Nebuďme detailisti.. 392 tisíc.. to je zaokrouhleno vlastně skoro půl milionu, ne?
Ale i tak: 30 za měsíc, to je 13.066 měsíců... 1.088 let... jo, já vím, píšou, že už brzo navýší výrobu - budu optimista!
Zdvojnásobí ji.
Takže na to budou potřebovat jen 544 let...
No, on na tom Musk nijak škodný není, co si budeme povídat. A akcionáři mu holt ještě věří.
Nevím proč, ale pořád víc mi to připomíná jednu slavnou scénku s feldkurátem Katzem.
hlavně klid Musk říká že má 1800 nových rezervací denně, to je 54000 měsíčně ...........
je to kouzelník s čísly
Musk ohlásil také ztrátu 63000 rezervací a ty se divíš že v tom má ČTK hokej
Muskovi už z těch výmyslů musí bzučet v hlavě
můžeš si spočítat mnoho variant .............. :-)
pravdu zná jenom Musk
720 tisíc milionů je 720 miliard. Takovéhle číslo jsi vzal kde? Ještě v červnu byla tržní hodnota firmy Tesla cca 60 miliard dolarů. A to se navíc bavíme o tržní hodnotě (hodnotě všech akcií), která není nic jiného, než obchod s očekáváním (dosažené výsledky se do toho nemusí vůbec promítat). Což Tesle hraje do karet, protože jde jinou cestou a očekávání jsou veliká. Jakmile tomu však akcionáři přestanou věřit, může to spadnout na zlomek.
Oceňuji na Tesle 3 práci designerů a konstruktérů - ti by si ale zasloužili poněkud jiného pod(vod)nikatele... Pokud má výrobce cokoli komukoli garantovat, musí mít připravedou výrobu a její plynulé financování. Jenže kde brát, když tam kde bývalo, již nic není?
vtipne je jak nekteri stale dokola omylaj ze na model 3 je prez pul milionu rezervaci, ale ze na te predavacce byli zverejnene informace ze skutecny stav objednavek je 392 tisic se vesele ignoruje >:D tak jo redakce, teda vlastne CTK 8-s
vlastne tech 392 tisic se uvadi i v te financni zprave, no ale na auto.cz uvadi CTK zde je to prez pul milionu :yes:
Já si myslím, že v této věci je již zainteresováno mnoho nadnárodních subjektů a prostřednictvím umělého subvencování i vlád, takže může podle mne nastat cokoli, kromě krachu čistého TESLY.
No kámo...voni takový ropný kartely a velký automobilky jsou mocný ja ´k prase...
Každopádně máš pravdu.neí to jen o nabídce techniky a zákaznících.
Uvidíme.
Proti elektroautům nic nemám, ale nechci, aby mi je nutili a aby to bylo předražený ale platilo se to oklikou z daní, co zaplatí třeba lidi za PHM nebo tak. A zatím to tak je. Navíc Tesly jsou hnusný, ale to je věc vkusu.
Tesly jsou vzhledově totálně odbytý. Vadí mi na nich ta pokroucenost trhu dotacemi, jinak ale musím říct, že když míjím supercharger v humpolci a tam 2-3 tesly, nevypadá to nezajímavě. Teslu beru jako vizionářský projekt, i když mu moc nevěřím.
Když Ti vadí pokroucenost trhu dotacemi, tak pokud žiješ v EU, je na čase se střelit do hlavy >:D
Nejen to je špatně.
I ta ekologičnost je hodně sporná, když vezměš v úvahu výrobu energie pro auto ai samotnýho auta. To je ale dost složitý a závisí to na energetickým mixu země.
Jinak v Dánsku zatípli dotace a na Tesly tam najednou skoro každej kašle.
ale tak tech par set tisic kupcu si to najde, porad maj na rok az dva vyprodano a to ani nenabizej v showroomech, ten model svoje splni a asi je vytahne z cervenych cisel, poradnou konkurenci stejne driv nez za rok nedostanou
ale to nic nemeni na ubohosti zdejsi novinarini, to neni jiz ani k placi jak auto.cz spadlo kvalitou
Ale jinak kámo. Vono je něco jinýho něco naslibovat a přijmout objednávky a něco jinýho vyrobit kvalitní auto, dodat ho lidem a neprodělat na tom. To je hodně jakoby jiná věc.
