Diskuse

Tesla Roadster: Opravdu může mít točivý moment 10.000 N.m?

28.12.2017

Elektrický sporťák Roadster chce americká Tesla vyrábět v roce 2020. Už nyní se však chlubí jeho parametry, které jsou v očích laické veřejnosti skoro neuvěřitelné. Prý to má točivý moment 10.000 N.m! Je to pravda, nebo nám Elon Musk lže?

 

  • 51 Reagovat !

    foto gil54

    gil54 28.12.2017  13:21

    K čemu jsou výkony a parametry ?

    Aby si mohl uživatel udělat přesnější obrázek o produktu a měl možnost porovnání. Proto se svět snaží zavádět společné - stejné jednotky a i metodiky měření.

    Mám pocit, že výkon motoru a kroutící moment je od nepaměti udáván na výstupním hřídeli motoru, aby byl objektivně porovnatelný. Za převodovkou nebo na kolech je vždy zkreslený a převody ovlivněný. Člověk, který má tuto metodiku v krvi, potom na ten falešný kouťák zírá s němým úžasem.

    Stačily v minulosti dvě normy pro udávání výkonu SAE a DIN. (Stručně bez pohonu příslušenství motoru a s ním.)

    Propagační masírka osidlovatele Marsu pokračuje. Vždy se najdou jedinci, kteří návnady spolknou a pod vlajkou pokroku rádi odevzdají své peníze hochštaplerům.
    • 21 Reagovat !

      foto DonVito

      DonVito 28.12.2017  14:06

      « Re: K čemu jsou výkony a parametry ?

      Krome poslednich dvou vet souhlasim.

      Ale komu odevzdavas penize ty a ve znameni ceho?

      Ropa navzdy? Qatar holding? [odkaz]
      • 22 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 28.12.2017  14:26

        « Re: Re: K čemu jsou výkony a parametry ?

        China holding? chytráku?
        podívej se , kdo drží pod palcem většinu těžby vzácných kovů do baterek...
        Nejhorší je, když zaslepenej a káže.
        [odkaz]
        • 20 Reagovat !

          foto DonVito

          DonVito 28.12.2017  15:02

          « Re: Re: Re: K čemu jsou výkony a parametry ?

          Jj, diky za odkaz na totalniho dogmatika.
          Tady mas jeste jeden.
          [odkaz]

          Uz v roce 2015 prognostikoval krach Tesly..
          Tady mas odkaz planu na pristi rok. Nejak to na krach nevypda :-)
          [odkaz]

          Myslim, ze vy vsichni Tesla haters budete cim dal vic nestastni ;-)

          Edit: kobalt se netezi jen v Kongu. A netezi ho jen Cina. [odkaz]
          • 13 Reagovat !

            foto WinDiesel

            WinDiesel 28.12.2017  17:44

            « Re: Re: Re: Re: K čemu jsou výkony a parametry ?

            Zatímco vy Teslafans jste bez sebe štěstím, jak málo stačí slabým duchem ke štěstí ......... máš doma modlu Muska? Klaníš se 5x denně jako musulmani? :-) :-) :-)
            • 21 Reagovat !

              foto DonVito

              DonVito 28.12.2017  18:27

              « Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsou výkony a parametry ?

              Nemam a neklanim se ;-)

              Jinak mas pravdu, jsem Tesla fan.
              Ale taky fandim spouste jinych znacek..
            • 00 Reagovat !

              foto JDM

              JDM 30.12.2017  04:43

              « Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsou výkony a parametry ?

              To ty se možná klanis Zemanovi, máš podobnou povahu, závidět úspěšným a chytrým... Chudáku
        • 11 Reagovat !

          foto 150-kWh

          150 kWh 28.12.2017  15:48

          « Re: Re: Re: K čemu jsou výkony a parametry ?

          Viete vymenovať aspoň jeden vzácny kov ktorý podľa vás batérie v elektro autách obsahujú?
    • 10 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 28.12.2017  14:25

      « Re: K čemu jsou výkony a parametry ?

      Tak Jason Fenske to moc dokonale nevysvětlil a p.Dusil už tím tuplem ne. Sice Tesla jasně uvádí v parametrech, že těch 10 kNm je "wheel torque", nicméně jak známo točivý moment je otáčivý silový účinek působící na těleso - tedy konkrétní těleso - což v kontextu s pojmem wheel torque vyvolává docela zásadní nejasnost. Kola jsou na autě čtyři a Tesla nespecifikovala, jestli těch 10 kNm působí na každé z kol, nebo jestli momenty působící na jednotlivá kola snad diletantsky sečetli do nějaké "celkové hodnoty" což by byla pochopitelně dle výše uvedeného kravina.
      • 03 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 28.12.2017  14:28

        « Re: Re: K čemu jsou výkony a parametry ?

        Celý je to blbost pro pitomce. Rovnici na přepočet výkonu a krouťáku jistě znáš z hlavy...ale spousta lidí ne,a ten dobytek je potřeba šokovat! >:-[]
        • 30 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 28.12.2017  14:37

          « Re: Re: Re: K čemu jsou výkony a parametry ?

