No 2022 to už pofrčí úplně jiná khára se zrychlením 0,1 s., dojezdem deset tisíc majlí za drobný rezervační poplatek 0,5 mio. usd. Kdo by si v takové úžasné době vzpomněl za zastaralou Teslu roadster?
a testovane to bolo jazdcami na plejku >:D No nekup to. To ze je to rychlejsie ako Chiron, neznamena ze je to aj lepsie. Ked som dal do Wartburgu 353 Volkspolizei dve ploche baterky, bolo to moje najrychlejsie auto na baterku. Predbehla ho neskor skrinova sanitka Mercedes, kde boli tiez 2 baterky oproti serii. A ani sa o tom za sociku nikde nepisalo. Taky som ja bol vizionar >:D
Takze pri elektroautach je ta akceleracia a maximalka dana koncepciou vozidla. nabuchas tam kopec baterii, vazi to jak svina, ale rovno to die. Mozno casom stratis jedno, dve, tri, alebo vsetky kolesa, ale co. Ved Musk povedal, ze je to najlepsie co sa da kupit pod horucim slnkom Kalifornie.
Tak ho prosim ta nechaj, nech sa riadne prefackuje! Len blbec by to kupil.
sak proc ne, kterej sef nejake automobilky by to neudelal nebo to nedela kdys nekde neco drhne? a vlastne kterej sef nejen automobilky by to neudelal?
ty bys jako sef velke firmy s nejakym problemem jako je u modelu 3 na tiskovce udelal co? "mame problem, a tak to balime ikdys firma dal vpohode funguje a na uctech mame asi 3.5 miliardy dolaru, firma se rozpousti a zamestnanci muzou jit na pracak nebo domu, a ja si necham tech 3.5 miliardy jako kapesne"? :yes:
mě by přesvědčilo, kdyby odhalili auto za 600 tis., bylo velikosti Golfu a na jedno nabytí by to i v zimě ujelo 600 Km. ;-)
(takhle jen nepřímo pořád potvrzují, to co o nich řekl šéf koncernu VW)
Moje řeč. Pokud se má něco změnit z hlediska přechodu na elektromobilitu (a plánů má každej plnou hubu) rád bych auto, které ujede skutečně 500-600 km, nezávisle na tom, zda je teplo nebo zima. Prostě aby se člověk mohl spolehnout a ne pořád civět na displej, zda už nabíjet, nebo ještě riskovat a jet dál. Model S je docela blízko mému ideálu (design, dynamika) Ale pro masovou rozšířenost to chce auto za "normálnější" cenu - třeba do 1 mil. Tesla (resp. Musk) má pořád neskutečné ambice hraničící se vzdušnými zámky, přitom nedotáhli do konce ani auto pro normální lidi.
I přes všechny tyto potíže s Modelem S ale Martin nakonec pochválil zákaznickou podporu Tesly a v žádném případě nemá v plánu rozloučit se svým elektromobilem. Stále jej totiž považuje za fantastické auto, jehož řízení si i přes zmíněné chyby každý den užívá ;-)
Tak nevím, Gile, když se těmi chybami netrápí ani majitel, tak proč ty?
V niečom máš pravdu. Ceny aut na el. energiu sú stále neprimerane drahé! Ja som fanúšik el. automobilov a tiež sa mi Tesla páči, dokonca by mi nevadilo ani terajší dojazd , pre mňa to nie je problém. Jasne že ak by bol 2 násobný, nefrflal by som :-) Som však optimista a po expanzii el. aut od VW a iných automobiliek, budú aj ceny časom normálne. Nabíjacie stanice , tiež nebudú môcť byť tak husté ako šafrán, tak že aj to sa bude meniť.
Tesla není VW, nemají potřebu stavět auta za cenu Fabie.
Vzhledem k jejich postavení to ani jinak dělat nejde, když baterie stály majlant, dávalo to smysl spíše u dražších vozů. Čím více baterie zlevňují, tím více se budou dělat levnější auta.
Každopádně, domnívám se, že Model 3, případně Model Y, budou dostatečně masovými, pokud skutečně jich budou prodávat půl milionu od každého ročně.
No, nemusí stát 600 tis. Dojezd sice není nejdelší, ale to nabíjení je na ho..o. Pokud by to šlo nabít stejně rychle jako natankovat, tak ten dojezd 450-600km je celkem v poho.