Dodat funkcni auto a neprodelat na tom - to neni jakoby jina vec, to je zasadne jina vec. A to elktroauto je pritom jednodussi nez se spalovacim motorem.
Nechme se prekvapit - E.M. to zatim vzdy okecal. 400 tis jednotek je hodne a splnit toto ocekavani bude pravdepodobne zlomovym bodem nejen Tesly, ale i elektroaut.
Z meho pohledu - elektroauto rozmeru napr. Oct, s dojezdem min. 600 km pri -30 nebo + 40 st.C a s dobou plneho nabiti aku do 10 min., to vse za 5-600 tis. CZK je OK.
hlavně klid Musk říká že má 1800 nových rezervací denně, to je 54000 měsíčně ...........
je to kouzelník s čísly
Musk ohlásil také ztrátu 63000 rezervací a ty se divíš že v tom má ČTK hokej
Muskovi už z těch výmyslů musí bzučet v hlavě
můžeš si spočítat mnoho variant ..............
pravdu zná jenom Musk
presne tak, i bez Muska by Tesla fungovala dal, ta firma davno funguje s vizi na mnoho let dopredu a Musk to mozna dokonce jiz i obcas taha jinym smerem nez by bylo dobre, je docela i mozne ze bez Muska by Tesla zacala fungovat i lip nez dosud, neb Musk je znamej tim ze chce vsechno tgak nejak rychle, coz mozna neni u automobilky ktera jiz funguje, dobre, a spozdeni par mesicu ve prospech kvality tech aut by mozna dnes spise prospelo Tesle
To byl Barnum s Baileym a jistý David Copperfield také. Výroba iluzí, to těmto "géniúm" jde. Realita se ale ubírá zcela jinými stezkami... To, že někdo vyrobí prototyp či pár předsériových kusů a u toho v podstatě zůstane, je důkazem přesně opačným - než o génia jde o obyčejného podvodníka.
Cely je to trochu divny. Doposud vsechno co ten Musk udelal je jedna velka marketingova saskarna. Proste veci na efekt, aby vypadaly jakoze prevratne a revolucne. Zadnej normalni kontrukter prece nevezme motor z tramvaje a neda ho do auta, aby pak nasledne vynechal jakoukoliv prevodovku, a jeste zkratil finalni prevod, aby nakonec zjistil, ze s tim nikam nedojede a tak tam z nouze nacpal pres 1700 baterek,... Zakaznik aby pak po patnacti minutach svizne jizdy zoufale brzdil a chladil baterky. To je proste udelane jenom za tim ucelem, jen aby mohl machrovat ze jeho auto predhoni i supersporty... No, asi tak jednou. Potom pauza.
Zakon o zachovani energie jasne rika, ze na tom ekologickeho nebude vubec nic, protoze usporu energie tam nikdo nesleduje. Ano, pokud mate svoji vlastni vodni elektrarnu a spoustu casu, dejme tomu ze se casem dostanete na eko-nulu...
A potom ty dalsi projekty. Nikdy by me treba nenapadlo, ze se jednou vlaku v tunelu bude rikat Hyperloop? Nebo ta Boring company. Co budou delat, az se s tou soupravickou dostanou k pricnemu zulovemu masivu? Nebo az s tim dojedou ke smykovemu podlozi? Prijde mi proste, ze ty projekty jsou jenom pro senzaci nebo ze je delaji male deti, ktere nevedi nic o nicem... Ze s tim pouta velkou pozornost a ze se vezou i ostatni firmy "aby jim neco neuteklo" neni zrovna dobra zprava, protoze to je ve vysledku kutilstvi a ne seriozni vyzkum vyvoj.
