Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla postaví konkurenci Nissanu Leaf. Bude ale lepší

Michal Fokt
Diskuze (25)
Šéf Tesly je po současných úspěších na elektromobily specializované automobilky pln optimizmu a prozradil, že se pracuje na novém "dostupném" základním modelu.

Ačkoli byste možná očekávali, že automobilka Fisker, vyrábějící luxusní plug-in hybridy, bude obrovským hitem a na elektromobily specializovaná Tesla se stane minulostí, dopadlo to přesně naopak. Fisker bankrotuje a shání investora, zatímco Tesla jako první americká značka splatila všechny státní půjčky a plánuje další expanzi.

Už delší dobu se hovoří i návratu sportovního vozu, jenž by navázal na od Lotusu Elise odvozené Tesly Roadster, to ale není předmětem této zprávy. Šéf Tesly Elon Musk prozradil, že v průběhu dlaších tří-čtyř let uvede na trh další elektromobil, tentokáte ale v "dostupné" celové hladině. Není asi třeba připomínat, že Tesla Model S je vůz luxusní třídy, jenž je podle Muska skvělý, ale drahý, zatímco Nissan Leaf je "laciný, ale ne moc dobrý".

Aby Tesla vyplnila tuto oborvskou díru v nabídce na trhu elektromobilů, v průběhu tří až čtyř let začne prodávat nový model, jenž bude "cenově dostupný a dobrý". Bude se pohybovat vpod hranicí 40.000 dolarů, zatímco Nissan chce za Leaf (bez vládního bonusu) necelých 29.000 dolarů. Ba co víc, takovýto vůz prý byl v plánech od samotného začátku a bez něj si Musk existenci značky Tesla vůbec neumí představit.

Michal Fokt
Diskuze (25)
Avatar - Otrava
31. 5. 2013 13:10
Re: Blbci sú naozaj v menšine ....
S touhle logikou budou nakonec blbci skoro všichni...
31. 5. 2013 10:42
Re: Blbci sú naozaj v menšine ....
idea je takova ze trolej bude pod silnici, a auto si bude cerpat energii indukcne, prozatim se to testuje treba v Berline, kde na urcitych mistech pro taxikare je zabudovane prave indukcni dobijeni pro nekolik testovanych elektrotaxiku BMW, dobudoucna se ale pocita s tim ze takto se bude auto dobijet i za provozu primo na silnici, baterie sice bude potreba stale, ale s casem jich bude potreba min i diky jejich vlastni progresy, ciste teoreticky tak ridic takoveho auta pak nebude muset vubec resit nejake tankovani/dobijeni

jiz dnes mame elektromobily, ktere pri normalnim pouzivani dokazi ujet na 1 nabiti prez 400km (kolikrat za zivot potrebujeme autem naraz urazit vetsi vzdalenost?, ja za 16 let za volantem asi tak 10x, ted jiz radsi litam), v testovani jsou baterie ktere pri stejne vaze a objemu dokazi pojmout cca 8-10x tolik co ty dnes pouzivane, ano jsou jiz testovane, ale nikdo je nepusti do prodeje prave bez delsich testu a rozvoje i dalsich infrastruktur okolo, jako je i verejna el.sit, neuspech nebo negativni publicita by totiz opet mohla pohrbit celou koncepci elektromobilu

tak jako auta pohanena konvencnim motorem potrebovali na rozsireni par desitek let, tak totez potrebuji i elektromobily, dal bych jim tak 20-30 let :-)
31. 5. 2013 10:08
Re: Blbci sú naozaj v menšine ....
Tady nejde o síť čerpaček, ale o to, že na tý čerpačce člověk stráví několik hodin, pokud nechce rapidně zkrátit životnost baterií... Kromě toho problém v rozšiřování takových čerpaček je, že se tam musí stavět nový vedení, které by jinak uživilo menší vesnici.. A než tahat kilometry nových vedení, to už by se rovnou mohla stavět trolejová vedení nad hlavní tahy...
Avatar - Mrakoplas
31. 5. 2013 10:08
Re: Blbci sú naozaj v menšine ....
Taky pro to nebyl žádný rozumný důvod, ale zkus se teď podívat jak vypadá vzduch nad Prahou.
31. 5. 2013 09:11
Re: Bláboly ...
Podobné kecy už dějiny lidského pokroku zažily mnohokrát. Ale vždy ten pokrok posouvali vpřed ti druzí - ti co se o něco snažili.