Prečo máte všetci tak neprekonateľný problém s dobíjaním ? 20 minút ešte nikoho nezabilo raz za 3-4 dni ! Kto reálne jazdí denne 400 km? Neberme služobné autá, ale bežného človeka ! No možno 10% ľudí ! Koľko zbytočného času denne zabiješ pri iných blbostiach a nevadí ti to ? Každý si dáme kávu -20 minút ! Ideš len tak do nákupného centra so ženou, 2 hodiny ! No a iné veci. Prečo potom pri tej káve nemôžeš dobíjať aj auto ? Ja v tom neprekonateľný problém nevidím !
Tak nevím, zda mám nejnovější informace, ale za dvacet minut nabiješ Teslu na 80 % akorát v superchargeru. Reálné doby nabíjení jsou úplně jiné.
50kW CHAdeMO => 0-90% cca 1,5 hodiny
22kW = 3x32A palubní nabíječka => 0-100% cca 4,5 hodiny
11kW = 3x16A palubní nabíječka => 0-100% cca 8,5 hodiny
3kW = obyčejná zásuvka => 0-100% cca 29 hodin
Nebo už je to jinak? Rád se poučím
V praxi (kolik superchargerů je?) si neumím představit, že přijedu na návštěvu ke kamarádovi do paneláku (ne každý má domek a třífázovou zásuvku) a budu tam čekat takovou dobu
Ha, ha ta reklama mě potěšila, a přinutila mě si vzpomenout na mé začátky, kdy jsme takhle s otcem v létě roku 1989 stáli v serpentině nad potokem a jeřáb tahal nahoru /ne scooter/, ale jeho zdemolovaný Renault 12, který jsem tam poslal. :'-(
(Dodnes se divím, že jsem jednu nechytil ;-) a otec to nějak psychicky přežil)
:yes: ale následný týden jsem se před ním tehdy raději neukazoval. >:D Taky na to nikdy několik let potom nepadla řeč, až teď po létech se o tom můžeme bavit a ve srandě zavzpomínat. ;-)
Další sen pro Teslu...
I kdyby to náhodou někdy představili a o pět dalších let dovedli do sériové podoby, tak si pořád myslím, že roadster by měl mít zvuk, měl by se přehřívat na každý pumpě a taky nějaký charisma. Jak jsem tu četl už několikrát, že spalovací auta jsou jako parní lokomotivy. Tak o víkendu na projížďku pojedu radši párou než City elefantem..
Tohle mi spíš přijde jako designové cvičení na téma "nebojte, sice model 3 nedodáme, ale pořád nekrachujeme..."
A pak 200kWh baterií, pokud se zásadně nezmění nechonologie, znamená cca 1200Kg. K tomu dva elektromotory, systém řízení atd. Přitom některé atmosférické V8 mají pod 200Kg. Nádrž třeba 100kg, něco podobného převodovka, diferenciál. No nevím nevím.
ˇuplně normálně uznávám, že při zpracování ropy je zapotřebí elektřina. Nevím, proč by to měl být problém.
Ale jistě ne 100% energie, co se použije na pohon auta je z té elektřiny.
Jsi hloupý a trapný a fostekovi pouze k smíchu.
prosím, sedni do svého 20 let starého Pažouta (viz profil) a vodjeď dělat něco užitečnýho, aby ses ve svým věku ještě zmohl na tu Teslu někdy. Chudinko.
Někde jsem četl, jak se pozná člověk podle auta. No v tvým případě...Socka zkřížená s bukvicí??? :-!:-!:-!
fostek rulezzzz!!!!!!!!!! >:D
Jeee, fostek je tak geniální, že se umí podívat i na profil. Přečetl si hloupý fostek i to, že ten Peugeot už dávno nevlastním? Asi ne, to by nepsal takové blitky. Mimochodem, taky jsem tam mohl přidat ještě starého Neona, který už dávno prolétl vysokou pecí...
Fostekův kardinální fail...
Tak se, hloupý fosteku, dál klidně směj. Ani netušíš, že se směješ sám sobě, své vlastní hlouposti. :-)
Což mě přivádí opět k myšlence, proč sem někteří vlastně chodí. Ty považuješ web za mizernej a v diskuzích seš neustále protivnej, nas.ranej a rejpavej. Odhaduju tak 90% tvých příspěvků. No, tvůj boj. Bejvávaly doby, kdy se s tebou dalo normálně bavit.
Z informačního hlediska to tu vážně za moc nestojí. Ale diskuse jsou dobré rétorické a argumentační cvičení.
Ale protivný a naštvaný tedy rozhodně nejsem. To moc neumím ani v realitě, natož na webu. A na druhou stranu - divíš se? Vzhledem k rostoucímu podílu kontroverzních článků, hloupé reklamní masáže a také rostoucí agresivity a netolerance mnoha jedinců, kdo by nebyl rýpavý?
