a vydělávat je věc druhá.
Ale uvidíme. 2000 aut týdně je hodněa vypadá to nadějně.
Tesla by měla kouka valit co to dá, jestli chce přežít.
Až bude EV dělat každej, bude jim hůř....
Osobně jim pořád nevěřím....
Jaky spatny zpravy? Od zverejneni cisel vyroby (mimochodem acz si dalo na cas, nez s tim prislo) za Q1 jdou akcie nahoru.
Tri dny po sobe o vice jak 5%.
A uz i fostek mirni svuj ton :-)
Ano idu, a vykyv 5 -10 za den nie je ojedinely. Momentalne zalepili imvestorom oci tym, ze vyrobili posl tyzden 2020 aut. Otazka je, podari sa mu toto tempo udrzat?
A ake zle spravy?
Tak si otvor msn money alebo bloomberg.com a citaj.
Ano, prachy Teslu tlaci a jiste jeste nejakou dobu tlacit budou.
Pokud se povede produkce Model 3 a nebudou vyrazne kvalitativni potize, asi budou v klidu a za vodou.
Tesle fandim, ovsem jejich pristup k "autopilotu" je podle me neprijatelny, protoze ta technologie jeste zdaleka neni autopilot. Je dobra a stale lepsi a jednou to tam bude, ale nazyvat to autopilot neni OK.
Kdyz mi napises, PROC chces vedet jestli mam hypoteku, mozna ti odpovim :-)
Pointa asi bude v tom, že pokud si půjčíš peníze na bydlení, tak to není nijak negativně vnímáno, i když půjčenou jistinu poměrně vysoce přeplatíš a bydlení, které jsi pořídil většinou neprodukuje žádný výnos. U podnikání na úrovni Tesly nikdo nepředpokládá, že by rozjezd/provoz majitelé financovali ze svých úspor, tedy mají úvěry, které splácejí z podnikání.
To tempo by bolo pekne ak by nesluboval uz minuly dosiahnut 5000 Tesiel 3 tyzdenne (20k / mesiac). Takto je stale zufalo pod plan a teda cash flow bude vyrazne horsi ako planovany - ak beru Muskove slova v Tesle vazne :-)
Ono pri sucasnom tempe by im trvalo cca 4-5 rokov vyrobit len aktualne objednany pocet aut. To ta cakacka 1.5 roka na Atecu neznie az tak zle >:-[]
Ponziho schéma, aneb Tesla je stále na živu a já se ptám : Proč ? Pro koho ? a ty kecy o ekologi, lépe řečeno pseudo ekologii si střčte někam, jaký je skrytý zájem tohoto kolosálního podvodu ?
1) ukážou novinku, řeknou, že se bude brzo vyrábět a bude jí strašně moc. hlavně je za super cenu.
2) vyberou zálohy, prodají nové akcie.
3) novinka se dlouho odkladá. (finance ze záloh a nových akcií se používají na něco jinýho).
4) když novinka konečně ukáže vyrábí se jí extrémně málo. zlomek slibovaného množství. výmluv je milion, ale hlavní problém je v cenách technologií. každej další rok odkladu sníží ceny baterií a potřebných technologií tak, aby prodej za avizovanou cenu dával smysl.
jinými slovy
slíbím v roce 2018 auto za 30 tisíc dolarů, který v tý době stojí vyrobit 40 tisíc. lidi to berou jako dobrej kauf. vyberu zálohy, hřeju se v zájmu investorů.
v roce 2020 řeknu, že je všechno v pohodě, že těch aut bude moc. vyberu další zálohy. v pořád to funguje takový auto stojí vyrobit pořád 36 tisíc dolarů.
v roce 2021 začnu vyrábět. náklady jsou vyšší než cena, tak se do toho moc nehrnu a vyrábim radši na čem spíš vydělám. nabídku lidem jiný auto za ještě lepší cenu a slibuju hory doly a vyberu zálohy.
v roce 2023 říkám, jak se výroba úspěšně rozeběhla a jak je všechno super. jen malá část lidí, co dala zálohu v roce 2018 už svý auto dostala.výroba je pořád ztrátová, ale o tom mlčím.
v roce 2024 dává smysl auto vyrábět i s cenou 30 tisíc dolarů, výroba opravdu roste.
Řeknu ti to takhle. V Maďarsku je jedna japonská továrna, kde jsem byl na kukačku. V továrně byli Maďaři a Maďarky, maximálně tak do 35 let věku, dřeli jako šroubci. Starší lidi jsem tam fakt neviděl.
A potom tam byli všudypřítomní Japonci. Japonci ve žlutých overalech, Japonci v červených overalech další v zelených a taky v modrých.
Vůbec jsem nechápal k čemu jsou tam dobří ale rozhodně vytvářeli stres na pracující, prostě ani na chvilku jsi nemohl povolit.
