Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla by mohla vyrábět 500.000 elektromobilů ročně

Analytici předvídají velký nárůst v segmentu elektromobilů, jenž by mohl zajistit automobilce Tesla odbyt až půl milionu vozů ročně.
Zpět na článek
31. 10. 2014 15:15
31. 10. 2014 15:23
31. 10. 2014 15:31
31. 10. 2014 15:34
31. 10. 2014 15:39
31. 10. 2014 15:44
31. 10. 2014 16:14
31. 10. 2014 16:39
31. 10. 2014 16:48
31. 10. 2014 17:30
31. 10. 2014 19:46
1. 11. 2014 07:58
1. 11. 2014 08:40
1. 11. 2014 08:47
1. 11. 2014 14:25
1. 11. 2014 14:37
1. 11. 2014 10:08
31. 10. 2014 16:24
31. 10. 2014 16:38
31. 10. 2014 20:00
31. 10. 2014 20:44
1. 11. 2014 07:59
31. 10. 2014 15:15
no jasné
V toyote a mercedesi si teraz búchajú hlavu. Taký kšeft im utiekol.
Rozbalit vlákno
6
31. 10. 2014 15:23
Re: no jasné
To si nemyslím ... Super na to vydělali - nakoupili kus akcie za 17 USD a prodali za 236 USD, takže vydělané prašule mohou postrčit vývoj elektromobilů pod vlastní značkou .... Poměrně hodně se poslední dobou mluví o bublině na akciích, takže asi udělali dobře.
31. 10. 2014 15:31
Re: no jasné
veď myslel som to ironicky
31. 10. 2014 15:34
Re: no jasné
To z toho nějak nejde poznat >:-[]
31. 10. 2014 15:39
Re: no jasné
Myslel som, že je to jasné z kontextu, T a M si to pravdepodobne dobre spočítali a nejaká Muskom kúpená štúdia má skôr PR a lobingovú hodnotu, asi potrebuje dotácie.
31. 10. 2014 18:14
Re: TO JSOU MĚ VĚCI 500.000
nj
tož píšou: "Tesla coby leadera v prémiovém segmentu elektromobilů predikuje, že by mohla časem vyrábět až 500.000 EV ročně..."
hmmmmmm, ale v jakým čase? a proč??
VW ročně (2013) vyrobil 5.000.000 aut [odkaz]

A všechno se prodá ;-) .... [odkaz] [odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
31. 10. 2014 23:00
Re: TO JSOU MĚ VĚCI 500.000
Kdo je z oboru - bude vědět...

[odkaz]

necelých 7 miliard korun za lakovnu od Eisenmannu. Tesla nepochybně ví co dělá a to co dělá dělá rozhodně dobře!
31. 10. 2014 15:44
stoleti
19. stoleti bylo stoletim pary
20. stoleti bylo stoletim hlavne fosilnich paliv ac energii tohoto stoleti byla elektrina, no a
21. stoleti je holt stoletim elektriny :-)
Rozbalit vlákno
16
31. 10. 2014 16:14
Re: stoleti
ok, je to tak, mne by sa elká páčili, tak nech zdvojnásobia dojazd, trojnásobne skrátia dobu nabíjania a zrušia dotácie a môže byť.
31. 10. 2014 16:39
Re: stoleti
v CR/SR jsou na elektromobili nejake dotace?
31. 10. 2014 16:48
Re: stoleti
beriem to globálne, keď už sa bavíme o americkej automobilke.
31. 10. 2014 17:30
Re: stoleti
nafta a benzin jsou dotovane v mnoha statech po celem svete vcetne CR (nafta) a to ti nevadi, a to ze vetsina automobilek je dotovana ti taky nevadi?
Avatar - Ham.
31. 10. 2014 19:46
Re: stoleti
Nafta a benzín jsou dotované? Odkdy? A kde? Vždyť třeba u nás je na nich složená daňová kvóta přes 50%. A v některých zemích Evropy dokonce přes 60%.
1. 11. 2014 07:58
Re: stoleti
v CR je nafta dotovana tim, ze je zvyhodnena nizsa sazbou spotrebni dane oproti benzinu, a stejne tomu tak je v dalsich statech EU ;-) a pak jsou na svete dokonce staty kde jsou dokonce na benzin a naftu nolove dane a dokonce pokud jsi citizen tak dostavas na benzinova auta dotaci, respektive ti dane sultanaty jako obcanovy dorovnaji v tomto ohledu zivotni standard ;-) na Africkem kontinentu jsou dokonce staty kde je benzin a nafta levnejsi nez voda protoze nejsou nijak zdanene a pouziva se tak jako palivo treba v elektrarnach a spalovnach ;-)