Pozorujem na sebe rovnaké príznaky. Vieš si teraz predstaviť stretko ACZ jak sme mali pred pár rokmi na Autosalóne v Brne? Mám pocit, že teraz by sa to tam všetko pobilo...
To bola samozrejme irónia. Tak či onak, realita bude asi ešte o kus inde.
Tých 27g je čiste výroba v rafinérke, alebo aj ťažba? Sú tam započítané aj emisie z elektriny, ktorá sa pri výrobe nafty spáli? A čo distribúcia nafty na čerpačky? ;-)
Zaujímavé číslice. Akurát u EV sú stále šance na ďalšie zníženie. Kdežto u dieslov by som o tom čísle tiež trošku pochyboval, v reáli všetky tie Passaty, Porsche a Touaregy dymia viac - tie čierne mraky z ich výfukov vídam dennodenne, pochybujem, že s tým množstvom sadzí tade nejde výrazne viac aj toho CO2...
Áno, je to tak, ale to tu mnohí nechápu, resp. nechcú chápať. Potom sa tu vyťahujú argumenty ako prašnosť, gumový prach vznikajúci obrusovaním pneumatík, prípadne príliš nízky hluk, ktorý EV produkujú a ohrozujú tým bezpečnosť cyklistov a chodcov...
VUT Superb ktery ocesaly na VUT od vseho zbytecneho co melo spojistost s dieselem vylo prez 460kg, to tam zadna V8 fakt nebyla, ale 2 litr 4 valec >:D
mimochodem jiz pristi rok bude ukazana prave ona nova technologie baterii na pevne bazi, a bez lithia, ona jiz byla ukazana na konferencich a ruznych veletrzich nekolikrat, ale tomu se proste rika predvadeci vzorek kde se resi vyrobni technologie pro snizeni vyrobnich nakladu, v soucasnosti maj bejt pripravene pro pouziti tusim 4 technologie kde se jiz resi jen to, jak to levnejc vyrabet aby to melo smysl i jinde nez v luxusnich autech za 5-10 mega, ale tak ver si cemu chces, trebna i tomu ze nic takoveho neni a navzdycky budem jezdit v autech na benzin a naftu >:D
Ahoj fosteku. Když podle Jarose má baterky, tak má i tři motory ;-)
Anebo pro tebe - bude (a ještě jednou specielně pro hatery jako jsi ty: s určitou pravděpodobností..) mít tři motory :-)
A když už s tebou diskutuji, přestože se mě snažíš urážet. Mohl bys mně vysvětlit, co ti na Tesle vadí? Bojíš se, že přijdeš o své peníze - jsi akcionář? Nebo máš tak rád spalovací motory, že bys je chtěl napořád? Nebo si myslíš, že Musk je podvodník?
Bez urážky. Opravdu by mě to zajímalo, jaký máte důvod k odmítání Tesly (nechci psát nenávisti..).
Ahoj
OK, klauna beru zpět a omlouvám se.
Co mi vadí na Tesle? Potažmo celý to lhaní, termíny, odsouvání.
To jak se chudší skládaj z daní za palivo bohatejm pozérům na jejich dotace na elektroauta.
Celá fyzikální nemožnost (v současné době) ekologické výroby a přenosu takového množství energie, které je potřeba pro eventuelní plošnou elektrifikaci automobilové dopravy.
Navíc nepřítomnost dostatečného množství surovin (na planetě!) potřebné k výrobě stávajících bateriií v daném množství.
Samozřejmě i způsob výroby elektřiny, který dělá z elektroaut v součtu někdy škodlivější, než se zdají (jezděj na uhlí de facto)
A v neposlední řadě ubohá kvalita zpracování a sprostota interierů značky.
Navíc pak sekta zaslepených obdivovatelů.
Strašně jsem to zestručnil, nemám teď čas, ale snad to stačí.
Jinak já budu jeden z prvních, co si elektromobil koupí, až (jestli) bude pro mě někdy smysluplný. Narozdíl od většiny zdejších teslařů. Ze začátku jsem Tesle fandil.
covece a co si das za avatare tak za 10 let, vzdyt VW do elektromobility chce jit a strada penizky na investice prave do elektromobility na ukor fosilu kde rusi jeden vyvoj za druhym ;-) dokonce se dusujou ze treba v USA uplne preskoci hybridy a pluginy a nabidnou radsi jiz jen elektromobily >:D
Počkej až se probudí teslaři, to potom dostaneš školení o vizích, ideách, výzkumu, vývoji, investování, ekologii, obnovitelných zdrojích a hodnotě firmy, jako já včera, když jsem napsal, že chování Tesly mi víc a víc připadá jako podle Ponziho schematu. Nenechali na mě nitku suchou. Moc jsem se bavil. >:D
Beru je jako kloučky, co třeba fanděj hvězdnejm válkám.