To samé bude dělat Musk - může spát ale všichni budou pod stresem že na ně kdykoli může přilítnout.
Ale samozrejme, ze mi je jasne ze ide o vytvaranie stresu a tlaku. Len ked uz sa k takymto krokom a vyjadreniam uchyluje CEO spolocnosti, tiez to o niecom hovori.
No a nezabudnime na dalsiu ves s tlakom a stresom dochadza k chybovosti. Takze uvidime.
To myslis ako vtip, alebo vazne? Ak je podla teba extremne neplnenie vyrobnych planov na ktore je naviazana cela ekonomika podniku ok, tak potom sa nema zmysel na tuto temu dalej ani bavit.
Sorry, nie som tesla hater, na rozdiel od vas tesla fanboys, sa ale na vec snazim pozerat triezvo a neverim vsetkemu co mi serviruje marketingove oddelenie tesly.
A tymto debatu ukoncujem, lebo to tak ci tak nema zmysel.
Plány neplní, to je fakt, ale zas tak ostře bych to nenazýval. Tesla totiž není jen Model 3, ale také Model S a X a zde žádný vážnější problém není. Vyrábí tři vozy, z toho u jednoho jede asi na 40 % toho, co bylo slíbeno kdysi před rokem a asi 80 % toho, na co to bylo posléze upraveno.
tak jakýsi pan Musk sliboval, že už před vánoci 2017 bude vyrábět 5.000 kusů "trojek" týdně ... Teď se chlubí o 3 měsíce později tím, že vyrábí 2.000?
Osobně jsem velmi zvědav na rok 2019, kdy začnou podobné elektrické nesmysly (jako okrajový segment své výroby) na trh "valit" zavedené automobilky. Ve chvíli, kdy Tesla nezvládnutým náběhem sériové výroby modelu 3 ztratila skoro rok proti ještě nedávným slibům.
Hele tak neprodavanejsi je ted Nissan Leaf nekde 300tisic rocne, to je necelych 1000 aut denne.
Ktera ze zavedenych automobilek bude "valit" elektricky auta v nejakejch smysluplnech cislech od pristiho roku?
"Inovátor nebo průkopník je v běžném slova smyslu první nebo jeden z prvních, kteří použijí věci či myšlenky novým způsobem nebo jinak než kdokoli předtím, a zpravidla tím otevřou novou, do té doby neznámou oblast lidského poznání. Může být proto chápán jakožto člověk, který vymýšlí a prosazuje do praxe inovace."
[odkaz]
Tesla je zadlužená až po uši, ekonomicky řečeno, v dluhové pasti stejně jako celé USA. To, co se dá účetně ošálit, u peněžních toků (cash flow) nikoli. Právě zadluženost je souputnicí nedostatečné kapacity výroby a celkově přiškrcené ekonomiky podniku. Tesla sice přišla s barnumskou reklamou a dechberoucí vizí, ale bez zdrojů, jež by k tomu musely být destetinásobné. Vše je velká iluze stejně jako Quant. Mezitím se na výsluní derou zdrojově mnohel lépe zajištěné EV projekty a v plánech je spousta dalších. Celá slavná produkce akumulátorů v Tesle ukazuje na jejich technologické zaostávání za kdekým, nejen za naší národní HE3DA. K tomu ten průšvih s korozí šroubů u S a celkové problémy s kvalitou konstrukce a zejména s prvky přímo definujícími životnost. Ukazuje se, že narvat drtivou většinu potřebných civilních patentů do Tesly bylo zcela nedostatečným a ve své podstatě neefektivním krokem, když produkce Tesly nazahlcuje mohutnou globální poptávku, jak bylo plánováno.
Pokud jsem dobře informován, tak problém ve výrobě je dán vysokým stupněm robotizace neboli vysokou kapitálovou intenzitou (ekonomicky řečeno). V kapacitě to nebude, ale produkci brzdí nutnost korekcí a ruční dovýroba.
E.Muskovi sa môžu smiať len hlupáci, ktorí nič živote sami nedokázali. Počiatočné problémy pri začiatku veľkosériovej výroby úplne nového modelu sa dali očakávať - bolo by zvláštne, keby neboli.
Musk je ale manažérsky génius - okrem Tesly dokáže manažovať aj ďalšie obrovské projekty, ako sú veľmi úspešné rakety Falcon, Gigafactory, výroba slnečných kolektorov. A ešte mu zostáva čas na nové myšlienky - ako je kolonizácia Marsu, doprava prostredníctvom tunelov - a aj na vtipkovanie.
Vynikajúci manažér by mal problém s jedným projektom, Musk ich simultánne robí niekoľko. Klobúk dolu.
A najväčší blbčekovia sú tí, ktorí o Tesle stále hovoria ako o podvode v štýle lietadlo. Tí nerozumejú absolútne ničomu, ale chytrí sú jak rádio...