          Tesla u roadsteru výkon vůbec neudává, takže rovnice je v tomto případě k ničemu. Ovšem i kdyby výkon udávala, samotná znalost rovnice ještě nezaručuje správný výsledek, je potřeba rovnici i správně použít. Obávám se ale že zdejší redaktoři aby stejně nezvládli ani jedno z toho.
      • 00 Reagovat !

        foto Majkl1

        Majkl1 28.12.2017  16:58

        « Re: Re: K čemu jsou výkony a parametry ?

        Vzhledem k tomu, že Tesla S P85D měla 930 N.m., je nesmysl, aby výkonnější Roadster měl menší krouťák. :-)
        • 10 Reagovat !

          foto gil54

          gil54 28.12.2017  17:10

          « Re: Re: Re: K čemu jsou výkony a parametry ?

          .... má ho vyšší a to skoro jedenáckrát. >:D >:D >:D
          To bude možné řídit pouze v antigravitační kombinéze. Jinak hrozí při akceleraci ztráta vědomí. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Majkl1

            Majkl1 28.12.2017  18:10

            « Re: Re: Re: Re: K čemu jsou výkony a parametry ?

            Reaguju na tvrzení, že by to mohl být nějaký součet celkové hodnoty. :-)
            Je to prostě točivý moment u kol před převodem, který je tuším 9,7 : 1 .
            • 00 Reagovat !

              foto kalousek

              kalousek 28.12.2017  20:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsou výkony a parametry ?

              Tak prosté to bohužel být nemůže
  • 20 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 28.12.2017  14:24

    A Gagarinova raketa měla cca 1.000.000 koní

    Proč to sem píšu?
    protože je to relevantní informace. Ta raketa narozdíl od toho auta existovala a fungovala:)
    • 03 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 28.12.2017  14:34

      « Re: A Gagarinova raketa měla cca 1.000.000 koní

      A neměla dolet jen 300km... :no:
      • 21 Reagovat !

        foto DonVito

        DonVito 28.12.2017  15:20

        « Re: Re: A Gagarinova raketa měla cca 1.000.000 koní

        A Gagarinova bratra znas?
        • 00 Reagovat !

          foto fostek

          fostek 28.12.2017  16:23

          « Re: Re: Re: A Gagarinova raketa měla cca 1.000.000 koní


          >:D >:D
        • 30 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 28.12.2017  16:28

          « Re: Re: Re: A Gagarinova raketa měla cca 1.000.000 koní

          A to jsem ti ctel tu nastenku sverit :-)
          • 00 Reagovat !

            foto gil54

            gil54 28.12.2017  16:30

            « Re: Re: Re: Re: A Gagarinova raketa měla cca 1.000.000 koní

            >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 29.12.2017  02:38

    A opravdu?

    A opravdu dojede na jedno nabití z Plzně do Ostravy a zpět? I v zimě? >:-[] >:-[] >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto jiras-

      jiras_ 29.12.2017  11:02

      « Re: A opravdu?

      Kdyz si majitel nezapomene poznamenat cislo odtahovky, tak i oklikou pres Vary a Zlin :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Odborníci z úřadu práce odpovídali na horké lince Blesku: Které problémy vás pálí nejvíce?

Odborníci z úřadu práce odpovídali na horké lince…

Unikátní možnosti spojit se s odborníky na horké lince Blesku jste využili plnou měrou! Dvě hodiny v redakci…

Všichni tady zemřeme! Opuštěná Štíbrová nezvládá boj s nemocí a starost o dítě

Všichni tady zemřeme! Opuštěná Štíbrová nezvládá boj…

Herečka Nikol Štíbrová (32) je známá svým smyslem pro humor. Ovšem i ten ji teď ale zřejmě pomalu opouští. Nemoc…

 

iSport.cz

Český fousek překvapil a prohnal největší favority Velké pardubické

Český fousek překvapil a prohnal největší favority…

Bylo to největší překvapení 128. ročníku Velké pardubické steeplechase s Českou pojišťovnou. Osmiletý hnědák…

Plekancovi tleskala vyprodaná hala. Pleky na Hrad, vzkázal Tatar

Plekancovi tleskala vyprodaná hala. Pleky na Hrad,…

Vyprodaný stánek Bell Centre mu tleskal a Tomáš Plekanec myslel prý na jedinou věc. „Chtěl jsem zápas dobře…

 

Reflex.cz

Telička: Nejsem ten, kdo zradil, Babiš je úplně jiný a otočil i Zeman, už nedokáže domyslet důsledky

Telička: Nejsem ten, kdo zradil, Babiš je úplně jiný…

Kdo tady zradil Česko? Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička tvrdí, že on rozhodně ne. Špatným…

Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?

Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí…

Někdy si říkám, zda žijeme ještě ve svobodné zemi. Ve státě, kde platí ústavou garantované právo na svobodu…