Taky sní o svém světelném meči. A zkus jim vykládat o fyzikální nemožnosti většiny věcí, co se v těch vesmírnejch bitvách dějou. >:-[]
A víš něco o space x? Povídej muskovi něco o fyzikálních nemoznoznostech něčeho? Zjistí si něco o space x a o tom co už dokázali a co mají v plánu a pak třeba zjistíš že Tesla je pro muska taková okrajovka aby se nenudil...
...potrebujeme do zadluzene ztratove firmy nalit zase nejake penize, protoze nam dochazeji. Nakreslime v CADu produkt, z prstu si vycucame sokujici parametry a rekneme si bl*bcum o zalohu. Vsak ono se jich najde dost, co na to skoci a radi sve penize naleji do naseho letadla. A az to cele praskne, tak pokrcime rameny a rekneme: "Sorry, sh*t happens"
Podobnost s realnymi firmami, udalostmi ci osobami je ciste nahodna.
Vyvrácen ? Tak když jsou tak báječní, tak proč si berou zálohy jako kráva v nejlepším případě na 3 roky dopředu, dokonce až do výše plné ceny na něco, co ani reálně ještě vůbec neexistuje ? A bude-li existovat je otázka.
Takové praktiky žádná normální automobilka nepoužívá, pokud vím.
Hele je to vyvráceno hned v první větě:
A Ponzi scheme (/ČpRn.zi/; also a Ponzi game)[1] is a fraudulent investment operation where the operator generates returns for older investors through revenue paid by new investors, rather than from legitimate business activities or profit of financial trading.
To rozhodně neodpovídá Tesle. Tesla má legitimní aktivity i produkty.
Chápu, že tam můžete vidět podobnost. Akcie jsou jistě nadhodnocené.
Ale takto funguje akciový trh - kapitalismus.
Kdo Tesle věří, tak do ní investuje.
Kdo ne, tak investuje jinam.
To, že lidé investují do Tesly je známka důvěry. Kterou vy nemáte. To je samozřejmě vaše právo.
Druhá věc je urážet a opovrhovat těmito lidmi ;-)
K těm akciím. Cenu určuje nabídka a poptávka, jak už to tak bývá :-)
No a poptávka odpovídá důvěře.
Všechna ta velkohubá prohlášení od Muska - to jsou z části signály pro investory.
Vy to berete asi jako podvod, nicméně je to normální chování v kapitalismu.
Jen Tesla je (i v tomto) extrémně úspěšná a rychle roste.
Co se rozčiluješ. Myslím, že zrovna ty jsi zde psal ,že své názory v diskuzi nemusíš nijak dokládat. A tvá myšlenka Ponzi, kterou se zde už dva dny kocháš, možná také nemusí být správná, nemyslíš? Může být zde i názor nesouhlasný, že.
Možná proto, že je to automobilka která začíná na zelené louce a vývoj auta, výstavba výrobních hal a vybavení něco stojí? Co myslíš? Nejsem žádný fanatik do elektroaut a myslím, že se těžko ve svém automobilovém životě nějakým budu vozit, ale nechápu ten až fanatický boj proti Tesle. Něco sebrala konkrétně vám, připravila vás o nějaké peníze? O aute se zajímáte, technika vám není cizí a to je dobře. Ale proč hned odsuzovat pokus o vývoj v této oblasti. To, že auta jezdí na spalovací pohon sto a více let přece není dogma a není to třeba brát tak, že je to jediná správná cesta. Dalo by se psát dál, ale to není na místě. Přeji hlavně všem cesty bez nehod a co nejčistší provoz, ať už toho bude dosaženo jakoukoliv cestou.
Tak stále chci věřit, že jsem se ve vás úplně nespletl, že ten váš závěr příspěvku je skutečně jen na odlehčení a ve skutečnosti jste můj příspěvek pochopil správně. Já to celé beru tak, že jste hlavně bojovník za práva poškozovaných milionářů, kteří si objednali Teslu. Téma elektromobilita se u nás dostala příliš do osobní roviny a proto končím a odcházím na, jak věřím, výborný oběd.
