momentě, kdy přínos neospravedlňuje astronomický růst nákladu, je taková činnost iracionální.
Prohlížím "související články" pod tímto a nakonec uvažuji, že redaktorům zde na webu nejde vůbec o množství CO2 při provozu aut a nebo výrobě elektřiny. Jediný cíl těchto článků je pošpinit Teslu a tím bojovat proti budoucí možné konkurenci jejich svatého grálu VW. Nakonec za to jsou placeni.
V rámci nalezení skutečné pravdy o emisích bych nechal ty měřily zavřený v oddělených halách, kde by jednotlivá auta jezdila kolem nich cca půl dne, haly by se nedaly vyvětrat a po obědě bych si přečetl jednotlivé závěry. >:D
To by pak ale postrádalo smysl, protože ten samý komín by se musel umístit i do haly s ropákem, protože výroba a distribuce PHM rozhodně není bez nároků na výrobu elektřiny. Celé je to ale směšné. EV se nekupují kvůli ekologii a čistšímu vzduchu. EV se kupují kvůli tichému a hladkému chodu motorů, nádhernému zátahu od nulových otáček a především díky možnosti si načerpat energii v klidu domova bez nutnosti se mačkat mezi sockama na benzínkách.
Nesmíš všechno posuzovat optikou garážových mistrů na recyklaci olověných akumulátorů ve vaší vesnici. I recyklace Li-Ion baterií může být naprosto čistý uzavřený proces.
Na Čínu bacha. Koukni tady [odkaz] To je naprosto jiná mentalita. Tam už ty garážové práce "poladili" tak, že se od nich budeme za chvíli muset učit i my.
Autor článku nejen mele hrušky a jabka na jednu kupu, ale navíc, jako potvrzení, že se to jeho blábolení zakládá na pravdě přiloží informaci, že se kobalt s lithiem odněkud dováží, a že je kobalt teď drahej....
No váženej pisálku, na auta se vozej suroviny a palivo křížemkrážem po celý zeměkouli, a fakt kouřící dobře odsířenej komín ve Státech použitý ve vašich počtech, nesedí k Elektromobilu kterej někdo nabíjí na vodní elektrárně v JIžních Čechách. Strč si ty počty příště raději do šuplíku a nadechni se CO2. Dude
Toto nieje nic nove, uz velmi davno (v suvislosti s alternativnymi palivami) vznikla metodologia ktora pocitala kompletnu emisnu stopu auta a pocitala sa z "nicoho" na "nic" (dust to dust).
Prekvapivo najekologickejsie auto bol Hummer H1 a dovod je prekvapivo jednoduchy: Neobsahuje hlinik. Obecne je vyroba hliniku tak narocna ze akekolvek auto obsahujuce hlinik nemoze byt nikdy ekologickejsie ako auto bez neho a podobne auto s baterkami (nemysli sa oloveny akumulator) nemoze byt nikdy ekologickejsie ako auto bez nich.
Ale je obecne prijatelnejsie znecistovat prirodu v Cine a "tu" mat akoze ekologicke auta s nulovymi emisiami. Podobnym politickym uvazovanim by sme mohli dojst k zaveru ze rozdelovat bazen na smie sa ... a nesmie sa ... je spravne :-)
Bohuzial nikto z pollitikov (a asi ani vacsiny ludi) nedosiahne uvazovanim dalej ako pred svoj barak...
Inak trochu off-topic to iste je solarna elektraren a tiez to nikoho netrapi
Je zde Německá studie, která porovnává Diesel s udávanou spotřebou 120g CO2/km s elektromobilem se spotřebou 20kwh/100km.
Výsledek?
Diesel 205g/km
EV 129g/km (platí pro Německý mix energie - 500gCO2 na výrobu 1kwh)
EV 35g/km (platilo by při využití ''ekoproudu'')
Ještě pár zajímavých čísel:
16g/km pro EV i diesel - výroba auta
13g/km pro EV - výroba baterky
100g/km pro EV - výroba el. energie (v Německu)
27g/km pro diesel - výroba nafty
Jedná se o emise přepočtené na životní cyklus auta.
Myslím, že obě studie jsou ještě nastaveny parametry poměrně ve prospěch dieselu.
Přesto je výsledek jednoznačný ve prospěch EV :yes: - srovnatelný EV produkuje jen 62% emisí CO2 dieselového auta.
Závěr: EV nejen, že má nulové lokální emise :yes: , ale je prokazatelně přínosem i co se týče CO2 (klimatu). Takže pochybovačům už zbývá jen poslední argument - dojezd/pomalé 'tankování'. ;-)
Hlavně je třeba zmínit jeden zásadní fakt. V globálním měřítku je tvorba CO2 tvořena především průmyslovou výrobou, v dopravě je to zejména dálková nákladní doprava, námořní doprava, letecký průmysl a zemědělství. Automobilová osobní doprava je problém zejména v husté aglomeraci, tam EA mají svá opodstatnění. Ale jinak je veškerá poptávka po elektro mobilitě tažená silou politickou a eko umírněným terorismem, který, mě zcela nepochopitelně, vůbec nebojuje proti nesmyslnému dovozu všeho (ovoce, maso, polotovary apod.), nezmiňuje ubohé sítě a dostupnost veřejné dopravy v regionech a dalších příčinách dieslových negativních externalit.
V normalnim svete by to bylo takhle, automobilovy novinar tu uvede informace o takovem vypoctu a nasledne doda, jak kratkozrake a neobjektivni je obdobne srovnavani. Misto toho tu mame blesk.
Celkem pochopitelne to nebude nulova emise, pokud se veme cely proces. Nicmene, Tesla neni konkurentem malych mestskych automobilu, ani velikostne, ani cenove ci vykonove, tudiz obdobne srovnani je irelevantni.
Na druhou stranu, treba zminovane naftove BMW je na tom o dost hur, navic, ten je konkurentem pro teslu. Ale nemluve o Muskovi, toho stejne nemusim,mluvme o jakemkoli elektrickem voze v teto vykonove a cenove kategorii, logicky, zvysenim prodeju by melo dojit k postupne eliminace prave zminenych benzinovych ci naftovych luxusnich/premiovych vykonnych limuzin, nikoli mestskych pidiaut.
Auto Tesla je fenomén. Jako by nic jiného v elektrobranži ne
Ano! Má fenomenální zrychlení k vazbě na výkon motorů. Také má slušnou hmotnost a dojezd. Ovšem ten dojezd je limitován tím, jak budu využívat to zrychlení. Jeho četnosti na maximum, než se ústrojí přehřeje a pošle mě do normálu. To jako budu využívat na silnici každý moment, abych mohl předskakovat auta táhnoucí se v nekonečných kolonách na silnicích? A na té dálnici budou trnout, jestli mě tam nenachytají, když pojedu třeba 150? K tomu mi bude postačovat auto s výkonem mezi 100 až 150 kW. Když si přečtu toto: [odkaz] tak si musím klást otázku, k čemu mi je tam více jak 500 koní? Já se v podstatě ani do toho Německa s tím nedostanu, protože tou maximálkou si tam sjedu tak 20 km, abych se mohl vrátit domů a nemusel tam někde hodiny čekat, až se nabije. Taková AUDI A6 s 3,0 TDI mi s pohodlím splní daleko více zážitků a můžu si tam řádit s její maximálkou jak chci. Za méně jak půlku peněz.