Spíš je celé divné tvé uvažování. :-)
Pochopitelně, že X.com (dnešní PayPal), SpaceX, Tesla i Boring Company jsou jen obrovské bubliny stvořené proto, aby z lidí tahaly peníze. :-) Pochopitelně, že ani jedna ze společností nemohou fungovat, protože Musk dělá jen marketingovou šaškárnu a je naprosto samozřejmé, že Musk neví nic o ničem, protože jinak by se do takových šaškáren v životě nepouštěl a místo toho by raději psal hloupé komentáře v diskuzích o jiných úspěšných projektech.:)
Zdravý postřeh. Celý problém je ale systémové povahy, proto bez náležitých systémových vědomostí v socieokonomické oblasti se jeví jako - něco divného. Ono je to přitom symptomatické ohledně celé ekokonomiky USA.
myslis to GM ktere nema penize a musi postupone ukoncovat nebo prodavat nektere sve automobilky? jj to zni zajimave >:D hele kdys to tak dobre vidis ve sve vizi, tak ti doporucuju hned nakupovat ve velkem akcie GM, a nebo jeste lip kup ji rovnou celou :-!
Cisla neriesim, nech sa Tesle dari, pre mna to je jedina automobilka co dokazala vyrobit vykonne a daily pouzitelne auto zaujimaveho dizajnu, rozhodne velmi prepracovane auta.
Skor zamrzi, ze model 3 je v reale fakt seredna prisera, v centrale Alzy v Prahe boli verejne pristupne a boli tak seredne, vysoke, disproporcne a podivne, ze ma to ani nelakalo pozriet blizsie v dave ludi, je to fakt zle... verim ze fungovat bude dobre, ale vyzera otrasne, Alien... ani ryba ani rak podivín... modely ako S aspon vyzerali a mali proporcie
Tesla model 3 je začátkém nové éry v osobní dopravě, ať už se to někomu líbí a nebo ne. Stačí se podívat do historie.
My jsme momentálně v roce 1900. Kdy majorita přepravy závisela na koni. Mezitím lidé přicházeli s parními, elektrickými a benzínovými vynálezy.
I po rozšíření aut se spalovacím motorem, který vyšel z těchle invencí jako nejpraktičtější způsob přepravy se kůň stále vyskytoval velmi hojně. Benzínová auta byla tehdá jen o něco málo lepší než vůz s tažený koňmi a byla také velmi drahá. Benzínové pumpy byly vzácné a údržba byla náročná.
Pak najednou sjel z linky ford model T v roce 1908 a od té doby pomalu jistě automobil ovládl svět a to hlavně díky inovacím a výrobní lince, která udržela cenu nízko. Trvalo mu to, ale ještě dlouho zbavit se všech konkurentů. Parní lokomotivy se používali ještě dlouho po druhé světové válce. S Koňem jste v roce 1920 jezdili protože jste museli. Nyní je kůň zábavou pro majetnější.
Tak to bude i s auty po příchodu tesly 3. 750 000,- za Teslu a elektromobil současně ve vyspělých zemích ( nepočítaje dotace ) znamená stejné peníze jako za volkswagen golf - To může udělat jenom blázen. Benzínová auta nevymřou - jen se z nutnosti přesnunou do pole - zábava. Je děsivé si to přiznat, ale za 5-10let nebudou mít spalovací auta bez přidané hodnoty ( běžný mainstream ) žádnou hodnotu. Supersporty a nebo třeba offroady, ale budou pořád v kurzu.
Tvá myšlenka má něco do sebe, ale tenkrát nebyl trh tak pokřivený různými dotacemi a pseudoekologickými restrikcemi, které se nedají udržet věčně. Výhody aut na elektřinu jsou v současné době hlavně dílem politiky.
Koupit si dnes cokoli od Tesly, tedy Elona Muska (Nikola Tesla se musí v hrobě obracet), znamená mít nad sebou trvale damoklův meč bankrotu výrobce a tím i nedostupnost jeho služeb. Míra zadluženosti v USA je ve všech sektorech (vládním, podnikovém i domácnostním) rostoucí daleko za práh dluhové pasti, z níž není úniku. Poslední zprávy o katastrofální bilanci na kreditních kartách vede k tomu, že je emitenti dávají rovnou mezi nedobytné pohledávky. Vy byste si koupili elektromobil, který závisí na dostupných bateriích (akumulátorech) spasovaných pro daný typ vozu od takto zadluženého výrobce? Já nikoli, protože si hládám a udržuji zdravý rozum.