Každá automobilka jedenou začínala na zelené louce. To není omluva pro obírání lidí o peníze. V lepším případě dočasně.
Chápu, nemá prachy nebo je do toho nechce dát, postupně začínat nemá smysl, tak vytvoří příběh, ideu, zblbne lidi a oni mu peníze dají. Ať už jako akcionáři dobrovolně nebo jako zákazníci nedobrovolně. Tím nedobrovolně myslím případ, že za dobrovolnou zálohu nedostal ve slíbeném termínu plnění.
Z žádného mého příspěvku nikdy nemohlo vyplývat, že odsuzuji vývoj v této oblasti. Pouze mi vadí, když někdo dělá neobjektivně z Muska podnikatelského Pánaboha a z Tesly nejlepší auto na světě.
Nakonec to odlehčím : "Přeji hlavně všem cesty bez nehod a co nejčistší provoz, ať už toho bude dosaženo jakoukoliv cestou." Jakoukoliv cestou ? I za cenu "legálních" zlodějin apod. nebo trochu demagogicky třeba i za cenu obětí na životech ?
Chápu to správně, že podle tebe není správné, aby si automobilka na auta brala zálohy? Mám dojem, že to tak dělá spousta automobilek, nikoliv jen Tesla.
A že slibený termín plnění je posunut? Opravdu je to tak neomluvitelná chyba při vývoji nového produktu? Apple podcenil výrobu iPhonu X, Warhorse studio několikrát posunuli vydání hry Kingdom Come : Deliverance. Nemám dojem, že by v jednom z těchto případů někdo na někom chtěl okrást (Warhorse taky vybírali peníze na předobjednávkách). Jen prostě ne vždy jde vše podle plánů. :-)
Proč je důležitý, jestli to dělá nějaká jiná automobilka?
V jiných odvětvích je to celkem běžný. Třeba developeři si vezmou peníze za byt v domě, kde se ještě ani nekoplo do země.
Je to prostě způsob financování.
Majkl1 psal, že to dělá spousta automobilek a na to já jsem reagoval.
Vůbec nevím, proč sem taháš nějaký developery a baráky. Životní pojištění se také platí dopředu.
Těším se, až si půjdeš na základě mediální masáže a mega humbuku koupit novou, pokrokovou televizi, pračku nebo ledničku a řeknou ti zaplať plnou cenu, mi ti ji dodáme za tři roky a pak řeknou, že nestíhají ať počkáš ještě půl roku, jak to přejdeš se slovy ok, chápu, to je prostě způsob financování.
:-O Tohle přece nemůžeš myslet vážně. Překvapuje mě, že inteligentní lidi (např. gil54) můžou takovou kravinu vypustit z huby. Ponzi nic nedělal, jen vybíral peníze - čistokrevný podvod. Tesla je ve ztrátě, má pořád zpoždění a problémy, možná zkrachuje. Ale vážně se to dá považovat za čistý podvod, srovnatelný s Ponzim? Napsal bych "je to k smíchu" ale není. Tesla vyrábí, staví, investuje. Možná do slepé uličky, možná špatně, možná zkrachuje. Jako miliony jiných. Ale nazývat to dnes promyšleným podvodem (pokud nemáš extra informace, které my nemáme) může jen vůl.
Jasně Ponzi to není, ale když vybereš cca. 10 mld usd, investuješ víc jako 10 let, a máš zisk jen jeden nebo dva roky za tu dobu okolo 450 mil. usd, , tak je opravdu něco špatně. Jak dlouho to bude ještě tak udržitelné?
Jestli je to ok a jak to s Teslou dopadne - to nevím. Výplatu bych na Muska už nevsadil. Ale věřím jeho dobrému úmyslu. Ať dopadne jakkoliv, vsadil svoje jméno, peníze a veškerou energii. Zatím mu to s auty moc nejde.
Je to volba akcionářů, s tím rizikem do toho šli. Ale do Tesly zahučelo i fůra státních peněz, minimálně ve 5-7 tis. usd /dle státu USA/ ve formě podpory nákupu z každého kusu.
Na drag race fajn, ale to imho letí možná v USA. Sporťák pro zábavu by spíš měl schopnej ve svižnějším tempu dát víkendový výlet - pár kol na okruhu, zastávka na obhlídku města, jídlo, přejezd po dálnici a občas ty klišovité "oblíbené zakroucené okresky". A fakt by při takovém víkendu nebylo nic otravnějšího, než tam v půlce dne vmáčknout pár hodin na hledání stojanu a dobíjení. To je asi jako kdyby si ženská upšoukla při sexu...