v CR je to u benzinu vychazi z prumeru ceny na cca 52% a u nafty 47%, v tomto pripade je nafta dotovana prave nizsi sazbou spotrebni dane
1. 11. 2014 08:40
Re: stoleti
Šamane, když něco zdaníš 50 % a druhé 45 %, tak to druhé není dotace, ale menší daň.
To bys pak mohl říct, že jezdímna dotované LPG (ačkoliv musím zaplatit skoro 6 Kč z každého litru na spotřební dani a DPH, jinak bych místo za 16 Kč mohl tankovat za 10).
BTW Existují státy, kde se některá paliva opravdu dotují, například Indie, Írán, Venezula atd.
1. 11. 2014 14:25
Re: stoleti
problem je , ze ta dan se mela zvedat stejne, ale aby se zabranilo zdrazovani potravin a dalsiho zbozi, tak se nafta ponechala na tehdy stavajici urovni a zvedla se spotrebka jen u benzinu ;-)
1. 11. 2014 14:37
Re: stoleti
Přesně tak. Prostě lobby dopravních firem ohánějící se starostí o rohlíky pro chudé lidi, čemuž politici, jimž osud chudých lidí leží tak na srdci, rádi vyhoví :-) BTW Nevím, který evropský politik kdy vymyslel tu zrůdnost, aby se začaly danit potraviny, v EU se potraviny nedaní už asi jen ve Velké Británii, Češi a Slováci jsou naopak na vrcholu tohoto zrůdného zdanění ...
Avatar - Ham.
1. 11. 2014 10:08
Re: stoleti
Máš v tom brajgl. Nižší daň není dotace, ale pořád daň. Nebo snad když tě okradu o 4000 Kč místo o 5000Kč tak ti něco dávám? Ne, v obou případech jsem tě okradl.
Avatar - Misanick
31. 10. 2014 16:24
Re: stoleti
A díky "eko"teroru se vrátíme o 300 let zpátky ;-) .
31. 10. 2014 16:38
Re: stoleti
pred 300 lety byli auta jako Tesla S ? tyjo ty se v te dobe ale museli mit super >:D
31. 10. 2014 20:00
Re: stoleti
Elektromobily budou tvorit mizive procento a velmi brzo dojde k nasyceni trhu. Jedine co by mohlo ovlivnit prodej je cena, ktera by musela byt maximalne o kousek vyssi nez auto se spalovacim motorem. Dale velikost auta je rozhodujici, na dlouhe cestovani si nikdo elektromobil nekoupi, takze jedine auta na kratsi vzdalenosti - do prace, na nakup atd. a tam se bavime o mensich autech.
Dalsim limitujicicm faktorem, pokud by doslo k masovemu rozsireni, na mnoha mistech by to neunesla rozvodna sit, ale to uz se opravdu bavime o velkem rozsireni.
Aktualne jsou ceny dvojnasobne az trojnasobne nez klasicke se spalovacim motorem,takze pokud nejsou ulevy od statu, jejich koupe nedava absolutne smysl.
31. 10. 2014 20:44
Re: stoleti
Z 21. století uplynulo pouhých 14 let, příliš brzy na takhle jednoznačný soud.
1. 11. 2014 07:59
Re: stoleti
muzes me to rozporovat za 85 let >:D
Avatar - dolfi
31. 10. 2014 18:00
Přehnaná expanze?
Čím dále více začínám mít pocit, že rozvoj Tesly je příliš překotný...

Samé megalomanské projekty založené na relativním úspěchu prodeje jejich aut zatím jen horním 10 tisícům...

Pro běžné motoristy stále cenově zoufale nedostupné...

Aby nakonec neskončila dříve, než začala... ;-\
Rozbalit vlákno
3
31. 10. 2014 18:21
Re: Přehnaná expanze?
asi ani netušíš jak jsou spalovací popelnice dotované že?? :-)
31. 10. 2014 19:10
Re: Přehnaná expanze?
proc prehnana, zacali prave od tech kteri chteji a muzou zaplatit, a diky nim buduji to, co nasledne musi bejt pripravene pro ty, co maji mene a presto chteji zaplatit, aneb vsechno je to smerovane k uvedeni modelu 3 :-)

uspech Tesly se da shrnout do nekolika malo bodu, zaprve zacali u lidi co maj prachy (jine automobilky zacali s mestskyma pidiautama a cekali ze jim zato lidi daj miliony, Tesla zacala se sportakem a pak s luxusnim liftem za ktere i s benzinakama/naftakama lidi davaji miliony), pak Tesla pochopila ze zakaznik chce mit infrastrukturu pro to aby mohl jezdit, tedy nutnost dobijecek a proto stavi rozsahlou sit superchargeru, a nakonec Tesla presne vi na co lidi slisi nejvic, je to jedno jedi slovo "free/zadarmo" no a tak u nekterych modelu maj dobijeni na onech superchargerech v cene :-)