Jezdím po dálnicích taky docela často, ale ještě jsem nepotkal Teslu za kamiónem. Zatím vždycky jen v levém pruhu.
Jestli tohle klišé taky nevzniklo tím, že jeden člověk viděl Teslu za kamiónem krátce předtím, než se řidič Tesly chystal z dálnice sjet a proto už se nikam nehnal... a od té doby se to veze.
Já zatím všechny potkal výhradně v pravém a při kamiónovém tempu
Nicméně rozhodující je určitě jak daleko dotyční zrovna jedou. Pokud pár desítek km nebo snad nějakou stovku, asi jim nic nebrání udržovat důstojnou rychlost v levém. Na delší štreku to ale holt zatím není
TWL prej se bude točit "Blbý a blbější 3" s podtitulem "Ten nejblbější" a producenti nedaj jinak, než že budeš hrát hlaní postavu!!!!
>:-[] >:-[] >:-[]
Tak to teda nevim po jakych dalncich jezdis. Ja je potkavam vyhradne v pravem pruhu, cca 100-110 km//h. A to nemluvim o jedne, kterou vidam pravidelne na Strakonicke, smerem ven z Prahy, ta se na 80ce plouzi sedesatkou pokazde.
Neplet se, ja Tesle fandim, jen je to proste primestsky koncept, na delsi trasy nevhodny. Meli by to cele prodat Toyote nebo Hjonde (nebo GreatWall), a proslapavat cesticku zase nekde jinde.
a to dulezite se na auto.cz zase nedocteme, a to ze Tesla zacala vykupovat pozemky na sit Megacharger, ktera bude mlne vyuzivat elektrinu jen z obnovitelnych zdroju, a komponenty pro ni budou jak fotovoltaika od tesly, tak powerpacky od Tesly tak nabijecky od Tesly s garantovanou cenou 7 centu za kWh
na ekonomickych servrech se jiz ukazuji i clanky o tom proc ma Tesla takovou ztratu, proste proto ze zacala letos s vykupem pozemku v USA pro rozsirovani site Megacharger kde budou nabijecky s vykonem 650kW az 1MW, na kazdy stojan maji byt powerpacky s 2MWh a fotovoltaikou 8MWh (plocha zhruba 5km ctverecnich, cos v USA neni problem na tranzitu), ono se to malo pise, ale Tesla v USA ma i divizi leasing, ktera se zabejva pujckama, leasingem a financovanim aut, a take Tesla Solar ktera neni tim Solarcity o kterem se pise (jsou to dve ruzne divize nebo spise spolecnosti patrici pod Teslu), kde ta Solar je obdobou kuprikladu CEZu a vlastni jak obri fotovoltaicke elektrarny ruzne po USA, tak je i distribudorem elektriny v USA a take vlastni relativne rozsahlou sit rozvodu, tedy obdoba CEPS v CR, a v USA hodla Tesla budovat a jiz i zacala prace celo USA sit Megachargeru pro kamionovou elektrickou dopravu kde bude proste stala cena elektriny (pisi o 7 centech za kW), plany hovori do budoucna o celosvetove siti, ale zacinaji opet v USA tak jako se siti Supercharger, mimochodem, soucasna sit Supercharger byla odhadnuta na cenu 5 miliard dolaru, cita prez 1000 stanic s vice nez 7 tisici stojany, sit destinationcharger byla prozatim odhadnuta na cenu 1 miliardy a sit Megacharger asi bude jeste vetsi kauf, neb to bude celej ekosystem kde Tesla doda uplne vse od A do Z :-)
ktera jina automobilka na svete ma vlastni sit cerpoacich stanic a muze rict ze prodava nejen auta, ale i palivo pro ne a to palivo pro ne si i sama vyrabi? to je jako by treba Skodovka mela vlastni tezebni spolecnost, vlastni rafinerie a vlastni sit cerpacich stanic
No jo... není důležité tvořit a vymýšlet, budovat a rozvíjet.
Místní "eksperti" ti vysvětlí, že nejdůležitější je mít zisk a jedině podle toho se pozná dobrá firma.
Na mistnich expertech je dobre, ze si alespon nejake informace opatruji.
Treba casem otoci :-)
Lide jsou konzervativni. A kdyz jejich tatove i dedove jezdili na benzin, tak oni te zmene proste neveri.
Ale Tesla, i kdyby ted zkrachovala, tak ukazala cestu.
PS Treba v Cine k tomu Teslu ani nepotrebuji :-)
Nejsem obdivovatel Ciny, ale i tam je videt jeji progresivita.
Ani já ještě neměl tak rychlé auto. Ale u kamionu? ;-)
Že vyjede kopec důstojně bude fajn, to jo. Jo, beru, že je to vypíchnutí takové třešničky na dortu, ale moc mi to křičí, jaká je to pitomost. :-)
Pokiaľ by to chceli tak ako to je predávať, je jasné že je to volovina. Ale je to prvá lastovička, jej poslanie je predsa celkom iné.
Mimochodom, za koľko dajú z nuly stovku pretekárske trucky?
Vytahuješ tu powerpacky, což jsou zásobárny el. energie pro firmy a nyní nově pro domácnosti, chce je dobíjet z obnovitelných zdrojů, vize je mít domácnost odpojenou od veřejné sítě. U těchto projektů do jisté míry nezávisí ani na hmotnosti, ani na rychlosti vybíjení, nabíjení. Mají tak daleko větší šanci na přežití, než auto od Tesly. Ale hlavně !!! tyto projekty nemají nic společného s AUTY a Teslou, taky firma se jmenuje jinak. Tak tu moc nešiř paniku - agente. :-!
Jejda, a čo keď sa to nevolá Tesla? Má to vplyv na funkciu, úžitkovú hodnotu, konkurencieschopnosť a ostatné veci, na ktorých záleží? Ja tú paniku cítim skôr z teba, ako keby si sa bál, že sa Muskovi a Tesle bude dariť...
Tak ještě jedou pro tebe, pochybujeme zde o výrobě elektroaut zn. Tesla, Pokud Tesla PowerWall, nebo PowerPack vyrobí nezávislé zdroje el. energie pro industriální firmy, nebo pro domácnosti /čemuž fandím/, tak je to úplně jiná parketa, než vyrábět elektrická auta. Tudíž, když tu někdo argumentuje těmito technologiemi ve prospěch Tesly - výroby aut, tak je to zcela off-topic. Vzhledem k tomu, jak jsi stříknul kousek výše, tak věřím, že to nejsi schopen, nebo nechceš pochopit. Ani nevím která varianta je pro tebe horší. ;-\
Slyšel si o solar city? >:D jeden by řekl musk nemůže dělat všechno je i řada na druhých aby položili ruku k dílu a posunuli technologie dal.. Jenže on skoro všechno dělá >:D I tu komunikační sit satelitu na Mars si bude muset vybudovat sám protože není na světě nikdo kdo by na to měl... (hlavně peníze)
Přesně tak Tesla nejsou jen auta.. Musk někde mluvil I o letecky doprave, že je zaostala, už má plány na suborbitalni letecké spoje, solární letadla atd... Ten chlapík se ničeho nebojí on je blázen ale zatím dokázal že to jde ikdyz to zrovna není superultra byznys, jen boří hranice a nezná slovo to nejde... Svět je zaostalej a všechno se měří na peníze, úspěch se měří na peníze ale reálný přínos lidstvu to nikoho nezajímá...
Já bych byl trochu opatrnější. Jedna věc je něco chtít udělat, a druhá věc skutečně to udělat. Muskovy plány jsou přímo velkolepé, to jo. Ale na bouchání šampáňa je trochu brzo.
Bouchat šampaňské není třeba stačí si uvědomit, že jeho vize a plány mají a často se tak děje posouvat možnosti, automobilovej průmysl se prostě zasekl co se pohonu a řízení týče, vždyť dneska si můžeš koupit za pár tisíc dron, před 10ti lety těžký sci-fi... Proč si dneska nemůžeš koupit auto co bude řídit samo? A když už se někdo do toho pustí a dokáže to tak se mu stejně všichni smějou a plivou na něj...další věc jsou tlačítka ? proč jsou v autech furt ty tlačítka a kolečka všude možně ? není levnější a jednodušší jeden display kterým se ovladá všechno? samozřejmě, že je telefony tak fungují, pračky tak fungují,trouby , mikrovlnky, skoro všechno tak funguje, ale v autech jsou furt všude milion tlačítek a koleček ... automatický dveře u obchodu jsou snad 50 let, ale u aut mame plastový mechanický kliky pořád ... automobilky zaspali a dělají byznys , vývoj je žalostný a neodpovídá době ve který žijeme...
- auto co se bude řídit samo - za sebe říkám, že se pořád cítím spolehlivějším, než jakýkoliv stroj. Selže čidlo, cokoli špatně vyhodnotí a zabije tebe i tvou rodinu. Děkuji nikdy nebudu chtít.