v dobe kdy nektere automobilky krachuji, je uspech Tesly celkem vynikajici
1. 11. 2014 08:42
Re: Přehnaná expanze?
Elektromobily jsou a v nejbližší době budou jen pro těch horních 10 tisíc. Proto s myslím, že Tesla společně s BMW budou na vrcholu žebříčku prodeje elektromobilů.
Avatar - jozephko
1. 11. 2014 08:02
Celé to stojí na batériách
Keď sa podarí vyriešiť problém s batériami (prečo by nemal dať vyriešiť?), tak elektromobily budú výhodnejšie ako bežné autá. Jednoduchšia a lacnejšia výroba, prakticky nulový servis pre zákazníkov, konštantný točivý moment, možnosť "tankovať" energiu z vlastných zdrojov (ak majiteľ má napr. slnečné kolektory).
Zlepšovanie parametrov batérií je len otázkou výskumu a motivácie. Štandardné automobilky robia elektromobily "do počtu", pretože sa to od nich očakáva. Nejakú veľkú revolúciu od nich čakať nemožno. Čakajú, čo kto vymyslí, a potom do svojich áut implementujú.
Naproti tomu biznis Tesly stojí a padá na elektromobiloch. Takže ako jediná má skutočne veľký záujem posúvať veci vpred.
Čo ma skutočne zaujíma, je to, z čoho budú žiť autosalóny a servisy, keď elektromobily budú potrebovať len minimálnu údržbu a nehody vďaka elektronickým systémom rapídne ubudnú.
Rozbalit vlákno
6
1. 11. 2014 08:43
Re: Celé to stojí na batériách
Baterie už moc zlepšovat nejdou. Stejně jako už nejde nějak významně zlepšit benzín.
1. 11. 2014 14:46
Re: Celé to stojí na batériách
na to jsi prisel jak ze nejdou baterie dal zlepsovat? vsiml sis vubec co se za psoledni 2 roky dostalo z teorie na pulty obchodu? treba Sony Hybrid Hexelion nebo uhlikove baterie ktere se budou montovat do pristiho Priusu ti asi nic nerikaji co?

vyzkum a vyvoj baterii neni na par tydnu, ale na roky az desitky let, takze vyvoj ktery zacal treba pred 10 lety, tak dnes pomalu treba finisuje ;-)

ze ty budes takovej ten nouma co porad rika ze neco nejde? asi jako kdys kdysi nekdo pochyboval ze auto bude jednou rozsireny dopravni prostredek a stale opakoval ze nejlepsi je kun a navzdy bude primarnim dopravnim prostredkem >:D
1. 11. 2014 16:06
Re: Celé to stojí na batériách
Vývoj jde samozřejmě kupředu. Ale stejně jako nelze očekávat benzín s oktanovým číslem 200, nelze očekávat zněkolikanásobení kapacity baterií.
BTW Dělám ve firmě, kde se mimo jiné vyrábějí i hmoty pro baterie. Jde o typ baterií, které se v principu vyrábějí už přes 100 let a nevypadá to, že by měly z trhu zmizet. A to si vem, že ještě nikdo nenahradil olověnou baterku, které je stará snad 150 let ... dokonce i elektromobily ji stále mají.
2. 11. 2014 09:55
Re: Celé to stojí na batériách
no vidis a ja jiz mel moznost videt vyzkum baterii kde se nyni ladi vydrz (prozatim jim klesa kapacita jiz po 300-350 prepisech) a ma cca 6x vetsi hustotu ulozene energie nez treba baterky ktere jsou nyni v Teslach S, a to vse pri podobne vaze a mensich narocich na vykivy teplot, vyvoj podle toho co jsem datloval do prezentace zacal v roce 2005, plati ho spolecnost sidlici v Emiratech a predbezny predpoklad prvniho uvolneni na testovaci trh se ocekava do 3 let

jen tak do pranice, pokud se jim podari aby se to po tech "malo" nabijecich ciklech nekazilo, tak by auta jako Tesla S s takovejma baterkama ujeli bud prez 2000km na nabiti, nebo pri stejnem dojezdu by vaha baterii cca 6x poklesla a netahalo by se sebou stovky kg baterek, ale treba jen desitky kilo :-)
2. 11. 2014 16:51
Re: Celé to stojí na batériách
Nechám se překvapit, co se nakonec dostane do praxe :-)

BTW Kdyby to fungovalo, jak říkáš, tak to způsobí revoluci.
3. 11. 2014 08:54
Re: Celé to stojí na batériách
i Sony Hybrid Hexelion prineslo cca 25% zlepseni ve vetsine parametrech, a vidis ze by svet nejak silel? problem je ze se na svetlo nori strasne moc technologii a nikdo jiz nenapise ze jejich vyvoj bude trvat treba 10 let, publikum pak nabude dojmu ze to asi bude do tydne na pultech a kdys se tak nestane tak jsou zklamani, po nekolika takovich ohlasenich jiz lidi doslova prestavaj reagovat, a kdys pak opravdu neco vyleze na ty pulty do prodeje, tak us to vsichni jen prehlizej, za tohle muzeme podekovat novinarum kteri o tom pisou a casto prekrouti slova samotnych tvurcu :-!

i ja jsem zazil jak vypada uzasna novinarina, kdys jsem byl pozadanej ve svem oboru o clanek do casopisu, a vefinale jsem se nestacil divit co za nesmysly redaktor zplodil z meho textu, nastesti u me to bylo do tisteneho periodika a tak jsem nakonec nedal svoleni k otisknuti a musel to pan redaktor prepsat tak, aby to nebyli nesmysly ktere podle nej byli ctive, v puvodnim textu naprosto obratil nektera fakta a myslel si ze to asi bude cool >:D