- tlačítka vs. display - tlačítka mají jasnou zpětnou vazbu, potřebují méně pozornosti, což je bezpečnější. Není to požadavek u mobilu, pračky, ale u auta ano.
- já osobně necítím ani tu nejmenší potřebu, aby mi auto samo otevřelo dveře, ale nic proti pokud ty ano. To je naprostý detail.Navíc si těžko představuju, jak auto vyhodnotí, jestli jen stojím vedle něj a kecám s kámošem, nebo chci nastoupit. Nedej bože jak vyhodnotí, že stojím vedle něj v odstavném pruhu dálnice a čekám, až přejede okolo blížící se auto a neotevře mu dveře do cesty.
Nějak mi tohle všechno, co tě nadýmá u Tesly nejde dohromady s tím, jak se tu projevuješ jako nadšený řidič oceňující jízdní vlastnosti Subaru atd.
Můžeš být zkusenej jak chceš a stejně tě někdo může nabourat a zabít celou tvoji rodinu... V době plné automatizace věřím že velmi nepravdepodovna situace... Jo mám rád auta, ne jen Subaru... Ale mám rád i technologie a pokrok... Neříkám že Tesla se mi kdovi jak líbí ale pro mě je to představa toho jak auta jednou budou vypadat a jezdit a budou to i Subara a další... A nejde jen o módu nebo podobně tady jde o nevyhnutelnou budoucnost a ikdyby eletktrina nebyla ten hlavní pohon za 100 let autopilot tam bude určitě...
Já nevím, v šoku nejsem. A neskutečně krásné tohle auto rozhodně není. Pro mně na roadster celkem nuda.
Mimochodem, je nutné dávat skoro ke každému článku výkřičník? Nemám rád, když na mně někdo vykřikuje a to ani v psané formě.
Šok by to fakt byl, ale pouze pokud by to šlo objednat zítra a dostat za půl roku. Takhle je to jenom přání. Navíc pokud se opravdu počítá s bateriema s pevným elektrolytem, tak je to opravdu jenom výkřik. Zatím se kolem toho hodně mluví, ale článek se koupit pokud vím nedá. Až toho bude plná ebay jako je už pěkně dlouho baterií 18650, pak uvěřím tomu, že to půjde do aut. 18650 je pokud vím na trhu 25 let a jak dlouho trvalo nasazení do spotřební elektorniky a aut...
Každopádně pokud se opravdu podaří dotáhnout články s 2 až 3 krát větší energetickou hustotou do aut, bude to konec spalovacích motorů. Protože pokud půjde dát do relativně obyčejných aut baterie s kapacitou 150-200kWh a hmotností do 500kg, bude to konečně adekvátní náhrada k běžnému dieselovému autu i po stránce ekonomické. A k tomu ještě dobudovat síť nabíječek...
Takže to bude teda asi dřív, než Praha dostaví oba okruhy a radiály, ale už bude pomalu dokončený ekonomicky dostupný teleport:D
Práve že v dnešnej dobe, keď je skoro každé nové auto obludka s krátkym kolmým čumákom a odpudivým výrazom, je takéto autíčko pomerne nekonfliktých uhladených tvarov s pár hranami zvýrazňujúcimi charakter úplným balzamom na oči.
Tesla skôr šokovala tým, že vytiahla na svetlo ďalší model auta.
Na konkurenčním webu zaznělo v diskuzi, jak by asi svět vypadal kdyby ho mohl šéfovat Elon Musk. >:D
Silně mi to připomnělo "našeho" Andyho Bureše.
Anebo tu paní které sdělila Mylošovi :-) něco v tom smyslu že "je tak moudrý až z toho omdléváme"
Rada "Moudrých" by mohla šéfovat světu. JO, TO BY VŠECHNO FRČELO, NEBYLY BY UŽ ŽÁDNÉ ZBYTEČNÉ DISKUZE (BABIŠ) A JISTĚ BY SE NAŠLY ZDROJE (ŠPIDLA) I NA ROZVOJ VELKOLEPÝCH PLÁNŮ ELONA MUSKA.
NEhezke, NEkvalitní, a bohužel i NEekologické. Kdyby si každý koupil normální auto a za ušetřené peníze do ceny TESLY investoval do výsatby nových stromů, byl by svět rozhodně lepší. Navíc až ta bublina Muskovi praskne, bude to fakt rychlá jízda. Jsem zvědav jak dlouho to budou akcionáři ještě baštit. Dávám bolševíkovi rok, maximálně dva.